X

seat ibiza 1.4i aex silnik szarpie

19 Apr 2008 08:18 KIkida5
  • #1 19 Apr 2008 08:18
    kida5
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    cześć
    Mam seata ibizę od jakiegoś czasu mam problem z przyśpieszaniem silnik jest dziwnie słaby i nie ciągnie równo. Czuć szarpanie na 2,3,4 biegu. Jak byłem u mechanika pokazało mi usterkę czujnika sutkowego spalania. Okazało sie że mam zużyty wał korbowy stąd te stuki. Zrobiłem silnik ( szlif wału ) skasowałem usterkę na komputerze i niby było wszystko ok. Niestety po ok roku auto mi strasznie dużo pali ( ok 8.5 l) i jest takie mulaste jakby coś je trzymało w pewnym zakresie obrotów( nie ciągnie równo) nie wiem co może być zmieniłem przewody zapłonowe, kopułkę, myślę że to może być dalej ten czujnik stuków. chyba że jakiś inny czujnik.
    Jak myślicie pomóżcie.
  • #2 19 Apr 2008 08:36
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.
    Helpful post? (0)
    Diagnostyka.
    Bez tego szkoda wróżyć z fusów.
    A z tego co się rzuca w oczy, to sondę Lambda sprawdź.
  • #3 19 Apr 2008 11:18
    wozniak.j
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli wiesz gdzie jest zamontowany czujnik spalania stukowego to sprawdź czy jest prawidłowo zamocowany. W jego przypadku bardzo ważne jest aby był dokręcony do silnika odpowiednim momentem. Być może w twoim przypadku lekko się popuścił na śrubie i z tego powodu łapie fałszywe objawy stukania a w konsekwencji ECU próbuje skorygować kąt zapłonu i stąd to szarpanie i brak mocy.
  • #4 19 Apr 2008 14:59
    kida5
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Szukałem tego czujnika na silniku i nie mogłem znaleźć powinien być gdzieś koło głowicy w kadłubie. W instrukcji do VW polo piszą że ma być miedzy 2,3 cylindrem na silniku niestety nie znalazłem gdzie i nie widzę też przewodów które mogły by do niego biegnąć. Możliwe żeby ten silnik nie miał czujnaika stukowego.
  • #5 20 Apr 2008 01:22
    wozniak.j
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Czujnik powinien być przykręcony do bloku silnika pod kolektorem dolotowym(kolektor go zasłania).
  • #6 24 May 2008 09:06
    kida5
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    podłączyłem samochód do komputera nie ma żadnych usterek. Przywróciłem ustawienia bazowe na przepustnicy(adaptacja) i auto odżyło.
  • #7 29 Oct 2010 12:29
    gwizdek01
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    witam mam ten sam problem dokładnie !!szarpi na 2 ,3,4 i 5 biegu czyszczona przepustnica,zniknąl po tym bąd na komputerze(błąd przepustnicy..wykonywałem przez kop adaptację przepustnicy i nie pomogło.jakim momentem dokręcić ten czujnik?a może to inaa przyczyna?na małym gazie nie stuka i nie szarpie na większym za to tak moj silnik to 1. 4 60km aex vw polo.sonda lambda mwach a się napięcie od 0,1 do 0,77 v .proszę o radę.świece sprawdzone!
  • #8 29 Oct 2010 13:11
    kida5
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    U mnie skonczylo sie tym ze w czasie deszczu auto mi sie zatrzymalo niestety tylko na ok 1g (zgasl silnik). Probowalem go odpalic niestety bez skutecznie. Niestety dlatego ze dalej nie wiem co mu do konca bylo ale wymienilem cewke zaplonowa i czekam na deszcz, ktory go zatrzyma. Jak narazie mimo jesiennej pluchy caly czas dziala. Ale moze to jest cewka zaplonowa. slaba iskra i go moli
  Search 4 million + Products
Browse Products