X

BMW E60 ADJUSTER UNIT nie wyłacza się.

budhead 24 Mar 2008 09:02
  • #1 24 Mar 2008 09:02
    budhead
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam serdecznie wszystkich forumowiczów

    Posiadam Bmw E60 silnik 2.2 z roku 2003 i ostatnio zaczął rozładowywać mi się akumulator tzn.do takiego stopnia ze nawet dioda od alarmu nie miga;/
    Zauważyłem ze część ktora sie nazywa ADJUSTER UNIT nie odłacza sie wczesniej po ok 30 sek było takie charakterystyczne pukniecie oczywiscie na wylaczonym zaplonie i ADJUSTER UNIT sie wyłączal tzn przestawał wydawać charakterystyczne buczenie.
    teraz rozladowywuje mi akumulator do zera .

    tu jest ta czesc na fotce pod nr 7
    http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NA31&mospid=47750&btnr=11_2879&hg=11&fg=40

    prosze o rade jaka moze byc tego przyczyna ze tak się dzieje?

    Pozdrawiam i z góry dziękuje za jaką kolwiek wskazówke

    Temat poprawiłem. [MS]
  • #2 24 Mar 2008 10:43
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    en "adjuster unit" to chyba nastawnik przepustnicy. Najwyraźniej sterownik silnika wciąż uważa że jest zapłon włączony... a tam jest zwykła stacyjka czy "bezkluczykowo"?
  • #3 24 Mar 2008 11:40
    budhead
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    jest zwykła stacyjka zauwazylem ze wogole nie odlacza zasilania komputera tak jak to robil zawsze po kilkudziesieciu sek. po tyl czasie jak otwierałem drzwi to pompa paliwa sie załączała i elektryka silnika się załączała a teraz wszystko chodzi non stop
  • #4 24 Mar 2008 14:17
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    trzeba by schemat przeanalizować jak tam idzie dystrybucja zasilania. Może coś zawilgotniało, może się styki przekaźnika skleiły, a może jakieś wyposażenie dodatkowe, np jakieś audio czy nawigacja dokładane tak plusa zamykają ?

    Na początek sprawdź jeszcze tą stacyjkę, czy wszystkie obwody sie rozłączają.
  • #5 24 Mar 2008 14:58
    Removed
    Helpful post? (0)
    ma tak bzyczeć jakiś czas po wyłaczeniu zapłonu.
  • #6 24 Mar 2008 15:25
    budhead
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    to wiem że ma bzyczeć tylko ostatnio bzyczy cały czas nawet całą noc aż aku wyładuje do zera tak jak by nie odłączał zasilania podczas nieużywania samochodu. ostatnio nic nie było dokładane do elektroniki
  • #7 25 Mar 2008 20:25
    206cc
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    kolego wyciągnij bezpiecznik w bagazniku nad akumulatorem tam jest chyba 40 A z tego co pamiętam(w kazdym bądź razie jest od Navi) i sprawdź. Jestem przekonany ze w tym tkwi problem. Jesli będzie tak jak mówie daj znać to powiem w czym tkwi problem
    ps
    swoją drogą E60 maiło silnik 2.2 ?
  • #8 27 Mar 2008 21:58
    budhead
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (-1)
    Witam
    tak jest silnik 2,2 model 520
    znalazlem ten bezpiecznik okazał sie być w porządku.
    Dodano:
    Okazało się ze padł moduł zarządzania energią naprawa od 150 do 500 zł
    nowa część ok 1800 zl

    Moderated By MakroSerwis:

    Po pierwsze - po raz ostatni poprawiłem błąd ortograficzny, którego Kolega nie zauważył, pomimo zakreślenia czerwonym kolorem. Po drugie - scaliłem dwa posty, napisane jeden pod drugim. Proszę używać opcji "zmień".

  • #9 07 Feb 2010 12:18
    hades307
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    mam podobny problem w 3.0l
    pobór prądu w stanie spoczynku w granicach 6,8A
    dołożyłem akumulator 200Ah i już mi się nie rozładowuje
    dążąc jednak do usunięcia awarii
    -jak zdiagnozować czy jest to moduł zarządzania energia czy coś innego
    -jeżeli problem tkwi w navi to w czym dokładnie

    jeżeli to ten moduł to gdzie kolega naprawił za 500zł i na czym polegała jego naprawa
  • #10 08 Feb 2010 18:12
    206cc
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    dołozyłes aku 200ah? Gratuluje pomysłu i oczekiwać na szybką wymiane alternatora
  • #11 08 Feb 2010 19:22
    mabos1
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Wowww no ten pomysł z dołożeniem akumulatora super jakąś nagrodę by trzeba było dać za takie rozwiązanie problemu. Nigdy bym nie wpadł na to że tez tak można naprawić komuś auto. Rozwiązanie max na kilka dni bo niestety tak jak już zauważył kolega 206cc alternator nie będzie w stanie doładować ani Twojego fabrycznego akumulatora ani tego dołożonego
  • #12 19 Feb 2010 18:59
    booss
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    witam Panów!!!
    widzę, że pan z Częstochowy miał taki problem już 2 lata temu tak więc przede wszystkim do niego zwracam się o pomoc!!!
    jeżdżę e60 i od paru miesięcy mam wiecznie problem z rozładowywującym się akumulatorem. muszę mieć auto w pełni sprawne, jeżdźące każdego dnia a okazuje się że moje Bmw potrafi się rozładować do zera 2-3 razy w miesiącu.
    byłem już u największych ponoć kozaków od Bmw w okolicach Katowic i nikt nie wie o co chodzi z tą moją furą.
    Wymieniłem: power moduł, ibs, przekaźnik silnika, kupiłem nawet nowy akumulator i nic.
    Wczoraj facet mi powiedział, że mam zbyt duży pobór prądu który równy jest 0,03- czy jest to możliwe żeby przy takim poborze podczas uspania samochodu rozładowywało akuś do zera?
    Jak powinien być prawidłowy pobór w e60 podczas "snu"?
    Czy ktoś wie cokolwiek na temat tych "wrednych" bemek?
    Ja już jestem zrezygnowany bo szukam wraz z fachowcami sprawcy rzoładunku mojego akumulatora od 6 miesięcy i nadal nic n ie wiadomo!!!
    H_E_L_P!!!
  • #13 19 Feb 2010 20:16
    mj_sup
    Level 16  
    Helpful post? (-1)
    witam ja miałem to samo w mojej e46 problem z uciekajacym pradem jak okazało sie to miałem słabo doładowany akumulator proponuje sprawdzic ładowanie akumulatora powinno byc ponad 14,2v nie mniej a ja miałem 13,6v do 13,8v max
    Był taki okres ze co wieczór pod prostownikiem siedział i jak był naładowany to palił od szczała postał 8 godz i miał juz problem z odpałem poniewaz był słaby akumulator
    A przyczyna tego był zbyt słaby styk miedzy masa silnika a karoseria pojazdu
    Na poczatek sprawdz sobie ładowanie czy przypadkiem nie masz za niskie
  • #14 20 Feb 2010 21:07
    enduro47
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Max. pobór prądu to 80mA, ale nie wystarczy sprawdzać poboru przez krótki czas, bo pobór prądu moze występować nawet po uśpieniu przez budzący się sterownik. Proponowałbym sprawdzić czy nie chodzi wentylator dmuchawy, jeśli tak to winny jest regulator dmuchawy.
  • #15 08 Mar 2010 22:00
    michal cwojda
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    WITAM
    Sprobujcie zakodowac MPM jescze raz w moim przypadku na 10 razy 6 pomoglo.Pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    aha w autach wyposazonych w ibs nalezy zarejestrowac w sterowniku zmiane bateri.!!
  • #16 30 Apr 2010 23:20
    chapter322
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    U mnie jest podobny problem. Zostawiając auto na noc na drugi dzien nie ma mozliwosci odpalenia auta - rozladowany akumulator.
    czy ktos znalazl przyczyne ?
  • #17 05 May 2010 23:46
    wienio
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Długotrwała diagnostyka poboru prądu i eliminacja kolejnych potencjalnych źródeł poboru prądu pozwoli znaleźć powód rozladowywania akumulatora , nie ma tu szybkich metod a 5 z pozoru takich samych przypadków za każdym razem pokazywało inną przyczynę .

    elektronika BMW
  • #18 08 May 2010 22:38
    chapter322
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Zdjagnozowalem problem u siebie a mianowicie wiazka kabli ktora idzie w rurce od klapy bagaznika wyrobila sie i kable na zagieciu poprzecieraly sie co powodowalo zwarcie i ciaglą prace zamka bagaznika. To bylo przyczyna wyladowania aku.
  • #19 12 Dec 2010 09:00
    london2004
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Od czego zaczac by usunac usterke?

    Chodzi tu o e60,rozladowuje akumulator do zera.

    Bledy sa w wielu sterownikach a dotycza CAN LOW ERROR.
  • #20 16 Sep 2011 11:38
    kris292
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Proponuję sprawdzić również rozrusznik... W moim przypadku był uszkodzony ( lakier na zwojach miedzianych się pokruszył od starości lub temp. kiepskiej jakości lakier ochronny ) powodując przebicie do masy obudowy rozrusznika i automatycznie rozładowywanie baterii.
    Męczyłem się z tym problemem około 4 mieś. Ta awaria nie powodowała zapisywania błędów w ECU ponieważ rozrusznik jest na stałe podłączony z aku., bez żadnego bezpiecznika. Najlepszy sposób naładować aku., i przy pozostawieniu na noc odłączać kabel, zasilający rozrusznik, troszkę to kłopotliwe, ale da się. Jest to wada rozruszników DENSO montowanych w BMW E60. Proponuje przy zakupie nowego sugerować się BOSCH.
  • #21 16 Sep 2011 15:47
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    O czym ty piszesz?
  • #22 16 Sep 2011 16:32
    kris292
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Piszę o tym dlaczego może również się rozładowywać aku. Ja miałem taką przypadłość..., walczyłem z tym długo, i dużo mechaników nie potrafiło sobie z tym poradzić. Też wymieniali mi IBS, moduł zarządzania energią, i nic. ciągle to samo, aku padał. Aż do momentu gdy przestał w ogóle kręcić, i po rozebraniu go okazało się co go bolało. Po wymianie rozrusznika wszystko wróciło do normy.
  • #23 16 Sep 2011 17:19
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Przecież rozrusznik jest załączany stykami w elektromagnesie.
  • #24 26 Nov 2011 22:14
    traker_LKW
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    [quote="206cc"]kolego wyciągnij bezpiecznik w bagazniku nad akumulatorem tam jest chyba 40 A z tego co pamiętam(w kazdym bądź razie jest od Navi) i sprawdź. Jestem przekonany ze w tym tkwi problem. Jesli będzie tak jak mówie daj znać to powiem w czym tkwi problem
    ps

    Jesteś moja ostatnia nadzieją odnośnie rozładowywania aq e60.

    Podłączyłem amperomierz i czasami ( zaznaczam czasami ...) pobiera po zresetowaniu ( czyli odłączeniu klemy i podłączeniu ponownie ) 12A dalej po 5sek. 2A dalej po 60sek 0.2A i jak zaśnie po ok. 30 minutach 0.08A.

    Ale nie zawsze jest tak pięknie bo czasami po zresetowaniu pobiera 12A po 5 sek. 2 A i momentalnie rośnie do 6A i tak zostaje, przez co rozładowuje aq. Zauważyłem , że w momencie jak rośnie do 6A to coś słychać w DVD NAVI.... to jest chyba to o czym pisałeś na forum i , że masz rozwiązanie.

    Wymieniłem : AQ, alternator, jeża ( masakra ile musiałem rozebrać) i dalej co jakiś czas pobiera 6A i tak zostaje. Postanowiłem odłączać wszystko i okazało się , że jak duża kostka z światłowodami zostawała odłączona od NAVI to pobór jest prawidłowy, czyli 12A, 2A, 0.2A i ostatecznie 0.08A.

    Navi jest profesjonal, TV i radio. BMW e60 530D z 2005r

    Nie mam już pomysłów a słuchając wywodów mechaników brak mi sił....

    Napisałeś w swoim poscie, że domyślasz sie co może być powodem w NAVI, że pobiera 6A. POMOŻESZ?
  • #25 27 Nov 2011 12:48
    kidu22
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    traker_LKW gdzie ty jeździsz że kolesie nie potrafia zdjagnozowac poboru pradu 6A !!!

    Chyba po jakis klonowanych inpa norach.
  • #26 27 Nov 2011 15:55
    traker_LKW
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    kidu22 wrote:
    traker_LKW gdzie ty jeździsz że kolesie nie potrafia zdjagnozowac poboru pradu 6A !!!

    Chyba po jakis klonowanych inpa norach.


    Najpierw w autoryzowanym serwisie!
    ale usterka nie występowała regularnie i nie można było jej ustalić bo często było wszystko ok. i miałem nadzieje , że to już zostało naprawione - oni z resztą też...

    Teraz jestem pewien, że tych 6A dodatkowo pobiera moduł NAVI i nie mogę odnaleźć kogoś kto już ten problem przerabiał....

    podobno rozładowywanie powoduje wiele życzy np. :
    - zepsuty AQ
    - niesprawny regulator napięcia lub cały alternator
    - "JEŻ"
    - NAVI ( cały moduł razem z CD, DVD i innymi razem spiętymi... ale co dokładnie - nie wiem i to jest mój problem ?)
    - przepustnice silnika
    - zamki w drzwiach i klapach
    - inteligentna klema
  • #27 30 Nov 2011 22:20
    max619
    Level 1  
    Helpful post? (-1)
    Najpierw w autoryzowanym serwisie!
    ale usterka nie występowała regularnie i nie można było jej ustalić bo często było wszystko ok. i miałem nadzieje , że to już zostało naprawione - oni z resztą też...

    Teraz jestem pewien, że tych 6A dodatkowo pobiera moduł NAVI i nie mogę odnaleźć kogoś kto już ten problem przerabiał....

    podobno rozładowywanie powoduje wiele życzy np. :
    - zepsuty AQ
    - niesprawny regulator napięcia lub cały alternator
    - "JEŻ"
    - NAVI ( cały moduł razem z CD, DVD i innymi razem spiętymi... ale co dokładnie - nie wiem i to jest mój problem ?)
    - przepustnice silnika
    - zamki w drzwiach i klapach
    - inteligentna klema[/quote]




    mam ten sam problem w e60 walczę z poborem rzędu 6A zaczynam powoli rozkładać ręce jednak za wszelka cenę mam zamiar rozgryźć co może powodować ta usterkę...
    wiem ze 1.7A idzie na przekaźnik główny pod maskę z którego rozchodzi sie na skrzynkę pięciu bezpieczników i ładnie sie rozprowadza poboru nie powoduje jeden bezpiecznik (jak wyjmę wszystkie to spada pobór o moje 1.7A ale włącza sie jakaś pompka od spodu i nie wiem co to jest dmucha jakimś powietrzem ale nie miałem możliwości zajrzenia pod niego)
    co nie zmienia faktu ze nadal mam 4.3A za dużo zaobserwowałem ze mimo uśpienia w samochodzie dalej żyją światło wody kiedy odepnę światłowód z modułu który jest za schowkiem kilka krotnie to musi zanotować jakiś błąd i odcina światłowody wtedy spada mi mniej wiecej3.5-4A ale nie wiem co zarządza światłowodami??
    kts pokazuje same śmieci odnośnie napięcia ale w sterowniku silnika (edc16.1.5) jest jeden błąd stały brak komunikacji can z inteligentnym modułem klemy a w samym module nie ma żadnych błędów to narazie wszystko czym moge sie podzielić jutro mecze dalej i liczę ze i pomożecie...
  • #28 05 Dec 2011 13:47
    traker_LKW
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    poszukuje schematu "kostki" doprowadzającej światłowody i inne do zespolonego NAVI BMW E60 530 D 2005r - MOŻE BYĆ BLOKOWY SCHEMAT. tak jak pisałem wcześniej "zespolony moduł navi" pobiera po restarcie 6A i tak zostaje przez długi czas co rozładowuje aq. jak wyjmę tą kostkę ( złącze ) to pobór spada i jest prawidłowy wiec chce po kolei odłączać przewody ( z tego złącza) i dojść do tego który dokładnie element odpowiada za taki pobór. Bez schematu nie dam rady a sadzę że przyczyną będzie raczej blokująca się mechanika napędów NAVI, lub CD i dlatego to 6A jest pulsujace +- 1A (tak jak by napęd był zblokowany w jakiejś pozycji i silniczek dlatego cały czas pracuje ( jednak mechanicznie działa poprawnie)
    jezeli ktos ma taki schemat, będę wdzieczny
  • #29 05 Dec 2011 15:22
    kidu22
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Zdjagnozuj moduł , dlaczego jest aktywny.
  • #30 09 Jan 2013 21:27
    Michale60
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam Szanownych Forumowiczów

    Posiadam Bmw E 60 2003 r. 3.0 D. Problemem jest duży pobór prądu po zamknięciu auta (w granicach 6- 7A ) a co za tym idzie rozładowywanie akumulatora. Zrobiłem tak jak napisał kolega 206cc i pobór prądu spadł zdecydowanie do granicy 0.03A. Moje pytanie jest następujące: co jest powodem tego poboru prądu i co trzeba naprawić albo wymienić aby wszystko chodziło tak jak ma być. Dodam ze po postoju ok 5 godzin płyta wyjęta z DVD jest gorąca. Także siedząc kiedyś w aucie ok 2 godzin specjalnie je zamknąłem z pilota i wysłuchałem że cały czas coś pracuje w konsoli środkowej ( nie wiem co, CD, DVD, panel klimy) i podejżewam ze jest to ze sobą powiązane.

    pozdrawiam Michał
  Search 4 million + Products
Browse Products