Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf II 1.6 GTI duże spalanie

jpxx 28 Kwi 2008 17:02 9483 26
  • #1 28 Kwi 2008 17:02
    jpxx
    Poziom 13  

    Witam!

    Auto jak w temacie, Golf II z silnikiem 1.6 benzyna na mechanicznym wtrysku, 110 KM, z roku '86. Przy w miarę oszczędnej jeździe (max do 100 km/h, w zdecydowanej większości poza miastem) spala ok. 12l/100km, czyli mniej więcej drugie tyle, niż wynika ze wskazań MFA. Czy to jest normalne spalanie tego modelu?

    Silnik ma przejechane ok. 200 tys., ale pracuje równo i moc nie pozostawia zastrzeżeń. Czy ten model powinien mieć sondę lambda, bo z tego co widzę, to u mnie jej nie ma :?:

    Może ktoś wie, jak go wyleczyć z tego "pijaństwa", bo moja kieszeń długo takiej jazdy nie wytrzyma... :|

    0 26
  • Pomocny post
    #2 28 Kwi 2008 23:51
    cardiag
    Poziom 30  

    czy zamyka mu ssanie?

    0
  • #3 29 Kwi 2008 08:22
    jpxx
    Poziom 13  

    Raczej tak, bo jak się podgrzeje, obroty nieco spadają i na ciepłym silniku utrzymują się na ok. 1000-1100. Podejrzewałem taką wadę, ale nie za bardzo wiem jak sprawdzić to ssanie, bo pierwszy raz mam do czynienia z silnikiem tego typu.

    0
  • #4 29 Kwi 2008 19:40
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    za duże to spalanie
    podaj oznaczenie silnika bo chyba się pomyliłeś bo nie było mk2 1,6 o takiej mocy
    chyba chodzi ci o 1.8

    0
  • #5 29 Kwi 2008 20:15
    jpxx
    Poziom 13  

    Pojemność tak jak napisałem, 1.6. Identyczne parametry miał Mk1 GTI.
    1.8 miał większą moc.

    Oznaczenie na bloku silnika YN

    0
  • #6 29 Kwi 2008 22:29
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    niestety nie mam schematów do tego silnika więc nie mam pojęcia czy tam powinna być sonda
    za ssanie odpowiada niebieski czujnik od wody
    rezystancja przy 20 stopniach - 2000-3000 ohm
    przy 90 - 200-300

    0
  • #7 30 Kwi 2008 17:51
    trance84
    Poziom 28  

    1100-1000 to za wysokie obroty.

    ten Golf powinien mieć ok 850-900obr maks.

    Jeżeli ma takie wysokie obroty to sprawdz tak jak mówi mój poprzednik czujnik na wężu chłodnicy , potem zobacz zapłon , bo silnik ewidentnie ma za wyskie obroty wskazujące na ciagle właczone ssanie.

    I dlatego może mieć takiego kopa. :D

    0
  • #8 30 Kwi 2008 19:10
    jpxx
    Poziom 13  

    A propos tego czujnika - chodzi zapewne o jeden z tych dwóch na termostacie - ten z jednym przewodem, czy z dwoma?

    0
  • #9 30 Kwi 2008 19:12
    trance84
    Poziom 28  

    odpal silnik i zagrzej tak aby wskazówka z temp. wody sie dzwiłga wypnij jedna z kostek jezeli spadnie to jest to wskazowka więc druga mierz.

    jezeli to ta z jednym kablem wiec miernik i mierz opornśc pomiędzy masa auta i tym kablem.

    0
  • #10 30 Kwi 2008 21:52
    Tommi029
    Poziom 17  

    ciekawe, YN był montowany w Passacie i Audi 80 w latach 75-81 i miał 75 KM. Wydaje mi sie ze twój silnik był składany z kilku.

    0
  • #11 30 Kwi 2008 22:24
    jpxx
    Poziom 13  

    Sposób "na odpinanie " czujników to już sam wymyśliłem, tyle, że ten od wskaźnika w tablicy to jest chyba ten trzeci wkręcony w głowicę.

    Oznaczenie YN też mi nie pasuje do wtrysku, ale takie jest, a silnik ma mechaniczny wtrysk i 1.6 pojemności, przynajmniej w papierach... ale to nie jest istotne tak bardzo jak to, że żre za dużo paliwa...

    Jak w najprostszy sposób zamontować ręczny wyłącznik ssania?
    Czy ktoś w ogóle może mniej więcej wytłumaczyć mniej więcej mechanizm tego ssania, bo o ile w gaźnikowych silnikach mniej więcej wiem o co chodzi, to jeszcze nie do końca kumam jak to tutaj działa.

    0
  • #12 30 Kwi 2008 22:38
    trance84
    Poziom 28  

    więc wypnij ten z niebieskim przewodem jak go wypniesz powinien sie zmienic głos silnika i cieżko wchodzic na obroty.

    Nie da się ręcznie zamontować ssania bo to komputer tym steruje.

    A teraz mam pytanie do ciebie.

    Co rozumiesz przez mechaniczny układ wtryskowy?
    Bo taki miał tylko maluch mechaniczna pompa i dysze w gażniku.
    A ty masz pompę elektryczną i monowtrysk którym steruje komputer i od niego zalezy wszystko on ustala dawke paliwa zbierając info z paru czujników np:
    -temp i szybkości zassysanego powietrza
    -temp cieczy chłodzącej
    -zawartości CO2 w wydechu ale to musi być sonda lambda do tego zamontowana fabrycznie.

    więc może ty masz zwykły gaźnik.

    0
  • #13 30 Kwi 2008 22:42
    jpxx
    Poziom 13  

    Żaden monowtrysk i żaden gaźnik. Żeby nie było niedomówień, to silnik wygląda tak:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd43221a542dc4ce.html

    Układ zasilania silnika w maluchu nie miał nic wspólnego z wtryskiem, bo pompka (przeponowa) odpowiadała tam jedynie za podanie paliwa do komory gaźnika opadowego.

    Mechaniczny wtrysk to rodzaj bezpośredniego wtrysku, opracowany i stosowany chyba tylko przez VW-Audi.

    Wracając do tematu:
    Ręczny WYŁĄCZNIK ssania to chyba co innego niż całe sterowanie ssaniem. Ja po prostu chcę wyłączyć ssanie, które teraz prawdopodobnie jest cały czas włączone.

    0
  • #14 30 Kwi 2008 22:45
    trance84
    Poziom 28  

    więc co to jest?

    Diesel?

    Bo jeżeli to nie jest ani typowy gaźnik z dyszami , ani monowtrysk czyli gaźnik i zamiast dysz jest dysza rozpylająca paliwo sterowana komputerem to pozostaje jedynie pełen wtrysk czyli po jednym wtryskiwaczu na cylinder.

    Bo już Cię nie rozumiem.

    0
  • #15 30 Kwi 2008 22:48
    jpxx
    Poziom 13  

    trance84 napisał:
    po jednym wtryskiwaczu na cylinder.

    Bo już Cię nie rozumiem.


    No dokładnie to. Wyżej umieściłem link do zdjęcia, jak już ktoś nie rozumie z opisu, to niech zobaczy...

    0
  • #16 30 Kwi 2008 22:48
    trance84
    Poziom 28  

    wczytałem się troche w to co piszesz na początku.

    Żaden VW z silnikiem 1.6 nie ma 110KM
    Ja mam Seata Ibize 2.0 8V na pełnym wtrysku i ma tylko 115KM

    0
  • #17 30 Kwi 2008 22:52
    jpxx
    Poziom 13  

    110 KM miał już Golf I GTI właśnie przy 1.6 i mechanicznym wtrysku. W tej dyskusji nie chodzi o to, czy silnik ma 10 koni mniej czy więcej, tylko o to, co może być przyczyną zbyt dużego spalania.

    0
  • #18 30 Kwi 2008 23:28
    trance84
    Poziom 28  

    Po primo to nikt nie nabija sobie tutaj postów Twoim kosztem .
    Po secundo nikt nie da ci tutaj prostej recepty weź pokręć tą śrubką o 3 obroty a tą o 2 i będzie dobrze .

