Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmacniacz samochodowy...

marcinmx 20 Sty 2004 13:00 1758 11
  • #1 20 Sty 2004 13:00
    marcinmx
    Poziom 12  

    Dostalem uszkodzony wzmacniacz Samochodwy (tzn. nie dzialal -wogle)
    sprawdzialem tranzystory IRF (mniejsz z tym jak...) i nie spodobaly mi sie 3 sztuki z 6. Wymienilem. Ale dalej nic sie nie dzieje... co wiecej akumulator (jest porzadnie naladowany) a dokladnie spadek napiecia jest z 12V na 1,2V...
    Gdzie sie to wszystko podziewa??? czyzby transformator w przetwornicy wszystko "zjadal"???


    Jestem dopiero poczatkujacym Ele... wiec prosze szanownych kolegow o pomoc.

    Z gory dziekuje!

    0 11
  • #2 20 Sty 2004 14:15
    bratyslaw
    Poziom 23  

    Gdzie mierzysz to napięcie zasilania? We wzmacniaczu, czy na akumulatorze, bo albo Ci nie łączą dobrze kable zasilające, albo masz zwalony akumulator (jak na zaciskach spada Ci do 1,2V). A porządnie naładowany akumulator powinien mieć ok. 13V.
    Na początek odłącz końcówki od przetwornicy i sprawdź czy ona działa. Najlepiej podłącz to do mocnego zasilacza, bo coś z tym zasilaniem akumulatorowym jest nie tak.
    Pozdrawiam!

    0
  • #3 20 Sty 2004 14:58
    marcinmx
    Poziom 12  

    napiecie na aku jest pozadne 12V , mierzone we wzm. jest 1,2V...

    "odlacz koncowki od przetwornicy" -znaczy wylutowac tranzystory mocy?

    pozdr

    0
  • #4 20 Sty 2004 18:56
    IrekKo
    Poziom 32  

    Możesz wylutować te tranzystory :D , ale lepiej znajź ścieżki zasilania i je przetnij za kondensatorami filtrującymi (min. 2szt. kond., jeżeli napięcie jest symetryczne). Za transformatorem powinno być napięcie między +/- 12V a +/-24V (czasami zdarza sie i większe).
    Napisz jaki jest to wzmacniacz (firma, symbol).

    0
  • #5 22 Sty 2004 13:29
    marcinmx
    Poziom 12  

    Wzmacniacz sie nazywa CZUNCH (albo CRUNCH, bo niewyraaznie napisane) symbol CA4125

    0
  • #6 22 Sty 2004 17:23
    Tomol:)
    Poziom 12  

    Witam!!!!
    sprawdz czy dioda nie jest przebita w zabezpieczeniu przed zwarciem (w niektorych sie tak zdarzalo) a najlepiej sprawdz wszystko od poczatku do konca !:) pozdro

    0
  • #7 23 Sty 2004 00:48
    Majger
    Poziom 19  

    Gdybyś miał zwarcie w przetwornicy to albo upaliłoby ścieżkę,bezpiecznik(jeśli jest) albo z przewodów zostałyby Ci sznurki nieprzewodzące prądu :lol: Napisz czy to jest aku samochodowy i jakiej grubości masz przewody zasilające,a najlepiej zmierz rezystancję między + i - na wejściu zasilającym i będziesz wiedział czy masz zwarcie w przetwornicy czy we wzmacniaczu.Pozdrawiam :wink:

    0
  • #8 23 Sty 2004 09:05
    marcinmx
    Poziom 12  

    @Tomolo
    moze byc ze to diooda padla...sprawdze. Od poczatku do konca to juz dwa razy sprawdzalem ;-/
    @EOEOG
    jest jeszcze jedna mozliwosc (jezeli chodzi o zwarcie) w IRF-kach robi sie "air condition" ;-) (ponoc to najszybsze bezpieczniki, tylko po co im trzy nozki...) Zasilam go z aku mierzylem rezystancje na wejsciu i (na zakresie dioda) zgodnie z polaryzacja jest nieskonczonosc, a zamieniajac bieguny jest wartosc ktora spada...TO BYLA MOWAO PRZETWORNICY!
    ale jak sprawdzic czy jest zwarcie we wzmacniaczu???
    oraz: czy zwarcie we wzm moze wplywac na przetwornice?

    Z gory dzieki za pomoc i sory ze jestem takim nieukiem :-)

    0
  • #10 23 Sty 2004 10:55
    Majger
    Poziom 19  

    Nie wiem o co Ci chodzi pisząc ,,najszybsze bezpieczniki'' :roll:(że wybuchają?) Zmierz napięcie bezpośrednio na zaciskach wejściowych od zasilania, na tej diodzie zabezpieczającej,albo dławiku(jeśli jest).Po wtórnej stronie trafa zmierz rezystancję na kondesatorach elektrol. zaraz za diodami od dodatniego i ujemnego napięcia(na zakresie kiloom).Aku samochodowy?

    0
  • #11 23 Sty 2004 12:11
    jarek_krakow
    Poziom 16  

    :arrow: marcinmx
    dla mnie nie jest jasne gdzie jest te 1,2 v
    zrób tak :
    1) wylutuj tranzystory od końcówki (chyba ,że jesteś pewny ,że są dobre)
    2) podepnij aku ,lub zasilacz 12 v. podepnij remote do plusa. dobrze dokręć
    napisz jakie jest napięcie na tych stykach (tzn pomiędzy plusem a minusem zasilania)
    3) zmierz napięcie na kondensatorach wyjściowych przetwornicy (tych za trafem i diodami) czyli pomiędzy plusem a masą oraz masą a minusem. pamiętaj ,że minus zasilania (akumulator ) to nie to samo co masa za przetwornicą

    0
  • #12 28 Sty 2004 11:05
    marcinmx
    Poziom 12  

    Sorry ze tak dlugo nic nie pisalem ->problemy techniczne.
    @ jarek_krakow:
    zrobilem krok po kroku co mowiles i po podpieciiu zasilania pod REM na pinach generatora (tl494cn) pojawilo sie napiecie , na zaciskach wejsciowych zasilania bylo 12V ale za transformatorem NIC, jakies sladowe +\- 0,4V na condensatorach.
    Poza ty m nic nie dzialalo ;-)

    moze masz/macie inne pomysly????

    smialo chetnie wyslucham...

    0
  Szukaj w 5mln produktów