Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

VW Golf 1.3 91 pompa paliwa

yreib 18 Sty 2004 13:54
  • #1 18 Sty 2004 13:54
    yreib
    Poziom 10  

    Mam problem,w ostatnim czasie zauważyłem dosyć głośną pracę pompy paliwowej,coś w rodzju pisku.Wcześniej taki objaw występował przy niskim stanie paliwa.Czy objaw ten jest związany z postępującym uszkodzeniem pompy, czy też z czymś innym.Gdzie wogóle znajduje się ta pompa, czy jest tam filtr paliwa ? :roll: :?:

  • #2 18 Sty 2004 15:11
    Rafał Krawczyk
    Poziom 10  

    Witam. Nie jestem pewien jak jest w tym modelu Golfa. Prawdopodobnie znajduje się z tyłu. Jest wpuszczana w bak paliwa. Znajdziesz ją pod tylnym siedzeniem lub w bagażniku. A "pisk" może świadczyć o przycieraniu się silnika pompy. Przy niskim stanie paliwa lub przy pustym baku (instalacja gazowa) pompa pracuje na sucho, brakuje jej smarowania. Również powodem może być dostanie się nieczystości zaciągniętych z baku.

  • #3 18 Sty 2004 17:56
    yreib
    Poziom 10  

    Zbiornik jest z tworzywa,paliwa jest dostatecznie dużo.przed zanieczyszczeniami powinien chronić filtr

  • #4 18 Sty 2004 19:08
    krzyzak21
    Poziom 13  

    Witam
    -jesli na wtrysku to najprawdopodobnie w baku
    -musisz uwazac na ta pampe ona (najprawdopodobniej) jest obliczona na ilosc (godzin lub kilometrow)pracy mialem podobny przypadek tylko mnie poprostu stanela i odmowila posluszenstwa w drodze (starly sie szczotki) i
    holowanie.w moim modelu nie do naprawy komplet do wymiany i jest ok.
    -jesli to wogole pompa bo moze cos innego halasowac

  • #5 18 Sty 2004 21:20
    wloc
    Spec od samochodów

    Pompa paliwowa w zbiorniku w plastikowej obudowie jezeli jezdzisz na gazie powinno byc okolo polowy zbiornika paliwa gdyz ono chlodzi i smaruje pompe piski pompy swiadcza o zacieraniu sie jej wystarcz ze choc zraz jechales na rezerwie i przy wiekszym skrecie wylales paliwo z koszka pompy potrafi sie zepsuc

  • #6 18 Sty 2004 21:35
    rafikc
    Poziom 11  

    Dowieziałem się kiedyś o takim patencie,(jeśli to pompa),żeby dolać trochę mixolu do benzyny w celu lepszego smarowania.Parę pomp w ten sposób podleczyłem.Narazie działają.Cześć.

  • #7 19 Sty 2004 00:55
    setaszi
    Poziom 13  

    bardzo wazna jest jakosc paliwa i czystosc filtr paliwa chroni układ wtryskowy a nie pompe paliwa . pompa ma tylko drobne sitko, wiekszos przypadków to uszkodzenia pompy od zanieczyszczen z paliwa

  • #8 19 Sty 2004 20:47
    krzyzak21
    Poziom 13  

    Witam
    -ale sie narobilo piszecie o pompie i chyba moja sie dowiedziala bo tez zaczela glupiec i popiskiwac,gdy chcialem zapalic z benzyny to po sekundzie gasl (poliwa byla rezerwa)
    -po przeczytaniu cennej uwagi jednego z kolegow (pompa zanuzona w paliwie) dotankowalem i po trzech probach problen znikl(chyba sie zacierala)
    -to jest cenna uwaga gdy sie jezdzi na gazie pompa musi byc zanuzona w paliwie (dostaje smarowania i jest chlodzona)

  • #9 19 Sty 2004 21:37
    yreib
    Poziom 10  

    Dzięki za dobre rady.Masz rację WLOC że jeżdżąc na lpt trzeba mieć tą dychę etyliny w baku dla spokojnej głowy.Trochę to zlekceważyłem i dopiero kiedy zaczęła jęczeć to jej dolałem,na szczęście po trzech dniach jazdy z wysoką kąpielą (robię duże przebiegi) wszystko wróciło do normy<cisza>,mam nadzieję. Obawiam się RAFIKC że mixol by mi nie pomógł bo silnik to wielopunkt -digitec- z katalizatorem. SETASZI twierdzisz że filtr paliwa chroni układ wtryskowy,tylko ja tego filtra nie widzę pod machą jest tam tylko przewód doprowadzający paliwo do listwy wtryskiwaczy. KRZYZAK21 piszesz że musiałeś wymienić tą pompe, ile Cię kosztowała ta impreza. WLOC rozumiem że jeżdżąc tylko na benzynie również trzeba zachować minimum poziomu paliwa i nie jeżdzić na rezerwie.

  • #10 19 Sty 2004 22:22
    sowczas
    Poziom 13  

    Nie wiem jaki masz samochod ,owszem niektore maja zintegrowny filtr z pompa (np Laguna 2 silnik IDE ) ale to zadkosc jesli nie ma pod maska to prawdopodobnie jest na przewodzie pod podwoziem kolo baku

  • #11 20 Sty 2004 08:36
    sq8jx
    Poziom 12  

    Na naszym rynku jest srodek do czyszczenia ukladu paliwowego " Xeramic" kosztuje grosze, ale naprawde sprawdza sie. Mialem kilka przypadkow z przycierajaca sie pompa i pomogl wlasnie ten srodek oraz odrobina oleju do pil motorowych sthila.Jest to chyba najtanszy sposob reanimacji jescze dzialajacej pompy :) Pozdrawiam.

  • #12 20 Sty 2004 16:55
    Raf1200
    Poziom 12  

    Pompa używana to koszt 200-400 zl a nowa około 1000 zl. Ja kupiłem za 250 na giełdzie.

  • #13 20 Sty 2004 21:21
    Artwin
    Poziom 15  

    Zawsze jest mieć dobrze ćwiartkę baku,ale przy piskach pompy radziłbym wymontować ją i przeglądnąć bo to co CPN-y leją nam teraz w baki to horror.Często gumy z wężyków paliwowych rozpuszczają się pod wpływem ''paliwa''.To wszystko trafia na filterek<a zawsze jest taki w baku>.Następna sprawa to to że VW często ma dwie pompki jedną w baku a drugą z filtrem dokładnego oczyszczania poza nim pod siedzeniem po prawej stronie.W baku w kilku przypadkach znalazłem warstwę <mułu> .Wyglądało to jak wapno i nie dawało się przefiltrować.

  • #14 21 Sty 2004 00:19
    wloc
    Spec od samochodów

    Kazda pompa zanuzona w zbiornik ma filterek i mozliwosc zaciagniecia jakiegos syfku jest maloprawdopodobna chyba ze jest uszkodzone sitko ale malo prawdopodobne chyba ze ktos juz wyciagal pompe i uszkodzil go

  • #15 21 Sty 2004 13:12
    zimek20
    Poziom 10  

    Ja bym proponowal podlaczyc miernik cisnienia paliwa (jak ? to chyba kazdy wie) sprawdz ile ma bar na zmostkowanym przekazniku ( silnik wylaczony), pozniej sprawdz max wydajnosc pompy (zatkaj wylot z miernika) jeli bedzie za male cisnienie to nic ci nie da dolewanie olejow czy czyszczenie.

    Przewzni pompa zaciera sie przez brak paliwa, ale tez czasami przez dostanie sie wody (wiem ze jest sitko ktore ja nie przepuszcza ale...)

    ps. cisnienie jest rozne dla jedno i wielopunktowego systemu wtrysku. Nie mowie ze poprzednicy mowili zle, widze ze kadzy robi po swojemu :)

  • #16 14 Wrz 2005 06:59
    ceboolaxxx
    Poziom 9  

    Witam
    Jakieś dwa tygodnie temu po zatankowaniu paliwka z przyrdzewiałego karnistra po przejechaniu kilkunastu km pompa paliwa zaczęła świszczeć...początkowo to zignorowałem. ;] następnego dnia wybrałem się na rybki i po przejechaniu połowy trasy auto zaczęło ttracić moc - kręcił sie początkowo do 3000RPM później 2000RPM aż w końcu zdechł ;]
    W warsztacie fachowiec-mechanik stwierdził : "OOO!! PANIE POMPA DO WYMIANY!!" jednak zrezygnowałem z jego usług i postanowiłem sam sprawdzić stan pompki. W VW Golfie II GTi jest zamontowana w baku a wykręcić ją możemy przez bagażnik bez wyjmowania całego baku. Po wyjęciu stwierdziłem że wszystkie siateczki są silnie zabrudzone.
    Po oczyszczeniu wszystkich filterków przetestowałem pompe w domu poczym zamontawałem ją spowrotem. Wszelkie piski ucichły i pompa działa bez żadnego zarzutu.
    POZDRAWIAM :D

  • #17 24 Gru 2006 18:18
    Jazdaaaa
    Poziom 18  

    w ktorym miejscu znajduje sie pompa paliwa w golfie III??

  • #18 25 Gru 2006 01:53
    momik12
    Poziom 31  

    w zbiorniku,dostęp z bagażnika pod pokrywką

  • #19 25 Gru 2006 11:25
    ANDYW6
    Poziom 24  

    W bagażniku odkręcasz blaszany dekiel.Odłaczasz przewody elektryczne i wężyki paliwowe odkręcasz nakrętkę dekla i zdejmujesz dekiel. Pompa jest zamontowana w koszu na dnie zbiornika.Pokręcasz w lewo i wyciągasz do góry.Rozbierz wszystko co się da i wyczyść.Może to pomoże.

  • #20 06 Maj 2010 09:57
    mirentypocztaonetpl
    Poziom 1  

    w golfie 2 1.3 z tego co sie orjentuje sa 2 pompy paliwa jedna w baku a druga koło zgiornika paliwa

  • #21 06 Maj 2010 11:48
    598035
    Usunięty  
  • #22 06 Maj 2010 16:01
    yreib
    Poziom 10  

    Golfa sprzedałem w czerwcu 2004, pompka jeczała ale działała, wiem że znajdowała się pod podwoziem jak również filtr paliwa zaraz za nią. Cena pompy dość wysoka,wtedy około 1000 zł.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty