Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Jetta 1.8 nierówne obroty i gaśnie

20 Jan 2004 15:51 3252 10
  • Level 26  
    Mam Jette 1.8 benzyne na jednopunktowym wtrysku( rok 91) z instalacją gazową. Niezależnie od tego czy auto stoi w ogrzewanym garażu czy na polu jest taki objaw: po uruchomieniu silnika chodzi strasznie nierówno i nawet czasami zgaśnie jak tylko rusze z miejsca i przejade pare metrów to jest już dobrze. Byłem z tym u mechanika ale nie wie co to jest, powiedział że coś z elektroniką. Czy elektronika może mieć na to jakiś wpływ?
  • Level 13  
    Witam
    -musisz podac wiecej szczegolow w jaki sposob to robi
    -czy nierowno pracuje gdy jest zawsze zimny
    -czy nierowno pracuje gdy jest silnik cieply
    -czy nierowno pracuje na benzynie
    -czy nierowno pracuje na gazie
  • Level 16  
    Na dobry początek dostajesz zadanie domowe -sprawdż świece zapłonowe i oporność czujnika temperatury.Napisz co wyszło.
  • Level 26  
    nie ma różnicy czy jest na gazie czy na benzynie, jak stoi przez noc w garażu to jest dobrze chodzi równo i nie dymi a jak przestoi na polu noc to strasznie nierówno chodzi i do tego dymi takim troszke ciemnawym dymem. Jak już się rozgrzeje to później odpala dobrze i w miare równo chodzi. Swiece wyglądają na dobre a czyjnik temperatury ma 3kilo ohmy( mierzylem rano jak auto stało w garażu) Tam są dwa, niebieski i czerwony ten czerwony to ma 1ohm. Nie wiem czy wogule o to chodziło bo niebardzo się na tym znam
  • Level 13  
    Witam
    -musisz sprawdzic kilka rzeczy mozna to zrobic samemu
    -czy dziala dobrze urzadzenie rozruchowe (ssanie )
    -gdy stoi na dworze gdy jest ciemno odpal i przyjrzyj sie czy nie ma przebicia instalacja wysokiego napiecia
  • Level 13  
    Odepnij na probe zlacze czujnika i sprobuj uruchomic go na zimnym silniku.Jezeli bedzie poprawnie pracowal silnik to trzeba wymienic ten czujnik.Pozdr.
  • Level 20  
    A sprawdz moze sade lambda czy ona nie glupieje jak jest zimna moze sie skonczyla
    pozdrawiam

  • Level 21  
    Prawdopodobnie jest to silnik z wtryskiem Boscha jeżeli tak to na 90%jest zagnojony komputer.Napisz jak masz założona instalację gazową czy z elektroniką czy na tzw.króciaku.Sprawdż sygnał z sondy lambda podczas pracy silnika na benzynie napięcie powinno się wachać od 0,2do 0,8V.Jeśli wszystko jest w porządku odłącz na chwilę ujemny zacisk akumulatora ok. 3 min i ponownie go załóż uruchom silnik na benzynie powinien równo pracować jeżeli tak jest należy wykonać automatyczny reset komputera.
  • Level 16  
    Nie chce Cie straszyc ale sasiad kupil kilka miesiecy temu jette 1.6 chyba z podobnym felernym sterownikiem wtrysku.Z tego co uslyszal od handlarzy czesciami jest spore zapotrzebowanie na takie sterowniki bo sa one niestety bardzo awaryjne.W gazniku jest zaslepiony regulatorek ktorym udalo mi sie troche poprawic nierowna prace silnika ale byla jeszcze robiona poprawka przy czujnikach podcisninia.Na gazie nie powino byc takich problemow.Zastanawia tylko fakt zlej pracy po postoju na otwartej przestrzeni.Wyglada na kiepski stan ukladu zaplonu,trzeba sprawdzic wieczorem czy nie sypie iskrami po przewodach wys.nap.Dobrze byloby wymienic kopulke i palec rozdzielacza,to nigdy nie zaszkodzi po tylu latach eksploatacji.
  • Level 26  
    sorki że się nie odzywałem ale mnie nie było kilka dni. Posprawdzam co się da i odpowiem. Teraz mogę powiedzieć tylko tyle ,że kable od wysokiego napięcia są nowe.
  • Level 26  
    wyciągnołem ten czujnik czerwony (nie wiem jak on się nazywa termostat?) i on chyba mam mieć przerwe na stykach jak jest zimny, a jak ciebły to zwarcie. A on cały czas ma zwarcie, próbowałem go mrozić i ogrzewać ale cały czas jest zwarty, to może jego wina?