Kolego, antena samochodowa CB to obwód RLC .Stanowi ona impedancję wypadkową układu XC+XL+R czyli reaktancji pojemnościowej, reaktancji indukcyjnej oraz rezystancji.
Ponieważ nateny samochodowe muszą być malutkie gabarytowo a duże falowo to największe części impedancji stanowią reaktancje. I tak reaktancja indukcyjna to głównie cewka anteny a reaktancja pojemnoścowa to pojemność kabla i kondensatorów w układzie jeżeli są!Np. odczep do masy może być zrobiony przez cewkę albo przez kondensator( jak w IC-100).Elementy LC nie zachowują swojego charakteru tak samo dla niskich częstotliwości i wysokich.
Ale może tyle teorii.
Przy antenie magnesowej masz możliwość modyfikacji wartości C czyli pojemności układu bo połączenie do masy stanowi kondensator złożony z karoserii i podstawy anteny, to są dwie okładziny kondensatora powietrznego.Jak dasz gumę pod antenę to zwiększasz odległość i tym samym zmniejszasz przenikalność dielektryczną tego kodensatora powietrznego, dasz tylko nalepkę to inna wartoSć jest, nie dasz nic to znowu inna wartość pojemności wychodzi.Na reaktancję indukcyjną też mozna wpływać ale to trudniejsze chyba że masz dławik regulowany w antenie wewnątrz.Poza tym samo wsuwanie promiennika w cewkę to też regulacja reaktancji indukcyjnej.
Dlatego pytam jaką masz antenę ??
Bo nie wiem co ci doradzić.
Jeszcze raz zaptam co to za antena.
Jaki jest SWR?
Nie podajesz podstawowych wartości układu a chcesz modyfikować całość.To bez sensu.
Bezpiecznik wyjmujesz, a czy odkręcałeś sam promiennik?Jak bez promiennika jest , czy nadal są zakłócenia?