X

Renault Scenic 2001r 1.9 dci ustawienie rozrządu / zapłonu

05 Mar 2008 12:16 SLSly_1981
  • #1 05 Mar 2008 12:16
    Sly_1981
    Level 8  
    Helpful post? (+1)
    Witam jakiś czas temu (11 tys km) zmieniałem rozrząd w samochodzie. Po przejechaniu 11 tys. zaczęła sie świecić podczas jazdy kontrolka z rysunkiem świec żarowych i jakimś wykresem przypominającym ekg :). Na początku zaświecała się czasem - jazda pod górkę na IV biegu z przyczepką. Wjazd na górkę, V bieg i gasła. Ostatnio zaczęła się świecić cały czas, samochód nie ma mocy, trudno zapala. Znalazłem że to może być zawór recylkulacji spalin EGR. Faktycznie był brudny wykręcony, przeczyszczony, poprawiło się na jeden dzień, potem znowu lipa. Dziś przy okazji rozbierania paru rzeczy w komorze silnika zajrzelismy do rozrządu. Okazało się , że pasek jest bardzo luźny i nie wiem jak teraz ustawić pompę żeby było ok.

    Czy może ktoś pomóc w tej sprawie - gdzie i jakie znaki są i jak ustawić je, aby było ok??? Wiem, że jest specjalny zestaw narzędzi blokujących wał korbowy i śruba regulacyjna do napinacza itd. ale kosztuje to ponad 400zł.... :(
  • Helpful post
    #2 05 Mar 2008 13:29
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Witam. Blokada wału korbowego TYLKO specjalnym trzpieniem przy kole zamachowym. Znaki do zgrania pompy na pasku rozrządu, jeśli są niewidoczne konieczny nowy pasek rozrządu.
  • #3 05 Mar 2008 14:30
    Sly_1981
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki za odpowiedź :)

    Wał korbowy jest raczej dobrze ustawiony bo inaczej silnik by nie chodził. Pasek też był wymieniany w grudniu wiec jeszcze widać na nim jakieś wzorki.

    Czy mógłbyś dokładniej opisać gdzie i jaki znak (jak wygląda) na pasku i na pompie muszę zgrać ?

    Jeszcze mam też zagwózdkę z tym napinaczem, po ostatniej wymianie pasek był napięty i nie wiem co go mogło tak poluzować. Widziałem że zestaw narzędzi do wymiany rozrządu zawiera jakąś specjalną śrubkę do ustawiania napinacza...
  • Helpful post
    #4 05 Mar 2008 17:53
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Witam. Zadzwoń do mnie 606 276 065
  • Helpful post
    #5 06 Mar 2008 20:01
    KingKong
    Level 25  
    Helpful post? (+2)
    Dokładnie tak jak napisał kolega trans-serwis, w tym aucie jest rozrząd paskowy. Są dwa znaki na pasku rozrządu i po jedym na kołach zębatych (wału korbowego, wałka rozrządu). Pompa nie ma znaczenia, gdyż ona wytwarza tylko ciśnienie. Wtryskiwacze otwierane są elektrycznie, poprzez sterownik.
    Znak na wale jest widoczny po zdjęciu koła pasowego, z dołu koła, a wałka od góry koła.
    Ale jeśli piszesz, że była poprawa po wyczyszczeniu EGR i silnik nie stuka (tłoki o zawory), to wystarczy, że poprawisz naciąg paska.
  • #6 11 Mar 2008 23:37
    Sly_1981
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki za zainteresowanie i chęć pomocy. Rozrząd ustawiony został i nic na nim sie nie przestawiło, EGR wyczyszczony i doloty do niego też, ale to wszystko nie pomagało.

    Została wizyta w serwisie. Tam po podłączeniu do komputera szybko ustalili, że problem powstaje w czwartym cylindrze, a w nim wtryskiwacz i świeca żarowa. Po dokładniejszych oględzinach okazało się, że plastikowa obudowa dolotu powietrza z góry silnika pod wpływem drgań przetarła wiązkę kabli prowadzącą do czwartego cylindra (na szczęście wtryskiwacz ok). Usterka usunięta, błąd skasowany, wszystko OK.

    Pozdrawiam
  • #7 11 Mar 2008 23:48
    ladamaniac
    Level 36  
    Helpful post? (+1)
    Quote:
    Pompa nie ma znaczenia, gdyż ona wytwarza tylko ciśnienie.

    Przy francuzach to jest różnie, choć co lubią do pompy wsadzić.
  • #8 29 Mar 2009 14:16
    lukaszg69
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    witam mam scenica dci z 2000 roku i mam podobne objawy wyczyściłem egr i dalej nie jedzie po podłoaczeniu pod komputer wyskakuje egr i zaczołem sam szukac przyczyny znalazłem okazało sie że pod obudową filtra przetarły sie kable wszystkich wtrysków ale silnik balej jest słaby mam pytanie jaką usterke usunołeś po zaizolowaniu kabli że zaczą dobrze pracować
  • #9 12 Apr 2009 13:18
    lukaszg69
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    witam rozwiązałe problem przyczyną nie działająego czwartego tłoka okazała sie pęknięta sprężyna na czwartym zaworze koszt sprężyny 10 zł ale jeszcze przy okazji pasek rożrzadu i za robote 300 zł ale problem rozwiązany pozdrowienia
  Search 4 million + Products
Browse Products