Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zawor EGR 1.4 16V VW Zasada dzialania.


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Zawor EGR 1.4 16V VW Zasada dzialania.
Autor
Wiadomość
london2004
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 419
Miasto: BBI London

Post#1 Post autora tematu 12 Kwi 2008 00:38   

Zawor EGR 1.4 16V VW Zasada dzialania.


Zawor EGR 1.4 16V VW Zasada dzialania.

Zawor posiada zlacze elektryczne 4 piny i metalowy krociec Do niczego nie podlaczony na ktorym jest podcisnienie kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 12 Kwi 2008 00:38   





Powrót do góry
   
Usunięty






Post#2 12 Kwi 2008 13:45   

Re: Zawor EGR 1.4 16V VW Zasada dzialania.


A po co mu podciśnienie, elektromagnes go otwiera.
Powrót do góry
   
london2004
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 419
Miasto: BBI London

Post#3 Post autora tematu 12 Kwi 2008 14:43   

Re: Zawor EGR 1.4 16V VW Zasada dzialania.


No wlasnie, do czego jest rurka na ktorej jest podcisnienie?
Powrót do góry
   
diodaelektroda
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 114
Miasto: małopolska

Post#4 13 Kwi 2008 00:34   

Re: Zawor EGR 1.4 16V VW Zasada dzialania.


Podciśnienie otwiera zawór, a elektromagnes steruje tym podcisnieniem, jaby jego dopływem i tyle.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Kwi 2008 00:34   





Powrót do góry
   
Pawel wawa
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 13147
Miasto: Warszawa

Post#5 13 Kwi 2008 02:34   

Re: Zawor EGR 1.4 16V VW Zasada dzialania.


diodaelektroda napisał:
Podciśnienie otwiera zawór, a elektromagnes steruje tym podcisnieniem, jaby jego dopływem i tyle.


No to kolega wytłumaczył...odkąd to podciśnienie coś otwiera w EGR????
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Kwi 2008 02:34   





Powrót do góry
   
london2004
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 419
Miasto: BBI London

Post#6 Post autora tematu 13 Kwi 2008 11:10   

Re: Zawor EGR 1.4 16V VW Zasada dzialania.


Niby proste bo w srodku elektromagnes i potencjometr ale do czego ma sluzyc krociec metalowy???
Powrót do góry
   
diodaelektroda
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 114
Miasto: małopolska

Post#7 13 Kwi 2008 22:15   

Re: Zawor EGR 1.4 16V VW Zasada dzialania.


http://nubira.autokacik.pl/lektury/egr/egr.html
tu jest odpowiedz, i kto miał racje?
Powrót do góry
   
london2004
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 419
Miasto: BBI London

Post#8 Post autora tematu 14 Kwi 2008 22:25   

Re: Zawor EGR 1.4 16V VW Zasada dzialania.


Ten zawor nie ma miecha wiec nie jest sterowany podcisnieniem ,nie wiadomo dalej do czego sluzy krociec podcisnieniowy na ktorym wystepuje podcisnienie takie jak w kolektorze ssacym.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 14 Kwi 2008 22:25   





Powrót do góry
   
london2004
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 419
Miasto: BBI London

Post#9 Post autora tematu 24 Lis 2008 22:43   

Re: Zawor EGR 1.4 16V VW Zasada dzialania.


Czy nikt nie zna dzialania tego urzadzenia?
Powrót do góry
   
przemkis
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 62
Miasto: Wrocław

Post#10 31 Gru 2008 02:04   

Re: Zawor EGR 1.4 16V VW Zasada dzialania.


hm, nie wiem moze jak bym mial auto przed soba to jakos lepiej bym to widzial. Jesli jest krociec to powinien byc podlaczony. Moze jest tak ze w zaleznosci od wielkosci podcisnienia mierzonego przez zawor egr (lub czujnik przy/w nim) sterownik podejmuje decyzje o odpowiednim otwarciu/zamknieciu elektromagnesu i ma odrazu informacje o aktualnej pozycji ktora mozna potem odczytac i analizowac vagiem. Ogolnie to egr nie powinien sie otwierac przy przyspieszaniu wtedy silnik potrzebuje duzo wiecej tlenu wiec po co mu spaliny. To tylko domysly jesli jest tak jak pisze to zawor powinien byc sterowany podcisnieniem (poprzez elektromagnes) z kolektora ssacego,bo jesli pojazd przyspiesza to potrzebuje wiecej powietrza wiec podcisnienie w kolektorze rosnie-> wieksze idzie na egr i sterownik wie zeby nie uruchamiac elektromagnesu. Jak mamy stala predkosc cisnienie w kolek maleje-> sterownik wie ze moze otworzyc egr i wysyla komende do elektromagnesu

Jesli sie myle prosze o lagodna kare ;) a przedewszysytkim jakies wskazowki
Powrót do góry
   
wesol_20
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 2
Miasto: Śrem

Post#11 06 Cze 2009 20:15   

Re: Zawor EGR 1.4 16V VW Zasada dzialania.


Trochę bez sensu doprowadzać do zaworu EGR podciśnienia z kolektora żeby sterownik miał informcję, skoro w kolektorze ssącym jest czujnik ciśnienia, który w zupełności (wg mnie) by wystarczył.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Zawor EGR 1.4 16V VW Zasada dzialania.
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Skoda Fabia 1.4 16v silnik AUB zawor egr (nastawy vagiem) (14)
Zawor EGR i N75. (8)
Golf IV 1,9 SDI zawor EGR (2)
VW Polo 1.0 MPI 2000 rok - zawor EGR (9)
opel astra 2/1.7TD/1999 - zawor egr (2)
Mercedes sprinter 2.2cdi czy mozna zaslepic zawor egr? (2)
1.6 hdi zly olej? zawor EGR? dymi na bialo niebiesko (2)
Volvo 2005 D12 FH VN - Aktywny Zawor VCB EPG EGR i Fan Clutch (1)
LASERLINE - zasada dzialania pilota (1)
zasada dzialania sondy lambda (1)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.068 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony