Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Opel Vectra B 1.6 16 v wysokie obroty biegu jałowego


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Opel Vectra B 1.6 16 v wysokie obroty biegu jałowego
Autor
Wiadomość
marcing777
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 31 Lip 2004
Posty: 20

Post#1 Post autora tematu 15 Cze 2010 12:20   

Opel Vectra B 1.6 16 v wysokie obroty biegu jałowego


Witam

posiadam vectrę b jak w temacie - dokładnie silnik jest x16xel, instalacja gazowa 2 generacji na bingo s - mój problem to wysokie obroty biegu jałowego - ok 1500
aby dojść co jest co odłączyłem całkowicie gaz (wyjąłem bezpieczniki) i zaraz po odpaleniu ma 1500 obr/min. wcześniej, jak bingo s miała zasilanie obroty początkowo były ok ok 850 dopiero później po jakimś czasie wzrastały. czasami przez 2 -3 dni było ok. wymieniłem świece, przewody wn, podciśnienie też sprawdzałem i na moje oko jest ok (wężyki częściowo powymieniane, sprawdzane, zaworki też raczej w porządku), silniczek krokowy, założony już 3-ci (wprawdzie nie oryginalny ale sądząc po cenie ze średniej półki) obroty raz są dobre a raz podwyższone, przeważnie nie ma na to reguły. czujnik temp. cieczy na ecu też wymieniony. jedyne co nie ruszane to tps. ostatnio zauważyłem, że jak silnik się zagrzeje to mu przechodzi, i są obroty ok, ale nie zawsze. aha, i jak mam podwyższone obroty to po podłączeniu do komputera ciśnienie na map sensorze wynosi ok o,2 Bar gdzie przy prawidłowych obrotach jest ok 0,3 bar tylko nie wiem czy to wynik wyższych obrotów czy skutek
już nie mam pomysłu na ten samochód....aha lmbda też nowa.....
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 15 Cze 2010 12:20   





Powrót do góry
   
saly
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 2402
Miasto: w pobliżu Noteci

Post#2 15 Cze 2010 15:42   

Re: Opel Vectra B 1.6 16 v wysokie obroty biegu jałowego


Wyczyść przepustnice.
Czy jak odłączysz zawór biegu luzem (silniczek krokowy) obroty spadają.
jAK wyglada TPS
Powrót do góry
   
robokop
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 16753
Miasto: Płońsk/Warszawa

Post#3 15 Cze 2010 17:22   

Re: Opel Vectra B 1.6 16 v wysokie obroty biegu jałowego


marcing777 napisał:
,silniczek krokowy, założony już 3-ci (wprawdzie nie oryginalny ale sądząc po cenie ze średniej półki) obroty raz są dobre a raz podwyższone, przeważnie nie ma na to reguły
.A po co wymieniony? Co przemawiało za potrzebą wymiany?
Cytat:
czujnik temp. cieczy na ecu też wymieniony.
Jak wyżej?
Cytat:
jedyne co nie ruszane to tps.
A może to właśnie od niego należało jednak zacząć?
Cytat:
jak mam podwyższone obroty to po podłączeniu do komputera ciśnienie na map sensorze wynosi ok o,2 Bar gdzie przy prawidłowych obrotach jest ok 0,3 bar tylko nie wiem czy to wynik wyższych obrotów czy skutek
Kupić fejsa na allegro to jedno, umieć interpretować wskazania czujników to drugie. Nawet na logikę biorąc, to chyba jasne, że jeśli silnik ma otwarty wlot powietrza bardziej (czy to przepustnica czy zawór IACV) to ciśnienie w kolektorze będzie spadać.
Cytat:
już nie mam pomysłu na ten samochód....aha lmbda też nowa.....
A to też zepsuta była, czy tylko tak profilaktycznie z nadmiaru gotówki? Podłączyć jeszcze raz, zobaczyć i napisać jak wygląda czy jak jest określany stopień otwarcia przepustnicy i położenie EGR tak profilaktycznie.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 15 Cze 2010 17:22   





Powrót do góry
   
marcing777
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 31 Lip 2004
Posty: 20

Post#4 Post autora tematu 15 Cze 2010 19:59   

Re: Opel Vectra B 1.6 16 v wysokie obroty biegu jałowego


Cytat:
silniczek krokowy, założony już 3-ci (wprawdzie nie oryginalny ale sądząc po cenie ze średniej półki) obroty raz są dobre a raz podwyższone, przeważnie nie ma na to reguły
.
Cytat:
A po co wymieniony? Co przemawiało za potrzebą wymiany?


opinia mechanika


Cytat:
czujnik temp. cieczy na ecu też wymieniony.


Cytat:
Jak wyżej?


możliwa przyczyna jak podawał mechanik, i jak czytałem na forach

Cytat:
jedyne co nie ruszane to tps.

Cytat:
A może to właśnie od niego należało jednak zacząć?


słuszna uwaga, choć gazownik, u którego serwisuję instalację gazową nic nie wspominał. Mówił o parowniku, silniczku krokowym, podciśnieniu itp o tpsie nic


Cytat:
jak mam podwyższone obroty to po podłączeniu do komputera ciśnienie na map sensorze wynosi ok o,2 Bar gdzie przy prawidłowych obrotach jest ok 0,3 bar tylko nie wiem czy to wynik wyższych obrotów czy skutek


Cytat:
Kupić fejsa na allegro to jedno, umieć interpretować wskazania czujników to drugie. Nawet na logikę biorąc, to chyba jasne, że jeśli silnik ma otwarty wlot powietrza bardziej (czy to przepustnica czy zawór IACV) to ciśnienie w kolektorze będzie spadać.


Jak byłbym pewny swojej interpretacji nie pytałbym się na forum, kiedyś człowiek musi się nauczyć. Zresztą jak fachowiec-mechanik w moim mieście bierze za odczyt z komputera na fejsie z allegro 40 zł za sztukę, to za same odczyty zabuliłbym już z 400 zł. A mechanicy jak im coś nie wychodzi zaraz odsyłają na komputer. Wiem, wiem zaraz będzie larum że to nie tech2, ale jak jedni odsyłają do drugich to szlag trafia.


Cytat:
już nie mam pomysłu na ten samochód....aha lmbda też nowa.....

Cytat:
A to też zepsuta była, czy tylko tak profilaktycznie z nadmiaru gotówki?[/quota]

wg gazownika była padnięta... proponował mi sprzedaż swojej za kasę o 50% wyższą niż normalnie w sklepie. Ale fakt, na starej szarpie mi, na nowej nie, tzn. nowa ma już z miesiąc.

[quota]Podłączyć jeszcze raz, zobaczyć i napisać jak wygląda czy jak jest określany stopień otwarcia przepustnicy i położenie EGR tak profilaktycznie.


stopien otwarcia przepustnicy? na biegu jałowym? podaje wartość 0,58V lub 2%.
EGR nie sprawdzałem, jak sprawdzę to dopisze.
Aha, jeszcze jedno, gdy jeżdżę na samej benzynie mieszanka jest zbyt bogata (cała czarna lambda), a spalanie 10-11 l/100 km po mieście. i jeszcze jedno, jak odpalam auto, mając przytrzymany pedał gazu lekko wciśnięty obroty są normalne, czasem w czasie jazdy po mieście podwyższają się. Przynajmniej dziś, bo dziś to testowałem. Wyczytałem gdzieś, że to objaw luzów na ośce przepustnicy i się rozkalibrowało z tpsem.
Skończyłem jeździć do mechaników, bo tylko kasują mnie a żaden nie rozwiązał problemu. Rozumiem, że każdy chce zarobić, ale nie cierpię jak płacę kasę za nic. A odwiedziłem już kilkunastu....

Aha, jak wyciągnę bezpieczniki z instalacji gazowej i zapalę normalnie samochód (bez przytrzymywania pedału gazu) to obroty 1500, a jak lekko pedał przytrzymam to obroty normalne, tak samo jak włożę spowrotem bezpieczniki. Czy to możliwe że centralka bingo s koryguje sygnał tps do komputera mimo nie jeżdżenia na gazie? bo w ustawieniach bingo s mam bezwładność tps ustawioną na 0,36v wg mnie to dużo.... czyzby gazownik w ten sposób kompensował złe działanie tps-a i przepustnicy? Sory, że od razu tego nie napisałem, ale nie wiem czy w dobrą stronę kombinuję...
pozdr.
Marcin
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 15 Cze 2010 19:59   





Powrót do góry
   
kabe1313
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 42
Miasto: Poznań

Post#5 15 Cze 2010 20:04   

Re: Opel Vectra B 1.6 16 v wysokie obroty biegu jałowego


jak dla mnie auto gdzie łapie lewe powietrze, obejzyj caly kolektor, nie koniecznei zaraz musi byc bardzo slychac, oraz odlacz i pozadnie zaslep podcisnienie po instalacji gazowej pobierane z kolektora ssacego
Powrót do góry
   
adas_weteryniarz
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 7
Miasto: dolny śląsk

Post#6 26 Maj 2011 11:45   

Re: Opel Vectra B 1.6 16 v wysokie obroty biegu jałowego


temat dość stary ale nie wiadomo czy rozwiązany.

moim zdaniem też może gdzieś lewe powietrze łapać

w x16xel pomiędzy gażnikiem a kolektorem jest taki gumowy łącznik ok. 10 cm długośći. może pękł? zaraz za nim jest kilka wyjść na małe podciśnieniówki.
a jakby tego było mało to kolektor ssący jest łączony w połowie. może tam sie jakaś śruba polusowała?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 26 Maj 2011 11:45   





Powrót do góry
   
adas_weteryniarz
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 7
Miasto: dolny śląsk

Post#7 01 Gru 2012 21:18   

Re: Opel Vectra B 1.6 16 v wysokie obroty biegu jałowego


ja dopisze troche od siebie jeszcze i mam nadzieje ze komus sie to przyda, np. komus ktomu bystry gazownik zalozyl II generacje do silnika na pelnej szprycy.

silnik x16xel, instalacja bingo m. auto kupilem jak instalacja miala juz 5 lat. na poczatku bylo super ale przez 2 tygodnie.

PROBLEM 1:
auto gasnie po przelaczeniu na gaz ponizej 75 st.C. po kilku miesiacach poszukiwan okazalo sie ze tem madry gazownik co montowal instalacje kilka miesiecy przed moim zakupem ymienial membramy w parowniku ale ........... przypadkiem zapomnial wyminic aluminiowej dzwigienki, ktrora miala juz duzy wyrobiony dol i na zimno poprostu nie otwierala gazu. wymienilem parownik i problem zostal rozwiazany

PROBLEM 2:
zawieszajace sie obroty biegu jalowego podczas jazdy. po zatrzymaniu obroty wracaly do normalnych.
3 lata sie z tym problemem meczylem. znalazlem rozne ciekawe rzeczy , np. gazownik ktory montowal instalacje wogole nie mial pojecia o robocie bo wszystkie ustawienia biomgo byly fabryczne, no i to ze podczas zacinania sie tych obrotow sonda pokazuje ubogo 0,0V a silniczek otwarty jest na maxa.
naszczescie problem rozwiazany. wymienilem ostatnio membramy, swiece z 1 lektroda o odstepem 0,6 mm, emulacje sondy dalem 375 i 500, zwiekszylem tez zakresy pracy krokowca i przelczenie TPS na 0,4V. te rozwiazanie juz pomoglo, ale prawdziwy sukces przynioslo podlaczenie sterowania podcisnieniowego tzn. polaczenie parownika z puszka filtra. po tej przerobce auto wkoncu chodzi dobrze.

po drodze tez znalazlem, ze po kilku latach styki sniedziej przy centralce.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Opel Vectra B 1.6 16 v wysokie obroty biegu jałowego
Strona 1 z 1



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.062 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony