X

Skoda Fabia 1.4 2002 rok, błędny przepływ oczyszczania

mtal 05 Apr 2008 16:23
  • #1 05 Apr 2008 16:23
    mtal
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam, mam pytanie gdzie znależć przyczyne ciągłego powtarzania się błędu 16825 odprowadzanie par paliwa, błędny przepływ oczyszczania??
  • #2 05 Apr 2008 16:32
    ptaszek1975
    Level 30  
    Helpful post? (+1)
    Czytałem na innym forum i wychodzi że katalizator zapchany.
  • #3 05 Apr 2008 16:39
    vvaldek
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    zaworek na filtrze węglowym?
  • #4 05 Apr 2008 20:47
    mtal
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    zaworek? mial moze ktos taki przypadek??

    Dodano po 36 [minuty]:

    moge prosic kolege vvaldka o przyblizenie tematu?
  • #5 06 Apr 2008 17:18
    vvaldek
    Level 28  
    Helpful post? (-1)
    16825 P0441 System kontroli emisji wydechu (EVAP) – niewłaściwy przepływ odpowietrzania. Przedewszystkim sprawdz czy zaworek odpowietrzajacy zbiornik paliwa jest sprawny . lub czy silnik nie zasysa lewego powietrza zaworek znajduje sie przewaznie w okolicach komory silnika lewe lub prawe nadkole w skodzie zdaje sie jest z prawej strony na przewodzie odpowietrzajacym zbiornik paliwa otwiera sie gdy silnik pracuje i opary paliwa ze zbiornika sa zasysane do kolektora ssacego
    Evaporative system monitoring - monitorowanie systemu odpowietrzania układu paliwowego EVAP. Układ EVAP zapobiega przedostawaniu się węglowodorów z układu zasilania do atmosfery. Opary paliwa gromadzone są w specjalnym pojemniku z węglem aktywnym (pochłaniaczu). Elektroniczny system sterowania, w czasie pracy silnika opróżnia pojemnik z par paliwa, jednocześnie otwierając zawór doprowadzający do niego świeże powietrze. Dzięki temu filtr jest regenerowany i nie wymaga konserwacji i obsługi przez cały czas eksploatacji. Opary paliwa z pochłaniacza kierowane są do kolektora dolotowego, a następnie są spalane w silniku.
    Zadaniem systemu diagnostycznego (monitora) jest wykrywanie nieszczelności układu EVAP. Dokonuje się tego poprzez detekcję zaniku podciśnienia lub nadciśnienia gazu w nadzorowanym układzie. Normy EOBD/OBDII narzucają producentom konieczność wykrywania nieszczelności o wymiarze równoważnym średnicy otworu 0.5 mm.
  • #6 09 Jun 2008 13:34
    mtal
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    zawór wymienilem znajduje sie w fabi w komorze silnika lecz usterka sie powtórzyla nieszczelnosci nie widac, jest jeszcze jakas inna mozliwosc?
  • #7 09 Jun 2008 15:25
    vvaldek
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    jest w tym aucie cos takiego jak zawor EGR ?
  • #8 09 Jun 2008 16:44
    mtal
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    z tego co widze to nie ma
  • #9 02 Oct 2008 15:55
    smalin
    Level 15  
    Helpful post? (+1)
    Witam,

    Kolega ma identyczny problem.

    Czy znalazles jakies rozwiazanie?

    Pozdro
  Search 4 million + Products
Browse Products