Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 11 Mar 2008 19:31
    arturssp
    Poziom 16  

    Witam!
    Jak ustawić rozrząd w silniku 1.4 benzyna 16 zaworów (dwa wałki rozrządu) w renault Megane. Problem jest taki, ze zerwał się pasek rozrządu i teraz trzeba założyć nowy, ale nie wiem na jakie punkty mam ustawić wałki. Proszę najlepiej o jakiś link z dokładnym opisem.

    PS. To nie jest moje auto, kolega prosił o pomoc, więc nic więcej nie wiem na jego temat (rocznik itp)...

    Pozdrawiam!

  • #3 11 Mar 2008 19:50
    156488
    Usunięty  
  • #4 11 Mar 2008 20:04
    mczapski
    Poziom 38  

    Po pierwsze jak już zaznaczono to założenie nowego paska nic nie rozwiązuje jeśli poprzedni urwał się na pracującym silniku. Konieczna będzie naprawa głowicy. Po drugie czynność wymaga trochę wiedzy, doświadczenia i narzędzi/przyrządów. Poprawnie także nową śrubę mocującą koło pasowe na wale korbowym. Możliwe złożenie rozrządu bez przyrządów ustawczych, ale trzeba poruszać głową. Z formy pytania wygląda mi, że warsztat silnikowy znający ten rodzaj silnika musi być zatrudniony. A puntów tam nie znajdziesz a nawet gorzej bo wpustu na wale korbowym też nie będzie.

  • #5 11 Mar 2008 21:07
    arturssp
    Poziom 16  

    W tym silniku ponoć są zawory bezkolizyjne... Ale jak mówię nic ponad to co napisałem nie wiem, ponieważ to nie mój samochód. Chodzi mi tylko o ustalenie w jakich punktach ma znajdować się wał i wałki rozrządu (nie wiem nawet czy są tam jakieś punkty zaznaczone na kołach pasowych czy nie, w niektórych silnikach są zaznaczone punkty na wałkach rozrządu, a wał korbowy ustawia się tak, że pierwszy tłok w górnym punkcie...)
    No nic, dzięki za odpowiedź, jeśli okaże się, że zawory pogięte, to ściągamy głowice i do remontu...

  • #6 12 Mar 2008 22:01
    milejow
    Poziom 42  

    ....bezkolizyjne,chyba jak by lezaly w aucie na podlodze.Naprawde tam trzeba goscia,ktory sie zna a nie domysla,jak to zrobic i ustawic.Tam sprawe ustawienia komplikuje dodatkowo mechanizm zmiennych faz rozrzadu

  • #7 13 Mar 2008 00:47
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Na 99% zawory są uszkodzone, a ile z nich, to zależy przy jakiej prędkości obrotowej silnika nastąpiło zerwanie paska. Mogą być również popękane prowadnice, więc nie wiem, czy jest sens robić próby uruchamiania silnika bez dokładnej weryfikacji głowicy. Można narobić jeszcze więcej szkody. Nie słyszałem, żeby ten silnik był bezkolizyjny, ale nie będę się upierał, że taki nie jest. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń w zaworach, nie polecam ich prostowania - nowe nie są drogie, a znam przypadek późniejszego odpadnięcia grzybka zaworu, który był tak naprawiany.

  • #8 13 Mar 2008 09:39
    KingKong
    Poziom 25  

    Popieram kolegę MokroServis. Przed podjęciem jalichkolwiek kroków (czy zawory sięmijajączy nie) trzeba przeprowadzić szczelność cylindrów, żeby nie zrobić większych szkód niż powstały. Jeśli będzie OK,można założyć pasek i spróbować odpalić.

  • #9 15 Mar 2008 13:29
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    arturssp napisał:


    PS. To nie jest moje auto, kolega prosił o pomoc, więc nic więcej nie wiem na jego temat (rocznik itp)...

    Pozdrawiam!

    Jeszcze nie spotkałem 16V z urwanym paskiem i zaworami szczelnymi, niektóre lagunki tracą pasek jak im woda przymarznie w zimie na pompie.

    Jesteś mechanikiem i masz na stanie blokady wałków i wału, klucz dyn. + podziałke kątową do głównej śruby wału+ komplet TORX do głowicy .
    Jesli nie to nie zaczynaj tego francuzika.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty