X

Kluczyk, pilot Seat Toledo

22 Mar 2008 10:34 T0t0mek
  • #1 22 Mar 2008 10:34
    t0mek
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam!

    Wiem że ten problem był poruszany nie raz, ale zapoznałem sie ze wszystkimi wcześniejszymi i to nie rozwiązało mojego problemu, dlatego postanowiłem ten problem poruszyć jescze raz.

    Kupiłem seata toledo 2000r 1.9tdi 110km, nie działał pilot. Zobaczyłem ze jest włożona zła bateria. Kupiłem nowa poprawną i pilot zaczął działać ale zamek nie reaguje. Czytałem te wszystkie tematy, sposoby programowana i nic. Wywnioskowałem jedynie że to są opisy synchronizacji a nie programowania. Czy ktoś dokładnie wie o co w tym naprawdę chodzi?

    Po świętach zakupie Vaga i sie jeszcze pobawię, chyba ze ktoś wcześniej pomoże mi na forum. Szukałem tez czystego kluczyka i nie mogę znaleźć.

    Jeśli ktoś wie gdzie mogę dostać czysty kluczyk lub jak go zaprogramować z lub bez pomocy Vaga, i czy wogólę stary kluczyk da sie jeszcze raz zaprogramować byłbym wdzięczny za pomoc. Jeśli uda mi sie rozgryźć temat na pewno opisze problem od podstaw aby ten temat raz a dobrze zakończyć.

    Pozdrawiam!!
  • #2 22 Mar 2008 10:55
    Zmacio
    Specjalista - Alarmy Stacjonarne
    Helpful post? (0)
    Musisz mieć drugi klucz, może być bez pilota. Wkładasz go do stacyjki, załączasz w pozycję zapłonową, wychodzisz z samochodu i zamykasz drzwi. Kluczem z pilotem zamykasz fizycznie samochód i trzymając go w pozycji zamkniętej naciskasz na przycisk zamykania w rękojeści klucza. Otwierasz kluczem samochód i trzymając go w pozycji otwartej naciskasz przycisk otwierania w rękojeści klucza. Wchodzisz do samochodu i wyciągasz kluczyk ze stacyjki. Pilot powinien zacząć działać. Dodam jeszcze, że w rękojeści przycisk z kluczem jest od zamykania.
  • #3 22 Mar 2008 11:37
    t0mek
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    Już próbowałem z drugim kluczykiem, tylko algorytm postępowania sie troszke różnił:

    -włączyć zapłon. Stosować kluczyki bez funkcji zdalnego sterowania
    -drzwi kierowcy zablokować ręcznie
    -nacisąć i przytrzymać przycisk odblokowania
    -drzwi kierowcy zablokowac i odblokowac ręcznie
    -puścić przycisk odblokowania
    -wyłączyć zapłon i wyciągnąc kluczyk
    -samochód zostanie zablokowany i odblokowany
    -jeśli nie przeprowadzić programowanie (i w moim przypadku chyba trzeba to zrobić, bo to co ja opisałem czy tez Pan to jest synchronizacja i to jest trochę co innego, tak mi sie wydaje)

    Spróbuję jeszcze Pana sposobem tylko proszę mi napisać czy dobrze zrozumiałem że blokuje drzwi kluczykiem i przyciskam zamykanie PUSZCZAM GO przekręcam w pozycje odblokowania i naciskam przycisk odblokowania ??? nic nie trzeba przytrzymywać?? Inni cos opisywali że dioda na pilocie ma jakos inaczej się zachowywać u mnie nic nadzwyczajnego się z nia nie dzieje..

    Pozdrawiam!!!
  • #4 22 Mar 2008 11:59
    Zmacio
    Specjalista - Alarmy Stacjonarne
    Helpful post? (0)
    Nie jesteśmy tu panami tylko kolegami. Dobrze zrozumiałeś. Faktem jest, że może być też starsza procedura. Akurat masz samochód na przełomie, ponieważ do 99 r. była jedna procedura, a od 99 r. druga. Jeśli masz możliwość to zrób zdjęcia elektroniki pilota z obu stron płytki drukowanej i je tu wstaw, to wszystko się wyjaśni.
  • #5 22 Mar 2008 12:33
    t0mek
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    Niestety w tej chwili fotki nie zamieszczę ponieważ rodzice wyjechali samochodem na święta. Wrócą za parę dni :| Jedynie co to moge powiedziec ze nie ma na nim wzoru "kluczyka" na przycisku zamykania tylko jest kłódka zamknięta a na przycisku otwierania kłódka otwarta. Może to jest coś charakterystycznego. Był zamieszczony post (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic339558.html) w którym opisane były metody programowania do starszych modeli i do nowych i żaden z nich nie pomaga. Różnią sie one delikatnie od tej podanej przez Ciebie wiec jest jeszcze szansa... Pobawię sie Vagiem jeszcze a jak nie pomoże to postaram sie qpić czysty pilot pasujący do tego klucza żeby nie zmieniać grotu i nie bawić sie z immo. Jedyne co moge jeszcze zrobić to wklejam link aukcji allegro na którym przedstawiony jest kształt mojego pilota, tylko mówię ma inne przyciski..

    http://moto.allegro.pl/item330698873_orginal_centralny_za_grosze_w_kluczyku_seat_vw.html

    Pozdrawiam!!
  • #6 22 Mar 2008 17:29
    PiotrekMac
    Level 9  
    Helpful post? (-1)
    Obawiam się, że niewiele wskórasz. Kluczyki z kłódkami nie nadają się do programowania. Poza tym to dosyć wadliwe technicznie zabawki. Mam Leona z tego samego rocznika i z identycznym silnikiem i jak dotychczas pilot mi nie działa, choć próbowałem już wszystkich opisanych sposobów.
  • #7 23 Mar 2008 19:08
    Zmacio
    Specjalista - Alarmy Stacjonarne
    Helpful post? (0)
    Pilot nie działa, bo może jest uszkodzony. To, że mruga dioda po naciśnięciu na przyciski wcale nie znaczy, że pilot wysyła sygnał w eter. Częstą przyczyną usterek tych pilotów jest tor radiowy. Może udaj się z tym pilotem do kogoś kto ma jakieś pojęcie jak zweryfikować czy pilot wysyła sygnał? Na pewno nie będzie to dealer tej marki.
  • #8 23 Mar 2008 19:22
    leszekrom
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Z tego co opisujesz to takie rzeczy sie dzieja gdy centralka zgubi kod pilota, nalezy go reaktywowac a zrobic to mozna poprzez wejscie do auta przekrecenie kluczyka w pozycje zaplon.Nastepnie trzymajac jeden z przyciskow na zamknij drugi wciskamy trzy razy.Po tej procedurze zamni powinny sie zamknac i oznacza to ze pilot sie aktywowal .reszte bedziesz juz pewnie wiedzial co sie robi z kluczykiem i sprawnie dzialajacym pilotem
  • #9 16 Jun 2010 09:12
    garleta
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Czesc .

    Mam takie pytanie, kopiłam ostatnio Seata Leona i mam problem z przeprowadzeniem synchronizacji kluczyka. Procedura wymaga dwóch kluczy a ja posiadam tylko jeden z pilotem.

    Czy ktos wiem jak przeprowadzić synchronizacje klucza mając tylko jeden kluczyk ??

    Poz.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products