Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Escort 1.8 TD Endura DE rok 1998

25 Kwi 2008 11:52 4355 8
  • Poziom 9  
    Witam
    Czy ten escorcik ma czujnik VSS a Jeśli tak to gdzie?
    Co to jest za czujnik na trzecim wtryskiwaczu jakie sygnały daje?
    Potrzebuję te dane ponieważ zakupiłem taki oto komputerek pokładowy
    http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=332541865
    i chciałbym go założyć do mojego escorcika.
  • Poziom 35  
    Niestety nie zadziała. To do wtrysku elektronicznie sterowanego, raczej do samochodów benzynowych.
    Ten czujnik na 3. wtryskwiaczu jest używany do ustalania początku wtrysku i dynamicznej regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku. Regulacja dawki odbywa się mechanicznie.

    czujnik VSS przy skrzyni.
  • Poziom 9  
    Ok poczytałem trochę i jest to czujnik wzniosu iglicy wtryskiwacza czyli jakieś tam impulsy daje.
    Czy mógłbyś bardziej sprecyzować gdzie ten czujnik VSS znajduje się na skrzyni bo widzę tylko na górze pod filtrem powietrza czujnik załączania świateł cofania i nic poza tym.
    W poprzednim escorcie (benzyna) czujnik ten był na lince prędkościomierza a w tym niema może diesel nie potrzebuje sygnału VSS?
  • Poziom 14  
    Ten czujnik, to czujnik wzniosu czy czujnik temperatury do korektora wyprzedzania zimnego wtrysku? Mechanik-pompiarz w moim przypadku twierdzi, że jest uszkodzony i stąd złe odpalania na zimno, a steruje on korektorem kąta wtrysku. Jak się samochód nagrzeje, to wyłącza korektor i potem nie bierze udziału w pracy. Jeśli jest to czujnik wzniosu to powinien być indukcyjny, to przy tej masie metalu wydaje się dziwne.
    Moje pytanie, sorry, że się wcinam - jaka jest oporność samego czujnika, po wypięciu wtyczki na zimno i na ciepło. U mnie podaje 2kOm na zimno i 500 Om na ciepło. Nie chciałbym wejść w niepotrzebne koszty na wypadek jakby się pompiarz mylił.
  • Poziom 14  
    Zbadałem, czujnik jest termistorem, prawidłowa wartość na poziomie 130-160 Om.
  • Poziom 10  
    czujnik na 3-cim wtryskiwaczu nie moze byc odpowiedzialny za złe odpalanie silnika na zimno, ECu za pośrednictwem sygnalów z tego czujnika i czujnika obr wału korb. przestawia dynamiczny kąt wtrysku poprzez korektor w pompie podczas pracu silnka z róznym obciązeniem. za odpalanie odpowiada statyczny kąt wtrysku jaki sobie ustawisz na kole pompy oraz termostat woskowy który zwiększa dawkę paliwa na zimnym silniku. Masz escorta więc tam raczej jest termostat woskowy,jest on połączony linką z dzwignią na pompie wtryskowej, mondeo np ma juz tzw. silniczek wspomagania wolnych obrotów, takze czy to silniczek czy termostat to na zimnym druga dzwignia na pompie powinna byc zaciagana.
  • Poziom 14  
    A jednak jest odpowiedzialny, steruje elektromagnetycznym korektorem wyprzedzania zimnego wtrysku. To była ostatnia zmiana konstrukcyjna w sterowaniu silnikiem. Na termostacie nie ma żadnej linki i nie jest woskowy. Po wymianie samochód startuje nawet teraz (ostatnie mrozy).
  • Poziom 9  
    Czujnika Prędkości (Vss) poprostu nie ma.
    Jak ci jest potrzebny to kup na szrocie z jakiegoś escorta benzyniaka po 90r
    i go wkręć między łączące się linki podłącz do niego +12V, masę no i pobierz z niego sygnał VSS.
    Czujnik na szrocie z rozwalonego escorta kosztował mnie 10zł.
    Pozdrawiam