Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Opel Astra 2 1,7DTI rok 2000 problem z moca w aucie


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Diesel -> Opel Astra 2 1,7DTI rok 2000 problem z moca w aucie
Autor
Wiadomość
kapralburza
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 8
Miasto: Mysłowice

Post#1 Post autora tematu 10 Kwi 2008 23:42   

Opel Astra 2 1,7DTI rok 2000 problem z moca w aucie


Witam.
Mam duzy problem w swojej Astrze 2 1,7 DTI. Od jakiegoś czasu wyświetla mi się taka pomarańczowa kontrolka w aucie. Po zaświeceniu się tej kontrolki auto traci kompletnie moc jedzie ale nie przyspiesza. Maksymalnie można jechać ok 110km. Byłem na diagnostyce komputerowej i komputer wykazał następujący błąd: zawór ciśnienia doładowania turbiny. Mechanik kupił nowy (orginalny), wymienił go i jakiś miesiąc był spokój, chociaż cały czas mam wrażenie że to auto powinno być trochę mocniejsze. I po ok miesiącu znowu zaczął ten sam błąd wyskakiwać i jest ten sam objaw - traci moc. Nie znam się zbyt na samochodach i nie potrafię sobie tego zrobić a mechanicy tylko kroją za wszystko z mizernym skutkiem. Coś mi się obiło o uszy, że może to być również spowodowane źle działającym zaworem EGR. Pomóżcie mi proszę w jakiś sposób. Może jak coś będę wiedział to zasugeruję mechanikowi i mi to wreszcie naprawi. Czy ten EGR ma coś z tym wspólnego albo na co jeszcze mam zwracać uwagę?
Dziękuję.
Powrót do góry
   
www
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 24 Maj 2003
Posty: 149

Post#2 11 Kwi 2008 09:15   

Re: Opel Astra 2 1,7DTI rok 2000 problem z moca w aucie


Miałem kiedyś dokładnie taki sam problem.
Brak mocy w przypadku pewnych błędów to po prostu tryb awaryjny pracy silnika.
W moim przypadku okazało się że powodem był przepływomierz powietrza.
Po wymianie tego elementu i wykasowaniu błędów wszystko gra.

Pozdrawiam.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 11 Kwi 2008 09:15   





Powrót do góry
   
kapralburza
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 8
Miasto: Mysłowice

Post#3 Post autora tematu 11 Kwi 2008 19:49   

Re: Opel Astra 2 1,7DTI rok 2000 problem z moca w aucie


a jeśli na komputerze pokazuje bład o nazwie: zawór cisnienia doładowania, to może to też być przepłwomierz powietrza?? Bo ten zawór wymienił mechanik i może jakiś miesiać było dobrze.

Dodano po 2 [godziny] 54 [minuty]:

proszę napiszcie cos bo chcę wreszcie usunąć tą usterkę
Powrót do góry
   
ptaszek1975
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1312
Miasto: Lubaczów

Post#4 13 Kwi 2008 11:34   

Re: Opel Astra 2 1,7DTI rok 2000 problem z moca w aucie


Powiedz mechanikowi żeby wyczyścił ten zawór,trzeba posprawdzać wszystkie podciśnienia.
Powrót do góry
   
Pawel wawa
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 12926
Miasto: Warszawa

Post#5 14 Kwi 2008 03:40   

Re: Opel Astra 2 1,7DTI rok 2000 problem z moca w aucie


Nieszczelny układ podciśnienia, jak napisał ptaszek1975 lub zabity, zapchany jeden z wężyków. Czy ten sam błąd masz teraz? Sprawdzić zasilanie i masę zaworu.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 14 Kwi 2008 03:40   





Powrót do góry
   
kapralburza
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 8
Miasto: Mysłowice

Post#6 Post autora tematu 15 Kwi 2008 10:05   

Re: Opel Astra 2 1,7DTI rok 2000 problem z moca w aucie


tak mam ten sam błąd teraz, wymiana zaworu ciśnienia doładowania pomogła może na miesiąc, chociaż uważam że to auto i tak powinno być mocniejsze. Co masz na myśli z tą masą zaworu?
Powrót do góry
   
Pawel wawa
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 12926
Miasto: Warszawa

Post#7 15 Kwi 2008 11:57   

Re: Opel Astra 2 1,7DTI rok 2000 problem z moca w aucie


Posprawdzaj dokładnie masy, może któreś oczko jest zaśniedziałe, zobacz spadek napięcia względem AKUMULATORA!

Dodano po 1 [minuty]:

a kierownice w turbo sprawdzone?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 15 Kwi 2008 11:57   





Powrót do góry
   
kapralburza
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 8
Miasto: Mysłowice

Post#8 Post autora tematu 15 Kwi 2008 14:45   

Re: Opel Astra 2 1,7DTI rok 2000 problem z moca w aucie


Nie bardzo rozumię o co chodzi z tą kierownicą w turbo. Jeśli możesz to napisz na ten temat coś więcej. Z góry dziękuję
Powrót do góry
   
Pawel wawa
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 12926
Miasto: Warszawa

Post#9 15 Kwi 2008 20:37   

Re: Opel Astra 2 1,7DTI rok 2000 problem z moca w aucie


Kolego bez urazy ale może oddaj auto do mechanika, któremu nie będziesz musiał podpowiadać...
Powrót do góry
   
kapralburza
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 8
Miasto: Mysłowice

Post#10 Post autora tematu 15 Kwi 2008 21:34   

Re: Opel Astra 2 1,7DTI rok 2000 problem z moca w aucie


Z chęcią bym tak zrobił tylko że, każdy tylko chce wymieniać części a jak się okazuje to później nic nie daje.
Powrót do góry
   
Motomrowka
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 24 Lut 2007
Posty: 24
Miasto: Racibórz

Post#11 16 Kwi 2008 00:04   

Re: Opel Astra 2 1,7DTI rok 2000 problem z moca w aucie


Najlepszym rozwiązaniem to polataj to zęby działało i zmień auto każdego co znałem i miał silnik DTI i sklinał na te dziadostwo że aż uszy więdły. A jak to mój ulubiony mechanik zawsze mówi "opel wżyciu nic porządnego nie wymyślił"
Powrót do góry
   
hubertbaran
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 157
Miasto: Rzeszów

Post#12 16 Kwi 2008 08:00   

Re: Opel Astra 2 1,7DTI rok 2000 problem z moca w aucie


Musisz zmienić mechanika. Albo poprostu przyjedz do warsztatu upoluj jakas ofiare która wyglada na mechanika, powiedz mu ze moze prywatnie to zrobi i wtedy bedzie inna rozmowa.
Powrót do góry
   
kapralburza
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 8
Miasto: Mysłowice

Post#13 Post autora tematu 16 Kwi 2008 19:29   

Re: Opel Astra 2 1,7DTI rok 2000 problem z moca w aucie


Może jest w stanie mi ktoś podać namiary na jakiegoś mechanika w okolicach Katowic co się tym problemem zajmie a nie bedzie ściemniał?
Powrót do góry
   
mariano26
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 16
Miasto: Nowa Dęba

Post#14 04 Paź 2008 22:12   

Re: Opel Astra 2 1,7DTI rok 2000 problem z moca w aucie


Witam wszystkich,ja miałem również ten sam problem ale sam sobie z nim poradziłem, otóż należy wymontować i oczyścić ,przemyć benzyną ekstracyjną ZAWÓR RECYRKlNGU SPALIN EGR .Można go znaleźć na kolektorze wydechowym , ma kształt grzybka i jest do niego podłączony jeden wężyk,powodzenia
Powrót do góry
   
sisio7
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 24
Miasto: warszawa, jagielońska

Post#15 06 Paź 2008 19:00   

Re: Opel Astra 2 1,7DTI rok 2000 problem z moca w aucie


Witam wszystkich!!!
Widze że rozmawiacie o zaworze egr i z tego co się orientuję to raczej on nie ma nic wspólnego z moca w samochodzie. Zawór recylkulacji nie pracuje cały czas tylko czasami się załącza gdy czujnik mu powie że jest za słabo przepalona mieszanka tak mi powiedział jeden mechanik.
Ja też mam problem z tym zaworem czasami pali mi się lampka czasami gaśnie i tak w kółko ale mam większy problem.
Autko sprawuje się raczej dobrze nie mozna narzekać ale jak postoje troche w korku to później odcina mi przy 3500obr znajomy mi mówił że jest to zabezpieczenie żeby nie trafił szlak pompowtryskiwaczy. prosze o rade
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 06 Paź 2008 19:00   





Powrót do góry
   
sienki81
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 1
Miasto: jawor

Post#16 13 Lis 2010 21:36   

Re: Opel Astra 2 1,7DTI rok 2000 problem z moca w aucie


miałem podobny problem autko czasami sie muliło i nie mogłem go dobic do 2000tyś.i w pierwszej kolejnosci wyczyscic zawór EGR benzyna ekstrakcyjna i pare razy spróboj go otworzy recznie czy sie nie zacina i wymien weżyki które sa z nim połaczone bo moga byc nieszczelne a napewno pomoze one maja srednice 8 milimetrów,i łacza sie małym plastikowym trójnikiem.Po wykonaniu tych czynnosci autko jest odmienione i ja jestem zadowolony jesli ktos nie wie jak to zrobic moge pomóc tylko jestem z Jawora...całosc tej naprawy trwała 2godz:D
Powrót do góry
   
Cezaro30
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 1
Miasto: Żyrardów

Post#17 06 Sie 2012 15:31   

Re: Opel Astra 2 1,7DTI rok 2000 problem z moca w aucie


Przyczyn może być kilka.
Przepływomierz powietrza , aby go sprawdzić wystarczy odpiąć wtyczkę zasilającą i się przejechać. W moim przypadku była spora rużnica , więc wiadomo przepływka do wymiany.
Może się zdarzyć że któryś z wężyków jest nieszczelny , dziurawy co zaowocuje błedami typu niewłaściwe ciśnienie doładowania itp. Więc wymiana wężyków po wykasowaniu błędów problemy mogą zniknąć i unikniemy kosztow wymiany zaworków.
Następnie zazworki ciśnienia są dwa wyglądają bardzo podobie jeden jest przy EGR drugi pod spodem. Można je rozebrać , wyczyśćić , skleić dziurawą uszczelkę. W miom przypadku uszczelka była w kiepskim stanie więz założyłem ( można się śmiać )dwie prezerwatywy od gury uszczelki i od dołu czyli z wóch stron ją uszczelniłem. I wiecie co działa rewlacyjnie jedyna wada bąć zaleta to to że przy zmianie biegu słychać takie : ffiiuuuuuu . Więc tanim kosztem można udowodnić że polak potrafi.
Dalej to EGR może być zasyfiały a zaworek w nim zapchany więc czyszczenie jak najbardziej wskazane , napewno nie zaszkodzi. Może być przyczyną niewłaściwego ciśnienia doładowania.
Łopatki tutbiny jest sposób na czyszczenie bez robierania na you tube : "Czyszczenie łopatek w turbinie bez rozbierania". Sposób skuteczny ale nie radze stać za samochodem bo wyjdzie murzyn :P W moim przypadku polecany mechanik stwierdził po swoich oględzinach że turbina się rozsypała i może uszkodzić silnik jak się jej nie wymieni. Kupiłem , rozebrałem sam a turbinka cała i czyścutka wśirodku , żadnych luzów. Na łopatkach zero brudu po metodzie czyszczenia bez robierania. Rezultat dwie sprawne turbiny i kit w oko mechanikowi (polecany Był)
Spotkałem się jeszcze z przypadkiem lejącego wtrysku po wy mianie rozrządu. Wtedy czeka nas wy miana wtrysku lub koncówki wtrysku a anastępnie regulacja konta wtrysku. Choc bywa że nie jest to konieczne , można to ocenić po tym że zmieni się spalanie auta ale podkreślam zdarza się to po wymianie rozrządu i to raczej rzadko.
Ostatnie z czym się spotkałem to sterownik silnika. Objawy: dziwne akcje z obrotami silnika . Dwie przyczyny to Luty w sterowniku. Trzeba je poprawić jak najszybciej , oczywiście jak ktoś umie lutować żeby nic nie popalić. Przyczyna to remperatura którą wytwarza silnik bo sterownik jest w kiepskim miejscu zamontowany.
Druga to (ciekawostka i wada niektórych modeli) izolacja zawinięta na kabelkach idących do wtyczki wpiętej w sterownik. Tą izolacją para która się srapla ląduje w gnieździe tejrze wtyczki i robi zwarcie na pręcikach od wtyczki. Trzeba wypiąć wtyczkę i sprawdzić czy jest sucho. By zabiezpieczyć trzeba odwinąć kawałek izolacji przy samej wtyczce . Można jeszcze dodatkowo zabepieczyć silikonem: wtyczkę od gury tam gdzie wchodzą kabelki.
Przypadki te dotyczą silników 1.7 w oplach ( Astry Corsy Combo Meriva)
Mam nadzieje że moje doświadczenia (przypadki z którymi się spotkałem) pomogą znaleć usterkę i ją naprawić.
Powrót do góry
   
matimon22
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 14 Mar 2005
Posty: 630
Miasto: W Świętokrzyskim

