Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Likwidowanie sygnału FM w instalacji elektrycznej samochodu

28 Kwi 2008 16:34 2880 9
  • Poziom 2  
    Witam!

    Zamontowałem w aucie separator służący do odbioru radiofoni przy pomocy linijki ogrzewania tylnej szyby. Urządzenie(Hecks Schiebenantenne) separuje sygnał FM i "puszcza" go na radioodbiornik. Działa nawet nienajgorzej:)

    Ale...

    Zastanawia mnie jedna sprawa-czy sygnal FM, ktoty pozostaje w ukladzie nie spowoduje uszkodzen elektroniki (komp. pokladowy itp), oraz jak tego unkinac. Na pewno sprawe zalatiloby wstawienie odpowiedniego filtra tuz przy szybie.
    Potrzebowalbym schemat takiego filterka oraz sposob podlaczenia.
    dzieki z gory
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 19  
    khaz napisał:
    filtra tuz przy szybie
    Ale co chcesz fltrować? Nie ma możliwości że by "sygnał FM" z takiej anteny mógł w jakiś sposób wpływać na komputer pokładowy itp. Wg. mnie nie ma się co drapać gdzie nie swędzi.
  • Poziom 2  
    To pewnie nie wyraziłem się zbyt jasno...
    Chcę filtrowac prąd idący z ogrzewania na alternator i w ogóle na cały samochód, tak, aby sygnał radiowy indukowany na linijce nie rozwalił elektryki...
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 19  
    A co - teraz się te sygnały radiowe nie indukują na paskach ogrzewających?
    Co kolega porabiał na lekcjach fizyki w szkole?
  • Poziom 28  
    Powiem wiecej, spodziewałbym się że dopiero firma Hecks wstawiła dławiki między linijkę a resztę instalacji, żeby dobrze odebrać sygnał w.cz. a nie zewrzeć go do masy. Czyli dopiero po tej zmianie sygnał w.cz. ma mniejsze szanse dostania się do reszty elektroniki samochodu.
  • Poziom 25  
    khaz napisał:
    To pewnie nie wyraziłem się zbyt jasno...
    Chcę filtrowac prąd idący z ogrzewania na alternator i w ogóle na cały samochód, tak, aby sygnał radiowy indukowany na linijce nie rozwalił elektryki...

    Według mnie, prąd jednak płynie w przeciwnym kierunku - od alternatora do ogrzewania. Tak szczerze, to cała instalacja samochodowa jest wielką anteną, zaś karoseria przeciwwagą.
  • Poziom 28  
    Szanowny Diagran6 mowa o prądzie w.cz. , czy Twoim zdaniem to alternator jest jego źródłem?
    Zresztą nawet jeśli mówić o prądzie stałym to jednym przewodem płynie do grzejnika, a drugim od grzejnika do prostownika.
  • Poziom 25  
    Oczywiście pisałem o prądzie stałym, zaś w kwestii w.cz i jej wpływu na układ pojazdu powiem tak: Jeśli ten samochód jeździ po terenie jakiejś ruskiej stacji radarowej w polu działania anten, to obawy mogą być uzasadnione:D. Gdyby elektronika samochodowa była tak wrażliwa na promieniowanie elektromagnetyczne wokół nas (a jest tego tyle że z powodzeniem można zacząć zaliczać je do źródeł energii alternatywnej) wówczas większość samochodów nie opuściłaby linii produkcyjnej. Pozdrawiam wszystkich.
  • Poziom 28  
    Ale i to bywa, o ile pamiętam w New Yorku jest taki kwartał ulic gdzie codziennie musza holować kilka samochodów pędzonych komputerami. Pojazdy równo głupieją i stają. Po wycholowaniu kilkaset metrów dalej ożywają ponownie.
    Precyzyjnie nie stwierdzono co konkretnie jest przyczyną, ale dachy wieżowców w tym rejonie są wręcz zatłoczone rozmaitymi nadajnikami.

    ==========
    znzlazłem:


    RISKS-LIST: Risks-Forum Digest Saturday 2 February 2008 Volume 25 :
    Issue 04

    ...

    Date: Tue, 29 Jan 2008 20:12:25 -0500
    From: David Chessler <chess...@usa.net>
    Subject: Empire State Building car e-interference mystery (*NY Daily News*)

    In addition to some of the reported incidents, there were several incidents
    in the Washington area some years ago in which digital PBXs interfered with
    air traffic control at National Airport (as it was then called).

    http://www.nydailynews.com/news/2008/01/27/2008-01-27_empire_state_bu...
    http://www.nydailynews.com/img/2008/01/27/alg_empire-state.jpg
    Several cars a day get bizarrely stranded in a five-block 'Bermuda Triangle'
    near the Empire State Building.
    http://www.nydailynews.com/img/2008/01/27/amd_valeev.jpg

    In the shadow of the Empire State Building lies an "automotive Bermuda
    Triangle" - a five-block radius where vehicles mysteriously die. No one is
    sure what's causing it, but all roads appear to lead to the looming giant in
    our midst - specifically, its Art Deco mast and 203-foot-long, antenna-laden
    spire. "We get about 10 to 15 cars stuck near there every day," said Isaac
    Leviev, manager of Citywide Towing, the AAA's exclusive roadside assistance
    provider from 42nd St. to the Battery. "You pull the car four or five blocks
    to the west or east and the car starts right up."

    "The lights work, the horn works, everything. But it won't start," Russell
    Valeev, a driver for Golden Touch Transportation said one recent evening as
    he sat in his 2005 Ford van with the hood propped open on E. 35th St.,
    between Lexington and Park Aves. "It's my job. No money."

    The 102-story building, at Fifth Ave. between 33rd and 34th Sts., has been
    home to broadcast equipment since its opening in 1931, when RCA installed an
    experimental TV antenna. Since the 9/11 attacks destroyed the twin towers,
    the building has regained its status as the leading transmission site for
    commercial broadcast outfits, with 13 TV and 19 FM stations mounting
    antennas on its spire.

    The FCC said it has not received any complaints regarding interference
    affecting autos in midtown, and Empire State Building officials don't
    believe the claims. Yet some phantom transmission appears to cause the
    remote keyless entry systems of scores of car owners to go haywire and stop
    talking to their vehicles. [Source: Richard Weir, Empire State Building car
    zap mystery, *NY Daily News*, 29 Jan 2008; PGN-ed]

    [The NY Daily News blog is replete with cases reported by affected drivers.
    You can add yours to the blog or report it to rw...(malpa)nydailynews.com. But by
    now it's familiar territory and no longer News. PGN]
  • Poziom 18  
    Dziękować Bogu w Polsce nie mamy takiego zagęszczenia przekaźników radiowych jak w USA. Także kolego nie ma potrzeby filtrowania sygnału w.cz. w układzie zasilania auta.
    ( no chyba ze na szybie ujrzysz twarz ojca dyrektora, ale z tym to do strefy11 ;) )