X

Ursus C-330 wyskakujący 4 bieg

bobuss 27 Mar 2008 21:25
  • #1 27 Mar 2008 21:25
    bobuss
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Mam problem z wyskakującym 4 biegiem. Przyczyna jaką zdiagnozowałem przy zdjęciu pokrywy z skrzyni biegów okazała się kulka lub sprężynka "przytrzymująca" bieg.
    Znalazłem miejsce, w którym się ta kulka z sprężynką znajduje, odkręciłem wodzik od oski i przesunąłem tę ośkę, na której są rowki, w które wskakuje ta kulka przytrzymująca bieg.
    Natomiast nie wiem jak wyciągnąć tę kulkę z sprężynką.
    W korpusie jest dziura poprzez, którą wchodzi ta oska a przez ta dziurkę pod kątem 90s. Z góry jest otworek poprzez, który włożyłem śrubokręt i wyczułem tę kulkę ze sprężynką.
    Czy wie może ktoś jak można ją wyciągnąć?
    Proszę o pomoc.
  • #2 27 Mar 2008 21:44
    esiuabek
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Sprężynę wyjmujesz haczykiem z twardego cieńkiego drutu, a kulkę magnesem, do tego musisz wyjąć zaślepkę (katalog części zamiennych str.70, poz 33). Z tego co wiem z doświadczenia to musisz też wymienić wałek widełek 1,4,i wstecznego biegu (katalog str 70, poz 34)
  • #3 27 Mar 2008 22:00
    bobuss
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    mozesz zamiescic skany z katalogu lub posłac mi je na maila?? niestety nie posiadam tego katalogu. Mój e-mail to bobuss(malpa)o2.pl wałek widełek jest OK w bardz dobrym stanie. jak wyjac ta zaslepke?? tam jest dostep rzez dziurke 8mm więc cieżko cokolwiek zdiagnozowac jak się czegoś nie widzi
  • #4 27 Mar 2008 22:19
    esiuabek
    Level 17  
    Helpful post? (+1)
    Sorki, ale skanera nie posiadam, co do dostępności to jestem na urlopie i z firmowego też przez jakiś czas.... Katalog kupiłem na allegro od jakiegoś facia z wielkopolski ma tam swój sklep więc poszukaj 25pln to nie majątek a zawsze się przyda.
    Czyli reasumując na już nie pomogę, jeśli poczekasz to przypomnij się w przyszłym tygodniu wtedy zrobię scana i mogę Ci go przesłać.
    Na teraz po dokładnym przejrzeniu schematu informuję że zaślepka jest w postaci wałka 16mm w okolicach kulki. jak jutro mi starczy czasu to zrobię fotki skrzyni i prześlę (o ile odpalę ciapka).
  • #5 27 Mar 2008 22:38
    bobuss
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Przeciez do wałka 16mm jest przykręcony wodzik ??
  • #6 27 Mar 2008 22:47
    esiuabek
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Nie wiem jaki dokładnie jest to wałek ale w katalogu występuje oznaczenie "zaślepka 16BN-65/3641-01" , dlatego na tej podstawie wnioskuję że jest to kawałek pręta metalowego o średnicy 16mm² wkomponowane do obudowy skrzyni w okolicach kulki ze sprężyną.
    Tak jak Ci pisałem poprzednio jutro zerknę na skrzynie i zrobię fotki (jeśli to możliwe bez rozbierania)
  • #7 27 Mar 2008 23:00
    bobuss
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    skoro masz katalog , to może zrobisz fotki temu katalogowi aparatem ? tylko zrob je z lampa blyskowa - ja tez nie mam skanera , ale sciepy obrazu z ksiazek robie aparatem :) to jak??
  • #8 27 Mar 2008 23:22
    esiuabek
    Level 17  
    Positive voted Helpful post? (+6)
    masz tę fotkę
    poz 33 to ta zaślepka, 34 wałek wodzika, 35 widełki
  • #9 28 Mar 2008 07:46
    mczapski
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Trochę nietypowy problem ale po trzydziestu latach użytkowania możliwa usterka. Wynika z opisu iż sprężyna pękła bo jakoś nie wyobrażam sobie odkształcenia jeśli jest oryginalna. Rozumiem, że chcesz dokonać naprawy na kompletnym ciągniku? To faktycznie tylko magnes aby wyciągnąć kulkę. Nie ma innej drogi niż do góry. Ze sprężyną łatwiej. Tylko coś mi chodzi po głowie, że nie da się przesunąć wodzika tak daleko bez odłączenia mostu. A to o czym ktoś pisze w kontekście zaślepki to jest rygiel blokady biegów i nie ruszasz go. Zagadnienie znałem bardzo dokładnie trzydzieści parę lat wstecz i teraz już niestety pozapominałem.
  • #10 28 Mar 2008 11:02
    bobuss
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam !! Dziękuje jak najmocniej za wrzucenie fotki z kataloga , więc pozycja ośke nr 34 odkręciłem od wodzka nr 35 , i oske przesunołem że wyszła z tulejki. pozycja 33 wyglada mi na ten "przytrzymacz" biegów. ponieważ nie jest opisany nigdzie więc to raczej o to chodzi. Nie jest konieczne odłączanie mostu od skrzyni biegów , poniewaz jest wystarczajaca ilosc miejsca by ta naprawe dkonac.

    PS. esiuabek - Czy mógłbys mi jeszcze wrzucić tu fotke z katalogu z opisem sprzegła ?? z szczegółowym opisem i oznacznikami. nie wspomniałem iz z okolic sprzęgła słychac piszczenie- a raczej jak by gwizdżenie jak by z gwizdka , i tez se tym chce zajać. jak narazie wymienie łozysko z sprzegła bo ma duże luzy. potem sie bende bawic z sprzegłem dalej , jak poskładam skrzynie biegów.
  • #11 28 Mar 2008 11:09
    esiuabek
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    mogę tylko które?
    do numeru 231499, czy od numeru 231500 bo są duże różnice, całkiem inna konstrukcja. popatrz w dowód rej i kliknij jaki masz numer
  • #12 28 Mar 2008 11:22
    bobuss
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    a gdzie tego szuakc w dowodzie? nan go przed oczami - rok produkcji 1961 1960cm3

    Dodano po 1 [minuty]:

    chodzi o podwójne sprzegło - jedno półsprfzęgło rozłącza wałek napędowy , a drugie główne sprzegło rozłącza przenoszenie napendu do skrzyni biegów
  • #13 28 Mar 2008 11:42
    mczapski
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Numer 231500 był wyprodukowany około roku 1975 więc sprawa prawie jasna jeśli ktoś nie dokonał zmian. Sprzęgło ma inną konstrukcję ale zupełnie te same funkcje. Wymiana jakiegokolwiek łożyska przy sprzęgle wymaga odłączenia silnika a więc rozumiem, że obejrzysz sprzęgło. Nie piszesz czy gwizd cały czas czy podczas wysprzęglania. Łożysko wyciskowe może być źródłem dźwięków. Rygiel blokady to raczej poz. 44 ale tego jak napisałem nie ruszasz. I jeszcze jedno. Przy montażu użyj oryginalnej śruiby, dokręć mocno i oczywiście koniecznie zabezpiecz drutem. Wbrew pozorom ważne.
  • #14 28 Mar 2008 14:46
    bobuss
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (+3)
    No mam silnik oddzielony od skrzyni biegów , i zdiete łozysko wysprzeglające które będzie wymieniane. a wiec tak... gwizd z sprzegła słychać cały czas czy to traktor jest na "luzie" czy na biegu , czy podczas jazdy czy podczas postoju. zrzuciłem pasek napędzający pompe i alternator by sie upewnic że to na 100 % jest wina sprzegła te piszczenie. te piszczene jest o zmiennym tonie , jak wał obroci se o 180S to piszczenie jes mniejsze , a jak o kolejne 180S to jest wieksze, i tak na przemian raz cichsze raz wieksze.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Oczywiscie ze zabezpiecze drutem , niechciasłbym widziec skutków jak by se ta srobka odkrencila w trakcie jazdy...

    Dodano po 1 [godziny] 16 [minuty]:

    więc Esiubek czekam na foto sprzegła z katalogu wraz z opisem poszczególnych czesci :) dziekuje z góry :)

    Dodano po 1 [godziny] 36 [minuty]:

    Dokładam foto skrzyni biegów z c-330 które przed chwila zrobiłem. Czerwona szczałka oznaczyłem wałek wodzika (nr34 z katalogu) na którym jest przymocowany wodzik (nr35 z katalogu) z 1,4 i wstecznego biegu

    natomiast zielonym kołeczkiem zaznaczyłem otworek 8mm przez który wyczuwam ta kulkę z sprężynką która "przytrzymuje" bieg

    jak widać wałek wodzika odsunąłem w tył w stronę tylnego mostu.
  • #15 28 Mar 2008 18:13
    esiuabek
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    jaką masz ośkę przednią? okrągłą rurowatą, czy podkowiastą?od tego zależy model "ciapka"
  • #16 28 Mar 2008 19:41
    bobuss
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Foto osiek z przodu , oraz foto sprzęgła od strony silnika
  • #17 28 Mar 2008 19:59
    bobuss
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Zauważyłem również wycieki oleju z przekładni licznika motogodzin , jednocześnie to pora solidnie uszczelnić
  • #18 28 Mar 2008 20:03
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Mam dziwne wrażenie że to c328, a nie 330 ? I gdzie masz drugi komplet łapek ze sprzegła?
  • #19 28 Mar 2008 20:07
    bobuss
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    jakie łapki? nie rozumiem?
  • #20 28 Mar 2008 20:12
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Masz stare sprzęgło, tylko z 3 łapkami, nowsze miały 6, 3 do pierwszego stopnia, 3 do drugiego. Ponadto masz jeszcze wirujący filtr oleju, przednia oś pewnie jest wytłoczona z rury ( a nie spawana z profila w kształcie U ). Rozrusznik masz przykręcony na 2, czy na 3 śruby ?
  • #21 28 Mar 2008 20:29
    bobuss
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    sprzegło jest z 3 lopatkami , porobię więcej fotek jak go zdemontuje. jednak pod głównym sprzegłem bliże silnika jest ejszcze jedno sprzegło , które widac. mam wirujacy filtr oleju. tak os przednai jes z rury. rozrusznik jest na 3 srubach
  • #22 28 Mar 2008 20:43
    esiuabek
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    czyli masz starszego "ciapka" rozrusznik to pewnie R7 ośka przednia okrągła powinno Ci spasić to sprzęgło. pozatym śpiesz się bo czas wiosennych zabiegów agrotechnicznych już tuż tuż. ja remont maszyn robię w zimie.
  • #23 28 Mar 2008 21:48
    bobuss
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    moglbys wrzucic wieksze foto ? na tym nie duzo widac :(

    Dodano po 4 [minuty]:

    No czesci kupie i mysle ze do tygodnia go bende miał całego poskrencanego:) pozatym i tak bendzie mało pracowac w tym roku ( jedynie co do sadzarki) a tak to pare razy przyczepe ciągnac bednzie
  • Helpful post
    #24 28 Mar 2008 22:04
    esiuabek
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    fotke mam 1,4Mb pośle na emalie bo nie będę tu rozciągał postu do szerokości 3 monitorów
  • #25 29 Mar 2008 12:29
    tarzan107
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    A jak poza tym nc Ci nie jest, to wrzuć foty od spodu.
  • #26 29 Mar 2008 22:19
    bobuss
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    jak od spodu?
  • #27 01 Apr 2008 00:17
    bobuss
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    zdemontowałe sprzegło , na tarczach z sprzegła wykryłem ślady speiczonego oleju. wiec chcac niechcąc musiałem rozbierac popychacz sprzegła , wydostac oske napedowa wałka , zdemontowac przekładnie obrotomierza , okazało sie że pare lozysk nadaja sie do wymiany , głównie napędowe od strony skrzyni biegów które ma znaczne luzy. wymiane obydwuch zimeringów na osi wałka napdowego , oraz osi do skrzyni biegów. niestety nie zdiagnozowałem w dalszym cągu przyczyny gwizdu od strony sprzegła. mozliwe że to wina któregos łozyska , nie mam pojecia juz. wyciagłem kulke oraz resztki spreżynki z skrzyni biegów , okazalo sie e kulka jest w 100% sprawna , natomiast sprężynka była w 5 kawałkach. jutro kupuje częsci i zaczynam skręcać
  • #28 08 Jul 2008 20:37
    danielo1111
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    A może ma ktoś budowę kolumny kierowniczej z c-360??
    Jeśli tak to prosiłbym o jakieś schematy lub fotki
  • #29 10 Jul 2008 23:48
    Artur k.
    Admin grupy audio
    Helpful post? (0)
    Przeniosłem z: "Inne"
  • #30 06 Dec 2009 18:54
    adam6632
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Quote:
    nie wiem jak wyciągnac ta kulke z sprężynka. w korpusie jest dziura poprzez którą wchodzi ta oska , a przez ta dziurke pod kątem 90s z góry jest otworek poprzez który włozyłe srubokręt i wyczułe ta kulke z sprezynka. Czy wie może ktoś jak można ja wyciągnać??

    Sprężynkę można wyjąć małym magnesem. Dokładnie oczyszczamy otwór z kawałków sprężynki, przemywamy benzyną i przedmuchujemy sprężonym powietrzem po to by mocno wciśniętymi w rurkę plastikową magnesami w elegancki sposób wyjąć kulkę. Najlepiej pasują magnesy utrzymające kolczyki. Są okrągłe i dosyć mocne a zwielokrotnienie ich ilości zwiększa siłę.
  Search 4 million + Products
Browse Products