X

MAN F2000, błędy EDC, komputer

ja4 13 Apr 2010 08:23
  • #31 13 Apr 2010 08:23
    gobo79
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    problem z czujnikiem ciśnienia atmosferycznego w TGA jest znany i ma on bardzo duży wpływ na zużycie paliwa. Jestem w stanie pomóc z tym problemem, kontakt na gg 9829288.

    Dodano po 15 [minuty]:

    W żadnym wypadku nie jest też prawdą że jeżeli błąd zapala się dwa razy dziennie to nie powód do naprawy tego. Jeżeli błąd zapali się po raz pierwszy EDC przechodzi w tryb serwisowy, a co za tym idzie autko pali ile zdąży i problem występuje aż do wyłączenia kluczyka i dobiegu FFR!!!
  • #32 04 May 2010 19:52
    natalka
    Level 1  
    Helpful post? (+1)
    swieci mi sie EDCno i nie pokazuje mi cisnienia oleju i mam ograniczona moc i kreci obroty do1850 dalej nie posci
  • #33 28 May 2010 16:39
    DC7
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    MAN TGA kody błędów - może się przyda :wink:
  • #34 19 Jun 2010 10:02
    DaniekM
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam! Mam ten sam problem w TGA 430 przebieg 500tys czyli po zwolnieniu pedału gazu zapala sie EDC 3778. W serwisie wymienili 2 razy dozownik na pompie i dalej twierdzą że to jego wina. Czy to możliwe? (powód: dozowanie paliwa na biegu jałowym ok 12%, tak zrozumiałem jak mi tłumaczono w serwisie).
  • #35 18 Aug 2010 12:14
    mrekor
    Level 1  
    Helpful post? (-1)
    Witam, mam Man-a 12.240 i wyświetlił mi się błąd edc 03814-03, co on oznacza? Znalazłem go w powyższej tabelce jednak mój angielski techniczny jest za słaby że to zrozumieć. Pozdrawiam.
  • #36 19 Aug 2010 00:33
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Helpful post? (0)
    mrekor wrote:
    ..jest za słaby że to zrozumieć.....
    i nie naprawić bo też za słaby :-/
  • #37 24 Sep 2010 12:53
    darexx10
    Level 8  
    Helpful post? (+1)
    witam mam mana f2000 swieci mi edc bardzo czesto podczas jazdy gdy sie zaswieca naciskam pedal sprzegla lub wybijam na luz i zaraz gasnie wtedy jedzie sie dalej juz normalnie pompa wtryskowa po remoncie bylem na podpieciu komputerowym okazalo sie ze wtrysk prowadzacy wymienili i jest jeszcze gozej bo teraz po wcisnieciu sprzegla zabardzo kontrolka niechce zgasnac auto pali bez problemu moze mi ktos podpowiedziec co moze byc przyczynom?
  • #38 24 Sep 2010 13:01
    serwisantscani1
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Witam odczytaj kody błyskowe i podaj jeśli są aktualne.
  • #39 24 Sep 2010 14:04
    darexx10
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    edc swieci cały czas nie miga
  • #40 24 Sep 2010 15:14
    serwisantscani1
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Procedura wywoływania kodów rozpoczyna się od zwarcia 2 pinów w kostce do odczytu błędów wtedy zaczyna mrugać.
  • #41 24 Sep 2010 15:30
    darexx10
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    ok jak sprawdze to sie odezwe ale pewnie to bedzie wieczorem ale z gory dzienki
  • #42 26 Sep 2010 14:33
    darexx10
    Level 8  
    Helpful post? (+2)
    narazie wymienilem filtry na inne i jest chyba ok
  • #43 27 Sep 2010 18:58
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Helpful post? (0)
    darexx10 wrote:
    wtrysk prowadzacy wymienili i jest jeszcze gozej

    Zapowietrza się, lub za niskie ciśnienie paliwa.
    Powietrze w układzie prowadzi do zakłóceń pracy 1 wtryskiwacza, może niepotrzebnie zmieniali wtrysk?
  • #44 28 Jan 2011 08:52
    rafchm
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Man TGA, EDC 03779-10 oraz 03778-10 przed ingerencją w tryski lub zawór ciśnienia na pompie paliwa !!!! nie zależnie od przebiegu najpierw trzeba sprawdzić filtr wstępny na pompce ręcznej paliwa oraz filtry główny i w odstojniku bo tu jest pierwsza przyczyna problemu. Bo miałem auto u kilku macherów z komputerami do Man TGA i powiedzieli że mam wtryski do wymiany a tu gówno prawda. Auto ma ponad 800tys. i wszystko jest ok. Początkowy objaw był taki że jak tylko zdjąłem nogę z gazu to się kody wyświetlały aż do momentu kiedy prawie wcale nie gasły. Pomogło wyczyszczenie filtru wstępnego na pompce paliwa i założenie orginalnego filtru paliwa auto śmiga i kody się nie wyświetlają. ;-)
  • #45 28 Jan 2011 14:06
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Helpful post? (+1)
    Tobie tylko Nobla dać za takie cenne informacje. ;P
  • #46 20 Feb 2011 20:01
    KAMIENNYJAZ
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    Witam Panowie Prosze o Pomoc kazdy pisze na temat Bledow w Manie Tga 3778 Jesli ktos juz zrobil ten blad Prosze o odp 3208022
  • #47 20 Feb 2011 20:01
    KAMIENNYJAZ
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam Panowie Prosze o Pomoc kazdy pisze na temat Bledow w Manie Tga 3778 Jesli ktos juz zrobil ten blad Prosze o odp 3208022
  • #48 20 Feb 2011 20:28
    zbigniew125
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Witam Proszę o pomoc , [ MAN z silnikiem COMMN RAIL D 20 ]również wyświetla się błąd EDC 03778-10 , oczywiście autem daje się jeździć , tyle że przy zmianie biegów jest chwila namysłu aby silnik dostał swoją moc . Ale ostatnio doszedł jeszcze jeden problem , a mianowicie problem z odpalaniem , wystarczy żeby mama pozostawić na około 1 godź. . Aby go odpalić muszę mocno sie napompować pompką ręczną . Tydzień temu zamontowałem zaworek zwrotny na przewodzie zasilającym [gdyż myślałem że paliwo nie trzyma pompka zasilająca ]ale bez rezultatu . Zaworek na pompie wysokiego również wymieniłem , również bez efektu . Patrząc na to wszystko doszedłem do wniosku , że schodzi mi paliwo z filtra paliwowego , nie znając budowy filtra wyjąłem go z auta , na dole filtra znalazłem powiedzmy -zaworek ,ale nie mogłem go wydobyć ,więc przemyłem wszystko zmywaczem , wydmuchałem , założyłem nowy wkład paliwowy , po zamontowaniu przy pompowaniu pompką zasilającą odczuwalny był dość duży opór [ czego wcześniej nie zauważyłem ] Po uruchomieniu silnika , pozostawiłem do rana aby zobaczyć jak da się uruchomić , i tu o dziwo jak by nigdy nic ,auto odpaliło bez problemu , podczas jazdy znikły wszystkie dolegliwości i komunikaty , ale niestety po trzech dniach wszystko powróciło . I tu mam pytanie jakie ciśnienie paliwa powinno być w filtrze paliwa [ w pompie niskiego ciśnienia ] i co jest odpowiedzialne za to ciśnienie [powiedzmy że pompa jest OK i zawór przelewowy na pompie wysokiego ciśnienia ] Tak jak zaznaczyłem wcześniej moim zdaniem jest zbyt niskie ciśnienie przed pompą wysokiego ciśnienia , a po zgaszeniu paliwo schodzi z filtra do zbiornika . Dodam że Man ma przejechane 380 tyś km. Pozdrawiam i Dzięki za podpowiedzi Zbigniew
  • #49 20 Feb 2011 21:12
    edekr
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli wyświetla ci tylko ten błąd to jest to napewno usterka po stronie wysokiego ciśnienia. A dokładnie:
    3778-Ciśnienie akumulatora ciśn.: Przecieki w warunkach hamowania silnikiem
    Sprawdzenie szczelności hydrauliki wysokociśnieniowej przy hamowaniu silnikiem.
    Reakcja systemu: Problemy z obiegiem powrotnym paliwa, otworzyć się może zawór stałego ciśnienia.
    Jeżeli chodzi o wartości ciśnien to wtryski nie zaczną pracować jeżeli po stronie niskiego ciśniena nie osiągnie ono wartości 3 Bar a po stronie wysokiego 200 bar
  • #50 21 Feb 2011 20:43
    zbigniew125
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Witam Dzięki kolego za podpowiedź , sprawdzę te ciśnienia jakie u mnie występują . Pozdrawiam Zbigniew
  • #51 22 Feb 2011 10:53
    svavecone
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Wstawie kilka zlepek ,ktore opisuja procedury z bledami 3778 3779

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1895441&highlight=3778&sid=ad7d8e92cd5fafcffeff1881dadbd925
    "1. Sprawdzic zawor przelewu ( zrobiles )
    2. Sprawdzic przelew paliwa z wtryskow ,kilka razy na rozgrzanym silniku .
    Przelew/max podaz pompy wysokiego cisnienia.
    3.Wymiana m-prop ,jak masz pod reka jakis na podmianke to zrobilbym to w punkcie 2 ,i sprawdzilbym w ManCat jakie ma otwarcie przy 500 bar.
    4.Nawet pomimo braku bledow na cisnieniu paliwa w filtrze ,sprawdzilbym cisnienie manometrem ,wpiac manometr i pojezdzic ,sprawdzic cisnienie kiedy wyskakuje blad .
    5.Sprawdzenie zaworu utrzymajacego minimalne cisnienie przed pompa wysokiego cisnienia.Przewaznie jest montowany w samej pompie.
    6.Na samym koncu pompa .Malo wiarygodne. "

    "
    Sciagamy przewod przelewowy z szyny common rail a dokladnie z zaworu bezpieczenstwa na szynie ,zaslepiamy ten przewod a zawor pozostawiamy otwarty .Odpalamy silnik i obserwujemy zawor .... nie moze wyplywac z niego paliwo ( kropla czy dwie sa dopuszczalne ) ,jak leci ciurkiem to jest uszkodzony .

    Jak jest wiecej bledow ,chodza parami np. 3779,3778 to nastepnym krokiem jest wymiana /podmiana zaworu M-prop na pompie wysokiego cisnienia.Jak nie mamy takowego ,a koszt jest spory ,to dla pewnosci mozemy pokusic sie o sprawdzenie przelewu z wtryskow do zbiornika.
    Odkrecamy przewod paliwowy z powrotu paliwa z wtryskow ,zaslepiamy miejsce z ktorego wykrecilismy przewod paliwowy ,a sam przelew do menzurki .Na wolnych obrotach cieplego silnika D20/D28 nie powinien przekroczyc 70 ml/min .Jak jest wiecej to znaczy ,ze ktorys z wtryskow "cieknie".
    Jak zlokalizowac uszkodzony wtrysk ..... odcinamy po kolei wtryski od paliwa ,wykrecamy z szyny odpowiedni przewod i nakrecamy zaslepke .Odplamy silnik i mierzymy przelew na minute ,i tak z kazdym po kolei . "

    "Stopien otwarcia kontrolera cisnienia Mprop.....masz takie okno ktore pokazuje cisnienie zadane dla szyny ,cisnienie rzeczywiste czytane z czujnika na szynie oraz procentowy stopien otwarcia M-prop ,kontrolera cisnienia.To wlasnie jak odczyty pochodzace z tego zaworu sie nie zgadzaja to wyskakuja bledy 3778 3779 itp.
    Generalnie M-prop musi sie otwierac w granicach 10% zeby utrzymac cisnienie robocze na szynie 500 bar ,czyli bieg jalowy silnika.Jak przekroczy ta wartosc 10% wtedy wyskakuje blad .Komputer stwierdza ,ze musi zbytnio otwierac Mprop aby utrzymac cisnienie ,wiec twierdzi ze jest przeciek.
    Z praktyki wiem ,ze .....
    nowy Mprop otwiera sie/ pracuje w granicach 3-5% ,
    jak jest pomiedzy 6-7% to juz sie mozna zastanawiac ze cos sie chrzani ,
    a jak powyzej 7% to na bank jest usterka ,ktora komputer jeszcze toleruje ( nie wyskoczy jeszcze blad na biegu jalowym gdyz nie przekroczy 10% ) ale podczas jazdy/obciazenia wyjdzie blad .

    ( nie wszyscy to wiedza i dlatego sprawia to wiele problemow ,podczas testow nie ma bledow ,a na trasie co chwile ,obserwacja pracy Mpropu pomaga wykryc usterke ) "

    " Jednaze jak ktos ma to diagnozowac pierwszy raz to nie polecam ,zajmie to sporo czasu i mozna cos pogmatwac .Pozatym prawidlowa diagnoza komputerem w serwisie moze zaoszczedzic sporo czasu .
    Podajac procedure diagnozy mysle ,ze nie dacie sie zwiesc nieuczciwym serwisom ,ktore moga naciagnac Was na spore koszty nie zwiazane z usterka ;). "

    --------------------------------------------------------------------------------------

    Jak juz wspomnialem wyzej ,jest to zlepek z kilku wiadomosci ,byc moze ,ze cos z tego wywnioskujesz :)
  • #52 22 Feb 2011 21:37
    zbigniew125
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Dzięki Po tych moich poprzednich grzebaniach ,wczoraj i dzisiaj na odwrót [ pomimo mrozu ]odpalał jak benzyniak , bez pompowania. Pozdrawiam Zbigniew
  • #53 15 Mar 2011 16:05
    sebakoscian
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    ja4 wrote:
    Wyświetlają się dwa kody: 03778-10, który pojawia się przy każdym zwolnieniu
    pedału gazu (przyśpieszenia) ponowne wciśniecie gazu powoduje, że auto przez parę sekund nie ma mocy po czym błąd gaśnie i idzie normalnie.
    Drugi 03779-10 po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach.
    Gdzie szukać przyczyny?
    Za pomoc z góry dzięki.


    witam,u mnie takie same objawy ,podniosłem kabinę okazalo się ze ręczna pompka paliwa była wykręcona. teraz jest ok ,pozdrawiam.
  • #54 06 Jan 2012 19:59
    cyrusik
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    a kod EDC 3746-04 ? auto nie jedzie i kopci na czarno :(
  • #55 08 Jan 2012 01:19
    michjanocha
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    3746-04 Highside stopnia końcowego; recyrkulacja spalin - brak istnienia sygnału. Przejrzyj wtyczke i przewody do siłownika EGR, spróbuj podmienić siłownik.
  • #56 10 Jan 2012 13:24
    svavecone
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Jak juz kopci na czarno to chyba przepustnica egr-u zastygla w bezruchu . Jak przekreca sie ciezko lub wcale to nie zajmuj sie silownikiem .
  • #57 06 Jan 2013 14:29
    machtronik
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    witam
    szukam schemat połączenia EDC MS5
    zapala się błąd czujnika temperatury wody
    czujnik wymieniony na nowy i to sam
    napięcie na czujniku 4.4v
    przewody 43105- 43104
  • #58 08 Jan 2013 09:41
    serwisantscani1
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    machtronik wrote:
    szukam schemat połączenia EDC MS5
    zapala się błąd czujnika temperatury wody
    czujnik wymieniony na nowy i to sam
    napięcie na czujniku 4.4v
    przewody 43105- 43104
    Kolego który Ty czujnik wymieniasz ?????
    Szukasz schematu do EDC MS5 zapewne aby znaleźć przewody do czujnika, ale numery przewodów które podajesz dotyczą czujnika temperatury płynu chłodzącego Intardera.

    Dodano po 6 [minuty]:

    machtronik wrote:
    zapala się błąd czujnika temperatury wody
    W jaki sposób to Ci się zapala ???
  • #59 08 Jan 2013 21:14
    machtronik
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    witam
    możesz podać gdzie jest zlokalizowany czujnik i nr przewodów błąd 38
  • #60 08 Jan 2013 21:34
    daro111
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    machtronik wrote:
    witam
    możesz podać gdzie jest zlokalizowany czujnik i nr przewodów błąd 38

    To powinno Ci pomóc.
  Search 4 million + Products
Browse Products