Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F '96 X16SZR Zwarcie w instalacji elektrycznej.

27 Kwi 2008 23:16 8731 17
  • Poziom 13  
    Witam zainteresowanych.

    Problem może się okazać dość zawiły czytając jego opis, ale podejrzewam że rozwiązanie jest proste.

    Po przekręceniu kluczyka w stacyjce w II pozycję (czyli jeszcze przed rozruchem) nie świeci się żadna z kontrolek (prawidłowo powinny się zapalić kontrolka oleju, ładowania etc.).

    Co dziwne samochód odpala normalnie, z tym że wskaźnik obrotościomierza nawet nie drgnie. Silnik pracuje, ale obrotościomierz "leży". Dopiero po przyciśnięciu pedału gazu do ok. 2000 obr/min. obrotościomierz "załapuje" i dalej działa normalnie. Do tego zapala się kontrolka ładowania (świeci słabo). Czyli można powiedzieć, że deska rozdzielcza się "odblokowuje" po podkręceniu obrotów.

    Co do kontrolki ładowania. Świeci słabiutko do chwili włączenia ogrzewania tylniej szyby. Wtedy podświetla się znacznie mocniej. Podobne jest z hamulcem ręcznym. Kiedy zaciągam hamulec to zapala się kontrolka ręcznego i do tego mocniej zaczyna świecić ładowanie.

    Następne dziwne zachowanie jest w przełączniku świateł. Światła normalnie się uruchamiają. Natomiast przy ich wyłączaniu, obrotościomierz potrafi opaść do zera, przy czym silnik wcale się nie "dusi" i pracuje normalnie.

    Ładowanie akumulatora :
    -po uruchomieniu silnika bez gazowania(czyli z "martwą deską") nie ma ładowania (12,49V)
    -po przygazówce (odblokowana deska, działający obrotościomierz) jest ładowanie (14,49V)


    Kiedy pojawił się cały ten problem zgasło mi podświetlenie konsoli środkowej (pokrętła nawiewów). Rozebrałem ją i na kostce (złącze 9 stykowe) tam gdzie powinno być 12V, jest zwarcie. Kabel plusowy jest zwarty do masy.

    W woli formalność.
    Bezpieczniki wszystkie sprawdzone i są całe. Przy podłączonej konsoli nie wywala mi żadnego bezpiecznika mimo tego zwarcia.

    Wszystkie w/w problemy muszą mieć jakiś wspólny mianownik. Może ktoś się domyśla gdzie jest rozwiązanie?
  • e-miernikie-mierniki
  • spec od auto-elektro
    A wspólny mianownik to dwie sprawy pierwsza to przede wszystkim brak zasilania deski albo jakiejś masy ale raczej to pierwsze.P
  • Poziom 12  
    jak jest zwarcie to sie spalił jakiś bezpiecznik sprawdź wszystkie na pewno jakiś się przepalił
  • Poziom 13  
    sławek-mu napisał:
    jak jest zwarcie to sie spalił jakiś bezpiecznik sprawdź wszystkie na pewno jakiś się przepalił


    Żaden bezpiecznik się nie spalił. Wszystkie sprawdzone były miernikiem.

    Dziś zauważyłem że wskaźnik temperatury nie dochodzi do 90. Mimo to przy staniu w korku wentylator się włącza. Więc wskazania z deki są złe.

    Dziś przejechałem po mieście 160km i żadnych problemów z silnikiem czy rozruchem.

    Musi gdzieś siać po instalacji przy desce. Sam nie bardzo mam czas na przebadanie tego problemu, więc chyba czeka mnie wizyta u elektryka.
  • Poziom 10  
    Najprościej i wygodniej będzie jak podjedziesz do elektryka, sam nie znajdziesz usterki bez odpowiedniego sprzętu.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    dvs999 napisał:
    Najprościej i wygodniej będzie jak podjedziesz do elektryka, sam nie znajdziesz usterki bez odpowiedniego sprzętu.


    Najlepiej jak nie będziesz pisał nic....
    Jaki to magiczny sprzęt potrzebny jest do znalezienia zwarcia?

    Kolego, zapewne nie masz zwarcia a jedynie brak zasilania na desce, schemat w dłoń, kontrolka, miernik i znalezienie usterki nie powinno zająć więcej niż pół godziny. Przekręcasz kluczyk do pozycji II i mierzysz/sprawdzasz zasilanie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Prawidłową wskazówkę dostałeś już w pierwszym poście, reszta to aż żal komentować...

    Dodano po 4 [minuty]:

    P.S. poszły punkty na ściągniecie schematu.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 13  
    Wielkie dzięki Pawle.

    Pościągam schematy. Przeanalizuje i zabiorę się za robotę.
  • Poziom 20  
    Tutaj żadne schematy nie są ci potrzebne.Zobacz dobrze bezpieczniki i nie miernikiem a kontrolką w układzie, zdarza się że bezpiecznik pod miernikiem i wzrokowo jest sprawny a pod obciążeniem ma przerwę.
    Zobacz jeszcze jak wyjmowałeś bezpieczniki czy włożyłeś w to samo miejsce.
  • Poziom 28  
    Temperatura jest przekazywana z czujnika przy termostacie, prawdopodobnie zawiesił się w pozycji otwarty (na Twoje szczęście) i masz ciągle niedogrzany silnik. I oczywiście większe spalanie.
    Co do zegarów - zasilanie/masa.
  • Poziom 2  
    Witam,

    U mnie dzis pojawiły się dokładnie takie same objawy. astra f 1.6 16v. Tez sprawdziłem bezpieczniki i wszystko gra, PRosze o informacje jeśli udało się rozwiązac problem.

    Pozdrawiam
    Doman83
  • Poziom 12  
    Proponuję posprawdzać wszystkie podłączenia masy deski rozdzielczej (na schematach powinny być zaznaczone. Jest to astra, więc być może któryś z punktów podłączenia masy skorodował i nie ma należytego kontaktu, po zwiększaniu napięcia (silnik na wyższych obrotach masa zaczyna "łapać").
  • Poziom 15  
    A wskaźnik paliwa jak pokazuje?? Często uszkodzeniu ulega stabilizator napięcia 10V w desce rozdzielczej (o ile pamiętam TCA700).
  • Poziom 39  
    ewidentny brak zasilania deski
    proponuję zacząć od wyciągnięcia licznika i sprawdzeniu czy jest 12V (zwykle czarny przewód)
    usterka może być w samym liczniku (uszkodzona folia) jak i w instalacji
    jeśli kolor przewodu jest inny to można poszukać po ścieżkach na folii - zasilanie dochodzi do kontrolki ładowania, smarowania, ham. ręcznego, check engine i jeszcze do paru innych rzeczy
  • Poziom 2  
    Dzieki za odpowiedź,
    W tym momencie nie działa wskaxnik paliwa, nie działa wskaxnik temperatury, pali sie lampka od ładowania, wskazówka od obrotomierza dziwnie się zachowuje(jak odpale samochód to na początku nie reaguje na wcisnięcie pedału gazu) - więcej nie zauwazyłem.
  • Poziom 31  
    Zobacz czy jest zasilanie na bezpieczniku F7 przewód koloru czrnego,jest na nim też brzęczyk świateł i elektryczne szyby.Dostałeś już wszystkie wskazówki na tacy.Jeśli nie potrafisz z nich skorzystać daj sobie spokój bo to cie kolego przerasta.
  • Poziom 2  
    mi 2wa dni temu zrobiło się tak samo... jakie było rozwiązanie w powyrzszych postach... prosze o pomoc...

    kontrolki u mnie reagują tak samo w takich samych zachowaniach.
  • Poziom 35  
    Kolego, problemy z czytaniem masz? Problem w zasilaniu deski, przewód czarny... Po przekręceniu kluczyka ma tam być tyle co na akumulatorze.