X

Zawor EGR 1.4 16V VW Zasada dzialania.

london2004 12 Apr 2008 00:38
  • #1 12 Apr 2008 00:38
    london2004
    Level 19  
    Helpful post? (+1)
    Zawor EGR 1.4 16V VW Zasada dzialania.

    Zawor posiada zlacze elektryczne 4 piny i metalowy krociec Do niczego nie podlaczony na ktorym jest podcisnienie kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach.
  • #2 12 Apr 2008 13:45
    Removed
    Helpful post? (0)
    A po co mu podciśnienie, elektromagnes go otwiera.
  • #3 12 Apr 2008 14:43
    london2004
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    No wlasnie, do czego jest rurka na ktorej jest podcisnienie?
  • #4 13 Apr 2008 00:34
    diodaelektroda
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    Podciśnienie otwiera zawór, a elektromagnes steruje tym podcisnieniem, jaby jego dopływem i tyle.
  • #5 13 Apr 2008 02:34
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    diodaelektroda wrote:
    Podciśnienie otwiera zawór, a elektromagnes steruje tym podcisnieniem, jaby jego dopływem i tyle.


    No to kolega wytłumaczył...odkąd to podciśnienie coś otwiera w EGR????
  • #6 13 Apr 2008 11:10
    london2004
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    Niby proste bo w srodku elektromagnes i potencjometr ale do czego ma sluzyc krociec metalowy???
  • #7 13 Apr 2008 22:15
    diodaelektroda
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    http://nubira.autokacik.pl/lektury/egr/egr.html
    tu jest odpowiedz, i kto miał racje?
  • #8 14 Apr 2008 22:25
    london2004
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ten zawor nie ma miecha wiec nie jest sterowany podcisnieniem ,nie wiadomo dalej do czego sluzy krociec podcisnieniowy na ktorym wystepuje podcisnienie takie jak w kolektorze ssacym.
  • #9 24 Nov 2008 21:43
    london2004
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czy nikt nie zna dzialania tego urzadzenia?
  • #10 31 Dec 2008 01:04
    przemkis
    Level 11  
    Helpful post? (+1)
    hm, nie wiem moze jak bym mial auto przed soba to jakos lepiej bym to widzial. Jesli jest krociec to powinien byc podlaczony. Moze jest tak ze w zaleznosci od wielkosci podcisnienia mierzonego przez zawor egr (lub czujnik przy/w nim) sterownik podejmuje decyzje o odpowiednim otwarciu/zamknieciu elektromagnesu i ma odrazu informacje o aktualnej pozycji ktora mozna potem odczytac i analizowac vagiem. Ogolnie to egr nie powinien sie otwierac przy przyspieszaniu wtedy silnik potrzebuje duzo wiecej tlenu wiec po co mu spaliny. To tylko domysly jesli jest tak jak pisze to zawor powinien byc sterowany podcisnieniem (poprzez elektromagnes) z kolektora ssacego,bo jesli pojazd przyspiesza to potrzebuje wiecej powietrza wiec podcisnienie w kolektorze rosnie-> wieksze idzie na egr i sterownik wie zeby nie uruchamiac elektromagnesu. Jak mamy stala predkosc cisnienie w kolek maleje-> sterownik wie ze moze otworzyc egr i wysyla komende do elektromagnesu

    Jesli sie myle prosze o lagodna kare ;) a przedewszysytkim jakies wskazowki
  • #11 06 Jun 2009 20:15
    wesol_20
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Trochę bez sensu doprowadzać do zaworu EGR podciśnienia z kolektora żeby sterownik miał informcję, skoro w kolektorze ssącym jest czujnik ciśnienia, który w zupełności (wg mnie) by wystarczył.
  Search 4 million + Products
Browse Products