Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z syreną w Renault Megane Coupe Ph I

r4pc10 24 Apr 2008 17:40 3896 16
Optex
  • #1
    r4pc10
    Level 15  
    Witam

    Sprawa wygląda następująco, wymieniono oryginalną syrenę na jakąś inną (nie mam pojęcia jaka to syrena bo wymiana nastąpiła jeszcze za poprzedniego właściciela). Orginalnie wychodzą trzy kable do syreny [szary, pomarańczowy, biały] a z mojej syreny cztery [czarny, pomarańczowy, biały, niebieski]. Chciałem obadać czy syrena jest spawna i niechcąco zwarłem któreś kable - syrena wydała z siebie dźwięk [alarm]. Pokombinowałem trochę i... każde zwarcie wydaje alarm oraz zwarcie niebieskiego kabla do masy również. Obecnie są, i tak były podłączone, szary-czarny, pomarańczowy-pomarańczowy, biały-biały, i niebieski zaizolowany. Macie może jakiś pomysł? Dodam, że nie błyskają kierunki podczas uzbrajania i że syrena posiada jakiś kluczyk, który nie wiem do czego służy (przekręcenie go niczego nie zmienia). Bardzo proszę o pomoc.

    P.S.
    Alarm orginalny na podczerwień kluczyk. Alarm w tych autach to bodajże Cobra [rok produkcji auta 12.1996r].

    Pozdrawiam.
  • Optex
  • #2
    pkhenr
    Level 32  
    syranka ma własne zsilanie (do wyłaczania słuzy kluczyk ) ma tez przewódy do ---masy ,12v i wzbudzanie (plusem lub masa )i wyglada na to że wszystko ok . być może w Twojej nie jest podłaczony ten który steruje masa (wisi luźno )Ale nie wiem w czym pomóc ?
  • #3
    r4pc10
    Level 15  
    No właśnie... Myślałem że to kwestia podłączenia, ale widocznie nie... Chociaż może właśnie nie to sterowanie jest podłączone? Może powinienem podłączyć ten niebieski? A jeśli nie to to czego może być przyczyną nie wycie serenki? Poprzedni właściciel mówił, że to może być rozprogramowanie alarmu i potrzebne jest urządzenie jakieś 'Walizka X???", ale chciałem zobaczyć najpierw zanim gdzieś pojadę czy to czasem nie jest wina syrenki.

    i jeszcze jedno. Gdzie znajdę centralkę od alarmu w tym samochodzie? Może spróbuję wyjąć bezpiecznik? Podobno pomaga i podobno przez to iskrzenie na stykach syrenki mogło się już coś spalić...
  • #4
    Zmacio
    Level 26  
    Alarm to prawdopodobnie Cobra 0144. Jest to alarm bezpilotowy, który uczy się sygnałów z instalacji samochodu. Spróbuj nauki sygnałów. Odłącz akumulator na ok. 1 min. Podłącz go ponownie, zamknij maskę, a następnie zamknij samochód fabrycznym pilotem, po czym go otwórz. Zamknij i otwórz jeszcze z 5 razy. Uzbrojenie jest potwierdzane podwójnym mrugnięciem świateł i załączeniem diody Led na konsoli. Rozbrojenie potwierdzane jest jednokrotnym mrugnięciem świateł. Bezpiecznik alarmu jest zainstalowany w obudowie centralki o ile to ten alarm.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • Optex
  • #6
    r4pc10
    Level 15  
    Zmacio wrote:
    Alarm to prawdopodobnie Cobra 0144. Jest to alarm bezpilotowy, który uczy się sygnałów z instalacji samochodu. Spróbuj nauki sygnałów. Odłącz akumulator na ok. 1 min. Podłącz go ponownie, zamknij maskę, a następnie zamknij samochód fabrycznym pilotem, po czym go otwórz. Zamknij i otwórz jeszcze z 5 razy. Uzbrojenie jest potwierdzane podwójnym mrugnięciem świateł i załączeniem diody Led na konsoli. Rozbrojenie potwierdzane jest jednokrotnym mrugnięciem świateł. Bezpiecznik alarmu jest zainstalowany w obudowie centralki o ile to ten alarm.


    Spróbuję dzisiaj. A czy czasem nie rozprogramuje czegoś w immo po odłączeniu aku? Żeby nie było później, że auta nie odpalę :) Bo nie mam nawet kodu do jednorazowego odpalenia auta :)

    norbert.s. wrote:
    Cobra podaje na wyjściu syrenki masę.


    Dzięki :) Tylko teraz który kolor kabla to sterowanie masą w syrence?

    I kurcze gdzie jest ta centralka alramu? :) Poprzedni właściciel szukał za schowkiem, obok poduchy, pod deską i nie ma. Gdzie można jeszcze jej szukać?
  • #7
    Zmacio
    Level 26  
    Fabryczny immo jest powiązany z pilotem na podczerwień i odłączenie akumulatora nie powinno spowodować rozsynchronizowania tego pilota.
    Sterowanie masą w syrence to niebieski. Centrali możesz szukać za radiem, czyli środkowa konsola.
  • #8
    r4pc10
    Level 15  
    A widzisz... U mnie niebieski jest odłączony :/ Ale najpierw zanim ją podłączę inaczej to spróbuję jeszcze ten patent z uczeniem sygnałów.
    A jaki kolor kabla z auta to sterowanie?
  • #9
    Zmacio
    Level 26  
    Nie wiem. Jak zamkniesz samochód pilotem i otworzysz kluczem i wejdziesz do środka to zaczynają mrugać światła? Jeśli nie to alarm masz nie aktywny.
  • #10
    r4pc10
    Level 15  
    Tak, mrugają światła. Tylko jak zamykam/otwieram to nie błyskają.

    P.S.
    Akurat nie miałem klucza do odkręcenia masy (źle przygotowany pojechałem badać) więc odłączyłem '+' i podczas ponownego podłączania odzywała się syrena takie 'pik' było słychać. Niestety nic po za tym. Jeszcze zaraz spróbuję z masą, a jak to nie pomoże to spróbuję znaleźć sterowanie z auta (nie powinno to być trudne biorąc pod uwagę, że są trzy kable i wtym jest zasilanie + i - - mam nadzieję, że cały czas ono jest, więc na kablu sygnałowym nie powinno być nic).
  • #11
    r4pc10
    Level 15  
    Hmmm... Czytanie z auta sygnałów na nowo nie pomogło :( A... podłączenie syreny 'prawidłowo' skutkowało:
    - włączenie alarmu/uzbrojenie alarmu - niustanne piszczenie [nie sygnalizacja alarmu, tylko takie jakieś dziwne bzykanie? tylko strasznie głośne?] do nieskończoności...
    - wyłączenie/rozbrojenie pikanie syrenki przez 3sek.

    Już nie wiem nic...
    Centralki nie znalazłem nigdzie... Znalazłem tylko sterownik airbagów obok dźwigni zmiany biegów...
    Jakieś sugestie?

    Sorry za posta pod postem, proszę o scalenie - zależy mi na tym aby post był na wierzchu :)
  • #12
    Zmacio
    Level 26  
    Pewne jest jedno. Nie jest to alarm o którym Ci pisałem wyżej. Ponieważ Cobra potwierdza kierunkami załączenie i wyłączenie alarmu. Uczenie sygnałów przez odłączenie aku nie miało sensu. Ja na tą chwilę nie wiem co to za system i nie potrafię pomóc. Może jak znajdziesz centralkę alarmową coś wydumamy.
  • #13
    r4pc10
    Level 15  
    Jedno wiem... Alarm na pewno jest seryjny. Wszystko zabudowane w kable/wiązki oryginalne :/ Ale nie mogę znaleźć tej cholernej centralki... Od centralnego to wiadomo... Przy wstecznym lusterku, kable z niego idą do lewego słupka - razem z czujnikami ultra dźwięków i znikają we wiązce... Poprzez zwarcie na syrence dzisiaj spaliłem bezpiecznik od alarmu/radia :/ Nie mam pomysłów już :/ Podjadę na dniach do ASO, lub do specjalisty od alarmów juz z jakąś wiedzą - ostatnio specjalista chciał mnie naciągnąć na nową syrenę, bo stwierdził - nie zaglądając do auta - że jej nie posiadam :/
  • #14
    woqb13
    Level 12  
    Prosta rada - z praktyki : spowoduj żeby alarm zaczął "mrugać" kierunkami , wsiądź do środka i na ucho szukaj stukającego przekaźnika - tak najłatwiej znajdziesz centralkę.
    Jeśli centralka jest niefabryczna to może mieć możliwość odłączenia potwierdzania kierunkami i syrenką.
    Powodzenia
  • #15
    r4pc10
    Level 15  
    Już dowiedziałem się od poprzedniego właściciela, że centralka jest za bazpiecznikami - prawdopodobnie :/ Jutro poszukam jeszcze raz :)
    Hmmm... A czy czasem nie będzie dzwonić przekaźnik od świateł awaryjnych? - Centralka na pewno jest fabryczna.

    EDIT:
    No i faktycznie... Brzęczenie dochodzi z za bezpieczników, jest tam plastikowa puszka do której wchodzą cztery wiązki kabli, niestety nie będę się bawił w jej wyciąganie, bo po oględzinach wygląda to na za bardzo skomplikowane :/ Dojścia do bezpiecznika w centralce też nie zauważyłem :/
  • #16
    r4pc10
    Level 15  
    Wyjmę przy najbliższej okazji. Syrena, jak napisałeś wyżej, czyli lewe przednie nadkole. Co do kostki to o którą chodzi? Jeśli od syreny to nie ma tam żadnej kostki kable poskręcane (3szt). Co do centralki to nie wiem ale są cztery kostki :) I wyglądają na oryginalne :)
  • #17
    User removed account
    User removed account