Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowarka Bosch AL 3640 CV - jak uruchomić?

26 Kwi 2008 20:31 9902 5
  • Poziom 13  
    Mam ładowarkę Bosch AL 3640 CV przeznaczoną do ładowania akumulatorów litowych 36 V w elektronarzędziach i chcę ją wykorzystać do ładowania pakietu 36 V złożonego z ogniw litowych. Problem jest w tym, że jak podłączę pakiet pod styki ładowarki (+ i -) to nic się nie dzieje, nie ładuje. Ładowarka ma trzeci styk oznaczony jako "bus" i wymaga podania na niego jakiegoś sygnału/napięcia, bez tego nie zacznie ładowania. Nie mam oryginalnej baterii, aby sprawdzić co i jak powinno być tam podłączone.

    Może ktoś posiada taki rozebrany akumulator albo jakieś jego zdjęcia, lub wie jak zmusić tą ładowarkę do pracy?

    Ładowarka Bosch AL 3640 CV - jak uruchomić?
  • Poziom 10  
    No to jest nas dwóch.
    Również posiadam tą ładowarkę i wiem co trzeba zrobić żeby zadziałała, ale nie jest to takie proste.
    Na początek ostrzeżenie. Jeśli masz pakiet 10 ogniw li-ion, to bezpośrednie podłączenie go do ładowarki raczej na wiele się nie zda. Wystarczy, że jedno ogniwo naładuje się szybciej, przekroczy się na nim napięcie 4,2 V i będzie po nim. Wiem to z doświadczenia, bo wykorzystuję ładowarkę 10,8 V Makity (pakiet z trzech ogniw w szeregu) i na początku połączyłem ogniwa bez zabezpieczenia. Ogniwa li-ion z akumulatorów do elektronarzędzi maja wbudowane zabezpieczenie przed przeładowaniem, ale większość dostępnych ogniw (np. laptopowe 18x65) nie mają takiego zabezpieczenia. Trzeba więc zaopatrzyć się w balanser, który nie tylko wyrówna nam pojemność akumulatorków, ale i nie pozwoli przeładować poszczególnych ogniw.
    Ale jak uruchomić ładowarkę.
    Ten trzeci bolec to wyjście na jakiś termistor, który rozłącza ładowanie w przypadku wzrostu temperatury akumulatora. W przypadku Makity wziąłem to ustrojstwo ze zużytego akumulatorka i ładowarka ładuje mi pakiet o 5 razy większej pojemności od firmowego (oczywiście z przyłączonym balanserem).
    Teraz zbudowałem akumulator z 50 ogniw li-ion 36 V do napędu silnika w kole roweru i chciałbym wykorzystać właśnie ładowarkę o której mowa w poście. Mój akumulator ma całkowitą pojemność 11 Ah.
    Muszę dokupić jeszcze balanser (na 12 ogniw kosztuje około 280 zł) i uruchomić ładowarkę.
    Niestety, trudno jest dostać zużyty akumulator do tej ładowarki.
  • Poziom 9  
    Akurat tak się złożyło, że pracuję przy produkcji tych akumulatorów, więc jutro wam napiszę co trzeba mieć, żeby to działało. Najprawdopodobniej ma tam być przyłączony termistor Bosch, zabezpieczający przed przegrzaniem ogniw lub rezystor o odpowiedniej impedancji, nie jestem pewien.
  • Poziom 11  
    Jestem w identycznej sytuacji jak Wy, proszę o rozwinięcie tematu, chętnie zleciłbym taka przeróbkę ładowarki do pakietu 100 ogniw 3,6 V Li-ion (1400 mA) do roweru z silnikiem elektrycznym. Ładowarkę BOSCH już posiadam, ale nie startuje... kontakt ogro(malpa)op.pl
  • Użytkownik usunął konto  

  • Poziom 39  
    Należy wymienić rezystor 180 kΩ tuż przy kondensatorze 150 µF/400V.