Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Sterownik bramy na pilot oraz opis bramy i dzwi garazowych


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Automatyka- Automatyka Ogólna -> Automatyka- Automatyka Bram i napędów. -> Sterownik bramy na pilot oraz opis bramy i dzwi garazowych
Autor
Wiadomość
bobuss
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 249
Miasto: Radlin

Post#1 Post autora tematu 29 Mar 2008 02:04   

Sterownik bramy na pilot oraz opis bramy i dzwi garazowych


Co sadzicie o sterownikach bezprzewodowych do bram które są na allegro po 140 zł?? zależało by mi na sterowaniu 3 kanałami - brama wjazdowa oraz 2 bramy garażowe. sterowanie elektryczno-mechaniczne nie gra tu roli , bo to jest banalna sprawa:) więc wracając do mego pytania... na allegro można dostać sterowniki do sterowania na pilot 2 kanałowe. Załóżmy że kupie 2 sterowniki 2 kanałowe ( będę miał wtedy 4 kanały) i zakupie pilot 3 kanałowy. czy będzie możliwość wtedy zaprogramowania tego jednego pilota by:
1 i 2 kanał z pilota sterował by I sterownikiem
3 i nie używany 4 kanał z pilota sterował by II sterownikiem

Podsumowując.
chce by I odbiornik sterował bramą wyjazdowa , oraz pierwsza brama garażowa, a II odbiornik sterował by druga bramą garażowa , a 2 kanał z tego sterownika byłby nie używany.

Brama wykonana własnoręcznie z bardzo solidnego stelażu , na nim blacha trapezowana. całość jest napędzana silnikiem 3 fazowym na 2 przełożeniach pasowych który kończy sie zębatką , a na ta zębatkę jest nałożony łańcuch napędowy który idzie poprzez całą bramę. Sprawa elektryczna: 2 styczniki z cewkami na 24v - 1 stycznik t obroty silnika w lewo , a 2 stycznik to obroty w prawo. na bramie są zamocowane 2 krańcówki - jedna rozłącza gdy brama sie do końca otworzy , powodując zatrzymanie bramy, natomiast druga krańcówka rozłącza przy całkowitym zamknięciu bramy. sterowanie 3 przyciskami w domu - 1.Zamknij, 2.Stop, 3.Otwórz. Stop jest zwarty , i w czasie wciśnięcia go przerywa dopływ prądu do stycznika , po czym popuszcza podtrzymanie na styczniku. natomiast przycisk Zamknij załącza stycznik 1 , a przycisk Otwórz załącza stycznik 2. Obydwa styczniki są wzajemnie zabezpieczone przed wciśnięciem jednocześnie przycisku Zamknij i Otwórz co doprowadziło by do zwarcia. oraz w trakcie Zamykania bramy , przerwany jest obieg Otwierający bramę , no i przy Otwieraniu bramy przerywany jest obieg Zamykania bramy ( wszystko za pomocą styków pomocniczych na stycznikach).

brama pracuje bez najmniejszych problemów spokojnie już 10 lat.
umieścił bym schemat natomiast jest t zbyt czasochłonne , jednak myślę że to najprostsze wykonanie które sam zrobi każdy bez problemu - ma naprowadzenie z mojej strony :)

Co do bram garażowych:

Sprawy mechaniczne:

prowadnice zastąpię płaskownikiem , na który przy spawie łańcuch napędowy ( bezpieczne oraz pewne ) przekładnie wykorzystam z silniczkiem wycieraczek również z Stara 200 ponieważ mam taki w domu :) do jego końca przykręcę zębatkę która zabezpieczę klinkiem , do przekładni wykonam stelaż który będzie na stałe przykręcony do sufitu. moja"prowadnice" przykręcę do bramy garażowej , dotoczę do prowadnicy 4 kółeczka w których będą rowki na płaskownik ( zrobię tak jak by wózeczek 4 kółkowy który będzie założony na prowadnice z bramy garażowej. następnie wykorzystam elektromagnes na 220v który przykręcę do stelażu an suficie , a ruchoma cześć elektromagnesu przymocuje do wózeczka na prowadnicy. Trochę dodatków jeszcze by uzyskać minimalna odległość by zębatka nie ocierała o prowadnice ( w ten sposób będę miał możliwość otwierania lub zamykania ręcznie bramy garażowej). Ostatnim krokiem będzie zamocowanie dwóch krańcówek.

A teraz opis "jak to ma działać" :
Po podłączeniu instalacji elektrycznej , podobnie jak w bramie wyjazdowej - wyżej opisanej :
Wcisnę przycisk Otwórz , wtedy napięcie 220v przyjdzie na elektromagnes , który przyciągnie prowadnice do zębatki , silniczek jednocześnie będzie wprowadzony w ruch przez doprowadzone z transformatora napięcie 12v, i zacznie otwierać bramę garażowa. Gdy brama sie otworzy , wtedy zamocowana blaszka na prowadnicy zetknie sie z krańcówka , która rozłączy zasilanie , wyłączając silnik i jednocześnie zwalniając elektromagnes.
Przy zamykaniu bramy garażowej będzie podobnie. a więc Wciskamy przycisk Zamknij" napięcie przychodzi na elektromagnes , który przyciąga prowadnice do zębatki ,-jednoczenie napięcie wprowadza w ruch silniczek , i brama garażowa zaczyna sie zamykać, gdy brama sie zamknie , to umieszczona po drugiej stronie prowadnicy blaszka zetknie sie z druga krańcówką i wyłączy silniczek oraz elektromagnes.

Przekazałem myśli z mojej głowy , nie będę robić schematów , ponieważ są zbędne. może komuś sie przyda i ułatwi prace z sterowaniem bramy czy i drzwi garażowych :)

podłączenie sterowania na pilot do tego układu jest bardzo proste więc spokojnie można sie z tym pobawić :)

jeśli macie jakieś zastrzeżenia odnośnie moich pomysłów to proszę o uwagi.

Aha zapomniałem wspomnieć , iż brama garażowa jest doskonale wyważona , czyli gdy np w trakcie otwierania czy zamykania bramy wyłączono by prąd , to brama garażowa samoczynnie sie zamknie nie robiąc nikomu krzywdy :)
Powrót do góry
   
bobuss
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 249
Miasto: Radlin

Post#2 Post autora tematu 29 Mar 2008 23:17   

Re: Sterownik bramy na pilot oraz opis bramy i dzwi garazow


Witam !!

umieszcza schemat sterowania Bramy Garażowej z sterowaniem przyciskami. Natomiast przy chęci podłączenia sterownika na pilot , to z włącznika który jest na schemacie zrobić od czepy i wszystko gra:) Schemat działa w 100%

Załączniki:
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 29 Mar 2008 23:17   





Powrót do góry
   
MakroSerwis
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 02 Lip 2003
Posty: 2820
Miasto: Koszalin

Post#3 30 Mar 2008 02:13   

Re: Sterownik bramy na pilot oraz opis bramy i dzwi garazow


Pomysł prosty i dobry, jednak proponuję pomyśleć o dobudowaniu modułu zabezpieczenia przeciążeniowego na wypadek, gdyby np. dziecko znalazło się pomiędzy bramą a podłogą podczas zamykania. Są to nieskomplikowane układy, działające na zasadzie pomiaru napięcia na zastosowanym rezystorze, lub boczniku. Większość sterowników posiada wbudowany taki układ.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 30 Mar 2008 02:13   





Powrót do góry
   
bobuss
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 249
Miasto: Radlin

Post#4 Post autora tematu 30 Mar 2008 08:46   

Re: Sterownik bramy na pilot oraz opis bramy i dzwi garazow


może kolega dorzuci schemat takiego układu? :)
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 30 Mar 2008 08:46   





Powrót do góry
   
MakroSerwis
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 02 Lip 2003
Posty: 2820
Miasto: Koszalin

Post#5 30 Mar 2008 12:57   

Re: Sterownik bramy na pilot oraz opis bramy i dzwi garazow


Jeżeli chodzi o nieskomplikowany układ, to proponuję poszukać na własną rękę, czyli "pogooglać", ponieważ nie mam pod ręką takiego schematu. Najlepsze są układy oparte na napędzie silnikiem z enkoderem, w których najpierw programujesz zakres ruchu, a układ go zapamiętuje - podczas pracy liczy ilość impulsów i wie, gdzie ma się zatrzymać. I takie się stosuje już od dawna, nie są skomplikowane. Układy wyłącznika nadprądowego są zintegrowane, powodują zatrzymanie i natychmiastowe cofnięcie silnika do pozycji spoczynkowej.
Powrót do góry
   
bobuss
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 249
Miasto: Radlin

Post#6 Post autora tematu 31 Mar 2008 02:46   

Re: Sterownik bramy na pilot oraz opis bramy i dzwi garazow


układ liczacy ilosc obrotow jest zbedny , poniewaz krancowki sa od tego. układ zabezpieczen by sie przydał , tylko jede aspekt , w bramie garazowej w projekcie , jak i na schemacie ktory dodałem w załączniku , jest elektromagnes który przybliza prowadnice do zebatki silnika. wiec załórzmy ze układ by był zamontowany , to by musiał byc bardzo szybki czas reakcji tego układu , który by włączył 1 przekaznik , a zaączł drugi , tak by elektromagnes nie zdarzył sie "popuscic" - bo w takim wypadku dzwi sie domkna same.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 31 Mar 2008 02:46   





Powrót do góry
   
bobuss
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 249
Miasto: Radlin

Post#7 Post autora tematu 27 Kwi 2008 00:14   

Re: Sterownik bramy na pilot oraz opis bramy i dzwi garazow


Mam już poskładany cały naped dzwi garazowych. musze natomiast zrobic przerobke ramienia sprzęgiełka elektromagnesu by zwiekszyc nacisk. niedługo wrzuce fotki układu bramy garazowej , oraz bramy wjazdowej Pozdrawiam
Powrót do góry
   
Fyszo
Spec od GSM
Spec od GSM


Dołączył: 24 Kwi 2002
Posty: 4063

Post#8 28 Kwi 2008 09:10   

Re: Sterownik bramy na pilot oraz opis bramy i dzwi garazow


A pomysł z 2 odbiornikami sterowanymi jednym pilotem może nie wypalić jeśli sygnał radiowy jest kodowany, tzn. jest zabezpieczony. Odbiornik i pilot są sparowane.
Powrót do góry
   
bobuss
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 249
Miasto: Radlin

Post#9 Post autora tematu 09 Maj 2008 14:13   

Re: Sterownik bramy na pilot oraz opis bramy i dzwi garazow


Witam !! jak obiecałem wrzucam fotki mechanicznego sterowania otwierania dzwi garazowych. dorzuce puzniej filmiki otwierania i zamykania dzwi. jak pisałem posiada elektromagnes który rozsprzęgla napęd i mozna dzwi otwierac ręcznie oraz automatycznie bez odblokowywania mechaizmu.

Załączniki:
Powrót do góry
   
bobuss
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 249
Miasto: Radlin

Post#10 Post autora tematu 09 Maj 2008 14:26   

Re: Sterownik bramy na pilot oraz opis bramy i dzwi garazow


Dodaje filmik otwierania i zamykania dzwi garazowych ( umiesciłem go na innym serwerze by nie smiecic na elektrodzie :))

Otwieranie dzwi :
http://www.speedyshare.com/838988595.html

Zamykanie dzwi:
http://www.speedyshare.com/154622424.html




mam natomiast pytanie odnośnie układu przeciw przeciążeniowego. Mianowicie to jak widac dzwi zostały ocieplone - dodano do nich styropian oraz płyte ( dzwi waza wiecej o ok 20 kg) i jak drzwi sie otwierają , przy koncie ok 45c to silniczek uciaga te dzwi lecz wzrasta znaczne prad roboczy. Mozę cos na to poradzicie? czy jest układ przeciążeniowy mozna ustawc wzgledem pobieranego pradu - np prad maksymalny przy pracy t 4.3 A by układ przeciązeniowy zadziałał gdy prad wzrosnie do 4.5A ??
prosze o odpowiedz :)
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Automatyka- Automatyka Ogólna -> Automatyka- Automatyka Bram i napędów. -> Sterownik bramy na pilot oraz opis bramy i dzwi garazowych
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Jeden pilot do bramy rolowanej Wiśniowski i bramy FAAC (7)
Uszkodzony sterownik bramy przesuwnej Q60S do napedu bramy euromatic laser 500 (34)
Pilot do bramy, furtki i bramy garażowej (5)
Sterownik bramy. Z możliwością zatrzymania bramy. (1)
Sterownik bramy garażowej - nie reaguje na pilot (2)
Pilot do bramy Faac - Pilot do bramy (1)
hormann promatic - Programowanie pilota od bramy wjazdowej dla bramy garażowej (1)
Napęd bramy Nice zacina się. Kłopoty z przesuwem bramy. (6)
Naped do bramy Faac 740 jak ustawić zwalnianie bramy przed zamknięciem (7)
sterowanie jednym pilotem bramy garażowej i bramy wjazdowej (5)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.065 seconds

elektroda.pl temat RSS