X
  • #1 28 Mar 2008 15:51
    krecik2003
    Level 13  
    Helpful post? (-1)
    Witam,
    Mam problem z turbina w Alhambrze 1.9tdi, silnik AUY 115KM, rocznik 2003.

    Otoz na jesieni zeszlego roku wyczyscilem turbinke. Okazalo sie ze w dwie lopatki zmiennej geometrii od strony kolektora wydechowego wpadl nagar i je zablokowal. Pozostale lopatki poruszaly sie. Znalazlem tez w zakamarkach kolektora wydechowego nagar ('na zakrecie'). Wyskrobalem wszystko, wyczyscilem i zadowolony zlozylem turbinke. Generalnie turbinka byla czysciutka, oprocz tych zablokowanych dwoch lopatek - nieraz na sieci jak widze jakie prochno goscie czyszcza to masakra - u mnie nic z tych rzeczy.

    Teraz niedawno pomykam sobie na trasie a tu notlauf. Mysle sobie - chyba jakies jaja pewnie grucha albo N75 - ale po wejsciu pod auto sztanga ani drgnie - wiec chyba to samo co przedtem... A zrobilem po czyszczeniu jakies 4 kkm... Wiec teraz pytanie do expertow: CO JEST PRZYCZYNA? Bo ze znowu czyscic trzeba to wiem ale szukam przyczyny zeby ja zlikwidowac.

    Ja zaczynam kombinowac ze 'smalec olejowy' z zaworu EGR (ktory to smalec niedawno odkrylem) odrywa sie i przelatuje jakims cudem przez silnik syfiac turbine i wydech... Zaznaczam ze auto nie bierze oliwy ani nie dymi. Pytanie czy gruntowne czyszczenie EGRa i kolektora ssacego rozwiaze problem syfu. Co o tym myslicie?

    Pozdrawiam
  • #2 28 Mar 2008 19:10
    wojtekryba
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    krecik2003 wrote:
    oprocz tych zablokowanych dwoch lopatek - nieraz na sieci jak widze jakie prochno goscie czyszcza to masakra - u mnie nic z tych rzeczy.



    hihi :D dwie zablokowane ? widziałes kiedyś turbinke w srodku ?
    albo pracuja wszystkie albo żadna
  • #3 29 Mar 2008 08:41
    p1212
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    czyszczenie zawsze trzeba kończyć polerką do tego nie usunołeś przyczyny, turbina sama z siebnie sie tak nie zapieka zwiększone dymienie zły zapłon uszkodzone pompki to początek
  • #4 29 Mar 2008 13:18
    Mariusz Z.
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    EGR nie tworzy sam z siebie tego syfu. Najczęściej przyczyną jest odma przepuszczająca olej do dolotu powietrza
  • #5 31 Mar 2008 09:37
    krecik2003
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    1) widzialem turbine w srodku - czyscilem ja caly dzien. Jak mowie ze cos wpadlo i zablokowalo tylko 2 kierownice (wszystkich jest bodajze 10) to jestem w pelni swiadomy tego zdania. Poniewaz wszystkie kierownice steruje ten sam pierscien wiec wystarczy tak naprawde dobra blokada JEDNEJ lopatki i juz uklad nie dziala. Chodzi mi o to ze ewidentnie COS WPADLO w turbine (jakis kawalek syfu ktory oblepil lopatki i zostal zapieczony)

    2) czyszczenie zakonczylem polerowaniem papierem o numerze 1000 (najpierw czyscilem grubszymi). Co do przyczyny to wlasnie myslalem ze to ten nagar ktory sie nagromadzil w zakamarkach kolektora wydechowego i zostal usuniety.

    No i wlasnie dochodzimy do sedna sprawy: co moze byc przyczyna jesli auto nie dymi i nie bierze zwiekszonych ilosci oleju?

    Nie wiem czy moze na to wszystko miec wplyw rzadka zmiana filtrow powietrza, paliwa i oleju? Co prawda caly komplet filtrow wymienilem w zeszlym roku we wakacje (wtedy kupilem auto) a turbine robilem w listopadzie no i teraz w lutym znowu notlauf.
  • #6 11 Apr 2008 00:34
    krecik2003
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Do kolegi p12: povagowalem troszke i takie mam wyniki - mozesz zerknac? Grupy ponizej na biegu jalowym (temp. silnika 80*)

    grupa 15 903 obr/min 3.3mg/R 0.4l/h 0.0mg/R
    grupa 13 -0.1 -0.4 -0.1 -0.3
    grupa 8 903 obr/min 0.0 31.8mg/r 17.6mg/R
    grupa 5 903 obr/min 15,6mg/R 1.0 80*
    grupa 4: 903 obr/min -0.3* 5.1CF 0.0CF
    grupa 3: 903 obr/min 250 245 61%
    grupa 1: 903 obr/min 3.8mg/R 5.1CF 80*

    No i co mozna powiedziec odnosnie pompek? Czy trzeba zrobic grupe 4 pod obciazeniem? Znalazlem gdzies ze ponoc w grupie 1 te 3.8mg/R to troche malo powinno byc >4, oraz w grupie 8 te 17.6mg/R to ponoc tez malo...
  Search 4 million + Products
Browse Products