X

Zabezpieczenie silnika

07 Apr 2008 15:30 JAjabol50
  • #1 07 Apr 2008 15:30
    jabol50
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Wujo kupił pompę do nawadnia ogrogu firmy TAMEL nepędzanej silnikiem Sg100L-4A o mocy 2,2kW 230/400 trókąt/gwiazda. I oczywiście nie został odpowiednio zabezpieczony. Tzn. był połączony w trójkąt i wszystko bujało:), ale jakiś osioł nie otworzył zaworu i musiało wzosnąć obciążenie na wale. Silnik oczywiście się spalił. Trzeba kupić nowy. Nie znam się specjalnie na elektrotechnice i nie wiem jak go zabezpieczyć. I jeszcze jedno pytanie: czy silnik przy połączeniu w gwiazdę nie będzie pracował, bo będzie za małe napięcie?
  • #2 07 Apr 2008 16:58
    Moulder
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    "230/400 trókąt/gwiazda"
    Ten silnik w naszej sieci może pracować tylko i wyłącznie przy uzwojeniach podlaczonych w gwiazdę. W trójkąt się spali (może dlatego Ci się spalił)

Do zabezpieczenia można dać wyłącznik silnikowy (lub stycznik, wyłącznik termiczny i ewentualnie kontrola kolejności i zaniku faz).

Tu masz przykładowe zabezpieczenia:
    http://www.central.krakow.pl/index.php?site=search&categoryQuery=61
  • #3 07 Apr 2008 17:29
    jabol50
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki za pomoc! Na pewno dlatego się spalił.
    Mam teraz jeszcze kilka innych pytań: czy ten wyłącznik silnikowy MV-6,3 4÷6,3 A / 1,1 kW (2,2 kW) będzie odpowiedni dla tego silnika i czy będzie chronił przed zanikiem faz? Możę sie znajdować w wilgotnym miejscu (na deszczu) czy też trzeba go osłonić?
  • #4 07 Apr 2008 19:14
    Rafik4
    Level 25  
    Helpful post? (0)