Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F '96 X16SZR Zwarcie w instalacji elektrycznej.

Robkowy 27 Kwi 2008 23:16 8272 17
  • #1 27 Kwi 2008 23:16
    Robkowy
    Poziom 13  

    Witam zainteresowanych.

    Problem może się okazać dość zawiły czytając jego opis, ale podejrzewam że rozwiązanie jest proste.

    Po przekręceniu kluczyka w stacyjce w II pozycję (czyli jeszcze przed rozruchem) nie świeci się żadna z kontrolek (prawidłowo powinny się zapalić kontrolka oleju, ładowania etc.).

    Co dziwne samochód odpala normalnie, z tym że wskaźnik obrotościomierza nawet nie drgnie. Silnik pracuje, ale obrotościomierz "leży". Dopiero po przyciśnięciu pedału gazu do ok. 2000 obr/min. obrotościomierz "załapuje" i dalej działa normalnie. Do tego zapala się kontrolka ładowania (świeci słabo). Czyli można powiedzieć, że deska rozdzielcza się "odblokowuje" po podkręceniu obrotów.

    Co do kontrolki ładowania. Świeci słabiutko do chwili włączenia ogrzewania tylniej szyby. Wtedy podświetla się znacznie mocniej. Podobne jest z hamulcem ręcznym. Kiedy zaciągam hamulec to zapala się kontrolka ręcznego i do tego mocniej zaczyna świecić ładowanie.

    Następne dziwne zachowanie jest w przełączniku świateł. Światła normalnie się uruchamiają. Natomiast przy ich wyłączaniu, obrotościomierz potrafi opaść do zera, przy czym silnik wcale się nie "dusi" i pracuje normalnie.

    Ładowanie akumulatora :
    -po uruchomieniu silnika bez gazowania(czyli z "martwą deską") nie ma ładowania (12,49V)
    -po przygazówce (odblokowana deska, działający obrotościomierz) jest ładowanie (14,49V)


    Kiedy pojawił się cały ten problem zgasło mi podświetlenie konsoli środkowej (pokrętła nawiewów). Rozebrałem ją i na kostce (złącze 9 stykowe) tam gdzie powinno być 12V, jest zwarcie. Kabel plusowy jest zwarty do masy.

    W woli formalność.
    Bezpieczniki wszystkie sprawdzone i są całe. Przy podłączonej konsoli nie wywala mi żadnego bezpiecznika mimo tego zwarcia.

    Wszystkie w/w problemy muszą mieć jakiś wspólny mianownik. Może ktoś się domyśla gdzie jest rozwiązanie?

    0 17
  • #2 28 Kwi 2008 09:04
    viper555
    spec od auto-elektro

    A wspólny mianownik to dwie sprawy pierwsza to przede wszystkim brak zasilania deski albo jakiejś masy ale raczej to pierwsze.P

    0
  • #3 28 Kwi 2008 09:19
    sławek-mu
    Poziom 12  

    jak jest zwarcie to sie spalił jakiś bezpiecznik sprawdź wszystkie na pewno jakiś się przepalił

    0
  • #4 28 Kwi 2008 22:27
    Robkowy
    Poziom 13  

    sławek-mu napisał:
    jak jest zwarcie to sie spalił jakiś bezpiecznik sprawdź wszystkie na pewno jakiś się przepalił


    Żaden bezpiecznik się nie spalił. Wszystkie sprawdzone były miernikiem.

    Dziś zauważyłem że wskaźnik temperatury nie dochodzi do 90. Mimo to przy staniu w korku wentylator się włącza. Więc wskazania z deki są złe.

    Dziś przejechałem po mieście 160km i żadnych problemów z silnikiem czy rozruchem.

    Musi gdzieś siać po instalacji przy desce. Sam nie bardzo mam czas na przebadanie tego problemu, więc chyba czeka mnie wizyta u elektryka.

    0
  • #5 12 Maj 2008 12:06
    dvs999
    Poziom 10  

    Najprościej i wygodniej będzie jak podjedziesz do elektryka, sam nie znajdziesz usterki bez odpowiedniego sprzętu.

    0
  • #6 12 Maj 2008 13:36
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    dvs999 napisał:
    Najprościej i wygodniej będzie jak podjedziesz do elektryka, sam nie znajdziesz usterki bez odpowiedniego sprzętu.


    Najlepiej jak nie będziesz pisał nic....
    Jaki to magiczny sprzęt potrzebny jest do znalezienia zwarcia?

    Kolego, zapewne nie masz zwarcia a jedynie brak zasilania na desce, schemat w dłoń, kontrolka, miernik i znalezienie usterki nie powinno zająć więcej niż pół godziny. Przekręcasz kluczyk do pozycji II i mierzysz/sprawdzasz zasilanie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Prawidłową wskazówkę dostałeś już w pierwszym poście, reszta to aż żal komentować...

    Dodano po 4 [minuty]:

    P.S. poszły punkty na ściągniecie schematu.

    0
  • #7 12 Maj 2008 18:17
    Robkowy
    Poziom 13  

    Wielkie dzięki Pawle.

    Pościągam schematy. Przeanalizuje i zabiorę się za robotę.

    0
  • #8 14 Maj 2008 18:57
    powidz
    Poziom 20  

    Tutaj żadne schematy nie są ci potrzebne.Zobacz dobrze bezpieczniki i nie miernikiem a kontrolką w układzie, zdarza się że bezpiecznik pod miernikiem i wzrokowo jest sprawny a pod obciążeniem ma przerwę.
    Zobacz jeszcze jak wyjmowałeś bezpieczniki czy włożyłeś w to samo miejsce.

    0
  • #9 17 Maj 2008 18:35
    techrys
    Poziom 28  

    Temperatura jest przekazywana z czujnika przy termostacie, prawdopodobnie zawiesił się w pozycji otwarty (na Twoje szczęście) i masz ciągle niedogrzany silnik. I oczywiście większe spalanie.
    Co do zegarów - zasilanie/masa.

    0
  • #10 24 Cze 2008 22:55
    doman83
    Poziom 2  

    Witam,

    U mnie dzis pojawiły się dokładnie takie same objawy. astra f 1.6 16v. Tez sprawdziłem bezpieczniki i wszystko gra, PRosze o informacje jeśli udało się rozwiązac problem.

    Pozdrawiam
    Doman83

    0
  • #11 24 Cze 2008 23:08
    springonion
    Poziom 12  

    Proponuję posprawdzać wszystkie podłączenia masy deski rozdzielczej (na schematach powinny być zaznaczone. Jest to astra, więc być może któryś z punktów podłączenia masy skorodował i nie ma należytego kontaktu, po zwiększaniu napięcia (silnik na wyższych obrotach masa zaczyna "łapać").

    0
  • #12 24 Cze 2008 23:36
    apcgassystem
    Poziom 15  

    A wskaźnik paliwa jak pokazuje?? Często uszkodzeniu ulega stabilizator napięcia 10V w desce rozdzielczej (o ile pamiętam TCA700).

    0
  • #13 24 Cze 2008 23:54
    kwok
    Poziom 39  

    ewidentny brak zasilania deski
    proponuję zacząć od wyciągnięcia licznika i sprawdzeniu czy jest 12V (zwykle czarny przewód)
    usterka może być w samym liczniku (uszkodzona folia) jak i w instalacji
    jeśli kolor przewodu jest inny to można poszukać po ścieżkach na folii - zasilanie dochodzi do kontrolki ładowania, smarowania, ham. ręcznego, check engine i jeszcze do paru innych rzeczy

    0
  • #14 25 Cze 2008 07:59
    doman83
    Poziom 2  

    Dzieki za odpowiedź,
    W tym momencie nie działa wskaxnik paliwa, nie działa wskaxnik temperatury, pali sie lampka od ładowania, wskazówka od obrotomierza dziwnie się zachowuje(jak odpale samochód to na początku nie reaguje na wcisnięcie pedału gazu) - więcej nie zauwazyłem.

    0
  • #15 25 Cze 2008 11:24
    momik12
    Poziom 31  

    Zobacz czy jest zasilanie na bezpieczniku F7 przewód koloru czrnego,jest na nim też brzęczyk świateł i elektryczne szyby.Dostałeś już wszystkie wskazówki na tacy.Jeśli nie potrafisz z nich skorzystać daj sobie spokój bo to cie kolego przerasta.

    0
  • #16 07 Kwi 2009 23:04
    marzyc
    Poziom 2  

    mi 2wa dni temu zrobiło się tak samo... jakie było rozwiązanie w powyrzszych postach... prosze o pomoc...

    kontrolki u mnie reagują tak samo w takich samych zachowaniach.

    0
  • #18 14 Kwi 2009 20:40
    bartek_j
    Poziom 35  

    Kolego, problemy z czytaniem masz? Problem w zasilaniu deski, przewód czarny... Po przekręceniu kluczyka ma tam być tyle co na akumulatorze.

    0