Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Kluczyk, pilot Seat Toledo

t0mek 22 Mar 2008 10:34
  • #1 22 Mar 2008 10:34
    t0mek
    Poziom 2  

    Witam!

    Wiem że ten problem był poruszany nie raz, ale zapoznałem sie ze wszystkimi wcześniejszymi i to nie rozwiązało mojego problemu, dlatego postanowiłem ten problem poruszyć jescze raz.

    Kupiłem seata toledo 2000r 1.9tdi 110km, nie działał pilot. Zobaczyłem ze jest włożona zła bateria. Kupiłem nowa poprawną i pilot zaczął działać ale zamek nie reaguje. Czytałem te wszystkie tematy, sposoby programowana i nic. Wywnioskowałem jedynie że to są opisy synchronizacji a nie programowania. Czy ktoś dokładnie wie o co w tym naprawdę chodzi?

    Po świętach zakupie Vaga i sie jeszcze pobawię, chyba ze ktoś wcześniej pomoże mi na forum. Szukałem tez czystego kluczyka i nie mogę znaleźć.

    Jeśli ktoś wie gdzie mogę dostać czysty kluczyk lub jak go zaprogramować z lub bez pomocy Vaga, i czy wogólę stary kluczyk da sie jeszcze raz zaprogramować byłbym wdzięczny za pomoc. Jeśli uda mi sie rozgryźć temat na pewno opisze problem od podstaw aby ten temat raz a dobrze zakończyć.

    Pozdrawiam!!

  • #2 22 Mar 2008 10:55
    Zmacio
    Specjalista - Alarmy Stacjonarne

    Musisz mieć drugi klucz, może być bez pilota. Wkładasz go do stacyjki, załączasz w pozycję zapłonową, wychodzisz z samochodu i zamykasz drzwi. Kluczem z pilotem zamykasz fizycznie samochód i trzymając go w pozycji zamkniętej naciskasz na przycisk zamykania w rękojeści klucza. Otwierasz kluczem samochód i trzymając go w pozycji otwartej naciskasz przycisk otwierania w rękojeści klucza. Wchodzisz do samochodu i wyciągasz kluczyk ze stacyjki. Pilot powinien zacząć działać. Dodam jeszcze, że w rękojeści przycisk z kluczem jest od zamykania.

  • #3 22 Mar 2008 11:37
    t0mek
    Poziom 2  

    Już próbowałem z drugim kluczykiem, tylko algorytm postępowania sie troszke różnił:

    -włączyć zapłon. Stosować kluczyki bez funkcji zdalnego sterowania
    -drzwi kierowcy zablokować ręcznie
    -nacisąć i przytrzymać przycisk odblokowania
    -drzwi kierowcy zablokowac i odblokowac ręcznie
    -puścić przycisk odblokowania
    -wyłączyć zapłon i wyciągnąc kluczyk
    -samochód zostanie zablokowany i odblokowany
    -jeśli nie przeprowadzić programowanie (i w moim przypadku chyba trzeba to zrobić, bo to co ja opisałem czy tez Pan to jest synchronizacja i to jest trochę co innego, tak mi sie wydaje)

    Spróbuję jeszcze Pana sposobem tylko proszę mi napisać czy dobrze zrozumiałem że blokuje drzwi kluczykiem i przyciskam zamykanie PUSZCZAM GO przekręcam w pozycje odblokowania i naciskam przycisk odblokowania ??? nic nie trzeba przytrzymywać?? Inni cos opisywali że dioda na pilocie ma jakos inaczej się zachowywać u mnie nic nadzwyczajnego się z nia nie dzieje..

    Pozdrawiam!!!

  • #4 22 Mar 2008 11:59
    Zmacio
    Specjalista - Alarmy Stacjonarne

    Nie jesteśmy tu panami tylko kolegami. Dobrze zrozumiałeś. Faktem jest, że może być też starsza procedura. Akurat masz samochód na przełomie, ponieważ do 99 r. była jedna procedura, a od 99 r. druga. Jeśli masz możliwość to zrób zdjęcia elektroniki pilota z obu stron płytki drukowanej i je tu wstaw, to wszystko się wyjaśni.

  • #5 22 Mar 2008 12:33
    t0mek
    Poziom 2  

    Niestety w tej chwili fotki nie zamieszczę ponieważ rodzice wyjechali samochodem na święta. Wrócą za parę dni :| Jedynie co to moge powiedziec ze nie ma na nim wzoru "kluczyka" na przycisku zamykania tylko jest kłódka zamknięta a na przycisku otwierania kłódka otwarta. Może to jest coś charakterystycznego. Był zamieszczony post (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic339558.html) w którym opisane były metody programowania do starszych modeli i do nowych i żaden z nich nie pomaga. Różnią sie one delikatnie od tej podanej przez Ciebie wiec jest jeszcze szansa... Pobawię sie Vagiem jeszcze a jak nie pomoże to postaram sie qpić czysty pilot pasujący do tego klucza żeby nie zmieniać grotu i nie bawić sie z immo. Jedyne co moge jeszcze zrobić to wklejam link aukcji allegro na którym przedstawiony jest kształt mojego pilota, tylko mówię ma inne przyciski..

    http://moto.allegro.pl/item330698873_orginal_centralny_za_grosze_w_kluczyku_seat_vw.html

    Pozdrawiam!!

  • #6 22 Mar 2008 17:29
    PiotrekMac
    Poziom 10  

    Obawiam się, że niewiele wskórasz. Kluczyki z kłódkami nie nadają się do programowania. Poza tym to dosyć wadliwe technicznie zabawki. Mam Leona z tego samego rocznika i z identycznym silnikiem i jak dotychczas pilot mi nie działa, choć próbowałem już wszystkich opisanych sposobów.

  • #7 23 Mar 2008 19:08
    Zmacio
    Specjalista - Alarmy Stacjonarne

    Pilot nie działa, bo może jest uszkodzony. To, że mruga dioda po naciśnięciu na przyciski wcale nie znaczy, że pilot wysyła sygnał w eter. Częstą przyczyną usterek tych pilotów jest tor radiowy. Może udaj się z tym pilotem do kogoś kto ma jakieś pojęcie jak zweryfikować czy pilot wysyła sygnał? Na pewno nie będzie to dealer tej marki.

  • #8 23 Mar 2008 19:22
    leszekrom
    Poziom 9  

    Z tego co opisujesz to takie rzeczy sie dzieja gdy centralka zgubi kod pilota, nalezy go reaktywowac a zrobic to mozna poprzez wejscie do auta przekrecenie kluczyka w pozycje zaplon.Nastepnie trzymajac jeden z przyciskow na zamknij drugi wciskamy trzy razy.Po tej procedurze zamni powinny sie zamknac i oznacza to ze pilot sie aktywowal .reszte bedziesz juz pewnie wiedzial co sie robi z kluczykiem i sprawnie dzialajacym pilotem

  • #9 16 Cze 2010 09:12
    garleta
    Poziom 7  

    Czesc .

    Mam takie pytanie, kopiłam ostatnio Seata Leona i mam problem z przeprowadzeniem synchronizacji kluczyka. Procedura wymaga dwóch kluczy a ja posiadam tylko jeden z pilotem.

    Czy ktos wiem jak przeprowadzić synchronizacje klucza mając tylko jeden kluczyk ??

    Poz.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty