FAQ | Points | Add... | Recent posts | Search | Register | Log in

[VB.NET 2008] Jak zastąpić Control Array z VB6?

Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Programming Generally -> [VB.NET 2008] Jak zastąpić Control Array z VB6?
Author
Poziom 18
Poziom 18

Post#1 Post from the author of the topic 18 Mar 2008 19:37   

[VB.NET 2008] Jak zastąpić Control Array z VB6?

Witam.
Jestem początkujący w programowaniu VB.NET, ale uczę się i napotkałem na problem którego nie umiem rozwiązać.
Programowałem trochę w Visual Basic 6 i tam, jak wiadomo, jest taka bardzo wygodna (przynajmniej dla mnie) funkcja tworzenia tablicy kontrolek, do której poszczególnych elementów można się odwoływać za pomocą indeksu. W VB.NET (nie rozumiem dlaczego - moim zdaniem to krok wstecz...) z tej funkcji zrezygnowano.
Ale do rzeczy:
Mam na formie Form1 24 TextBox'y o nazwach TextBox00, TextBox01,..., TextBox23 ułożone w cztery kolumny i sześć wierszy, oraz dwuwymiarową tablicę zmiennych typu String TextData(3, 5).
Wiem już na podstawie przykładów z Sieci jak utworzyć jedną obsługę zdarzenia np. Click dla wszystkich TextBox'ów i rozpoznać w niej który ją wywołał. Robię to przykładowo tak:

Code:
    Private Sub MixedTextBox_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) _
    Handles TextBox00.Click, TextBox01.Click, TextBox02.Click '...

Select Case sender.Name
            Case "TextBox00"
                MsgBox("Kliknąłeś nr. 0")
            Case "TextBox01"
                MsgBox("Kliknąłeś nr. 1")
            Case "TextBox02"
                MsgBox("Kliknąłeś nr. 2")
                '...
        End Select

End Sub

I OK - to jest proste, choć ciągle o wiele mniej wygodne niż tablica kontrolek z VB6...
Teraz mój problem: