Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

Władimirec T25 - Dym z głowicy


Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Agricultural Machinery -> Władimirec T25 - Dym z głowicy
Author
Message
dariusz6811
Poziom 7
Poziom 7


Joined: 05 Dec 2010
Posts: 21
Location: lubartów

Post#31 17 Jan 2014 09:56   

Re: Władimirec T25 - Dym z głowicy


Widzę po zapisach, że jesteście zorientowani w temacie więc mam kolejne pytanie.
Jak rozróżnić poszczególne pierścienie cylindra, jak się je nakłada na tłoki.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 17 Jan 2014 09:56   





Back to top
   
mtracz
Poziom 20
Poziom 20


Joined: 26 Jan 2007
Posts: 905
Location: Kraśnik

Post#32 17 Jan 2014 11:05   

Re: Władimirec T25 - Dym z głowicy


Podkładki w tym zestawie są tylko pod tuleje.
Po co dokupowałeś sworznie tłoka skoro są w zestawach?
Przy kiepskim wale dobrze zrobiona góra może go wykończyć.
Posprawdzać, pomierzyć.
Czasem wystarcza wymiana samych panewek.
Jak miałeś z ciśnieniem oleju? Jak było dobrze to powinien wytrzymać.

Nie wiem czy ostatni post był do mnie ale pozwolę sobie coś napisać.
W zestawach pierścionki są najczęściej ułożone w kolejności i te które mają być właściwą strona założone maja symbol "TOP" lub "G".(Wszystko zależy od producenta). We Władku są 3 sztuki takich.
http://www.agrofoto.pl/forum/topic/16880-remont-silnika-t25a/page__st__220
Zdjęcia z 240 posta.

Helpful message? + -

Back to top
   
arturssp
Poziom 15
Poziom 15


Joined: 04 Jun 2002
Posts: 267
Location: Międzyrzec Podl.

Post#33 17 Jan 2014 12:10   

Re: Władimirec T25 - Dym z głowicy


Co do zakładania pierścieni są różne szkoły. Ja zawsze zakładałem ręcznie, bez żadnych "blaszek" itp - nigdy nie udało mi się połamać pierścienia.
Te które mają być założone konkretną stroną, to jak napisał poprzednik - mają znak "TOP", "G" lub "T", ogólnie jeśli mają jakiś znak to znakiem do góry. Najczęściej tyczy się to tylko pierwszego pierścienia, chociaż czasami też i innych.
Stan wału wstępnie da się ocenić "na oko" - jeśli ma duże rysy, widać, że wytarty to do szlifu. Panewki wtedy też będą wytarte. Jeśli większych rys nie widać, to pomierzyć. Co do ciśnienia oleju - we Władku bardzo często za spadek ciśnienia po rozgrzaniu winne są nie panewki a tulejki w kołach pośrednich rozrządu. (duże koło pośrednie i te mniejsze napędzające wałek wyrównoważający) - tam się kończy główny kanał olejowy, a te tulejki potrafią się dość mocno wytrzeć i wtedy nawet po zmianie panewek będzie spadało ciśnienie po rozgrzaniu oleju. Jeśli jakiś większy remont silnika (np ze szlifem wału i osiowaniem bloku) to koniecznie też wymienić tulejki w tych kołach pośrednich.

Helpful message? + -

Back to top
   
dariusz6811
Poziom 7
Poziom 7


Joined: 05 Dec 2010
Posts: 21
Location: lubartów

Post#34 17 Jan 2014 15:59   

Re: Władimirec T25 - Dym z głowicy


Może źle się wyraziłem, faktycznie w komplecie z tulejami i tłokami są stworznie, ja dokupiłem tulejki do korbowodów, tak mi się przynajmniej wydaje. Mają być rozwiercane. Co do pierścieni to są w komplecie ale luzem zawinięte w papierze. Dochodzą do nich jakieś blaszki. W sumie jest ich pięć i jakieś blaszki do łączenia. Zrozumiałem, że szukamy oznaczeń na krawędziach bocznych i tymi napisami umieszczamy do góry tłoka, tylko teraz w jakiej kolejności mają być założone na tłok i jak je rozróżnić. Jak mają być ułożone względem siebie ich przerwy, ktoś tutaj pisał, że co 60 stopni. Czy później się tuleje nakłada się na tłok na zimno, czy trzeba stosować jakieś sposoby na gorąco.

Martwi mnie dół ciągnika, jeżeli zrobimy górę to czy faktycznie wytrzyma wał. Panewki są w porządku, nie widać śladów zarysowań. Ciśnienie oleju było przed tym w granicach 3.

Helpful message? + -

Back to top
   
arturssp
Poziom 15
Poziom 15


Joined: 04 Jun 2002
Posts: 267
Location: Międzyrzec Podl.

Post#35 17 Jan 2014 19:22   

Re: Władimirec T25 - Dym z głowicy


Ciśnienie w granicach 3 atmosfer na rozgrzanym silniku może być, pytanie ile spada w miarę rozgrzewania się silnika, np na zimnym ile jest a ile na gorącym. Co do pierścieni - nie wiem jak to opisać, jeden, pierwszy na pewno różni się od dwóch kolejnych. Te dwa kolejne są identyczne i nie ma znaczenia który będzie "wyżej" a który "niżej". Z kolei ostatni, zgarniający jest szerszy, z otworami i pod niego idzie właśnie taka sprężyna/blaszka. Czyli w jeden rowek się wkłada najpierw tą blaszkę a potem na nią pierścień. Pierścienie rozłożyć tak, żeby przerwy się nie pokrywały ze sobą. Oznaczenia są nie na krawędzi bocznej (pracującej z tuleją) tylko na krawędzi "górnej", tuż przy końcu - tak jakbyś patrzył na pierścień z góry w tulei. Ale skoro składa to "fachowiec" to przecież to wszystko o co pytasz powinien wiedzieć! Tuleję nakłada się na zimno, jedynie sworzeń tłokowy montuje się na gorąco - trzeba rozgrzać tłok i włożyć sworzeń w tłok i korbowód, tu nie ma sworzni pływających. Samą tuleję i tłok z pierścieniami posmarować dokładnie olejem silnikowym i wkładać, w tulei jest zatoczenie od spodu więc nie trzeba taśmy/blachy ściskającej pierścienie - samo wchodzi. Tylko wkładać delikatnie nakładając tuleję na tłok. Wcześniej można przykręcić korbowody do wału a potem wkładać tuleje, można też wkładać tuleje z tłokami i dopiero przykręcać korbowody - jak kto woli. Jeśli wał wygląda dobrze, nie ma rys, rowków i ogólnie śladów zużycia to powinno być wszystko ok. Można odkręcić stopy główne wału i zobaczyć jak tam panewki wyglądają i sam wał.

Helpful message? + -

Back to top
   
dariusz6811
Poziom 7
Poziom 7


Joined: 05 Dec 2010
Posts: 21
Location: lubartów

Post#36 18 Jan 2014 22:54   

Re: Władimirec T25 - Dym z głowicy


Dzisiaj udało nam się założyć tuleje do korbowodów, choć to było najtrudniej, gdyż roztaczaliśmy pod wymiar sworznia. Tłoki na gorąco do korbowodów oraz pierścienie. Po dwa szły licząc od dołu tłoka olejowe na blaszkach, na przemian, następne dwa zgarniające i jeden ostatni od góry chromowany chyba kompensacyjny. Tłok nakładaliśmy przy pomocy taśmy ściskającej. Przykręciliśmy korbowody do wału, zakręciliśmy miskę i na tym stop. Zabrakło czasu. W sumie proste rzeczy jak np. przykręcenie miski olejowej nastręcza wiele problemów, tak więc porady w każdym temacie ulepszają pracę innym. Dalsza część pracy za kilka dni.

Helpful message? + -

Back to top
   
mtracz
Poziom 20
Poziom 20


Joined: 26 Jan 2007
Posts: 905
Location: Kraśnik

Post#37 18 Jan 2014 23:06   

Re: Władimirec T25 - Dym z głowicy


3 pierwsze pierścienie od góry miały symbole oznaczające górę?

Helpful message? + -

Back to top
   
arturssp
Poziom 15
Poziom 15


Joined: 04 Jun 2002
Posts: 267
Location: Międzyrzec Podl.

Post#38 19 Jan 2014 00:50   

Re: Władimirec T25 - Dym z głowicy


Pierwszy mógł mieć górę zaznaczoną i ewentualnie olejowy zgarniający. Reszta raczej bez oznaczeń.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 19 Jan 2014 00:50   





Back to top
   
dariusz6811
Poziom 7
Poziom 7


Joined: 05 Dec 2010
Posts: 21
Location: lubartów

Post#39 19 Jan 2014 11:59   

Re: Władimirec T25 - Dym z głowicy


Faktycznie, część z tych pierścieni miała oznaczona górę, chyba dokładnie dwa, ale które to były tego nie pamiętam. Zwróciliśmy uwagę na ich rodzaj, czyli chromowy od góry i tak dalej, przy zakładaniu patrzyliśmy także na ich profil, zakładając tak aby zgarniały

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 19 Jan 2014 11:59   





Back to top
   
Piotr1.
Poziom 13
Poziom 13


Joined: 23 Feb 2011
Posts: 138
Location: Radziejów

Post#40 Post from the author of the topic 06 Jun 2014 11:55   

Re: Władimirec T25 - Dym z głowicy


W moim przypadku był poluzowany wtryskiwacz. Temat rozwiązany. Dziękuję za podpowiedzi.

Helpful message? + -

Back to top
   
dariusz6811
Poziom 7
Poziom 7


Joined: 05 Dec 2010
Posts: 21
Location: lubartów

Post#41 09 Jun 2014 08:09   

Re: Władimirec T25 - Dym z głowicy


U mnie też miałem też miałem poluzowany jeden wtrysk, ale jak rozebraliśmy górę to okazało się, że wszystko jest do remontu

Helpful message? + -

Back to top
   
Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Agricultural Machinery -> Władimirec T25 - Dym z głowicy
Page 2 of 2 Go to page Previous  12
Similar topics
Władimirec t25 A2 - Nagar na głowicy i tłoku (10)
Władimirec - Władimirec t25 nie chce zapalić (16)
t25 władimirec - stacyjka (5)
władimirec t25 - akumulatory (16)
T25 WŁADIMIREC - BEZPIECZNIKI (16)
T25 Władimirec - regulator w ciągniku (28)
Władimirec T25 - Dziwne stukanie (2)
władimirec t25 A przednia półośka (4)
Władimirec t25, kilka pytań (165)
Władimirec T25 - Pytanie o podnośnik. (6)


Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.07 seconds

elektroda.pl topic RSS feed