    Jeżeli chcesz szybkiej diagnozy to jedź do serwisu tam ci pół silnika wymienią zostawisz ze 3000zł u nich w kasie i dalej bedzie palił 12/100.

    Po primo to udrożnij mu odmę bo masz wąż od odmy zagięty to ten co leci od kolektora ssacego do rury za filtrem powietrza.
    Wywal filtr powietrza bo może jest tak zabity że silnik nie ma powietrza.

    Mam gdzieś opisane jak regulować ten silnik ale nie chce mi się już teraz szukać tego .

    Zostawie to na jutro...

    Dodano po 9 [minuty]:

    Silnik YN ma 75 KM

    Bo naprawde osiągnąc na takich starych rozwiązaniach technicznych i silniku 8 zaworowym moc 110 KM graniczy z cudem bez turbiny.

    Dodano po 6 [minuty]:

    tu masz link do strony opisującej rodzaje silników w VW i tam są trzy rodzaje silników YN montowane nawet do audi 80

    http://www.vwgolf.pl/?page_id=177

    Dodano po 12 [minuty]:

    i twój silnik naprawde ma tylko 75 KM .

    A to że pali tyle to może nie spala tego i wyrzuca przez wydech.
    A wydech drożny powinno ci ręke odrzucać jak ktoś ci go przegazuje.
    Ja jednak stawiam na jakiś czujnik walnięty i komputer wali maksymalna dawe paliwa.

    A ten model YN był wkładany do 81 roku.

    Więc to jest przeszczep i diabli wiedzą co w nim tam siedzi....

    0
  • Pomocny post
    #19 01 Maj 2008 07:43
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    to jest mechaniczny wtrysk paliwa
    podobny jest w audi b4 2.0
    nie wiem jak tu jest z tymi czujnikami ale w starszych silnikach od zegara był z boku od strony skrzyni a od ssania na górze w krućcu idącym do chłodnicy
    po ściągnięciu tego od ssania obroty silnika powinny wzrosnąć - jak nie wzrastają to najprawdopodobniej uszkodzony czujnik
    czujnik ten powinien mieć 2 piny, od zegara tylko jeden
    co do oznaczenia silnika to może tak być że ktoś przebił numery dlatego tak jest
    skoro jest to vw mk2 a fabryka nie montowała tego silnika tu więc to prawdopodobne że ktoś mógł przebić numery

    0
  • #20 01 Maj 2008 09:10
    jpxx
    Poziom 13  

    Jeżeli to jest ten z dwoma pinami, to na 90% uszkodzony, bo już na zimnym silniku ma zaledwie 36 ohm, czyli zdecydowanie nie tyle, ile pisałeś wcześniej.

    0
  • Pomocny post
    #21 01 Maj 2008 09:46
    trance84
    Poziom 28  

    Mam tą ksiązke jest opisany silnik 16 zaworowy ale tego jest 5 stron.
    Jak chcesz to ci to na maila przesle tylko to musze porobic zdjecia temu ale to nie teraz.

    A na szybko to zacznij od sprawdzenia styków na wszystkich czujnikach
    -na zaworze wolnych obrotów
    -zobacz w okolicy filtra powietrza czy wszystkie kostki maja styki.

    zawór wolnych obrotów jest przy przepustnicy jak włączysz zapłon to musi brzęczeć.

    Jest troche do sprawdzania.

    Jeżeli nie czujesz się na siłach radzę ci oddaj te auto do dobrego elektronika niech on to sprawdzi bo uwalisz komputer silnika.

    0
  • #22 01 Maj 2008 10:56
    jpxx
    Poziom 13  

    Styki sprawdziłem. Będę wdzięczny za każdy schemat, opis, etc.

    Jeszcze jedno - chyba zlokalizowałem dość poważny defekt - dodatkowy wtryskiwacz w kolektorze ssącym - otóż przy każdym PUSZCZENIU dźwigni gazu następował wtrysk dość pokaźnej ilości paliwa. Wg mnie jeżeli to powinno być, to raczej przy zwiększaniu obrotów, bo tak całe to paliwo idzie w wydech. Po odłączeniu elektrozaworu na tym wtryskiwaczu silnik pracuje tak samo, zobaczymy co będzie ze spalaniem.

    Co do ssania - raczej działa - po wyregulowaniu wolnych obrotów silnik pracuje równo (po rozgrzaniu) na ok. 900 obr, zaraz po zapaleniu zimnego ok. 1100-1200 obr.

    Co do naprawy u mechanika - chcę sam posprawdzać co się da, bo jeśli mam ładować dużo kasy w ten silnik, to chyba nie ma sensu. Cudów ze starego silnika i tak nikt nie zrobi.
    Zresztą i tak już rozważałem ewentualność zmiany całego silnika.

    0
  • #23 01 Maj 2008 11:07
    trance84
    Poziom 28  

    Daj mu obroty no ciepłym ok 800-850 nie mogą falowac jeżeli będą to rozbierz przepustnice znaczy sie wyczysc ją przedmuchaj wszytstkie możliwe dziurki w niej czasem zapychaja sie i nie ma ciągu wolnych obrotów.
    A przedewszystkim to udrożnij odme to bardzo wazne w tych silnikach.
    U mojej matki w passacie silnik 1.8 8V 112KM był zatkany ten wąż od odmy i cały olej wyciskało przez zimeringi.
    Udrożniłem wąż (dałem nowy) naprawiłem zawór wolnych obrotów(wyczysciłem i dałem nowe kable bo stare sie utleniły) i silnik na zimnym ma 1200 stabline bez wachania a po zagrzaniu 750-800 i tez stabilnie trzyma.

    Przedtem na zimnym miał 850 i po dodaniu gazu go zalewało nie miał mocy brak wolnych obrotów i dziwne zjawiska.

    A silnik chodzi jak rakieta a ma przejechane 343280 km.

    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #24 01 Maj 2008 14:46
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    jpxx napisał:
    Jeżeli to jest ten z dwoma pinami, to na 90% uszkodzony, bo już na zimnym silniku ma zaledwie 36 ohm, czyli zdecydowanie nie tyle, ile pisałeś wcześniej.

    jeżeli jest taka rezystancja to nie jest to wina tego czujnika
    auto by źle odpalało na zimnym bo nie byłoby ssania
    przy takiej rezystancji ssanie powinno być wyłączone

    0
  • Pomocny post
    #25 01 Maj 2008 16:56
    syko75
    Poziom 10  

    Witam!
    Rzeczywiście jak się wydaje jest to silnik 1,8 (bo takie były montowane w GTI z tych lat).
    Ma on wielopunktowy wtrysk paliwa K-Jetronic z dodatkowym wtryskiwaczem rozruchowym,który powinien wtryskiwać mieszankę tylko przy odpaleniu. Czas pracy wtryskiwacza rozruchowego uzależniony jest od temperatury cieczy chłodzącej (ok. 12 s przy -20 st.C; ok. 3 s przy 20 st.C; powyżej 40 nie powinien się włączyć - chyba, że jest uszkodzony czyjnik temperatury).
    Wtryskiwacz ten ma zawór elektromagnetyczny - podłącz równolegle żarówkę 2W - jeśli żarówka świeci to wtrysk podaje paliwo.
    Za właściwą regulację mieszanki podczas pracy odpowiada regulator nagrzewania silnika (umieszczony jest na bloku silnika z przodu), który w zależności od temperatury silnika przepuszcza mniej lub więcej paliwa do regulatora mieszanki.
    Ilość wtryskiwanego paliwa zależy też od ustawienia wstępnego przepływomierza mechanicznego,który w zależności od podciśnienia w kanale dolotowym uchyla przesłonę i przez dźwignię trzpień regulatora mieszanki.

    0
  • Pomocny post
    #26 01 Maj 2008 18:11
    trance84
    Poziom 28  

    Podaj mi maila na pw to przesle ci jak instrukcje do sprawdzania twojego silnika

    0
  • #27 02 Maj 2008 09:26
    jpxx
    Poziom 13  

    Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji, temat już zamknięty.

    0