X

Opel Vectra B 2.0 DTL problem z odpaleniem

10 Apr 2008 23:43 LELete
  • #1 10 Apr 2008 23:43
    Lete
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam jak w temacie chodzi o Vectrę B 2.0 DTL , problem polega na tym, że auto nie daje się uruchomić, pompa wtryskowa nie zasysa paliwa. Można kręcić rozrusznikiem przez kilka minut a auto nawet nie zadymi. Przed awarią miała dziwny objaw, po wyłączeniu zapłonu przez kilka sekund silnik jeszcze pracował. Filtr czysty, zalany paliwem,przewody paliwowe szczelne,brak błędów w silniku i immibilajzerze. Nie mam pojęcia co mogło się w nim zepsuć, proszę o podpowiedź co może dolegać temu autku:?:
  • #2 10 Apr 2008 23:53
    ROMAN1699
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Steronik w pompie wtryskowej są wadliwe ,możliwa naprawa wymiana pompy
  • #3 10 Apr 2008 23:58
    Lete
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jeżeli by ktoś posiadał prosiłbym o udostępnienie schematu elektroniki w tej pompie.
  • #4 11 Apr 2008 00:16
    adam7009
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Moim zdaniem to usterka mechaniczna nie elektryczna ,bo diagnostyka by wykazała.
  • #5 11 Apr 2008 00:20
    ROMAN1699
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Na pompie jest modół nie rozbieraly [wymiana pompy konieczna] ale zanim ją wymienisz musisz być na 100% pewien ,operacja nie tania.
  • #6 11 Apr 2008 00:30
    Lete
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    To że nie tanie to już wiem, ale wiem tez że ten moduł na pompie można zregenerować, a za takie pieniądze można zaryzykować tylko tyle że trzeba mieć porządny schemat i dobrego elektronika.
  • #7 11 Apr 2008 09:24
    adam7009
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Niestety trzeba się liczyc z kosztami ,nie zawsze można samemu wszystko zrobic i wiedza kosztuje,a naprawy we własnym zakresie bez odpowiedniej wiedzy kończą się niepowodzeniem jak tutaj np.http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=981058&highlight=
  • #8 11 Apr 2008 18:04
    Lete
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wiem o tym, że to nie jest łatwe, ale ja nie jestem laikiem, a moduł (jeżeli jest uszkodzony) ma naprawiać dobry elektronik. Schemat po prostu pomógłby zlokalizować usterkę.
    A jeżeli moduł jest uszkodzony to czy nie powinno go wykazać na diagnostyce komputerowej, a program nie pokazuje żadnych błędów, immobilajzer też działa prawidłowo (komputer pokazuje ża na włączonym kluczyku wszystko się odblokowuje).
    ja zastanawiam się czy czasami nie siadła pompka zasilająca w pompie wtryskowej i jeżeli ktoś miał taki przypadek to prosiłbym o opisanie objawów.
  • #9 11 Apr 2008 20:13
    ROMAN1699
    Level 11  
    Helpful post? (+1)
    Porządny schemat ma tylko producent , a układ zalany jest jakąś masą. życze powodzenia !!
  • Helpful post
    #10 12 Apr 2008 13:49
    Removed
    Helpful post? (+1)
    Wężyki przelewowe do wymiany, przelew tam zwraca paliwo właśnie w stronę zasysająca.
  • #11 14 Apr 2008 22:27
    Lete
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziękuje bardzo za porady ta ostatnia miała najwięcej sensu. Faktycznie problem tkwił w wężyku przelewowym, na początku tego nie zauważyłem, ale idąc za radą przyjrzałem się im dokładniej i autko śmiga.
  • #12 30 Oct 2008 18:05
    pawelkkk
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    czesc mam problem z odpalaniem mojej veni

    Dodano po 3 [minuty]:

    regenerowalem pompe wtryskowa i dalej mam takie same objawy samochód odpala i gasnie a pózniej nie
    moge go odpalic mechanik rozklada ręce co mam robic
    po kilkugodzinach samochud nawet nie zagada
  • #13 30 Oct 2008 18:33
    gordon1
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Podłaczyc do Techa i bedzie wszystko jasne ,chyba ze wezyki bo tego błedu nie bedzie .
  • #14 29 Nov 2008 02:50
    mech-buli
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    taj jak tu powiedzial wyzej kolega,albo to beda wezyki przelewowe,poniewaz sa one podłaczone jak nigdzie do przewodu zasilajacego pompe wtryskowa,badz,co bardzo czesto w oplu siada to uszczelnienie na wezykach przy filtrze paliwa,z tych obu przyczyn paliwo sie cofa do baku i jak jest słabszy akumulator to moze go nie starczyc aby podczas krecenia rozrusznikiem paliwo doszlo do pompy,od tego trzeba bylo zaczac a nie od razu dawac pompe do regeneracji,powodzonka
  • #15 29 Nov 2008 18:58
    m.jarek1
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Witam.Moja astra 2.0 dtl miała podobne objawy.Pomogła wymiana zaworu zwrotnego na pompie wtryskowej i uszczelnienie przewodów na filtrze paliwa.Z własnej praktyki -wymiana filtra paliwa przed pierwszymi przymrozkami ,bez względu na przebieg filtra.Spuszczanie wody nie pomaga.
  • #16 22 Feb 2009 11:27
    waldek_75
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    witam
    moja vectra ma problem z odpaleniem a dokładniej to wygląda tak że zawsze rano odpali bez zarzutu popracuje trochęi gaśnie i potem już problemy z uruchomieniem, moim zdaniem tochyba się zapowietrza, proszę o podpowiedź co zrobić?
  • #17 23 Oct 2009 19:38
    pawellubicz1
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    Witam wszystkich użytkowników. Mam pytanie jak podłączyc świece żarowe aby zawsze się włączały? Ponieważ jak wiecie w OPLACH włączają sie od +2 stopni. A moja vectra bez nich małe problemy z odpaleniem. Jeszcze prosił bym o koszty z tym związane.
  • #18 23 Oct 2009 20:24
    emeryt2
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    Przyjedz do mnie ; za wstawienie opornika i wymianę świec żarowych /moje/ zapłacisz niedrogo - 250zł.
    Myślę jednak , że to nie tylko świece żarowe są winne.
  • #19 24 Oct 2009 20:22
    pawellubicz1
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Dzięki za odpowiedź ale poco wymieniac świece? Po niżej +2 stopni się włączają hociaż i z nimi jak się dłużej nienagrzeją to troszkę ciężko zapalic. Dodam jeszcze że po odpaleniu mocno dymi. To co jeszcze może byc winne.
  • #20 07 Sep 2010 20:41
    kamciokamil2000
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    problem polega na tym, że auto nie daje się uruchomić, pompa wtryskowa nie zasysa paliwa problem ten pojawił się po wymianie filtra paliwa, paliwo jest w filtrze ale pompa nie pociągnie.
  • #21 07 Sep 2010 21:01
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (+1)
    ...i prawidłowo, że nie pociągnie. Musisz mieć specjalny przyrząd do odpowietrzania układu paliwowego albo wytworzyć ciśnienie w zbiorniku paliwa (korek od dymionu do wlewu paliwa + pompka do materaca w ten korek). Ewentualnie możesz popuścić przewody wysokiego ciśnienia przy wtryskach.
  • #22 07 Sep 2010 21:09
    ftp.kowal
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Kręcąc silnikiem i czekając aż pompa zassie sama paliwo można ja rozwalić, wiec tak jak napisał kolega tzok bez ręcznej pompki się nie obejdzie.
  • #23 08 Sep 2010 14:58
    kamciokamil2000
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    do pompy wtryskowej jest podłączone pięć przewodów czy w którymś z nich powinien być prąd.
  • #24 08 Sep 2010 18:30
    Andiv
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    A i owszem.
  • #25 09 Sep 2010 15:05
    kamciokamil2000
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    jak sprawdzić sterownik pompy wtryskowej czy musi być podłączony pod komputer czy można to sprawdzić w inny sposób.
  • #26 16 Mar 2012 21:44
    m1chalak
    Level 8  
    Helpful post? (+2)
    Witam.Mam problem z pompą wtryskową w silniku 2.0 DTL.Po podłączeniu pod komputer wyszedł błąd P1631 STEROWNIK POMPY.Naprawiłem ten sterownik,komputer już nie pokazuje żadnego błędu.Samochód odpaliłem na placu i zaraz przerzucił na ropę.Jeżdżę na ropie do pierwszego zgaszenia samochodu.Zgaszę na 5 sekund i już nie da rady odpalić.Znowu plac i jeździ.Coś jest nie tak.Może ktoś doradzi?Pozdrawiam.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products