Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

MAN F2000, błędy EDC, komputer


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Ciężarowe -> MAN F2000, błędy EDC, komputer
Autor
Wiadomość
gobo79
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 2
Miasto: Kielce

Post#31 13 Kwi 2010 08:23   

Re: MAN TGA, błędy EDC


problem z czujnikiem ciśnienia atmosferycznego w TGA jest znany i ma on bardzo duży wpływ na zużycie paliwa. Jestem w stanie pomóc z tym problemem, kontakt na gg 9829288.

Dodano po 15 [minuty]:

W żadnym wypadku nie jest też prawdą że jeżeli błąd zapala się dwa razy dziennie to nie powód do naprawy tego. Jeżeli błąd zapali się po raz pierwszy EDC przechodzi w tryb serwisowy, a co za tym idzie autko pali ile zdąży i problem występuje aż do wyłączenia kluczyka i dobiegu FFR!!!
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Kwi 2010 08:23   





Powrót do góry
   
natalka
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 1
Miasto: sanok

Post#32 04 Maj 2010 19:52   

Re: MAN TGA, błędy EDC


swieci mi sie EDCno i nie pokazuje mi cisnienia oleju i mam ograniczona moc i kreci obroty do1850 dalej nie posci
Powrót do góry
   
DC7
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 16

Post#33 28 Maj 2010 16:39   

Re: MAN TGA, błędy EDC


MAN TGA kody błędów - może się przyda :wink:

Załączniki:
Powrót do góry
   
DaniekM
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 6

Post#34 19 Cze 2010 10:02   

Re: MAN F2000 , błędy EDC, komputer


Witam! Mam ten sam problem w TGA 430 przebieg 500tys czyli po zwolnieniu pedału gazu zapala sie EDC 3778. W serwisie wymienili 2 razy dozownik na pompie i dalej twierdzą że to jego wina. Czy to możliwe? (powód: dozowanie paliwa na biegu jałowym ok 12%, tak zrozumiałem jak mi tłumaczono w serwisie).
Powrót do góry
   
mrekor
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 1
Miasto: Wrocław

Post#35 18 Sie 2010 12:14   

Re: MAN F2000 , błędy EDC, komputer


Witam, mam Man-a 12.240 i wyświetlił mi się błąd edc 03814-03, co on oznacza? Znalazłem go w powyższej tabelce jednak mój angielski techniczny jest za słaby że to zrozumieć. Pozdrawiam.
Powrót do góry
   
serwis_gh
Specjalista - układy wtrysku Diesel
Specjalista - układy wtrysku Diesel


Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1215
Miasto: Libia

Post#36 19 Sie 2010 00:33   

Re: MAN F2000 , błędy EDC, komputer


mrekor napisał:
..jest za słaby że to zrozumieć.....
i nie naprawić bo też za słaby :-/
Powrót do góry
   
darexx10
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 6

Post#37 24 Wrz 2010 12:53   

Re: MAN F2000 , błędy EDC, komputer


witam mam mana f2000 swieci mi edc bardzo czesto podczas jazdy gdy sie zaswieca naciskam pedal sprzegla lub wybijam na luz i zaraz gasnie wtedy jedzie sie dalej juz normalnie pompa wtryskowa po remoncie bylem na podpieciu komputerowym okazalo sie ze wtrysk prowadzacy wymienili i jest jeszcze gozej bo teraz po wcisnieciu sprzegla zabardzo kontrolka niechce zgasnac auto pali bez problemu moze mi ktos podpowiedziec co moze byc przyczynom?
Powrót do góry
   
serwisantscani1
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 2313
Miasto: KR,KCH,KOL,SBE

Post#38 24 Wrz 2010 13:01   

Re: MAN F2000 , błędy EDC, komputer


Witam odczytaj kody błyskowe i podaj jeśli są aktualne.
Powrót do góry
   
darexx10
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 6

Post#39 24 Wrz 2010 14:04   

Re: MAN F2000 , błędy EDC, komputer


edc swieci cały czas nie miga
Powrót do góry
   
serwisantscani1
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 2313
Miasto: KR,KCH,KOL,SBE

Post#40 24 Wrz 2010 15:14   

Re: MAN F2000 , błędy EDC, komputer


Procedura wywoływania kodów rozpoczyna się od zwarcia 2 pinów w kostce do odczytu błędów wtedy zaczyna mrugać.
Powrót do góry
   
darexx10
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 6

Post#41 24 Wrz 2010 15:30   

Re: MAN F2000 , błędy EDC, komputer


ok jak sprawdze to sie odezwe ale pewnie to bedzie wieczorem ale z gory dzienki
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 24 Wrz 2010 15:30   





Powrót do góry
   
darexx10
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 6

Post#42 26 Wrz 2010 14:33   

Re: MAN F2000 , błędy EDC, komputer


narazie wymienilem filtry na inne i jest chyba ok
Powrót do góry
   
serwis_gh
Specjalista - układy wtrysku Diesel
Specjalista - układy wtrysku Diesel


Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1215
Miasto: Libia

Post#43 27 Wrz 2010 18:58   

Re: MAN F2000 , błędy EDC, komputer


darexx10 napisał:
wtrysk prowadzacy wymienili i jest jeszcze gozej

Zapowietrza się, lub za niskie ciśnienie paliwa.
Powietrze w układzie prowadzi do zakłóceń pracy 1 wtryskiwacza, może niepotrzebnie zmieniali wtrysk?
Powrót do góry
   
rafchm
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 1

Post#44 28 Sty 2011 08:52   

Re: MAN F2000 , błędy EDC, komputer


Man TGA, EDC 03779-10 oraz 03778-10 przed ingerencją w tryski lub zawór ciśnienia na pompie paliwa !!!! nie zależnie od przebiegu najpierw trzeba sprawdzić filtr wstępny na pompce ręcznej paliwa oraz filtry główny i w odstojniku bo tu jest pierwsza przyczyna problemu. Bo miałem auto u kilku macherów z komputerami do Man TGA i powiedzieli że mam wtryski do wymiany a tu gówno prawda. Auto ma ponad 800tys. i wszystko jest ok. Początkowy objaw był taki że jak tylko zdjąłem nogę z gazu to się kody wyświetlały aż do momentu kiedy prawie wcale nie gasły. Pomogło wyczyszczenie filtru wstępnego na pompce paliwa i założenie orginalnego filtru paliwa auto śmiga i kody się nie wyświetlają. ;-)
Powrót do góry
   
serwis_gh
Specjalista - układy wtrysku Diesel
Specjalista - układy wtrysku Diesel


Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1215
Miasto: Libia

Post#45 28 Sty 2011 14:06   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


Tobie tylko Nobla dać za takie cenne informacje. ;P
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 28 Sty 2011 14:06   





Powrót do góry
   
KAMIENNYJAZ
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 2

Post#46 20 Lut 2011 20:01   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


Witam Panowie Prosze o Pomoc kazdy pisze na temat Bledow w Manie Tga 3778 Jesli ktos juz zrobil ten blad Prosze o odp 3208022
Powrót do góry
   
KAMIENNYJAZ
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 2

Post#47 20 Lut 2011 20:01   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


Witam Panowie Prosze o Pomoc kazdy pisze na temat Bledow w Manie Tga 3778 Jesli ktos juz zrobil ten blad Prosze o odp 3208022
Powrót do góry
   
zbigniew125
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 387
Miasto: pomorskie

Post#48 20 Lut 2011 20:28   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


Witam Proszę o pomoc , [ MAN z silnikiem COMMN RAIL D 20 ]również wyświetla się błąd EDC 03778-10 , oczywiście autem daje się jeździć , tyle że przy zmianie biegów jest chwila namysłu aby silnik dostał swoją moc . Ale ostatnio doszedł jeszcze jeden problem , a mianowicie problem z odpalaniem , wystarczy żeby mama pozostawić na około 1 godź. . Aby go odpalić muszę mocno sie napompować pompką ręczną . Tydzień temu zamontowałem zaworek zwrotny na przewodzie zasilającym [gdyż myślałem że paliwo nie trzyma pompka zasilająca ]ale bez rezultatu . Zaworek na pompie wysokiego również wymieniłem , również bez efektu . Patrząc na to wszystko doszedłem do wniosku , że schodzi mi paliwo z filtra paliwowego , nie znając budowy filtra wyjąłem go z auta , na dole filtra znalazłem powiedzmy -zaworek ,ale nie mogłem go wydobyć ,więc przemyłem wszystko zmywaczem , wydmuchałem , założyłem nowy wkład paliwowy , po zamontowaniu przy pompowaniu pompką zasilającą odczuwalny był dość duży opór [ czego wcześniej nie zauważyłem ] Po uruchomieniu silnika , pozostawiłem do rana aby zobaczyć jak da się uruchomić , i tu o dziwo jak by nigdy nic ,auto odpaliło bez problemu , podczas jazdy znikły wszystkie dolegliwości i komunikaty , ale niestety po trzech dniach wszystko powróciło . I tu mam pytanie jakie ciśnienie paliwa powinno być w filtrze paliwa [ w pompie niskiego ciśnienia ] i co jest odpowiedzialne za to ciśnienie [powiedzmy że pompa jest OK i zawór przelewowy na pompie wysokiego ciśnienia ] Tak jak zaznaczyłem wcześniej moim zdaniem jest zbyt niskie ciśnienie przed pompą wysokiego ciśnienia , a po zgaszeniu paliwo schodzi z filtra do zbiornika . Dodam że Man ma przejechane 380 tyś km. Pozdrawiam i Dzięki za podpowiedzi Zbigniew
Powrót do góry
   
edekr
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 65
Miasto: szczecin

Post#49 20 Lut 2011 21:12   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


Jeżeli wyświetla ci tylko ten błąd to jest to napewno usterka po stronie wysokiego ciśnienia. A dokładnie:
3778-Ciśnienie akumulatora ciśn.: Przecieki w warunkach hamowania silnikiem
Sprawdzenie szczelności hydrauliki wysokociśnieniowej przy hamowaniu silnikiem.
Reakcja systemu: Problemy z obiegiem powrotnym paliwa, otworzyć się może zawór stałego ciśnienia.
Jeżeli chodzi o wartości ciśnien to wtryski nie zaczną pracować jeżeli po stronie niskiego ciśniena nie osiągnie ono wartości 3 Bar a po stronie wysokiego 200 bar
Powrót do góry
   
zbigniew125
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 387
Miasto: pomorskie

Post#50 21 Lut 2011 20:43   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


Witam Dzięki kolego za podpowiedź , sprawdzę te ciśnienia jakie u mnie występują . Pozdrawiam Zbigniew
Powrót do góry
   
svavecone
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 293
Miasto: Reykjavik

Post#51 22 Lut 2011 10:53   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


Wstawie kilka zlepek ,ktore opisuja procedury z bledami 3778 3779

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1895441&highlight=3778&sid=ad7d8e92cd5fafcffeff1881dadbd925
"1. Sprawdzic zawor przelewu ( zrobiles )
2. Sprawdzic przelew paliwa z wtryskow ,kilka razy na rozgrzanym silniku .
Przelew/max podaz pompy wysokiego cisnienia.
3.Wymiana m-prop ,jak masz pod reka jakis na podmianke to zrobilbym to w punkcie 2 ,i sprawdzilbym w ManCat jakie ma otwarcie przy 500 bar.
4.Nawet pomimo braku bledow na cisnieniu paliwa w filtrze ,sprawdzilbym cisnienie manometrem ,wpiac manometr i pojezdzic ,sprawdzic cisnienie kiedy wyskakuje blad .
5.Sprawdzenie zaworu utrzymajacego minimalne cisnienie przed pompa wysokiego cisnienia.Przewaznie jest montowany w samej pompie.
6.Na samym koncu pompa .Malo wiarygodne. "

"
Sciagamy przewod przelewowy z szyny common rail a dokladnie z zaworu bezpieczenstwa na szynie ,zaslepiamy ten przewod a zawor pozostawiamy otwarty .Odpalamy silnik i obserwujemy zawor .... nie moze wyplywac z niego paliwo ( kropla czy dwie sa dopuszczalne ) ,jak leci ciurkiem to jest uszkodzony .

Jak jest wiecej bledow ,chodza parami np. 3779,3778 to nastepnym krokiem jest wymiana /podmiana zaworu M-prop na pompie wysokiego cisnienia.Jak nie mamy takowego ,a koszt jest spory ,to dla pewnosci mozemy pokusic sie o sprawdzenie przelewu z wtryskow do zbiornika.
Odkrecamy przewod paliwowy z powrotu paliwa z wtryskow ,zaslepiamy miejsce z ktorego wykrecilismy przewod paliwowy ,a sam przelew do menzurki .Na wolnych obrotach cieplego silnika D20/D28 nie powinien przekroczyc 70 ml/min .Jak jest wiecej to znaczy ,ze ktorys z wtryskow "cieknie".
Jak zlokalizowac uszkodzony wtrysk ..... odcinamy po kolei wtryski od paliwa ,wykrecamy z szyny odpowiedni przewod i nakrecamy zaslepke .Odplamy silnik i mierzymy przelew na minute ,i tak z kazdym po kolei . "

"Stopien otwarcia kontrolera cisnienia Mprop.....masz takie okno ktore pokazuje cisnienie zadane dla szyny ,cisnienie rzeczywiste czytane z czujnika na szynie oraz procentowy stopien otwarcia M-prop ,kontrolera cisnienia.To wlasnie jak odczyty pochodzace z tego zaworu sie nie zgadzaja to wyskakuja bledy 3778 3779 itp.
Generalnie M-prop musi sie otwierac w granicach 10% zeby utrzymac cisnienie robocze na szynie 500 bar ,czyli bieg jalowy silnika.Jak przekroczy ta wartosc 10% wtedy wyskakuje blad .Komputer stwierdza ,ze musi zbytnio otwierac Mprop aby utrzymac cisnienie ,wiec twierdzi ze jest przeciek.
Z praktyki wiem ,ze .....
nowy Mprop otwiera sie/ pracuje w granicach 3-5% ,
jak jest pomiedzy 6-7% to juz sie mozna zastanawiac ze cos sie chrzani ,
a jak powyzej 7% to na bank jest usterka ,ktora komputer jeszcze toleruje ( nie wyskoczy jeszcze blad na biegu jalowym gdyz nie przekroczy 10% ) ale podczas jazdy/obciazenia wyjdzie blad .

( nie wszyscy to wiedza i dlatego sprawia to wiele problemow ,podczas testow nie ma bledow ,a na trasie co chwile ,obserwacja pracy Mpropu pomaga wykryc usterke ) "

" Jednaze jak ktos ma to diagnozowac pierwszy raz to nie polecam ,zajmie to sporo czasu i mozna cos pogmatwac .Pozatym prawidlowa diagnoza komputerem w serwisie moze zaoszczedzic sporo czasu .
Podajac procedure diagnozy mysle ,ze nie dacie sie zwiesc nieuczciwym serwisom ,ktore moga naciagnac Was na spore koszty nie zwiazane z usterka ;). "

--------------------------------------------------------------------------------------

Jak juz wspomnialem wyzej ,jest to zlepek z kilku wiadomosci ,byc moze ,ze cos z tego wywnioskujesz :)
Powrót do góry
   
zbigniew125
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 387
Miasto: pomorskie

Post#52 22 Lut 2011 21:37   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


Dzięki Po tych moich poprzednich grzebaniach ,wczoraj i dzisiaj na odwrót [ pomimo mrozu ]odpalał jak benzyniak , bez pompowania. Pozdrawiam Zbigniew
Powrót do góry
   
sebakoscian
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 7
Miasto: koscian

Post#53 15 Mar 2011 16:05   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


ja4 napisał:
Wyświetlają się dwa kody: 03778-10, który pojawia się przy każdym zwolnieniu
pedału gazu (przyśpieszenia) ponowne wciśniecie gazu powoduje, że auto przez parę sekund nie ma mocy po czym błąd gaśnie i idzie normalnie.
Drugi 03779-10 po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach.
Gdzie szukać przyczyny?
Za pomoc z góry dzięki.


witam,u mnie takie same objawy ,podniosłem kabinę okazalo się ze ręczna pompka paliwa była wykręcona. teraz jest ok ,pozdrawiam.
Powrót do góry
   
cyrusik
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 1
Miasto: Gorzów Wlkp

Post#54 06 Sty 2012 19:59   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


a kod EDC 3746-04 ? auto nie jedzie i kopci na czarno :(
Powrót do góry
   
michjanocha
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 24

Post#55 08 Sty 2012 01:19   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


3746-04 Highside stopnia końcowego; recyrkulacja spalin - brak istnienia sygnału. Przejrzyj wtyczke i przewody do siłownika EGR, spróbuj podmienić siłownik.
Powrót do góry
   
svavecone
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 293
Miasto: Reykjavik

Post#56 10 Sty 2012 13:24   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


Jak juz kopci na czarno to chyba przepustnica egr-u zastygla w bezruchu . Jak przekreca sie ciezko lub wcale to nie zajmuj sie silownikiem .
Powrót do góry
   
machtronik
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 101
Miasto: POMORZE

Post#57 06 Sty 2013 14:29   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


witam
szukam schemat połączenia EDC MS5
zapala się błąd czujnika temperatury wody
czujnik wymieniony na nowy i to sam
napięcie na czujniku 4.4v
przewody 43105- 43104
Powrót do góry
   
serwisantscani1
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 2313
Miasto: KR,KCH,KOL,SBE

Post#58 08 Sty 2013 09:41   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


machtronik napisał:
szukam schemat połączenia EDC MS5
zapala się błąd czujnika temperatury wody
czujnik wymieniony na nowy i to sam
napięcie na czujniku 4.4v
przewody 43105- 43104
Kolego który Ty czujnik wymieniasz ?????
Szukasz schematu do EDC MS5 zapewne aby znaleźć przewody do czujnika, ale numery przewodów które podajesz dotyczą czujnika temperatury płynu chłodzącego Intardera.

Dodano po 6 [minuty]:

machtronik napisał:
zapala się błąd czujnika temperatury wody
W jaki sposób to Ci się zapala ???
Powrót do góry
   
machtronik
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 101
Miasto: POMORZE

Post#59 08 Sty 2013 21:14   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


witam
możesz podać gdzie jest zlokalizowany czujnik i nr przewodów błąd 38
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 08 Sty 2013 21:14   





Powrót do góry
   
daro111
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 709
Miasto: okolice Olkusza

Post#60 08 Sty 2013 21:34   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


Witam.
machtronik napisał:
witam
możesz podać gdzie jest zlokalizowany czujnik i nr przewodów błąd 38

To powinno Ci pomóc.

Załączniki:
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Ciężarowe -> MAN F2000, błędy EDC, komputer
Strona 2 z 3 Idź do strony Poprzedni  123  Następny
Podobne tematy
Man F2000 - EDC się świeci (4)
Man F2000 błąd EDC kod błyskowy (1)
Błędy Man Tga EDC 03752-01 i błąd EDC 00190-9 (1)
Man f2000 26.403 kontrolka edc świeci,przerywa kopci na niebiesko. (8)
MAN błędy TCU I EDC -Man tgl 210 z 2007 roku (6)
MAN F2000 14.264 - Gaśnie w czasie jazdy, nie zapala EDC po zapłonie (11)
Man F2000 - Man F2000 skrzynia EATON 12316- opis błedów (1)
MAN TGA BŁĘDY EDC 03776-01 (10)
MAN L2000 - Błędy EDC 26 i 202 (10)
Man TGA błędy EDC, co oznaczają? (7)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.077 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony