Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nietypowy problem z alternatorem UNO 1.7d

lukas22 mastah 24 Apr 2008 21:28 1686 7
  • #1
    lukas22 mastah
    Level 23  
    Otoz alternator byl sprawdzany na maszynie i podobno ładuje swietnie i prawidlowo.Wyjalem go bo nie ładowal tzn na klemach bylo 12.5v przy zapalonym silniku ALE kontrolka najnormalniej w swiecie gasnie po zapaleniu auta.Podlaczylem go spowrotem i od razu zmierzylem ladowanie-14v wszystko ok.
    Na drugi dzien znow lipa z rozladowanym akumulatorem,mierze i kupa znow 12,5v niezaleznie czy mierze na klemach czy na kablu(srobie m6 alternatora) czy na tym malutkim cieniutkim kabelku na konektor pokazuje 12,5 do 12,8v róznie...
    Zaczalem sprawdzac wszystkie kable,ich mocowanie,masowanie na silnik i na bude.Wszystko ok,NA BANK OK. Jednak wciaż nie ma ładowania. Co ciekawe po ktorejs z prob zapalenia nagle pojawilo sie 14v na klemach.Ale gdy go zgasilem i uruchomilem ponownie znow kupa z zasilaniem,choc kontrolak caly czas zachowuje sie prawdlowo.
    Gdyby padly szczotki,rzazyla by sie gdyby padly diody po dodaniu gazu by swiecila mocniej az do przepalenia,a tu zadnych takich objawów....
  • #2
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    obudowa nie połamana?
  • #3
    klamot1
    Level 13  
    Może aku jest winne, miałem taki objaw w kadecie, ładowanie 12,8 czasami i 14,4 i na drugi dzień " kupa" Wymieniony został akumulator i jest ok.
  • #4
    andrzej0769
    Level 20  
    sprawdź masę alternatora
  • #5
    Elektron1234
    Level 20  
    Witam Sprawdz przekaznik swiec zarowych P
  • #6
    QUTANGA
    Level 10  
    Witaj. Ja miałem podobne objawy (uno 99 1.0 fire) po załozeniu nowego alternatora, regulatora napięcia i sprawdzeniu masy i innych połączeń kontrolka ładowania nadal sie świeciła.
    Powodem tego wsyzstkiego był przetarty (naderwany) kabel, który wchodzi do regulatora napicia.
    Pozdrawiam
  • #7
    tomo19811
    Level 18  
    Ja bym też obstawiał na akumulator, może być tak że on sam pobiera tyle prądu iż powoduje spadek napięcia do wartości o której mówisz , weź inny akumulator i pojeźdźij na nim np: 2 dni , zobaczysz co się dzieje. pozdro :)
  • #8
    maniek2591
    Level 19  
    usterka moze byc takze w obwodzie grzania swiec,i wtedy tez bedzie sie tak dzialo ---- np zwarcie w sterowniku grzania swiec