X
  • #1 17 Apr 2008 20:01
    Ralf203
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich mam taki mały problem, otóż co jakiś czas pęka głowica. Co może być przyczyną?
    Moim zdaniem może coś jak by z chłodnicą było nie tak ale przy ostatniej wymianie głowicy układ chłodniczy był płukany wodą na uruchomionym silniku. i przez pewien czas wszystko było dobrze .
    Coś słyszałem że może być jakiś filterek w chłodnicy czy w układzie ale u mnie takiego czegoś nigdzie nie widać a dodam że termostat jest wymieniony na nowy i nic to nie dało może miał ktoś do czynienia z podobnym problemem ?
    Jest to automat z silnikiem 2,4 TD

    Z góry dziękuje za pomoc
  • #2 17 Apr 2008 20:17
    ptaszek1975
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    A pompa wody wymieniona?
  • #3 17 Apr 2008 21:03
    Ralf203
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Pompa wody była sprawdzana przez fachowca i on stwierdził że wszystko z ną jest dobrze ..
  • #4 18 Apr 2008 01:25
    marek1977
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Głowica pęka i co z nią robisz? Zawsze spawasz czy zakładasz nową? Bo ja w spawanie głowic to przestałem wierzyć kilka lat temu :/
  • #5 18 Apr 2008 10:13
    ptaszek1975
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Japońskie głowice nie lubią się spawać,lepiej założyć używaną ale przed założeniem sprawdzić na szczelność.
  • #6 18 Apr 2008 10:30
    klimosz
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    W moim przypadku miałem 2 reklamacje na 30 spawanych głowic.
    Nie polecam spawać drugi raz tej samej głowicy.Może masz chłodnice zbyt małą.Nie piszesz jakie temperatury masz na zegarze.Czy się przegrzewa i pęka,czy pęka w trakcie prawidłowych zakresów temperatury.To dość ważna informacja.Jeśli oczekujesz prawidłowej porady musisz wyczerpująco opisać problem i warunki w jakich występuje.Pozdrawiam Janusz
  • Helpful post
    #7 18 Apr 2008 11:08
    gabikam
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    na 110% przyczyną pękania głowicy jest zakamieniona chłodnica - wymień ją jak najszybciej na nowa. Płukanie itd. nic tu nie pomoże (i jak piszesz, nie pomogło)

    Autem z taką zakamienioną chłodnicą możesz jeździć np. po mieście ewentualnie spacerkiem po trasie i często nic się nie wydarzy, ale gdy np będziesz gdzieś chciał popędzić szybciej, albo trafisz na dłuższy podjazd i (nagrzany)silnik będzie pracował przez dłuższą chwilę z obrotami powyżej 3000 to... spokojna do tej pory wskazówka od temp. na twoich oczach, w ciągu paru sekund znajdzie się na, lub poza czerwonym polem... Po chwili pożegnasz się też z kolejna głowicą...

    Nie ryzykuj z inną używaną chłodnicą, wymień na nową i rozkoszuj się swoim autkiem ze sprawnym układem chłodzenia! ;-)

    Pozdrawiam - właściciel Toyoty Lucidy 2.2 TD Auto, który kiedyś przerabiał zakamienioną chłodnicę i pękniętą głowicę ;-)))
  Search 4 million + Products
Browse Products