X

Silnik na powietrze

01 Apr 2008 22:25 SZSzuler17
  • Helpful post? (0)
    Silnik na powietrze
    Z racji, że był 1 kwietnia powstał w mojej głowie pewien projekt prima aprilisowy. Jest nim silnik na sprężone powietrze lub inny gaz. Posiadałem w domu silniczek samozapłonowy MK-16, więc postanowiłem co nieco w nim zmienić i tak powstał chocapic :D tzn. i tak powstał silnik na powietrze. Minimalne ciśnienie do ruszenia silnika ok. 1Bar, ciśnienie robocze 7-3 Bar. Jako koło zamachowe posłużyło mi koło zębate przekładni stałej z silnika motorynki tudzież komara.

    Silnik na powietrze

    Silnik na powietrze

    Silnik na powietrze


    Przeniosłem z DIY.
    CMS
  • #2 02 Apr 2008 00:11
    razor2007
    Level 14  
    Helpful post? (-1)
    heh nauczyciel TMu za coś takiego to by mnie na rękach nosił :D

    Możesz napisać o tym coś więcej?

    Da sie jeszcze kupić ten silnik MK-16?

    jaki koszt ?


    pozdro
  • #3 02 Apr 2008 07:41
    powerm
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Tu nima dowcipa MK16 to silniczek modelarski koszt pewnie kilkadziesiąt złotych.
  • #4 02 Apr 2008 07:47
    prez8s
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Do czego to ma niby sluzyc??
  • #5 02 Apr 2008 08:18
    mlody91
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    razor2007 wrote:
    heh nauczyciel TMu za coś takiego to by mnie na rękach nosił :D

    Możesz napisać o tym coś więcej?

    Da sie jeszcze kupić ten silnik MK-16?

    jaki koszt ?


    pozdro


    Miałem kiedyś okazję kupić MK (używana, z kompresją) za chyba 27 zł ;) wystarczy na allegro szukać.

    Pozdrawiam!
  • #6 02 Apr 2008 08:34
    arturavs
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Witam

    Konstrukcja ciekawa.Pewnie przeciwtłok wyjęty?
    Kiedyś dawno temu,dostałem taki silniczek od znajomego.Kupił nówkę od białorusina.A że problem był z paliwem do niego,to prowadziłem eksperymenty.Przerobiłem na mieszankę benzyna/olej i zapłon iskrowy.Jako koło zamachowe zastosowałem koło z magnetofonu szpulowego.
    Jednak praktycznego zastosowania nie miałem.
    Aparatura zapłonowa kilkukrotnie przewyższała masą sam silnik.Jednak jak pokazałem w szkole profesorowi od PTiKM to oniemiał.Szósteczkę mi postawił :-) .

    Pozdrawiam
    Arturavs
  • #7 02 Apr 2008 09:05
    otp2
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam

    Rozumiem że wstawiłeś zawór w głowicę silnika, podobnie jest w silnikach na CO2 a jeśli nie to na jakiej zasadzie to działa?
  • #8 02 Apr 2008 09:57
    CCcom
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam. To jest tylko żart pima-aprilisowy. Silniczek normalnie jest smarowany mieszanką paliwową a tutaj chodzi całkiem na sucho.
  • #9 02 Apr 2008 10:05
    Szuler17
    Level 22  
    Topic author Helpful post? (0)
    Silnik mk-16 kupiłem na allegro za 30zł. Wyjąłem przeciwtłok, odkręciłem całkiem regulację mieszanki i tą tylnią część "gaźnika" obróciłem o 180°. Nie ma żadnych zaworów zwrotnych itp. Sam sie zdziwiłem, że ten silnik działa :D Przy nagłym dopływie wysokiego ciśnienia nie ma płynnego przejścia na wysokie obroty. Robi się coś podobnego jak w niektórych samochodowych turbosprężarkach tzw. turbodziura. Po chwili jednak tak się wkręca na obroty, że cały stół drży. Zastosowania jako takiego nie ma bo jest zbyt mały ten silnik. Ja wykorzystałem go do prezentacji, że można zrobić silnik na powietrze. Co prawda więcej energii potrzeba do "naładowania" zbiornika powietrzem, ale efekt końcowy jest ciekawy.
    Co do smarowania to wlewam niewielką ilość oleju do silników zaburtowych, w miejscu gdzie silnik brał paliwo oryginalnie.
  • #10 02 Apr 2008 10:50
    Fsoliebhaber
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Można by go sprobować zasilić suchą parą.
  • #11 02 Apr 2008 11:00
    Szuler17
    Level 22  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jeżeli wytworzy się takie ciśnienie, żeby chodził to pewnie możnaby. Gorzej z ochroną przed korozją. Postałby silnik kilka dni i ciężko byłoby go potem ruszyć. Tłok i cylinder są stalowe, tylko korbowód i "blok" silnika jest z aluminium.
  • #12 02 Apr 2008 11:14
    boszek
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    żarty żartami, ale sam silnik na powietrze ma w planach bardzo poważne zastosowanie, otóż(Świat Nauki 3/2008): chodzi o wykorzystanie energii słonecznej, która dostarczana jest w ciągu dnia, a na noc musi być gdzieś zmagazynowana i pomysłem ogromnego akumulatora jest... powietrze, a raczej mocno sprężone w ogromnych zbiornikach, którymi są stare kopalnie. A to sprężone powietrze musi ponownie zostać zamienione na energię i tu Twój silnik się sprawdzi :)
    Swoją drogą ciekawy artykuł i mimo wykorzystania energii słonecznej nie wygląda na propagandę eko-terrorysty.
  • #13 02 Apr 2008 11:21
    BANANvanDYK
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Kiedyś oglądałem jakiś reportaż na regionalnej i pokazywali jak jakiś konstruktor wymyślił i produkował samochody na sprężone powietrze. Osobiście śmiać mi się chciało jak mówili że "chodzi na powietrze" bo przecież gdzie tu jest oszczędność? I tak trzeba te powietrze wcześniej sprężyć. Sam konstruktor wypowiadał się że ich silnik ma sprawność ok. 80 - 90% i na jednym zbiorniku sprężonego powietrza można zrobić dość długie dystanse. Nie pamiętam dokładnie bo to już dawno było i późną porą, ale coś koło 50 km można było zrobić. Nie pamiętam jak był skonstruowany silnik ale coś pamiętam że zastosowali dwa cylindry, dzięki czemu sprawność wzrastała.
    Tak więc pozdrawiam autora - wynalazcę za oryginalny pomysł. Cześć.
  • #14 02 Apr 2008 11:26
    Kisiel
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Heh pamiętam czasy jak latałem na takich silnikach modelami na uwięzi. Nie ma to jak paliwo które robiło się we własnym zakresie eter+metanol+olej. :D Teraz to królują silniki żarowe dwutakty i czterotakty. Zwłaszcza czterotakty pięknie chodzą, cichutko i z klasą.
    Tu jest filmik z walki http://pl.youtube.com/watch?v=hJVicAOlfB4 modelami samolotów IIWŚ. One napędzane są silnikami 2,5-3,5 ccm właśnie żarowymi najczęściej, chociaż białorusini używali samozapłonu :D. Filmik pochodzi z Mistrzostw Europy w Walkach Powietrznych 2007 które odbyły się we Wrocławiu. I kilka fotek dla zainteresowanych http://www.rcpabianice.strefa.pl/m/2007easg/index.html..

    Pozdrawiam
  • #15 02 Apr 2008 12:02
    matam
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Tak, konstrukcja ekhm ciekawa ;) Tylko brak zastosowania praktycznego.

    A teraz z trochę innej beczki, bardziej opłaca się samem poskładać model spalinowy czy kupić gotowy. Lepiej = taniej.
  • #16 02 Apr 2008 12:56
    HeloMelo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Jesli dobrze rozumiem to gdy do silnika wplynie sprezone powietrze to zacznie on sie krecic, czy tak? Jesli tak to co ze smarowaniem tloczka?
  • #17 02 Apr 2008 13:12
    webmortiz
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Co do silnikow na sprezone powietrze wystarczy wpisac w google "silnik na sprezone powietrze".
    Tu link do archiwizowanego programu z jakiegos kanalu:
    http://video.google.com/videoplay?docid=-5714118170951138968
    a tu do koncepcji silnika:
    http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/ekoauto/spr_pow.html
    a tu do oferty pewnej firmy(mialem lepszy adres ale nie moge znalezc):
    http://www.theaircar.com/acf/
  • #18 02 Apr 2008 13:29
    Fyszo
    Spec od GSM
    Helpful post? (0)
    boszek wrote:
    żarty żartami, ale sam silnik na powietrze ma w planach bardzo poważne zastosowanie, otóż(Świat Nauki 3/2008): chodzi o wykorzystanie energii słonecznej, która dostarczana jest w ciągu dnia, a na noc musi być gdzieś zmagazynowana i pomysłem ogromnego akumulatora jest... powietrze, a raczej mocno sprężone w ogromnych zbiornikach, którymi są stare kopalnie. A to sprężone powietrze musi ponownie zostać zamienione na energię i tu Twój silnik się sprawdzi :)
    Swoją drogą ciekawy artykół i mimo wykorzystania energii słonecznej nie wygląda na propagandę eko-terrorysty.


    Kilka razy prostrzym pomysłem jest akumulowanie ciepła (woda).
  • #19 02 Apr 2008 13:38
    Kisiel
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    :arrow: matam
    To zależy jaki model, zdalnie sterowany czy np: na uwięzi sterowany linkami. Jeśli chodzi o początkujących to na pewno taniej i prościej kupić gotowy, no i bezpieczniej!
    Natomiast jak się ma jakieś doświadczenie albo chęci to składa się samemu modele lub częściej korzysta z półfabrykatów typu kadłub laminatowy czy skrzydła styropianowe pokryte balsą itp.
    Wszystko zależy też od funduszy. Mi ostatnio przypadło do gustu aircombat ESA (modele z EPP z napędem elektrycznym) http://www.cyber-fly.pl/kategoria48.html tutaj kilka przykładów jak to wygląda.
  • #20 02 Apr 2008 14:48
    HeloMelo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Kisiel, Czy te ceny na tamtej stronie to ceny za samoloty ? Jka tak to se kupie taki i polatam :D
  • #21 02 Apr 2008 16:13
    Szuler17
    Level 22  
    Topic author Helpful post? (0)
    HeloMelo wrote:
    Jesli dobrze rozumiem to gdy do silnika wplynie sprezone powietrze to zacznie on sie krecic, czy tak? Jesli tak to co ze smarowaniem tloczka?


    Wystarczy lekko ruszyć koło zamachowe i silnik się kręci. Smarowanie tak jak pisałem: wlewam trochę oleju do silników zaburtowych i jest on rozprowadzony na korbowód, tłok i cylinder.
  • #22 02 Apr 2008 16:16
    jgrupa
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Ciągle nie rozumiem co to ma do 1 kwietnia :) Nie napracowałeś się zbytnio, ale ok, niech będzie, jakaś konstrukcja zawsze jest :)
  • #23 02 Apr 2008 16:17
    greg1973
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    To mie ma prawa chodzić, brak sterowania dopływu powietrza zawory doprowadzające i odprowadzające powiertze pomijając smarowanie silnika silnik dwusówowy
  • #24 02 Apr 2008 16:19
    Szuler17
    Level 22  
    Topic author Helpful post? (0)
    Też się zdziwiłem, że to działa. greg1973 jeżeli nie wierzysz to możesz przyjechać do mnie i Ci wszystko zaprezentuję. Sam się zdziwisz :D Postaram się zrobić filmik z pracy.
  • #25 02 Apr 2008 16:22
    nival
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    a jakiś filmik z pracy
  • #26 02 Apr 2008 16:30
    Konios
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    No nie ma śmiechu, silniki na powietrze to jeden z ciekawszych pomysłów do napędzania samochodow jak chociażby ten:

    http://moto.wp.pl/kat,15953,wid,8904490,wiadomosc.html?ticaid=15a40

    Zasięg 300 km, a koszt przejechania 100 km około 3 zł...
  • #27 02 Apr 2008 16:37
    Szuler17
    Level 22  
    Topic author Helpful post? (0)
    No nie wiem czy te 3 zł by starczyło. Nabicie butli powietrzem o ciśnieniu 300 bar :?: Nie taka prosta sprawa. Ciekawe co by zostało z takiego pojazdu, gdyby było przypadkowe rozszczelnienie butli?
  • #28 02 Apr 2008 17:21
    HeloMelo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Z pojazdu pewnie nic by nie zostalo :D

    Dodano po 52 [sekundy]:

    Ale ryzyko wybuchniecia takiej butli pewnie takie samo jak wybuchniecie baku na paliwo w samochodzie
  • #29 02 Apr 2008 17:39
    Fyszo
    Spec od GSM
    Helpful post? (0)
    HeloMelo wrote:
    Z pojazdu pewnie nic by nie zostalo :D

    Dodano po 52 [sekundy]:

    Ale ryzyko wybuchniecia takiej butli pewnie takie samo jak wybuchniecie baku na paliwo w samochodzie


    Na pewno jest większe ryzyko. Nie ma co ukrywać że każdy większy wypadek to porządny wybuch.
  • #30 02 Apr 2008 18:03
    HeloMelo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    A no tak racja nie przewidzialem jakiegos wypadku :P Trzeba by bylo dokladnie wszytko przemyslec zanim by sie wyprodukowalo takie samochody na sprzezone powietrze :)
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products