Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 05 Kwi 2008 16:23
    mtal
    Poziom 12  

    Witam, mam pytanie gdzie znależć przyczyne ciągłego powtarzania się błędu 16825 odprowadzanie par paliwa, błędny przepływ oczyszczania??

  • #2 05 Kwi 2008 16:32
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Czytałem na innym forum i wychodzi że katalizator zapchany.

  • #3 05 Kwi 2008 16:39
    vvaldek
    Poziom 28  

    zaworek na filtrze węglowym?

  • #4 05 Kwi 2008 20:47
    mtal
    Poziom 12  

    zaworek? mial moze ktos taki przypadek??

    Dodano po 36 [minuty]:

    moge prosic kolege vvaldka o przyblizenie tematu?

  • #5 06 Kwi 2008 17:18
    vvaldek
    Poziom 28  

    16825 P0441 System kontroli emisji wydechu (EVAP) – niewłaściwy przepływ odpowietrzania. Przedewszystkim sprawdz czy zaworek odpowietrzajacy zbiornik paliwa jest sprawny . lub czy silnik nie zasysa lewego powietrza zaworek znajduje sie przewaznie w okolicach komory silnika lewe lub prawe nadkole w skodzie zdaje sie jest z prawej strony na przewodzie odpowietrzajacym zbiornik paliwa otwiera sie gdy silnik pracuje i opary paliwa ze zbiornika sa zasysane do kolektora ssacego
    Evaporative system monitoring - monitorowanie systemu odpowietrzania układu paliwowego EVAP. Układ EVAP zapobiega przedostawaniu się węglowodorów z układu zasilania do atmosfery. Opary paliwa gromadzone są w specjalnym pojemniku z węglem aktywnym (pochłaniaczu). Elektroniczny system sterowania, w czasie pracy silnika opróżnia pojemnik z par paliwa, jednocześnie otwierając zawór doprowadzający do niego świeże powietrze. Dzięki temu filtr jest regenerowany i nie wymaga konserwacji i obsługi przez cały czas eksploatacji. Opary paliwa z pochłaniacza kierowane są do kolektora dolotowego, a następnie są spalane w silniku.
    Zadaniem systemu diagnostycznego (monitora) jest wykrywanie nieszczelności układu EVAP. Dokonuje się tego poprzez detekcję zaniku podciśnienia lub nadciśnienia gazu w nadzorowanym układzie. Normy EOBD/OBDII narzucają producentom konieczność wykrywania nieszczelności o wymiarze równoważnym średnicy otworu 0.5 mm.

  • #6 09 Cze 2008 13:34
    mtal
    Poziom 12  

    zawór wymienilem znajduje sie w fabi w komorze silnika lecz usterka sie powtórzyla nieszczelnosci nie widac, jest jeszcze jakas inna mozliwosc?

  • #7 09 Cze 2008 15:25
    vvaldek
    Poziom 28  

    jest w tym aucie cos takiego jak zawor EGR ?

  • #8 09 Cze 2008 16:44
    mtal
    Poziom 12  

    z tego co widze to nie ma

  • #9 02 Paź 2008 15:55
    smalin
    Poziom 15  

    Witam,

    Kolega ma identyczny problem.

    Czy znalazles jakies rozwiazanie?

    Pozdro

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty