Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FORD 3000 TRAFFIC blokada klawiatury

Tomek 35 26 Kwi 2008 13:17 2272 13
  • #1 26 Kwi 2008 13:17
    Tomek 35
    Poziom 15  

    Problem polega na tym , że po wpisaniu kodu na wyświetlaczu jest standard 531 MW , ale radio nie reaguje na polecenia z klawiatury. Nie można go nawet wyłączyć. Jak usunąć taką blokadę?

    0 13
  • #2 26 Kwi 2008 16:18
    coderadio
    Spec od car audio

    To nie zadna blokada a napewno usterka radia. Zacznij od (jezeli masz oczywiscie) podmiany scianki czolowej zeby wykluczyc usterki panela a co za tym idzie klawiatury.

    0
  • #3 26 Kwi 2008 16:41
    apap
    Poziom 21  

    A które Ci nie chodzą? Jeżeli kod da się wpisać, to przecież elektrycznie i mechanicznie prawie wszystkie działają i podmianka wiele nie wniesie -

    0
  • #4 26 Kwi 2008 17:29
    SlaweK
    Poziom 43  

    No chyba nie 1,2,3,4,5,6 bo kod wpisuje a nie działa ON, FM..... Pomyśl. Pytanie raczej który dokładnie 3000 to jest. Ja bym obstawiał zwarty ON.

    SławeK

    0
  • #5 26 Kwi 2008 18:02
    Tomek 35
    Poziom 15  

    Jest to model 3000 TRAFFIC 2CHANEL. Nie napisałem, że przed wpisaniem kodu można przyciskiem ON/OFF wyłączyć i włączyć. Myśle, że klawiatura jest raczej dobra bo jak przytrzymuję któryś z klawiszy z wyjątkiem on/off to nie mogę wpisać kodu. Podejrzewam roszadę w pamięci procka.

    0
  • #6 27 Kwi 2008 13:06
    JaB
    Poziom 16  

    Witam
    Posłuchaj Kolegów, którzy w swoich postach napisali już wszystko co potrzebujesz wiedzieć...
    Chyba, że masz tzw. swój pogląd na tematy napraw, które to można dokonać czarodziejskim pierdnięciem...i zgarnąć kaskę.
    Uszkodzony masz panel...
    Pozdrawiam

    0
  • #7 28 Kwi 2008 19:31
    Tomek 35
    Poziom 15  

    Panel jest nr 1 na liście podejrzanych przy takich usterkach. Jednak raczej nie w tym przypadku. Rozebrałem, wyczyściłem pola stykowe, które zwierane są gumkami, a nie mikro switchami, pomierzyłem co trzeba, pęknięć też nie zauważyłem. Jest jeszcze coś - jak wprowadzę kod i wyjmę panelik, i nawet jak odłączę cały panel to radio też się nie wyłącza. Nie dysponuję w tej chwili innym takim sprawnym radiem. Dziękuję za zainteresowanie tematem i Pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #8 29 Kwi 2008 15:15
    djlj24
    Spec od car audio

    A ja stawiam na problem z zasilaniem tunera albo samym tunerem. Skoro do momentu wpisania kodu jest dobrze a problem się pojawia jak procesor oczekuje odpowiedzi od syntezera. Ciekawe czy reaguje poprawnie na zabranie plusa po stacyjce oraz przy wpisywaniu kodu jak kaseta siedzi w środku.
    W procesorze raczej nie ma co się wysypać - po prostu nie ma tam za wiele.

    0
  • #9 29 Kwi 2008 15:45
    sq6ade
    Poziom 40  

    W tych panelach występują upływności pomiędzy ścieżkami a połączeniami naniesionymi dziwną techniką - cos jak druk warstwowy. Upływności są rzędu kilkudziesięciu kiloomów. Trza odciąć taką ścieżkę i zastąpić ją kynarkiem. Upierdliwe ale wykonalne.

    0
  • #10 29 Kwi 2008 18:52
    Tomek 35
    Poziom 15  

    Z kasetą w środku - usterka bez zmian. Odpięcie zasilania od pin 3 nie powoduje wyłączenia radia. Przy obecności napięcia tylko na podtrzymaniu pin 1 można włączyć radio i wprowadzić kod - dalej jest jak poprzednio, czyli pełna blokada klawiatury. Na tunerze są napięcia rzędu 5V i 9V.

    0
  • #11 30 Kwi 2008 08:35
    sq6ade
    Poziom 40  

    Obmierz woltomierzem styki klawiatury. Na jednym styku powinno być 5V a na drugim ok 0V. Jeśli jest inaczj to możesz mieć to o czm pisałem powyżej.

    0
  • #12 30 Kwi 2008 09:48
    Tomek 35
    Poziom 15  

    Styki obmierzyłem. Każdy ma 5V i 0V. Sprawdzane na zakresie 20MΩ też nie wykazują przepływu. C.D.N. jak będę miał drugie takie radyjko do podmiany części.

    0
  • #13 02 Maj 2008 22:53
    apap
    Poziom 21  

    Bardzo sensownie wygląda uwaga djlj24 - zmierz napięcie Vtun, to wiele powie.

    0
  • #14 07 Maj 2008 14:34
    Tomek 35
    Poziom 15  

    Tuner sterowany jest po szynie i właśnie ona przywierała do masy w tunerze. Ktoś nagiął blaszkę ekranującą tunera podczas demontażu radia z samochodu - pewnie używał nie standardowych narzędzi bo i ramka na bokach też była uszkodzona. Jak odłączymy szynę od tunera to klawiatura też działa.

    0
  Szukaj w 5mln produktów