X

Matiz -za dużo oleju

21 Apr 2008 19:45 MRmrrudzin
  • #1 21 Apr 2008 19:45
    mrrudzin
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Ostatnio wymieniałem olej w Matizie w warsztacie samochodowym. Dzisiaj profilaktycznie sprawdziłem stan - i jest jakiś pół - centymetr ponad wartością maksymalną na miarce.

    Czy nie jest to w jakiś sposób niebezpieczne?
    Może upuścić troche?
  • #2 21 Apr 2008 19:59
    tarzan107
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Matiz w samochodowym zakładzie! Musisz mieć niezłe chody. Ale poważnie, to albo Ci przelali, albo pije płyn chłodniczy "wymiana uszczelki pod głowicą". Bardziej niebezpieczny byłby niski stan oleju.
  • Helpful post
    #3 21 Apr 2008 20:18
    piorun0
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    W żadnym samochodzie poziom oleju nie powinien być większy niż max na miarce,pobierz trochę oleju i sprawdź czy jest to tylko olej(lepkość,kolor)
  • #4 21 Apr 2008 21:28
    mrrudzin
    Level 39  
    Topic author Helpful post? (0)
    jak wyciągam miarkę jest olej i trochę takiej białej mazi (dwa tygodnie temu zmieniłem olej - wcześniej tego nie było).
    Płynu chłodniczego trochę ubyło (uzupełniałem z dwa miesiące temu do maksa - teraz troszeczke ubyło).
    Aha - nie wiem czy to ma znaczenie, ale samochód stoi "pod chmurką", najczęściej jeżdże 10 km dziennie (5 do pracy i 5 z pracy), wlałem Lotos 10W40 semisyntetic.
  • #5 21 Apr 2008 21:40
    piorun0
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Używam takiego samego oleju w Matizie,też często mój samochód stoi pod chmurką i też robię krótkie odcinki drogi,mam w okresie zimnym biały nalot ale tylko w części wewnętrznej korka wlewu oleju ,w okresie ciepłym brak tego nalotu.co do płynu chłodzącego to może być gdzieś mały wyciek,miałem taki przypadek nie mogłem zlokalizować kupiłem specjalny płyn do uszczelniania chłodnić i od ponad 2 lat mam spokój
  • #6 21 Apr 2008 21:45
    580935
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Oleju przybywa a płynu ubywa- wniosek prosty (Uszczelka pod głowicą).
    Ale może być i tak , że olej przelali w warsztacie a płyn ubywa inną drogą. Ubytek płynu może być spowodowany pękniętym kolektorem ssącym w miejscu gdze woda przez niego przepływa. Matizy mają felerny ten kolektor a drogi.
  • #7 21 Apr 2008 22:06
    komornik
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    A jaki przebieg? Jeżeli jest biała maź to wysokie prawdopodobieństwo, że bierze płyn chłodniczy przez uszczelkę pod głowicą. Optymalna ilość oleju to mniej więcej na wysokości 3/4 bagnetu (mam na myśli odcinek między znacznikami :-) ) Troszkę gęsty ten olej i półsyntetyk... :-(
  • #8 21 Apr 2008 22:55
    mrrudzin
    Level 39  
    Topic author Helpful post? (0)
    przebieg 106k km
  • Helpful post
    #9 21 Apr 2008 22:55
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    dawid_s_as wrote:
    Oleju przybywa a płynu ubywa- wniosek prosty (Uszczelka pod głowicą).
    Ale może być i tak , że olej przelali w warsztacie a płyn ubywa inną drogą. Ubytek płynu może być spowodowany pękniętym kolektorem ssącym w miejscu gdze woda przez niego przepływa. Matizy mają felerny ten kolektor a drogi.


    Ee, nie przesadzajmy tak od razu. Wątpię, aby tak poważna awaria zsynchronizowała się akurat z wymianą oleju. Pewnie lali na szybko i sprawdzili stan, zanim olej raczył popłynąć w całości do miski, albo wlali katalogowo i nie szczypali się z precyzyjnym pomiarem.
  • #10 21 Apr 2008 23:07
    komornik
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Coś szybko kolega wlał półsyntetyk... 140k i leje pełny syntetyk 5W40 z Midlanda drzewiej Quaker State... A wcześniej Mobil1, i ciekawostka, od nowości na gazie (wymieniłem tylko uszczelniacze zaworowe). Możliwe, że na szybko lali, lub katalogowo, ale tyle by nie przelali... Sprawdź czy nie wycieka płyn pod przepustnicą w miejscu jak łączy się z kolektorem, jeżeli się poci, kupić uszczelkę odkręcic przepustnicę i wymienić. I skontroluj jeszcze kilka razy, czy na bagnecie nie osadza się biała maź. Mogło wystąpić to jednorazowo na skutek kondensacji wilgoci, ale jeżeli będzie występowało to częściej to może być uszczelka... W sumie niewiele roboty... Jedno popołudnie w garażu i z głowy.
  • #11 21 Apr 2008 23:11
    mrrudzin
    Level 39  
    Topic author Helpful post? (0)
    Półsyntetyk wlałem wg tego co piszą w książce.

    Wcześniejszy właściciel jeździł na półsyntetyku Mobil-a

    Oczywiście sprawdze jak będzie się sytuacja rozwijała.
  • #12 21 Apr 2008 23:19
    komornik
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Chyba, że tak. Jak wcześniej jeździł na półsyntetyku to nie ma co kombinować, jakbyś wlał syntetyk, to mógłbyś sobie tylko problemu narobić.

    Pozdrawiam...
  • #13 21 Apr 2008 23:43
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    10W40 jest zalecany w naszym klimacie do Matiza.
  • Helpful post
    #14 22 Apr 2008 22:15
    piorun0
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Używam Lotos 10w/40 od 9 lat w swoim Matizie i wszystko jest OK
    Spuść trochę oleju poprzez korek w misce i obserwuj czy nie rośnie poziom na miarce
  • #15 22 Apr 2008 22:27
    maxevans
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    U mnie powodem białej mazi na korku był po prostu walnięty termostat. Samochód nie wchodził na odpowiednia temperaturkę pracy i na korku kondensowała sie para wodna, która w połączeniu z olejem tworzyła taki biały nalot. W okresie zimowym to coś normalnego i raczej nie jest groźne.
  • #16 22 Apr 2008 22:42
    dual
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Wyższy stan oleju i "biała maź" czyli emulsja wodno-olejowa w misce olejowej to najlepszy dowód , że masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i część wody chłodniczej dostaje się do wnętrza silnika . Jest to usterka niebezpieczna dla silnika , bo może powodować zatarcie więc radzę szybko oddać auto do wymiany uszczelki . Niestety jest to dość skomplkowana naprawa i będzie nieco kosztować , ale radzę bezwzględnie się za to zabrać .
  • #17 22 Apr 2008 23:35
    pinat
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    jesli maź przy korku wlewowym nie ma się co przejmować to normalne przy jeździe na krótkich odcinkach, jeśli na bagnecie olej jest białawy duże prawdopodobieństwo że bierze płyn chłodniczy duża szansa że uszczelka wykręć świece i sprawdź cze są słodkie płyn jest słodki i może to coś naprowadzić
  • Helpful post
    #18 23 Apr 2008 10:15
    wolff
    Level 14  
    Helpful post? (+1)
    pinat wrote:
    jesli maź przy korku wlewowym nie ma się co przejmować to normalne przy jeździe na krótkich odcinkach, jeśli na bagnecie olej jest białawy duże prawdopodobieństwo że bierze płyn chłodniczy duża szansa że uszczelka wykręć świece i sprawdź cze są słodkie płyn jest słodki i może to coś naprowadzić


    Kup do tego kawę i śmietankę - zaoszczędzisz na cukrze.

    Generalnie to przelanie ponad stan oleju może powodować wycieki poprzez uszczelnienia typu simeringi na wale korbowym oraz zarzucanie świec, filtra powietrza (przez odmę) itp. Dobrze było by trochę spuścić tego oleju trzymając się połowy pomiędzy znakami na miarce. Po wykręceniu korka w misce olejowej sam zauważysz czy masz płyn chłodzący w oleju ponieważ to on się będzie trzymał na dnie miski jako cięższy od oleju.
    Co do białego nalotu (emulsji) to może to być spowodowane niedogrzaniem silnika, czyli częsta jazda na krótkich odcinkach lub uszkodzeniem termostatu kiedy silnik się nie dogrzewa nawet przy dłuższych jazdach.
    Uszkodzenie uszczelki pod głowicą też niewykluczone. Jeżeli masz białą emulsją pod korkiem wlewu oleju oraz ślady wody (kropelki) na bagnecie i do tego ubywa Ci płynu z chłodnicy to raczej masz uszczelkę do wymiany.
  • #19 23 Apr 2008 12:40
    mrrudzin
    Level 39  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wczoraj i dzisiaj przejechałem dwa odcinki po 50km - i "białej mazi" już nie ma na bagnecie (czysty olej).
    Na korku wlewu oleju nie ma nic (tylko olej).

    Ile jest mniej więcej pojemności pomiędzy znacznikiem min a max?
  • Helpful post
    #20 26 Apr 2008 18:36
    ranger7
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Ile jest mniej więcej pojemności pomiędzy znacznikiem min a max?[/quote]

    Około 1 litra.
  • #21 26 Apr 2008 20:37
    JACU626

    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Biała mazpojawia sie jak boimy sie kręcić silnik na obroty, max moment obrotowy w benzynce jest mniej więcej koło 4 tyś obrotów a kto w dobie oszczędzania kręci silnik do 5_6 tyś. Wystarczy jak sie nagrzeje silnik pociągnąć go ciut na obrotach i nie ma białej mazi sprawdzone doświadczalnie. Co do przelania oleju to tez bujda mój passat 2.0 16Vbrał 3 do 4 litrów na 1 tkm i jak jechałem w starske to wlewałem mu i 2 czsami 3 litry ponad stan i nigdzie poza wydechem olej nie ciegł i to tak przez 11 tkm zanim silnik zmieniłem.
  • Helpful post
    #22 26 Apr 2008 22:45
    rekordgsm
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    JACU626 wrote:
    Biała mazpojawia sie jak boimy sie kręcić silnik na obroty, max moment obrotowy w benzynce jest mniej więcej koło 4 tyś obrotów a kto w dobie oszczędzania kręci silnik do 5_6 tyś. Wystarczy jak sie nagrzeje silnik pociągnąć go ciut na obrotach i nie ma białej mazi sprawdzone doświadczalnie. Co do przelania oleju to tez bujda mój passat 2.0 16Vbrał 3 do 4 litrów na 1 tkm i jak jechałem w starske to wlewałem mu i 2 czsami 3 litry ponad stan i nigdzie poza wydechem olej nie ciegł i to tak przez 11 tkm zanim silnik zmieniłem.

    No comment. 3 litry ponad stan :D Trzeba było założyć jakiś filtr na wydech końcowy bo co na to ekolodzy. Ciesz się że gdzieś w trasie nie wywaliło Ci uszczelniaczy.
  • #23 27 Apr 2008 17:29
    ranger7
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    JACU626 wrote:
    Biała mazpojawia sie jak boimy sie kręcić silnik na obroty, max moment obrotowy w benzynce jest mniej więcej koło 4 tyś obrotów a kto w dobie oszczędzania kręci silnik do 5_6 tyś. Wystarczy jak sie nagrzeje silnik pociągnąć go ciut na obrotach i nie ma białej mazi sprawdzone doświadczalnie. Co do przelania oleju to tez bujda mój passat 2.0 16Vbrał 3 do 4 litrów na 1 tkm i jak jechałem w starske to wlewałem mu i 2 czsami 3 litry ponad stan i nigdzie poza wydechem olej nie ciegł i to tak przez 11 tkm zanim silnik zmieniłem.


    Fajne auto masz - 2-3 litry ponad stan... Szacunek dla VW. Nie zmienia to faktu, że nadmierna ilość oleju w układzie zwiększa ciśnienie, którego odma może nie dać rady odprowadzić. Na dłuższą metę prawie zawsze skutkuje to padem uszczelniaczy wału.
  • #24 29 Apr 2008 12:02
    JACU626

    Level 24  
    Helpful post? (0)
    W zasadzie to nic nie padło bo juz padlina była ale wiem ze nadmiar oleju nie rozwala silnika no przynajmniej nie pod korek. Kolega miał kiedyś taki przypadek autentyczny przyjechała pani na stację polonezem i mówi ze sie jej kontrolka od oleju swieci a ona go dolewa bo mąz kazał. Oleju było po korek silnik chodził jak sieczkarnia bez mocy jak widać mozna wszystko.
  • #25 29 Apr 2008 12:10
    rekordgsm
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    JACU626 wrote:
    W zasadzie to nic nie padło bo juz padlina była ale wiem ze nadmiar oleju nie rozwala silnika no przynajmniej nie pod korek. Kolega miał kiedyś taki przypadek autentyczny przyjechała pani na stację polonezem i mówi ze sie jej kontrolka od oleju swieci a ona go dolewa bo mąz kazał. Oleju było po korek silnik chodził jak sieczkarnia bez mocy jak widać mozna wszystko.

    Ledwo chodził bo już nie miał kompresji i być może dlatego "jeszcze" jeździł z takim ponadstanem ale zalej taki stan do silnika z dobra kompresją i nie ma siły żeby ciśnienie nie wywaliło uszczelniaczy.
  • #26 29 Apr 2008 13:02
    mrrudzin
    Level 39  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzisiaj za pomocą dwóch strzykawek (10ccm i 100ccm) i wężyka średnicy 4mm zlałem niecałe pół litra oleju. Do silnika dostałem się "przez" otwór po miarce oleju.

    Teraz na zimnym silniku miarka pokazuje około 3/4 pomiędzy min i max. Może warto dodać że olej ściągnięty przezemnie podstępnie jest czysty.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products