Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

MAN F2000, błędy EDC, komputer

ja4 13 Kwi 2010 08:23
  • #31 13 Kwi 2010 08:23
    gobo79
    Poziom 2  

    problem z czujnikiem ciśnienia atmosferycznego w TGA jest znany i ma on bardzo duży wpływ na zużycie paliwa. Jestem w stanie pomóc z tym problemem, kontakt na gg 9829288.

    Dodano po 15 [minuty]:

    W żadnym wypadku nie jest też prawdą że jeżeli błąd zapala się dwa razy dziennie to nie powód do naprawy tego. Jeżeli błąd zapali się po raz pierwszy EDC przechodzi w tryb serwisowy, a co za tym idzie autko pali ile zdąży i problem występuje aż do wyłączenia kluczyka i dobiegu FFR!!!

  • #32 04 Maj 2010 19:52
    natalka
    Poziom 1  

    swieci mi sie EDCno i nie pokazuje mi cisnienia oleju i mam ograniczona moc i kreci obroty do1850 dalej nie posci

  • #34 19 Cze 2010 10:02
    DaniekM
    Poziom 9  

    Witam! Mam ten sam problem w TGA 430 przebieg 500tys czyli po zwolnieniu pedału gazu zapala sie EDC 3778. W serwisie wymienili 2 razy dozownik na pompie i dalej twierdzą że to jego wina. Czy to możliwe? (powód: dozowanie paliwa na biegu jałowym ok 12%, tak zrozumiałem jak mi tłumaczono w serwisie).

  • #35 18 Sie 2010 12:14
    mrekor
    Poziom 1  

    Witam, mam Man-a 12.240 i wyświetlił mi się błąd edc 03814-03, co on oznacza? Znalazłem go w powyższej tabelce jednak mój angielski techniczny jest za słaby że to zrozumieć. Pozdrawiam.

  • #36 19 Sie 2010 00:33
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    mrekor napisał:
    ..jest za słaby że to zrozumieć.....
    i nie naprawić bo też za słaby :-/

  • #37 24 Wrz 2010 12:53
    darexx10
    Poziom 8  

    witam mam mana f2000 swieci mi edc bardzo czesto podczas jazdy gdy sie zaswieca naciskam pedal sprzegla lub wybijam na luz i zaraz gasnie wtedy jedzie sie dalej juz normalnie pompa wtryskowa po remoncie bylem na podpieciu komputerowym okazalo sie ze wtrysk prowadzacy wymienili i jest jeszcze gozej bo teraz po wcisnieciu sprzegla zabardzo kontrolka niechce zgasnac auto pali bez problemu moze mi ktos podpowiedziec co moze byc przyczynom?

  • #38 24 Wrz 2010 13:01
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    Witam odczytaj kody błyskowe i podaj jeśli są aktualne.

  • #39 24 Wrz 2010 14:04
    darexx10
    Poziom 8  

    edc swieci cały czas nie miga

  • #40 24 Wrz 2010 15:14
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    Procedura wywoływania kodów rozpoczyna się od zwarcia 2 pinów w kostce do odczytu błędów wtedy zaczyna mrugać.

  • #41 24 Wrz 2010 15:30
    darexx10
    Poziom 8  

    ok jak sprawdze to sie odezwe ale pewnie to bedzie wieczorem ale z gory dzienki

  • #42 26 Wrz 2010 14:33
    darexx10
    Poziom 8  

    narazie wymienilem filtry na inne i jest chyba ok

  • #43 27 Wrz 2010 18:58
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    darexx10 napisał:
    wtrysk prowadzacy wymienili i jest jeszcze gozej

    Zapowietrza się, lub za niskie ciśnienie paliwa.
    Powietrze w układzie prowadzi do zakłóceń pracy 1 wtryskiwacza, może niepotrzebnie zmieniali wtrysk?

  • #44 28 Sty 2011 08:52
    rafchm
    Poziom 2  

    Man TGA, EDC 03779-10 oraz 03778-10 przed ingerencją w tryski lub zawór ciśnienia na pompie paliwa !!!! nie zależnie od przebiegu najpierw trzeba sprawdzić filtr wstępny na pompce ręcznej paliwa oraz filtry główny i w odstojniku bo tu jest pierwsza przyczyna problemu. Bo miałem auto u kilku macherów z komputerami do Man TGA i powiedzieli że mam wtryski do wymiany a tu gówno prawda. Auto ma ponad 800tys. i wszystko jest ok. Początkowy objaw był taki że jak tylko zdjąłem nogę z gazu to się kody wyświetlały aż do momentu kiedy prawie wcale nie gasły. Pomogło wyczyszczenie filtru wstępnego na pompce paliwa i założenie orginalnego filtru paliwa auto śmiga i kody się nie wyświetlają. ;-)

  • #45 28 Sty 2011 14:06
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Tobie tylko Nobla dać za takie cenne informacje. ;P

  • #46 20 Lut 2011 20:01
    KAMIENNYJAZ
    Poziom 2  

    Witam Panowie Prosze o Pomoc kazdy pisze na temat Bledow w Manie Tga 3778 Jesli ktos juz zrobil ten blad Prosze o odp 3208022

  • #47 20 Lut 2011 20:01
    KAMIENNYJAZ
    Poziom 2  

    Witam Panowie Prosze o Pomoc kazdy pisze na temat Bledow w Manie Tga 3778 Jesli ktos juz zrobil ten blad Prosze o odp 3208022

  • #48 20 Lut 2011 20:28
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Witam Proszę o pomoc , [ MAN z silnikiem COMMN RAIL D 20 ]również wyświetla się błąd EDC 03778-10 , oczywiście autem daje się jeździć , tyle że przy zmianie biegów jest chwila namysłu aby silnik dostał swoją moc . Ale ostatnio doszedł jeszcze jeden problem , a mianowicie problem z odpalaniem , wystarczy żeby mama pozostawić na około 1 godź. . Aby go odpalić muszę mocno sie napompować pompką ręczną . Tydzień temu zamontowałem zaworek zwrotny na przewodzie zasilającym [gdyż myślałem że paliwo nie trzyma pompka zasilająca ]ale bez rezultatu . Zaworek na pompie wysokiego również wymieniłem , również bez efektu . Patrząc na to wszystko doszedłem do wniosku , że schodzi mi paliwo z filtra paliwowego , nie znając budowy filtra wyjąłem go z auta , na dole filtra znalazłem powiedzmy -zaworek ,ale nie mogłem go wydobyć ,więc przemyłem wszystko zmywaczem , wydmuchałem , założyłem nowy wkład paliwowy , po zamontowaniu przy pompowaniu pompką zasilającą odczuwalny był dość duży opór [ czego wcześniej nie zauważyłem ] Po uruchomieniu silnika , pozostawiłem do rana aby zobaczyć jak da się uruchomić , i tu o dziwo jak by nigdy nic ,auto odpaliło bez problemu , podczas jazdy znikły wszystkie dolegliwości i komunikaty , ale niestety po trzech dniach wszystko powróciło . I tu mam pytanie jakie ciśnienie paliwa powinno być w filtrze paliwa [ w pompie niskiego ciśnienia ] i co jest odpowiedzialne za to ciśnienie [powiedzmy że pompa jest OK i zawór przelewowy na pompie wysokiego ciśnienia ] Tak jak zaznaczyłem wcześniej moim zdaniem jest zbyt niskie ciśnienie przed pompą wysokiego ciśnienia , a po zgaszeniu paliwo schodzi z filtra do zbiornika . Dodam że Man ma przejechane 380 tyś km. Pozdrawiam i Dzięki za podpowiedzi Zbigniew

  • #49 20 Lut 2011 21:12
    edekr
    Poziom 13  

    Jeżeli wyświetla ci tylko ten błąd to jest to napewno usterka po stronie wysokiego ciśnienia. A dokładnie:
    3778-Ciśnienie akumulatora ciśn.: Przecieki w warunkach hamowania silnikiem
    Sprawdzenie szczelności hydrauliki wysokociśnieniowej przy hamowaniu silnikiem.
    Reakcja systemu: Problemy z obiegiem powrotnym paliwa, otworzyć się może zawór stałego ciśnienia.
    Jeżeli chodzi o wartości ciśnien to wtryski nie zaczną pracować jeżeli po stronie niskiego ciśniena nie osiągnie ono wartości 3 Bar a po stronie wysokiego 200 bar

  • #50 21 Lut 2011 20:43
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Witam Dzięki kolego za podpowiedź , sprawdzę te ciśnienia jakie u mnie występują . Pozdrawiam Zbigniew

  • #51 22 Lut 2011 10:53
    svavecone
    Poziom 22  

    Wstawie kilka zlepek ,ktore opisuja procedury z bledami 3778 3779

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...ght=3778&sid=ad7d8e92cd5fafcffeff1881dadbd925
    "1. Sprawdzic zawor przelewu ( zrobiles )
    2. Sprawdzic przelew paliwa z wtryskow ,kilka razy na rozgrzanym silniku .
    Przelew/max podaz pompy wysokiego cisnienia.
    3.Wymiana m-prop ,jak masz pod reka jakis na podmianke to zrobilbym to w punkcie 2 ,i sprawdzilbym w ManCat jakie ma otwarcie przy 500 bar.
    4.Nawet pomimo braku bledow na cisnieniu paliwa w filtrze ,sprawdzilbym cisnienie manometrem ,wpiac manometr i pojezdzic ,sprawdzic cisnienie kiedy wyskakuje blad .
    5.Sprawdzenie zaworu utrzymajacego minimalne cisnienie przed pompa wysokiego cisnienia.Przewaznie jest montowany w samej pompie.
    6.Na samym koncu pompa .Malo wiarygodne. "

    "
    Sciagamy przewod przelewowy z szyny common rail a dokladnie z zaworu bezpieczenstwa na szynie ,zaslepiamy ten przewod a zawor pozostawiamy otwarty .Odpalamy silnik i obserwujemy zawor .... nie moze wyplywac z niego paliwo ( kropla czy dwie sa dopuszczalne ) ,jak leci ciurkiem to jest uszkodzony .

    Jak jest wiecej bledow ,chodza parami np. 3779,3778 to nastepnym krokiem jest wymiana /podmiana zaworu M-prop na pompie wysokiego cisnienia.Jak nie mamy takowego ,a koszt jest spory ,to dla pewnosci mozemy pokusic sie o sprawdzenie przelewu z wtryskow do zbiornika.
    Odkrecamy przewod paliwowy z powrotu paliwa z wtryskow ,zaslepiamy miejsce z ktorego wykrecilismy przewod paliwowy ,a sam przelew do menzurki .Na wolnych obrotach cieplego silnika D20/D28 nie powinien przekroczyc 70 ml/min .Jak jest wiecej to znaczy ,ze ktorys z wtryskow "cieknie".
    Jak zlokalizowac uszkodzony wtrysk ..... odcinamy po kolei wtryski od paliwa ,wykrecamy z szyny odpowiedni przewod i nakrecamy zaslepke .Odplamy silnik i mierzymy przelew na minute ,i tak z kazdym po kolei . "

    "Stopien otwarcia kontrolera cisnienia Mprop.....masz takie okno ktore pokazuje cisnienie zadane dla szyny ,cisnienie rzeczywiste czytane z czujnika na szynie oraz procentowy stopien otwarcia M-prop ,kontrolera cisnienia.To wlasnie jak odczyty pochodzace z tego zaworu sie nie zgadzaja to wyskakuja bledy 3778 3779 itp.
    Generalnie M-prop musi sie otwierac w granicach 10% zeby utrzymac cisnienie robocze na szynie 500 bar ,czyli bieg jalowy silnika.Jak przekroczy ta wartosc 10% wtedy wyskakuje blad .Komputer stwierdza ,ze musi zbytnio otwierac Mprop aby utrzymac cisnienie ,wiec twierdzi ze jest przeciek.
    Z praktyki wiem ,ze .....
    nowy Mprop otwiera sie/ pracuje w granicach 3-5% ,
    jak jest pomiedzy 6-7% to juz sie mozna zastanawiac ze cos sie chrzani ,
    a jak powyzej 7% to na bank jest usterka ,ktora komputer jeszcze toleruje ( nie wyskoczy jeszcze blad na biegu jalowym gdyz nie przekroczy 10% ) ale podczas jazdy/obciazenia wyjdzie blad .

    ( nie wszyscy to wiedza i dlatego sprawia to wiele problemow ,podczas testow nie ma bledow ,a na trasie co chwile ,obserwacja pracy Mpropu pomaga wykryc usterke ) "

    " Jednaze jak ktos ma to diagnozowac pierwszy raz to nie polecam ,zajmie to sporo czasu i mozna cos pogmatwac .Pozatym prawidlowa diagnoza komputerem w serwisie moze zaoszczedzic sporo czasu .
    Podajac procedure diagnozy mysle ,ze nie dacie sie zwiesc nieuczciwym serwisom ,ktore moga naciagnac Was na spore koszty nie zwiazane z usterka ;). "

    --------------------------------------------------------------------------------------

    Jak juz wspomnialem wyzej ,jest to zlepek z kilku wiadomosci ,byc moze ,ze cos z tego wywnioskujesz :)

  • #52 22 Lut 2011 21:37
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Dzięki Po tych moich poprzednich grzebaniach ,wczoraj i dzisiaj na odwrót [ pomimo mrozu ]odpalał jak benzyniak , bez pompowania. Pozdrawiam Zbigniew

  • #53 15 Mar 2011 16:05
    sebakoscian
    Poziom 9  

    ja4 napisał:
    Wyświetlają się dwa kody: 03778-10, który pojawia się przy każdym zwolnieniu
    pedału gazu (przyśpieszenia) ponowne wciśniecie gazu powoduje, że auto przez parę sekund nie ma mocy po czym błąd gaśnie i idzie normalnie.
    Drugi 03779-10 po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach.
    Gdzie szukać przyczyny?
    Za pomoc z góry dzięki.


    witam,u mnie takie same objawy ,podniosłem kabinę okazalo się ze ręczna pompka paliwa była wykręcona. teraz jest ok ,pozdrawiam.

  • #54 06 Sty 2012 19:59
    cyrusik
    Poziom 1  

    a kod EDC 3746-04 ? auto nie jedzie i kopci na czarno :(

  • #56 10 Sty 2012 13:24
    svavecone
    Poziom 22  

    Jak juz kopci na czarno to chyba przepustnica egr-u zastygla w bezruchu . Jak przekreca sie ciezko lub wcale to nie zajmuj sie silownikiem .

  • #57 06 Sty 2013 14:29
    machtronik
    Poziom 12  

    witam
    szukam schemat połączenia EDC MS5
    zapala się błąd czujnika temperatury wody
    czujnik wymieniony na nowy i to sam
    napięcie na czujniku 4.4v
    przewody 43105- 43104

  • #58 08 Sty 2013 09:41
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    machtronik napisał:
    szukam schemat połączenia EDC MS5
    zapala się błąd czujnika temperatury wody
    czujnik wymieniony na nowy i to sam
    napięcie na czujniku 4.4v
    przewody 43105- 43104
    Kolego który Ty czujnik wymieniasz ?????
    Szukasz schematu do EDC MS5 zapewne aby znaleźć przewody do czujnika, ale numery przewodów które podajesz dotyczą czujnika temperatury płynu chłodzącego Intardera.

    Dodano po 6 [minuty]:

    machtronik napisał:
    zapala się błąd czujnika temperatury wody
    W jaki sposób to Ci się zapala ???

  • #59 08 Sty 2013 21:14
    machtronik
    Poziom 12  

    witam
    możesz podać gdzie jest zlokalizowany czujnik i nr przewodów błąd 38

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty