Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Matiz i duże obroty biegu jałowego


  Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika ->Matiz i duże obroty biegu jałowego Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu 
AutorSchowaj lewą kolumnę Wiadomość
slawek55
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 20 Sty 2003
Posty: 796
Miasto: Szczecin

slawek55
Poziom 19
Post#1 Post autora tematu 10 Sty 2006 09:18   

Matiz i duże obroty biegu jałowego


Cześć.
Co mogło się stać Matizowi. zabrałem na noc do ładowania akumulator i po podłączeniu na drugi dzień troszkę zwariował. Brak obrotów biegu jałowego. Są wysokie a w trakcie jazdy zauważyłem, że na luzie silnik raz wpada na obroty a raz są w miarę nrmalne, czego przedtem nie było bo zaczęło się tylko od wysokich brotów.
W instrukcji jest mowa o programowaniu obrotów biegu jałowego i TAK zrobiłem, zresztą nie pierwszy raz odłączałem akumulator i było wzystko OK. tylko teraz.

Pomóżcie
Sławek

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 10 Sty 2006 09:18   



Powrót do góry
profesore
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 222
Miasto: podkarpacie

profesore
Poziom 15
Post#2 10 Sty 2006 09:28   

Re: Matiz i duże obroty biegu jałowego


sprawdzić silniczek krokowy czy działa , a najlepiej na komputer podłaczyć

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
kerim74
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 3

kerim74
Poziom 2
Post#3 07 Lut 2006 16:39   

Re: Matiz i duże obroty biegu jałowego


No cóz .... ponowne rozłaczenie akumulatora (albo wyciągnięcie na jakies 15 sek. największego bezpiecznika w puszce 40 A) rozwiąże problem. Pod warunkiem, że silniczek krokowy sie nie uszkodził. Pozdrawiam

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 07 Lut 2006 16:39   



Powrót do góry
ranger7
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 03 Gru 2006
Posty: 66
Miasto: Stargard Szcz.

ranger7
Poziom 11
Post#4 04 Lut 2007 21:16   

Re: Matiz i duże obroty biegu jałowego


Warto też spróbować "zaprogramować" obroty biegu jałowego. Trzeba przekręcić kluczyk w stacyjce (bez rozruchu) tak żeby zaświeciła się kontrolka "check". Odczekać 10 sekund i wyłączyć stacyjkę. Znowu przekręcić kluczyk i na moment zakręcić rozrusznikiem (bez odpalenia - jak odpali nic nie szkodzi). Wyłączyć stacyjkę, włączyć i normalnie na chwilę uruchomić. Niech silnik chwilkę popracuje. Obroty biegu jałowego zaprogramowane Smile

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 04 Lut 2007 21:16   



Powrót do góry
Wiech26
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 302
Miasto: Rzeszów

Wiech26
Poziom 16
Post#5 04 Lut 2007 23:18   

Re: Matiz i duże obroty biegu jałowego


Przerwanie zasilania powoduje utratę zapisanych w pamięci urządzenia sterującego aktualnych danych o stanie silnika i przejście na tryb fabryczny.Po podłączeniu akumulatora trzeba go "nauczyć"ponownie...czyli przeprowadzić procedurę ładowania do pamięci aktualnego stanu silnika.Uruchomić silnik i trzymać na wolnych obrotach do trzykrotnego załączenia wentylatora chłodnicy(przy niskich temp zewn może to trwać).Wyłączyć silnik następnie na ok 1 min. zdjąć plus(+)z akumulatora.Następnie podłączyć plusa(+) i uruchomić silnik do załączenia wentylatora chłodnicy(osiągnięcie nominalnej temp silnika).Wyłączyć silnik do wystygnięcia.Po uruchomieniu powinien trzymać już wolne obroty.Powodzenia...u mnie to zawsze skutkuje...

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 04 Lut 2007 23:18   



Powrót do góry
Nik xxl
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 67
Miasto: olsztyn

Nik xxl
Poziom 11
Post#6 04 Lut 2007 23:53   

Re: Matiz i duże obroty biegu jałowego


Witam poruszam sie Daewoo tyle ze Nubirka ale myśle ze procedura programowania obrotów biegu jałowego jest ta sama . Zdjać klemę minusa ,ponownie podłaczyc (musi byc wyłaczony i wyjety kluczyk ze stacyjki ) włożyc kluczyk do stacyjki przekręć na 10 s. na zapłon następnie cofnąć do pozycji 0 na 10 s, kolejny krok to uruchomienie silnika bez gazu i odczekać az nagrzeje się silnik do normalnej temperatury po czym wyłączyć silnik wyjac klkuczyk i jest zaprogramowany . Jeśli jest cała elektronika sprawna pozostało tylko jeździc , pozdrawiam

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
ranger7
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 03 Gru 2006
Posty: 66
Miasto: Stargard Szcz.

ranger7
Poziom 11
Post#7 12 Lut 2007 23:06   

Re: Matiz i duże obroty biegu jałowego


Czasem jest tak, że gniazdo silnika krokowego w przepustnicy jest tak uwalone, że po odłączeniu akumulatora silniczek (nawet po zaprogramowania "obrotów biegu jałowego") może się nie ułożyć poprawnie. Warta przed programowaniem go wykręcić (2 śrubki gwiazdki) i dokładnie wyczyścić czopek silniczka i gniazdo w przepustnicy - najlepiej benzyną ekstrakcyjną. Trzpień silniczka można prysnąć preparatem WD40. Po złożeniu zaprogramować obroty zgodnie z przytaczaną procedurą.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
ur
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 28 Wrz 2005
Posty: 3
Miasto: Pabianice

ur
Poziom 2
Post#8 06 Lip 2007 15:27   

Re: Matiz i duże obroty biegu jałowego


Czy do programowania obrotów biegu jałowego trzeba je najpierw zresetować odpinając akumulator? Próbowałem kilka razy - włączyć zapłon na 10s, wyłączyć na 10s, zakręcić rozrusznikiem, wyłączyć, odpalić i zostawić na chwile na "luzie" - ale nie daje to żadnych efektów. Być może robie coś nie tak?

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 06 Lip 2007 15:27   



Powrót do góry
picia18
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 22 Maj 2003
Posty: 13
Miasto: Lachowice

picia18
Poziom 5
Post#9 25 Lip 2007 21:59   

Re: Matiz i duże obroty biegu jałowego


Pomogło odłączenie akumlatora na 20 sekund , na wszelki wypadek włączyć zapłon na 10s, wyłączyć na 10s, zakręcić rozrusznikiem, wyłączyć, odpalić i zostawić na chwile na "luzie"

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
jedrek25m
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 4
Miasto: Słupsk

jedrek25m
Poziom 2
Post#10 18 Mar 2012 21:30   

Re: Matiz i duże obroty biegu jałowego


W przeciwieństwie do Lanosa czy Nubiry,Matiza nie trzeba "uczyć"obrotów,to auto po resecie uczy się samo.Pracowałem kilka lat temu w serwisie Daewoo i oczywiście byłem na kursach,także na Matiza.Pływające obroty biegu jałowego to standard w tym modelu.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu     Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Matiz i duże obroty biegu jałowego
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Matiz obroty biegu jałowego czas wtrysku wypadanie zapłonów . (36)
[Opel Astra G 1,7 dti] duże obroty biegu jałowego (2)
Matiz silnik biegu jałowego (2)
Daewoo Matiz 0,8l 1999r - nierówna praca biegu jałowego (2)
Seicento i obroty biegu jałowego (8)
Astra II 1.7 dti - obroty biegu jałowego (5)
Skoda Fabia 1.2 - obroty biegu jałowego (6)
[Seat Ibiza 1,4] obroty biegu jałowego (15)
Fiat Punto II - obroty biegu jałowego. (4)
corsa A 94\' 1.2i ... za wysokie obroty biegu jałowego... (1)



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.039 seconds

elektroda.pl temat RSS