Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

MAN F2000, błędy EDC, komputer


Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Trucks -> MAN F2000, błędy EDC, komputer
Author
Message
gobo79
Poziom 2
Poziom 2


Joined: 15 Mar 2007
Posts: 2
Location: Kielce

Post#31 13 Apr 2010 08:23   

Re: MAN TGA, błędy EDC


problem z czujnikiem ciśnienia atmosferycznego w TGA jest znany i ma on bardzo duży wpływ na zużycie paliwa. Jestem w stanie pomóc z tym problemem, kontakt na gg 9829288.

Dodano po 15 [minuty]:

W żadnym wypadku nie jest też prawdą że jeżeli błąd zapala się dwa razy dziennie to nie powód do naprawy tego. Jeżeli błąd zapali się po raz pierwszy EDC przechodzi w tryb serwisowy, a co za tym idzie autko pali ile zdąży i problem występuje aż do wyłączenia kluczyka i dobiegu FFR!!!

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Apr 2010 08:23   





Back to top
   
natalka
Poziom 1
Poziom 1


Joined: 04 May 2010
Posts: 1
Location: sanok

Post#32 04 May 2010 19:52   

Re: MAN TGA, błędy EDC


swieci mi sie EDCno i nie pokazuje mi cisnienia oleju i mam ograniczona moc i kreci obroty do1850 dalej nie posci

Helpful message? + -

Back to top
   
DC7
Poziom 6
Poziom 6


Joined: 16 May 2010
Posts: 16

Post#33 28 May 2010 16:39   

Re: MAN TGA, błędy EDC


MAN TGA kody błędów - może się przyda Wink

Attachments:

Helpful message? + -

Back to top
   
DaniekM
Poziom 3
Poziom 3


Joined: 02 Oct 2009
Posts: 6

Post#34 19 Jun 2010 10:02   

Re: MAN F2000 , błędy EDC, komputer


Witam! Mam ten sam problem w TGA 430 przebieg 500tys czyli po zwolnieniu pedału gazu zapala sie EDC 3778. W serwisie wymienili 2 razy dozownik na pompie i dalej twierdzą że to jego wina. Czy to możliwe? (powód: dozowanie paliwa na biegu jałowym ok 12%, tak zrozumiałem jak mi tłumaczono w serwisie).

Helpful message? + -

Back to top
   
mrekor
Poziom 1
Poziom 1


Joined: 18 Aug 2010
Posts: 1
Location: Wrocław

Post#35 18 Aug 2010 12:14   

Re: MAN F2000 , błędy EDC, komputer


Witam, mam Man-a 12.240 i wyświetlił mi się błąd edc 03814-03, co on oznacza? Znalazłem go w powyższej tabelce jednak mój angielski techniczny jest za słaby że to zrozumieć. Pozdrawiam.

Helpful message? + -

Back to top
   
serwis_gh
Specjalista - układy wtrysku Diesel
Specjalista - układy wtrysku Diesel


Joined: 10 Apr 2007
Posts: 1242
Location: Libia

Post#36 19 Aug 2010 00:33   

Re: MAN F2000 , błędy EDC, komputer


mrekor wrote:
..jest za słaby że to zrozumieć.....
i nie naprawić bo też za słaby :-/

Helpful message? + -

Back to top
   
darexx10
Poziom 3
Poziom 3


Joined: 24 Sep 2010
Posts: 6

Post#37 24 Sep 2010 12:53   

Re: MAN F2000 , błędy EDC, komputer


witam mam mana f2000 swieci mi edc bardzo czesto podczas jazdy gdy sie zaswieca naciskam pedal sprzegla lub wybijam na luz i zaraz gasnie wtedy jedzie sie dalej juz normalnie pompa wtryskowa po remoncie bylem na podpieciu komputerowym okazalo sie ze wtrysk prowadzacy wymienili i jest jeszcze gozej bo teraz po wcisnieciu sprzegla zabardzo kontrolka niechce zgasnac auto pali bez problemu moze mi ktos podpowiedziec co moze byc przyczynom?

Helpful message? + -

Back to top
   
serwisantscani1
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Joined: 31 Jul 2008
Posts: 2267
Location: KR,KCH,KOL,SBE

Post#38 24 Sep 2010 13:01   

Re: MAN F2000 , błędy EDC, komputer


Witam odczytaj kody błyskowe i podaj jeśli są aktualne.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 24 Sep 2010 13:01   





Back to top
   
darexx10
Poziom 3
Poziom 3


Joined: 24 Sep 2010
Posts: 6

Post#39 24 Sep 2010 14:04   

Re: MAN F2000 , błędy EDC, komputer


edc swieci cały czas nie miga

Helpful message? + -

Back to top
   
serwisantscani1
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Joined: 31 Jul 2008
Posts: 2267
Location: KR,KCH,KOL,SBE

Post#40 24 Sep 2010 15:14   

Re: MAN F2000 , błędy EDC, komputer


Procedura wywoływania kodów rozpoczyna się od zwarcia 2 pinów w kostce do odczytu błędów wtedy zaczyna mrugać.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 24 Sep 2010 15:14   





Back to top
   
darexx10
Poziom 3
Poziom 3


Joined: 24 Sep 2010
Posts: 6

Post#41 24 Sep 2010 15:30   

Re: MAN F2000 , błędy EDC, komputer


ok jak sprawdze to sie odezwe ale pewnie to bedzie wieczorem ale z gory dzienki

Helpful message? + -

Back to top
   
darexx10
Poziom 3
Poziom 3


Joined: 24 Sep 2010
Posts: 6

Post#42 26 Sep 2010 14:33   

Re: MAN F2000 , błędy EDC, komputer


narazie wymienilem filtry na inne i jest chyba ok

Helpful message? + -

Back to top
   
serwis_gh
Specjalista - układy wtrysku Diesel
Specjalista - układy wtrysku Diesel


Joined: 10 Apr 2007
Posts: 1242
Location: Libia

Post#43 27 Sep 2010 18:58   

Re: MAN F2000 , błędy EDC, komputer


darexx10 wrote:
wtrysk prowadzacy wymienili i jest jeszcze gozej

Zapowietrza się, lub za niskie ciśnienie paliwa.
Powietrze w układzie prowadzi do zakłóceń pracy 1 wtryskiwacza, może niepotrzebnie zmieniali wtrysk?

Helpful message? + -

Back to top
   
rafchm
Poziom 1
Poziom 1


Joined: 16 Oct 2009
Posts: 1

Post#44 28 Jan 2011 08:52   

Re: MAN F2000 , błędy EDC, komputer


Man TGA, EDC 03779-10 oraz 03778-10 przed ingerencją w tryski lub zawór ciśnienia na pompie paliwa !!!! nie zależnie od przebiegu najpierw trzeba sprawdzić filtr wstępny na pompce ręcznej paliwa oraz filtry główny i w odstojniku bo tu jest pierwsza przyczyna problemu. Bo miałem auto u kilku macherów z komputerami do Man TGA i powiedzieli że mam wtryski do wymiany a tu gówno prawda. Auto ma ponad 800tys. i wszystko jest ok. Początkowy objaw był taki że jak tylko zdjąłem nogę z gazu to się kody wyświetlały aż do momentu kiedy prawie wcale nie gasły. Pomogło wyczyszczenie filtru wstępnego na pompce paliwa i założenie orginalnego filtru paliwa auto śmiga i kody się nie wyświetlają. Wink

Helpful message? + -

Back to top
   
serwis_gh
Specjalista - układy wtrysku Diesel
Specjalista - układy wtrysku Diesel


Joined: 10 Apr 2007
Posts: 1242
Location: Libia

Post#45 28 Jan 2011 14:06   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


Tobie tylko Nobla dać za takie cenne informacje. ;P

Helpful message? + -

Back to top
   
KAMIENNYJAZ
Poziom 2
Poziom 2


Joined: 19 Feb 2011
Posts: 2

Post#46 20 Feb 2011 20:01   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


Witam Panowie Prosze o Pomoc kazdy pisze na temat Bledow w Manie Tga 3778 Jesli ktos juz zrobil ten blad Prosze o odp 3208022

Helpful message? + -

Back to top
   
KAMIENNYJAZ
Poziom 2
Poziom 2


Joined: 19 Feb 2011
Posts: 2

Post#47 20 Feb 2011 20:01   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


Witam Panowie Prosze o Pomoc kazdy pisze na temat Bledow w Manie Tga 3778 Jesli ktos juz zrobil ten blad Prosze o odp 3208022

Helpful message? + -

Back to top
   
zbigniew125
Poziom 17
Poziom 17


Joined: 12 Mar 2006
Posts: 445
Location: pomorskie

Post#48 20 Feb 2011 20:28   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


Witam Proszę o pomoc , [ MAN z silnikiem COMMN RAIL D 20 ]również wyświetla się błąd EDC 03778-10 , oczywiście autem daje się jeździć , tyle że przy zmianie biegów jest chwila namysłu aby silnik dostał swoją moc . Ale ostatnio doszedł jeszcze jeden problem , a mianowicie problem z odpalaniem , wystarczy żeby mama pozostawić na około 1 godź. . Aby go odpalić muszę mocno sie napompować pompką ręczną . Tydzień temu zamontowałem zaworek zwrotny na przewodzie zasilającym [gdyż myślałem że paliwo nie trzyma pompka zasilająca ]ale bez rezultatu . Zaworek na pompie wysokiego również wymieniłem , również bez efektu . Patrząc na to wszystko doszedłem do wniosku , że schodzi mi paliwo z filtra paliwowego , nie znając budowy filtra wyjąłem go z auta , na dole filtra znalazłem powiedzmy -zaworek ,ale nie mogłem go wydobyć ,więc przemyłem wszystko zmywaczem , wydmuchałem , założyłem nowy wkład paliwowy , po zamontowaniu przy pompowaniu pompką zasilającą odczuwalny był dość duży opór [ czego wcześniej nie zauważyłem ] Po uruchomieniu silnika , pozostawiłem do rana aby zobaczyć jak da się uruchomić , i tu o dziwo jak by nigdy nic ,auto odpaliło bez problemu , podczas jazdy znikły wszystkie dolegliwości i komunikaty , ale niestety po trzech dniach wszystko powróciło . I tu mam pytanie jakie ciśnienie paliwa powinno być w filtrze paliwa [ w pompie niskiego ciśnienia ] i co jest odpowiedzialne za to ciśnienie [powiedzmy że pompa jest OK i zawór przelewowy na pompie wysokiego ciśnienia ] Tak jak zaznaczyłem wcześniej moim zdaniem jest zbyt niskie ciśnienie przed pompą wysokiego ciśnienia , a po zgaszeniu paliwo schodzi z filtra do zbiornika . Dodam że Man ma przejechane 380 tyś km. Pozdrawiam i Dzięki za podpowiedzi Zbigniew

Helpful message? + -

Back to top
   
edekr
Poziom 11
Poziom 11


Joined: 14 Mar 2007
Posts: 65
Location: szczecin

Post#49 20 Feb 2011 21:12   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


Jeżeli wyświetla ci tylko ten błąd to jest to napewno usterka po stronie wysokiego ciśnienia. A dokładnie:
3778-Ciśnienie akumulatora ciśn.: Przecieki w warunkach hamowania silnikiem
Sprawdzenie szczelności hydrauliki wysokociśnieniowej przy hamowaniu silnikiem.
Reakcja systemu: Problemy z obiegiem powrotnym paliwa, otworzyć się może zawór stałego ciśnienia.
Jeżeli chodzi o wartości ciśnien to wtryski nie zaczną pracować jeżeli po stronie niskiego ciśniena nie osiągnie ono wartości 3 Bar a po stronie wysokiego 200 bar

Helpful message? + -

Back to top
   
zbigniew125
Poziom 17
Poziom 17


Joined: 12 Mar 2006
Posts: 445
Location: pomorskie

Post#50 21 Feb 2011 20:43   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


Witam Dzięki kolego za podpowiedź , sprawdzę te ciśnienia jakie u mnie występują . Pozdrawiam Zbigniew

Helpful message? + -

Back to top
   
svavecone
Poziom 16
Poziom 16


Joined: 02 Aug 2010
Posts: 320
Location: Reykjavik

Post#51 22 Feb 2011 10:53   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


Wstawie kilka zlepek ,ktore opisuja procedury z bledami 3778 3779

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1895441&highlight=3778&sid=ad7d8e92cd5fafcffeff1881dadbd925
"1. Sprawdzic zawor przelewu ( zrobiles )
2. Sprawdzic przelew paliwa z wtryskow ,kilka razy na rozgrzanym silniku .
Przelew/max podaz pompy wysokiego cisnienia.
3.Wymiana m-prop ,jak masz pod reka jakis na podmianke to zrobilbym to w punkcie 2 ,i sprawdzilbym w ManCat jakie ma otwarcie przy 500 bar.
4.Nawet pomimo braku bledow na cisnieniu paliwa w filtrze ,sprawdzilbym cisnienie manometrem ,wpiac manometr i pojezdzic ,sprawdzic cisnienie kiedy wyskakuje blad .
5.Sprawdzenie zaworu utrzymajacego minimalne cisnienie przed pompa wysokiego cisnienia.Przewaznie jest montowany w samej pompie.
6.Na samym koncu pompa .Malo wiarygodne. "

"
Sciagamy przewod przelewowy z szyny common rail a dokladnie z zaworu bezpieczenstwa na szynie ,zaslepiamy ten przewod a zawor pozostawiamy otwarty .Odpalamy silnik i obserwujemy zawor .... nie moze wyplywac z niego paliwo ( kropla czy dwie sa dopuszczalne ) ,jak leci ciurkiem to jest uszkodzony .

Jak jest wiecej bledow ,chodza parami np. 3779,3778 to nastepnym krokiem jest wymiana /podmiana zaworu M-prop na pompie wysokiego cisnienia.Jak nie mamy takowego ,a koszt jest spory ,to dla pewnosci mozemy pokusic sie o sprawdzenie przelewu z wtryskow do zbiornika.
Odkrecamy przewod paliwowy z powrotu paliwa z wtryskow ,zaslepiamy miejsce z ktorego wykrecilismy przewod paliwowy ,a sam przelew do menzurki .Na wolnych obrotach cieplego silnika D20/D28 nie powinien przekroczyc 70 ml/min .Jak jest wiecej to znaczy ,ze ktorys z wtryskow "cieknie".
Jak zlokalizowac uszkodzony wtrysk ..... odcinamy po kolei wtryski od paliwa ,wykrecamy z szyny odpowiedni przewod i nakrecamy zaslepke .Odplamy silnik i mierzymy przelew na minute ,i tak z kazdym po kolei . "

"Stopien otwarcia kontrolera cisnienia Mprop.....masz takie okno ktore pokazuje cisnienie zadane dla szyny ,cisnienie rzeczywiste czytane z czujnika na szynie oraz procentowy stopien otwarcia M-prop ,kontrolera cisnienia.To wlasnie jak odczyty pochodzace z tego zaworu sie nie zgadzaja to wyskakuja bledy 3778 3779 itp.
Generalnie M-prop musi sie otwierac w granicach 10% zeby utrzymac cisnienie robocze na szynie 500 bar ,czyli bieg jalowy silnika.Jak przekroczy ta wartosc 10% wtedy wyskakuje blad .Komputer stwierdza ,ze musi zbytnio otwierac Mprop aby utrzymac cisnienie ,wiec twierdzi ze jest przeciek.
Z praktyki wiem ,ze .....
nowy Mprop otwiera sie/ pracuje w granicach 3-5% ,
jak jest pomiedzy 6-7% to juz sie mozna zastanawiac ze cos sie chrzani ,
a jak powyzej 7% to na bank jest usterka ,ktora komputer jeszcze toleruje ( nie wyskoczy jeszcze blad na biegu jalowym gdyz nie przekroczy 10% ) ale podczas jazdy/obciazenia wyjdzie blad .

( nie wszyscy to wiedza i dlatego sprawia to wiele problemow ,podczas testow nie ma bledow ,a na trasie co chwile ,obserwacja pracy Mpropu pomaga wykryc usterke ) "

" Jednaze jak ktos ma to diagnozowac pierwszy raz to nie polecam ,zajmie to sporo czasu i mozna cos pogmatwac .Pozatym prawidlowa diagnoza komputerem w serwisie moze zaoszczedzic sporo czasu .
Podajac procedure diagnozy mysle ,ze nie dacie sie zwiesc nieuczciwym serwisom ,ktore moga naciagnac Was na spore koszty nie zwiazane z usterka Wink. "

--------------------------------------------------------------------------------------

Jak juz wspomnialem wyzej ,jest to zlepek z kilku wiadomosci ,byc moze ,ze cos z tego wywnioskujesz Smile

Helpful message? + -

Back to top
   
zbigniew125
Poziom 17
Poziom 17


Joined: 12 Mar 2006
Posts: 445
Location: pomorskie

Post#52 22 Feb 2011 21:37   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


Dzięki Po tych moich poprzednich grzebaniach ,wczoraj i dzisiaj na odwrót [ pomimo mrozu ]odpalał jak benzyniak , bez pompowania. Pozdrawiam Zbigniew

Helpful message? + -

Back to top
   
sebakoscian
Poziom 3
Poziom 3


Joined: 16 Mar 2008
Posts: 6
Location: koscian

Post#53 15 Mar 2011 16:05   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


ja4 wrote:
Wyświetlają się dwa kody: 03778-10, który pojawia się przy każdym zwolnieniu
pedału gazu (przyśpieszenia) ponowne wciśniecie gazu powoduje, że auto przez parę sekund nie ma mocy po czym błąd gaśnie i idzie normalnie.
Drugi 03779-10 po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach.
Gdzie szukać przyczyny?
Za pomoc z góry dzięki.


witam,u mnie takie same objawy ,podniosłem kabinę okazalo się ze ręczna pompka paliwa była wykręcona. teraz jest ok ,pozdrawiam.

Helpful message? + -

Back to top
   
cyrusik
Poziom 1
Poziom 1


Joined: 21 Apr 2010
Posts: 1
Location: Gorzów Wlkp

Post#54 06 Jan 2012 19:59   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


a kod EDC 3746-04 ? auto nie jedzie i kopci na czarno Sad

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 06 Jan 2012 19:59   





Back to top
   
michjanocha
Poziom 7
Poziom 7


Joined: 10 Jul 2008
Posts: 24

Post#55 08 Jan 2012 01:19   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


3746-04 Highside stopnia końcowego; recyrkulacja spalin - brak istnienia sygnału. Przejrzyj wtyczke i przewody do siłownika EGR, spróbuj podmienić siłownik.

Helpful message? + -

Back to top
   
svavecone
Poziom 16
Poziom 16


Joined: 02 Aug 2010
Posts: 320
Location: Reykjavik

Post#56 10 Jan 2012 13:24   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


Jak juz kopci na czarno to chyba przepustnica egr-u zastygla w bezruchu . Jak przekreca sie ciezko lub wcale to nie zajmuj sie silownikiem .

Helpful message? + -

Back to top
   
machtronik
Poziom 12
Poziom 12


Joined: 23 Feb 2007
Posts: 104
Location: POMORZE

Post#57 06 Jan 2013 14:29   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


witam
szukam schemat połączenia EDC MS5
zapala się błąd czujnika temperatury wody
czujnik wymieniony na nowy i to sam
napięcie na czujniku 4.4v
przewody 43105- 43104

Helpful message? + -

Back to top
   
serwisantscani1
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Joined: 31 Jul 2008
Posts: 2267
Location: KR,KCH,KOL,SBE

Post#58 08 Jan 2013 09:41   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


machtronik wrote:
szukam schemat połączenia EDC MS5
zapala się błąd czujnika temperatury wody
czujnik wymieniony na nowy i to sam
napięcie na czujniku 4.4v
przewody 43105- 43104
Kolego który Ty czujnik wymieniasz ?????
Szukasz schematu do EDC MS5 zapewne aby znaleźć przewody do czujnika, ale numery przewodów które podajesz dotyczą czujnika temperatury płynu chłodzącego Intardera.

Dodano po 6 [minuty]:

machtronik wrote:
zapala się błąd czujnika temperatury wody
W jaki sposób to Ci się zapala ???

Helpful message? + -

Back to top
   
machtronik
Poziom 12
Poziom 12


Joined: 23 Feb 2007
Posts: 104
Location: POMORZE

Post#59 08 Jan 2013 21:14   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


witam
możesz podać gdzie jest zlokalizowany czujnik i nr przewodów błąd 38

Helpful message? + -

Back to top
   
daro111
Poziom 19
Poziom 19


Joined: 16 Nov 2005
Posts: 755
Location: okolice Olkusza

Post#60 08 Jan 2013 21:34   

Re: MAN F2000, błędy EDC, komputer


Witam.
machtronik wrote:
witam
możesz podać gdzie jest zlokalizowany czujnik i nr przewodów błąd 38

To powinno Ci pomóc.

Attachments:

Helpful message? + -

Back to top
   
Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Trucks -> MAN F2000, błędy EDC, komputer
Page 2 of 3 Go to page Previous  123  Next
Similar topics
Man F2000 - EDC się świeci (4)
Man F2000 błąd EDC kod błyskowy (1)
Błędy Man Tga EDC 03752-01 i błąd EDC 00190-9 (1)
Man f2000 26.403 kontrolka edc świeci,przerywa kopci na niebiesko. (8)
MAN błędy TCU I EDC -Man tgl 210 z 2007 roku (6)
MAN F2000 14.264 - Gaśnie w czasie jazdy, nie zapala EDC po zapłonie (11)
Man F2000 - Man F2000 skrzynia EATON 12316- opis błedów (1)
MAN F2000 - Programowanie pilota od sterowania poduszkami w MAN F2000 (2)
MAN TGA BŁĘDY EDC 03776-01 (10)
MAN L2000 - Błędy EDC 26 i 202 (10)


Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.064 seconds

elektroda.pl topic RSS feed