Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak odkręcić przewody hamulcowe?

mrrudzin 26 Kwi 2008 09:44 43746 26
  • #1 26 Kwi 2008 09:44
    mrrudzin
    Poziom 39  

    Wczoraj próbowałem wszystkiego żeby odkręcić przewód hamulcowy i odpowietrznik z tarczy kotwicznej (elementu w którym są wszystkie bebechy hamulca bębnowego) - odrdzewiacz, nagrzewanie, klucz 10, klucz francuzki czy coś w rodzaju klucza do rur.
    Żadnego rezultatu (tylko pokaleczone śruby).
    Jak to badziewie odkręcić?

    Szczerze mówiąc mam kompletne nowe tarcze kotwiczne, odpowietrzniki i sztywne miedziane przewody hamulcowe (tektóre dochodzą do tarcz) - więc chciałbym tylko wykręcić te które mam.

    Ktoś z was ma jakis sprawdzony sposób na to?

    0 26
  • #2 26 Kwi 2008 10:36
    technolo
    Poziom 14  

    ja mam tylko jeden
    jak sie nie da wykręcić to rozwiercić i przegwintować

    2
  • #3 26 Kwi 2008 10:44
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    W takim wypadku czasem trzeba wymienić i cylinderek. A może wykorzystać imadło? Po wyjęciu wkręcić w imadło i próbować, jak się urwie pozostaje wymiana lub gwintowanie. Można próbować standardowo grzać (zaczynając od zewnątrz idąc w kierunku śruby) i opukiwać, uprzednio wyjmując oczywiście wszystkie gumowe elementy. A co to za "klasyk" Kolega remontuje, jeśli można wiedzieć?

    2
  • #4 26 Kwi 2008 11:06
    tomus2k
    Poziom 23  

    Mam sprawdzony sposób na zapieczone zakładam klucz oczkowy i przyspawuje go jednym "chewtem" migomatem nie ma cudów zawsze się odkręca . Grzanie tak małego elementu mija się z celem , przegrzejesz rozhartujesz , będziesz grzał za wolno to nie będzie szoku termicznego dla elementu i nie odpuści . A przy grzaniu można coś podpalić lub upalić . Moja metoda ma dwie zalety daje szok termiczny dla elementu i przytrzymuje klucz przez co całą siłę możemy przekazać bezpośrednio na elementy śruby.

    1
  • #5 26 Kwi 2008 11:38
    mrrudzin
    Poziom 39  

    Cytat:

    W takim wypadku czasem trzeba wymienić i cylinderek.

    Mam całą tarcze kotwiczą - z cylinderkiem, sprężynami, napinaczem i całym badziewiem potrzebnym do hamowania. Do tego mam przewody hamulcowe - muszę tylko wyrwać stare.

    Prawdę mówiąc walczyłem z odpowietrznikiem żeby mieć lepszy dostęp do przewodu hamulcowego.

    Cytat:

    A co to za "klasyk" Kolega remontuje, jeśli można wiedzieć?

    Kolega sobie kupił Matiza i próbuje nadgonić zaległości z mechaniki conajmniej do poziomu podstawowego :)

    1
  • #6 26 Kwi 2008 13:51
    AMICAR
    Poziom 16  

    Witam, jedyny i skuteczny sposob..na mocne gwinty..
    ..spryskac Sprayem Zamrazajacym...2-3 minuty i gotowe..
    ..wyszytko puszcza, nawet najbardziej zatwardziale..
    ..do przewodow hamulcowych sa specjalne oczkowe klucze..
    tych uzywaj..
    Powodzenia...
    Amicar

    4
  • #7 26 Kwi 2008 15:53
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    AMICAR napisał:
    ..do przewodow hamulcowych sa specjalne oczkowe klucze..
    tych uzywaj..


    W takim przypadku nic nie pomogą i wcale nie są takie rewelacyjne

    1
  • #8 26 Kwi 2008 16:02
    adam7009
    Poziom 38  

    Ja obcinam przewody i zakładam normalny klucz sześciokątny z grzechotką i idzie za każdym razem,na łączeniach z gumowymi dwa młoteczki i opukac.

    2
  • #9 29 Kwi 2008 18:55
    jpxx
    Poziom 13  

    Kilka razy wykręcałem (skutecznie) odpowietrznik tak, jak radził kolega Pawel wawa, czyli wykorzystać imadło. Jeśli nie kluczem, to wkręcić końcówkę odpowietrznika w imadło i ciągnąć za cylinderek - szczególnie jeśli klucz już przeskakuje.

    0
  • #10 29 Kwi 2008 19:11
    ma3-4ysz
    Poziom 24  

    Sprytna mała żabka do rur. Puki co jeszcze żaden odpowietrznik czy śruba, którą dało się złapać nie stawiała już oporów.

    1
  • #11 29 Kwi 2008 19:37
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Oj, to stara historia :). Z reguły używałem żabki do rur, a często pomagał punktowe podgrzanie do porządnej temperatury. Nawet po spokojnym przestygnięciu ładnie puszcza.

    -1
  • #12 16 Paź 2011 17:16
    nosek86
    Poziom 9  

    stare... ale dla potomnych... jaka żabka do rur przy odkręcaniu przewodów hamulcowych???

    że niby jak wepchać żabkę za zbiornik paliwa gdzie przeważnie montują trójniki rozdzielające główną nitkę od pompy hamulca?

    nie słyszał nikt o KLUCZACH OCZKOWYCH OTWARTYCH?

    np.
    http://www.przewody-hamulcowe.pl/search.php?o...=desc&search_query=klucz&submit_search=Szukaj

    daje kilka punktów podparcia więcej w porównaniu do płaskiego a dzięki nacięciu można go nasunąć na rurkę... i po problemie... po co kombinować?

    Pozdrawiam

    1
  • #13 16 Paź 2011 17:21
    Zico63
    Poziom 37  

    Świetne - jeśli tylko odpowietrznik jest na tyle grzeczny, że jest łaskaw "puścić"... Inaczej nawet taki pęknie lub "objedzie".
    Tylko sposób Kolegi Paweł wawa lub gdy nie da się wyjąć z powodów technicznych - Adam 70009

    1
  • #14 16 Paź 2011 17:25
    nosek86
    Poziom 9  

    odpowietrzniki wystarczy dzień wcześniej zlać produktami typu magiczne WD-40 , gorący płyn hamulcowy DOT3, dla bardziej zdesperowanych dobra coca cola.... najważniejsze do zlać czymkolwiek i dać czas aby się przeżarło...

    z odpowietrznikami to jak z bombą- jedna szansa albo puści albo objedzie lub co gorsza pęknie... i cylinderek lub cały docisk do wymiany :( choć są magiki którzy potrafią odpowietrznik rozwiercić bez uszkodzenia gniazda...

    0
  • #15 16 Paź 2011 17:31
    adresfizyczny
    Poziom 16  

    nosek86 napisał:
    stare... ale dla potomnych... jaka żabka do rur przy odkręcaniu przewodów hamulcowych???

    że niby jak wepchać żabkę za zbiornik paliwa gdzie przeważnie montują trójniki rozdzielające główną nitkę od pompy hamulca?

    nie słyszał nikt o KLUCZACH OCZKOWYCH OTWARTYCH?

    np.
    http://www.przewody-hamulcowe.pl/search.php?o...=desc&search_query=klucz&submit_search=Szukaj

    daje kilka punktów podparcia więcej w porównaniu do płaskiego a dzięki nacięciu można go nasunąć na rurkę... i po problemie... po co kombinować?

    Pozdrawiam


    Ale żeś się wyrwał... jak gumka z majtek. Szczegół że po prawie czterech latach a tego Matiza którego tu naprawiali już dawno opchnęli jakiemuś "bomowi" żeby wywiózł na swym wózeczku w złom.


    A co do tego twojego odkrycia to widac nie przeczytałeś dokladnie wszystkich wpisów bo już prawie cztery lata temu kolega Goldi stwierdził (i słusznie) że to pażdzież.


    goldwinger napisał:
    AMICAR napisał:
    ..do przewodow hamulcowych sa specjalne oczkowe klucze..
    tych uzywaj..


    W takim przypadku nic nie pomogą i wcale nie są takie rewelacyjne


    Pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    nosek86 napisał:
    odpowietrzniki wystarczy dzień wcześniej zlać produktami typu magiczne WD-40 , gorący płyn hamulcowy DOT3, dla bardziej zdesperowanych dobra coca cola.... najważniejsze do zlać czymkolwiek i dać czas aby się przeżarło...

    z odpowietrznikami to jak z bombą- jedna szansa albo puści albo objedzie lub co gorsza pęknie... i cylinderek lub cały docisk do wymiany :( choć są magiki którzy potrafią odpowietrznik rozwiercić bez uszkodzenia gniazda...


    Sam piszesz że z odpowietrznikami to toto loto bo pękają jak gumki w majtkach to po co zachwalasz WD-40?? A Coca-cola to jest dobra do wina gazowanego marki STRONG :D.

    Rozwiercić odpowietrznik i wykręcić bez uszkodzenia zacisku to żadna sztuka. Wystarczy wbić pilnik drugą stroną, uważając by nie dostać odłamkiem w oko :D

    Pozdrawiam

    0
  • #16 16 Paź 2011 17:37
    nosek86
    Poziom 9  

    nie zachwalam WD-40 bo rewelacyjne nie jest ale za to tanie... zwróciłem uwagę na środki penetrujące które pomagają...

    Oświeć mnie tylko proszę jak chcesz wybić odpowietrznik z docisku hamulcowego? przecinasz go kątówką na pół? :)

    a tematu faktycznie dokładnie nie przeczytałem... :( moja wina było o takich kluczach...

    Odpowietrznik ważne jest odkręcać idealnie prosto - każda siła boczna to wielkie prawdopodobieństwo jego złamania. Jakoś dałem sobie radę z wymianą przewodów chociaz straszyli mnie że to trudne jest... a mechanik chciał za problematyczną wymianę 300zł... a tak jestem bogatszy o doświadczenia i 280zl bogatszy ( 20zł poszło na klucz i WD :) )

    0
  • #17 16 Paź 2011 17:45
    adresfizyczny
    Poziom 16  

    nosek86 napisał:
    nie zachwalam WD-40 bo rewelacyjne nie jest ale za to tanie... zwróciłem uwagę na środki penetrujące które pomagają...


    No teorie penetracji gwintu odpowietrznika zostawmy już do swoich subiektywnych ocen i wewnętrznych przemyśleń :D.

    nosek86 napisał:

    Oświeć mnie tylko proszę jak chcesz wybić odpowietrznik z docisku hamulcowego? przecinasz go kątówką na pół? :)


    Widzisz nie załapałeś, nie chce wybić odpowietrznika. Tylko wbić w niego cosik i obrucić.

    Pozdrawiam

    0
  • #18 16 Paź 2011 17:58
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    nosek86 napisał:
    odpowietrzniki wystarczy dzień wcześniej zlać produktami typu magiczne WD-40 ,


    jakbym takie rzeczy dwa dni robił to dawno już bym padł z głodu, albo codziennie witał komornika

    -1
  • #19 16 Paź 2011 18:14
    wopor
    Poziom 32  

    Kol goldi ma racje, jak samochód ma swoje latka to tne rżne i wywalam nawet nie podchodzę do odkręcania toć taki zestaw naprawczy to góra 100zł cylinderek .stalowy + gumowy przewód, trójnik i tyle a te wynalazki z kluczami oczkowymi nacietymi jak odkrece to ok jak nie to grzanie rozwiercanie to sr......... po scianie, pracy na 2godziny a zysku co w pysku :D , tne i wyrzucam i klient dostaje toto w prezencie , jak samochód zabytek i cylinderek zabytek nie dokupienia to stół krzyżowy frezarka pionowa i wsio da rade zrobić ale pieniadze za prace też porzadne, nie zabytkowe :D.

    0
  • #20 16 Paź 2011 18:56
    ociz
    Moderator Samochody

    A ja wam powiem że oryginalne nawet 20-letnie przewody w większości samochodów odkręcam bez żadnego problemu, ale już tandetne miedziane zamienniki to po dwóch latach to sobie możesz chuchać dmuchać a i tak przeważnie nie odkręcisz bo się rurka obraca razem z dociskiem.

    0
  • #21 29 Paź 2011 21:46
    1marek133
    Poziom 2  

    A co powiecie o: "WURTH Odrdzewiacz w aerozolu ROST OFF ICE Spray", mam problem w Lanosie, moczę w nafcie, a jak nie puści, to jest ostatnia szansa. Jak ktoś to stosował, to niech napisze, bo ustrojstwo nie jest tanie.

    Jak odkręcić przewody hamulcowe?

    1
  • #22 29 Paź 2011 22:42
    ociz
    Moderator Samochody

    Ostatnio mi się trafił przewód od wspomagania z zapieczonym dociskiem na rurce (przekładnię musiałem rozebrać żeby go wykręcić) a że miałem czas to sobie testowałem takie różne wynalazki, w tym też taki mrożący ale innej marki. Nic z tych spray-ów nie poskutkowało, dopiero palnik zrobił swoje.

    0
  • #23 30 Paź 2011 10:46
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 30 Paź 2011 16:23
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    georgesgr napisał:
    Nie wiem jak nazywacie w Polsce


    "Morsy" na nie mówię :D

    Też używam takich, jak klucz otwarte oczko nie daje rady. Nadają się na już okrągłe nakrętki jak i jeszcze świeże, jedyne jakie polecam to King Tony, nie całe 100zł a są nie do zajechania, ważne aby dość mocno śrubę regulacyjną przykręcić i zacisnąć ile tylko się ma krzepy w łapkach ;)

    1
  • #25 30 Paź 2011 20:20
    1marek133
    Poziom 2  

    Podobnym jak na zdjęciu narzędziem odkręciłem przy cylinderku, a przy wężyku elastycznym mam masakrę, już drugi dzień moczę w nafcie i jutro zobaczymy co z tego wyniknie. Rano oblecę po jakieś lepsze narzędzia i poszukam tego specyfiku. Jak nie pomoże to będę miał nowiutki komplecik na lewy tył, czego chcę uniknąć.

    1
  • #26 30 Paź 2011 21:01
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #27 31 Paź 2011 20:25
    1marek133
    Poziom 2  

    Już po problemie. Kupiłem porządny klucz, bez problemu odkręciłem wężyk z drugiej strony, imadło i sukces.


    Jak odkręcić przewody hamulcowe?

    2