Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Matiz i duże obroty biegu jałowego


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Matiz i duże obroty biegu jałowego
Autor
Wiadomość
slawek55
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 20 Sty 2003
Posty: 760
Miasto: Szczecin

Post#1 Post autora tematu 10 Sty 2006 10:18   

Matiz i duże obroty biegu jałowego


Cześć.
Co mogło się stać Matizowi. zabrałem na noc do ładowania akumulator i po podłączeniu na drugi dzień troszkę zwariował. Brak obrotów biegu jałowego. Są wysokie a w trakcie jazdy zauważyłem, że na luzie silnik raz wpada na obroty a raz są w miarę nrmalne, czego przedtem nie było bo zaczęło się tylko od wysokich brotów.
W instrukcji jest mowa o programowaniu obrotów biegu jałowego i TAK zrobiłem, zresztą nie pierwszy raz odłączałem akumulator i było wzystko OK. tylko teraz.

Pomóżcie
Sławek
Powrót do góry
   
profesore
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 222
Miasto: podkarpacie

Post#2 10 Sty 2006 10:28   

Re: Matiz i duże obroty biegu jałowego


sprawdzić silniczek krokowy czy działa , a najlepiej na komputer podłaczyć
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 10 Sty 2006 10:28   





Powrót do góry
   
kerim74
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 3

Post#3 07 Lut 2006 17:39   

Re: Matiz i duże obroty biegu jałowego


No cóz .... ponowne rozłaczenie akumulatora (albo wyciągnięcie na jakies 15 sek. największego bezpiecznika w puszce 40 A) rozwiąże problem. Pod warunkiem, że silniczek krokowy sie nie uszkodził. Pozdrawiam
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 07 Lut 2006 17:39   





Powrót do góry
   
ranger7
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 03 Gru 2006
Posty: 66
Miasto: Stargard Szcz.

Post#4 04 Lut 2007 22:16   

Re: Matiz i duże obroty biegu jałowego


Warto też spróbować "zaprogramować" obroty biegu jałowego. Trzeba przekręcić kluczyk w stacyjce (bez rozruchu) tak żeby zaświeciła się kontrolka "check". Odczekać 10 sekund i wyłączyć stacyjkę. Znowu przekręcić kluczyk i na moment zakręcić rozrusznikiem (bez odpalenia - jak odpali nic nie szkodzi). Wyłączyć stacyjkę, włączyć i normalnie na chwilę uruchomić. Niech silnik chwilkę popracuje. Obroty biegu jałowego zaprogramowane :-)
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 04 Lut 2007 22:16   





Powrót do góry
   
Wiech26
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 298
Miasto: Rzeszów

Post#5 05 Lut 2007 00:18   

Re: Matiz i duże obroty biegu jałowego


Przerwanie zasilania powoduje utratę zapisanych w pamięci urządzenia sterującego aktualnych danych o stanie silnika i przejście na tryb fabryczny.Po podłączeniu akumulatora trzeba go "nauczyć"ponownie...czyli przeprowadzić procedurę ładowania do pamięci aktualnego stanu silnika.Uruchomić silnik i trzymać na wolnych obrotach do trzykrotnego załączenia wentylatora chłodnicy(przy niskich temp zewn może to trwać).Wyłączyć silnik następnie na ok 1 min. zdjąć plus(+)z akumulatora.Następnie podłączyć plusa(+) i uruchomić silnik do załączenia wentylatora chłodnicy(osiągnięcie nominalnej temp silnika).Wyłączyć silnik do wystygnięcia.Po uruchomieniu powinien trzymać już wolne obroty.Powodzenia...u mnie to zawsze skutkuje...
Powrót do góry
   
Nik xxl
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 67
Miasto: olsztyn

Post#6 05 Lut 2007 00:53   

Re: Matiz i duże obroty biegu jałowego


Witam poruszam sie Daewoo tyle ze Nubirka ale myśle ze procedura programowania obrotów biegu jałowego jest ta sama . Zdjać klemę minusa ,ponownie podłaczyc (musi byc wyłaczony i wyjety kluczyk ze stacyjki ) włożyc kluczyk do stacyjki przekręć na 10 s. na zapłon następnie cofnąć do pozycji 0 na 10 s, kolejny krok to uruchomienie silnika bez gazu i odczekać az nagrzeje się silnik do normalnej temperatury po czym wyłączyć silnik wyjac klkuczyk i jest zaprogramowany . Jeśli jest cała elektronika sprawna pozostało tylko jeździc , pozdrawiam
Powrót do góry
   
ranger7
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 03 Gru 2006
Posty: 66
Miasto: Stargard Szcz.

Post#7 13 Lut 2007 00:06   

Re: Matiz i duże obroty biegu jałowego


Czasem jest tak, że gniazdo silnika krokowego w przepustnicy jest tak uwalone, że po odłączeniu akumulatora silniczek (nawet po zaprogramowania "obrotów biegu jałowego") może się nie ułożyć poprawnie. Warta przed programowaniem go wykręcić (2 śrubki gwiazdki) i dokładnie wyczyścić czopek silniczka i gniazdo w przepustnicy - najlepiej benzyną ekstrakcyjną. Trzpień silniczka można prysnąć preparatem WD40. Po złożeniu zaprogramować obroty zgodnie z przytaczaną procedurą.
Powrót do góry
   
ur
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 28 Wrz 2005
Posty: 3
Miasto: Pabianice

Post#8 06 Lip 2007 15:27   

Re: Matiz i duże obroty biegu jałowego


Czy do programowania obrotów biegu jałowego trzeba je najpierw zresetować odpinając akumulator? Próbowałem kilka razy - włączyć zapłon na 10s, wyłączyć na 10s, zakręcić rozrusznikiem, wyłączyć, odpalić i zostawić na chwile na "luzie" - ale nie daje to żadnych efektów. Być może robie coś nie tak?
Powrót do góry
   
picia18
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 22 Maj 2003
Posty: 13
Miasto: Lachowice

Post#9 25 Lip 2007 21:59   

Re: Matiz i duże obroty biegu jałowego


Pomogło odłączenie akumlatora na 20 sekund , na wszelki wypadek włączyć zapłon na 10s, wyłączyć na 10s, zakręcić rozrusznikiem, wyłączyć, odpalić i zostawić na chwile na "luzie"
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 25 Lip 2007 21:59   





Powrót do góry
   
jedrek25m
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 4
Miasto: Słupsk

Post#10 18 Mar 2012 22:30   

Re: Matiz i duże obroty biegu jałowego


W przeciwieństwie do Lanosa czy Nubiry,Matiza nie trzeba "uczyć"obrotów,to auto po resecie uczy się samo.Pracowałem kilka lat temu w serwisie Daewoo i oczywiście byłem na kursach,także na Matiza.Pływające obroty biegu jałowego to standard w tym modelu.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Matiz i duże obroty biegu jałowego
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Fiat Punto II - obroty biegu jałowego. (4)
[Seat Ibiza 1,4] obroty biegu jałowego (15)
Skoda Fabia 1.2 - obroty biegu jałowego (6)
Astra II 1.7 dti - obroty biegu jałowego (5)
Seicento i obroty biegu jałowego (8)
Matiz silnik biegu jałowego (2)
[Opel Astra G 1,7 dti] duże obroty biegu jałowego (1)
Matiz obroty biegu jałowego czas wtrysku wypadanie zapłonów . (36)
fiat 126p obroty biegu jałowego (3)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.051 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony