Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Eagle metalizacja otworów

megao 24 Kwi 2008 22:26 7147 12
  • #1 24 Kwi 2008 22:26
    megao
    Poziom 23  

    Witam, mam pytanie a propos metalizacji otworów w przypadku płytki dwustronnej.
    Od razu zaznaczę, że chodzi o otwory montażowe pod śruby, które nie powinny mieć metalizacji.
    Otwory w projekcie wykonałem przy pomocy polecenia Holes.
    Okazuje się, że wszystkie otwory mocujące posiadają metalizację.

    Co trzeba zrobić żeby usunąć metalizację? Jest do tego potrzebna dodatkowa warstwa?

    0 12
  • Pomocny post
    #2 25 Kwi 2008 17:50
    Loker
    Poziom 38  

    Trzeba poinformować firmę wykonującą płytki, żeby na tych konkretnych otworach nie dawali metalizacji (np. załączyć rysunek owiertu - Drill drawing z tabelka z ilościami otworów i metalizacją). Zgaduję, że na otworach była miedź w projekcie? Jeśli ją usuniesz, to też nie zrobią metalizacji.

    0
  • #3 25 Kwi 2008 18:36
    megao
    Poziom 23  

    Dokładnie. Na otworach montażowych jest miedź.
    Po konsultacji z firmą wykonującą dokumentację i płytki zaproponowano żeby zaznaczyć miejsca z otworami bez metalizacji dodatkową warstwą, albo tak jak piszesz określić te konkretne otwory.

    0
  • #4 06 Maj 2008 21:46
    jacur
    Poziom 32  

    A jest możliwość w tym programie ustawić wielkość otworu większego od zewnętrznej średnicy pada ??

    0
  • #5 06 Maj 2008 22:14
    megao
    Poziom 23  

    Jeśli dobrze rozumiem, chodzi o otwór nie oblany miedzią.
    Można to zrobić poleceniem Hole, do wyboru jest kilka średnic otworu, można też zdefiniować własne wymiary.

    0
  • #6 06 Maj 2008 22:29
    jacur
    Poziom 32  

    megao napisał:
    Jeśli dobrze rozumiem, chodzi o otwór nie oblany miedzią.
    Można to zrobić poleceniem Hole, do wyboru jest kilka średnic otworu, można też zdefiniować własne wymiary.


    no to jak tak to w czym problem ??

    0
  • #7 06 Maj 2008 22:35
    megao
    Poziom 23  

    Niektóre firmy produkujące PCB potrafią nawet w przypadku otworu zdefiniowanego jako Hole wykonać metalizację między warstwami.
    Rozwiązaniem problemu jest zaznaczenie dodatkową warstwą tych otworów, które nie powinny być metalizowane.

    Dosyć to ciekawe, bo w innej firmie, z której usług korzystałem do tej pory nie było tego problemu.

    0
  • #8 24 Lut 2009 10:33
    ssaku
    Poziom 11  

    Witam, mam problem w sense zaprojektowałem płytkę pcb dwustronna ma ok 170 otworów w tym każdy ma być metalizowany. Eagle zakłada w wielkości otworów że będą one metalizowane czy trzeba zmieniać wielkość każdego otworu nawet w elementach ?? ( firma realizującą zamówienie kazała powiększyć każdy otwór o 0.1mm w stosunku do docelowej średnicy)
    Wie ktoś jak to wygląda w eaglu ??
    Dzięki za każdą pomoc

    0
  • #9 25 Lut 2009 10:18
    Loker
    Poziom 38  

    Zmień firmę. Nie słyszałem, żeby ktokolwiek wymagał od klienta powiększania średnic otworów metalizowanych - firmy wykonujące PCB robią to we własnym zakresie - zależnie od parametrów procesu metalizacji.

    0
  • #11 26 Lut 2009 08:24
    Loker
    Poziom 38  

    Ciężko mi kogokolwiek polecić, na swoje potrzeby nic ostatnio nie zamawiałem, a na firmę zamawiamy raczej duże ilości i jak najtaniej (czytaj: Chiny). Ostatnio kumpel zamawiał w http://www.merkar.pl/wyroby.html i zarówno jakość jak i cena były całkiem dobre.

    0
  • #12 26 Lut 2009 11:34
    sokmarcin
    Poziom 20  

    ssaku -> prawdopodobnie masz na myśli Satland Prototype, też tam wykonuje i jestem zadowolony.
    A sposób na powiększenie otworów jest taki: nie zmieniasz nic w Eaglu, tylko w pliku narzędzi (wygenerowanym wraz z gerberami) ręcznie powiększasz średnice każdego narzędzia o 0,1 i po problemie. Masz do zmiany najwyżej kilka średnic.

    0
  • #13 04 Kwi 2009 09:22
    pszyjaciel
    Poziom 11  

    Witam,

    kazdy pad na otworze oznacza ze otwor bedzie kontaktowy. Dlatego ze pad oznacza fizycznie otwór w resiście, przez ktory wleje sie roztwór podczas elektrolizy. Miedź zostaje nabudowana i otwor jest metalizowany. Oczywiscie zdarzaja sie pady tej samej wielkosci co otwory, albo mniejsze, albo nawet równe 0. Zakladamy wtedy, ze otwor ma byc niekontaktowy i usuwamy pady na filmie. Dodatkowo opisuje to plik otworów, ktory otwor jest plated, a ktory non-plated.

    Otwory sa standardowo powiekszane o 0.1mm przed wierceniem, właśnie ze względu na 25um (R) miedzi na sciance otworu plus drugie tyle powierzchnia (HAL, AG, AU). Robi sie to w CAMie. I nikt normalny nie powinien wymagac od klienta, aby znal proces produkcyjny. Poza tym przed wyslaniem danych na produkcje robimy checki DFM na otworach finish-size. Powiekszenie ich o 0.1mm prowadzi do blednej analizy annular-ring, co z kolei wymusza powiekszenie padow, a w konsekwencji prowadzi do mniejszych odstepów na miedzi (p2p, p2t, t2t-clearance).

    Pozdrawiam
    Pawel Kramarz
    www.cramasch.com

    0