Post#18 06 Sie 2012 20:26   

Re: Opel Astra 2 1,7DTI rok 2000 problem z moca w aucie


Cezaro30 napisał:
Przyczyn może być kilka.
Przepływomierz powietrza , aby go sprawdzić wystarczy odpiąć wtyczkę zasilającą i się przejechać. W moim przypadku była spora rużnica , więc wiadomo przepływka do wymiany.
Może się zdarzyć że któryś z wężyków jest nieszczelny , dziurawy co zaowocuje błedami typu niewłaściwe ciśnienie doładowania itp. Więc wymiana wężyków po wykasowaniu błędów problemy mogą zniknąć i unikniemy kosztow wymiany zaworków.
Następnie zazworki ciśnienia są dwa wyglądają bardzo podobie jeden jest przy EGR drugi pod spodem. Można je rozebrać , wyczyśćić , skleić dziurawą uszczelkę. W miom przypadku uszczelka była w kiepskim stanie więz założyłem ( można się śmiać )dwie prezerwatywy od gury uszczelki i od dołu czyli z wóch stron ją uszczelniłem. I wiecie co działa rewlacyjnie jedyna wada bąć zaleta to to że przy zmianie biegu słychać takie : ffiiuuuuuu . Więc tanim kosztem można udowodnić że polak potrafi.
Dalej to EGR może być zasyfiały a zaworek w nim zapchany więc czyszczenie jak najbardziej wskazane , napewno nie zaszkodzi. Może być przyczyną niewłaściwego ciśnienia doładowania.
Łopatki tutbiny jest sposób na czyszczenie bez robierania na you tube : "Czyszczenie łopatek w turbinie bez rozbierania". Sposób skuteczny ale nie radze stać za samochodem bo wyjdzie murzyn :P W moim przypadku polecany mechanik stwierdził po swoich oględzinach że turbina się rozsypała i może uszkodzić silnik jak się jej nie wymieni. Kupiłem , rozebrałem sam a turbinka cała i czyścutka wśirodku , żadnych luzów. Na łopatkach zero brudu po metodzie czyszczenia bez robierania. Rezultat dwie sprawne turbiny i kit w oko mechanikowi (polecany Był)
Spotkałem się jeszcze z przypadkiem lejącego wtrysku po wy mianie rozrządu. Wtedy czeka nas wy miana wtrysku lub koncówki wtrysku a anastępnie regulacja konta wtrysku. Choc bywa że nie jest to konieczne , można to ocenić po tym że zmieni się spalanie auta ale podkreślam zdarza się to po wymianie rozrządu i to raczej rzadko.
Ostatnie z czym się spotkałem to sterownik silnika. Objawy: dziwne akcje z obrotami silnika . Dwie przyczyny to Luty w sterowniku. Trzeba je poprawić jak najszybciej , oczywiście jak ktoś umie lutować żeby nic nie popalić. Przyczyna to remperatura którą wytwarza silnik bo sterownik jest w kiepskim miejscu zamontowany.
Druga to (ciekawostka i wada niektórych modeli) izolacja zawinięta na kabelkach idących do wtyczki wpiętej w sterownik. Tą izolacją para która się srapla ląduje w gnieździe tejrze wtyczki i robi zwarcie na pręcikach od wtyczki. Trzeba wypiąć wtyczkę i sprawdzić czy jest sucho. By zabiezpieczyć trzeba odwinąć kawałek izolacji przy samej wtyczce . Można jeszcze dodatkowo zabepieczyć silikonem: wtyczkę od gury tam gdzie wchodzą kabelki.
Przypadki te dotyczą silników 1.7 w oplach ( Astry Corsy Combo Meriva)
Mam nadzieje że moje doświadczenia (przypadki z którymi się spotkałem) pomogą znaleć usterkę i ją naprawić.

Cezaro30 - spójrz na datę!! Bardzo ciekawa interpretacja problemu... :d
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Diesel -> Opel Astra 2 1,7DTI rok 2000 problem z moca w aucie
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Opel Astra 2 1.7DTI kombi 2001 rok silnik isuzu 55 KM (6)
Opel Astra G 1.7DTI EDITION 2000 - przednie wycieraczki (7)
Opel Astra II 2.0 DTI 2000 rok problem z odpalaniem po nocy (19)
opel astra 1.7 dt.problem z moca i spalaniem (3)
Opel Astra 2 2001 1,7dti pozycja/stop na diodach led problem (6)
Opel Astra II 2.0 DTI rok prod. 2000 (2)
Opel Astra 2.0 DTI 16 V rok. prod. 2000 (3)
klimatyzacja opel astra II 1.7dti (7)
Astra G 1.7DTI - Astra 1.7DTI - wymiana pompy wtryskowej (4)
OPEL ASTRA G 1.7DTI BŁĄD 370 (2)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.151 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony