Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 3 1.9D elektryczna pompa wspomagania nie działa

28 Kwi 2008 21:26 19900 28
  • Poziom 10  
    Witam !
    Sprawdziłem czy pompa dostaje napięcie , na zaciskach jest 12V i cisza. Wcześniej po załączeniu stacyjki słychać było jak pracuje. Myślę że, gdyby silnik pompy zablokował się mechanicznie to powinien przepalić się bezpiecznik, a ten jest dobry. Dodam że nie ma żadnych wycieków , poziom płynu hydraulicznego jest ok. Wydaje mi się że elektryczna pompa wspomagania w golfie 3 to dość rzadkie rozwiązanie. Szukałem takiej pompy na aukcjach, niestety bez rezultatu.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Elektryczne w golfie III? - pokaż bo nie widziałem i chyba nie zobaczę
  • Poziom 15  
    Napisałeś

    "Wydaje mi się że elektryczna pompa wspomagania w golfie 3 to dość rzadkie rozwiązanie. Szukałem takiej pompy na aukcjach, niestety bez rezultatu."




    Bo nie ma w golfie pompy elektrycznej!!!
  • Poziom 30  
    jesli by nawet była, dajesz napiecie to musi smigac. Jak nie to nadaje sie na złom.
  • Poziom 10  
    Witam !
    Pompa jest pod zbiorniczkiem płynu hydraulicznego . Jeśli uda mi się zrobić foto (trochę tam mało miejsca) to podeślę. Zastanawiałem się nad tym, czy ta pompa to np samoróbka czy coś w tym stylu, ale wiązka kabli, przewody hydrauliczne, nie wyglądają na wykonanie chałupnicze.
    Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale auto ma pełną nazwę Golf 3 CL ecomatic. Od strony komory silnika jest tak mało miejsca że nie umiem dojrzeć tabliczki znamionowej na tej pompie (jeśli jest takowa).
  • Poziom 39  
    A może ty widzisz pompę ABS.
  • spec od auto-elektro
    Nie było nigdy elektrycznej pompy wspomagania w trójce.
  • Poziom 39  
    Kolego Mietlorz może opisz objawy które cię niepokoją, będzie prościej.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Mam pomę wspomagania elektryczną w Golfie III a na dowód tej tezy podaje zdjęcia:
    Golf 3 1.9D elektryczna pompa wspomagania nie działa
    Golf 3 1.9D elektryczna pompa wspomagania nie działa
    Golf 3 1.9D elektryczna pompa wspomagania nie działa
    Golf 3 1.9D elektryczna pompa wspomagania nie działa
    Uległa ona najprawdopodbniej zniszczeniu a koszt nowej w moim wypadku to 2000 PLN. Podobno da się przystosować jakąś pompkę od Fabi lub po prostu przerobić na pasek :_) jednak koszty są :_(
    Symbole mojej pompki to 1HO423155A 30931139 do Golfa III 1,9 D listopad 1993 ecomatic
  • Pomocny post
    spec od auto-elektro
    rzeczywiście dziwoląg. W sumie ta pompa wykorzystuje silnik komutatorowy, więc jedyna awaria to wytarte szczotki. Renault Clio 2ph2 ma taką fajną pompe eletryczną, można próbowac zaadoptować.
    Co do zastosowania mechanicznej mogą byc problemy z listwą, mechaniczna ma trochę wyższe ciśnienie.
  • Poziom 10  
    Witam !
    Zdemontowałem pompę ,wymieniłem olej na nowy, i pompa pracuje bez zarzutu. Mogę jedynie przypuszczać że pompa z jakiegoś powodu się zablokowała. (Płyn hydrauliczny wyglądał jak przepracowany olej silnikowy diesla) Przy okazji zrobiłem foto.
  • spec od auto-elektro
    Mimo wszystko wartało by ją rozebrać, zobaczyc na silnik i sekcję tłoczącą.
  • Poziom 10  
    Mam jeszcze pytanie dotyczące prowizji.
    Zaznaczyłem opcję "rezygnuję z prowizji" -0.01 , a w poscie widzę że prowizję jakąś tam ustawiono automatyczne. Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić co zrobiłem źle?.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Wszystko dobrze zrobiłeś tylko rozmiar zdjęcia za duży stąd prowizja
  • Poziom 10  
    Jeśli jest tam faktycznie silnik komutatorowy, to wydaje mi się że problem mógł być skutkiem zablokowania się szczotki. Jeśli awaria się powtórzy to będę wiedział od czego zacząć.
    Serdzecznie dziękuję wszystkim za pomoc i odzew.
    Pozdrawiam!
  • spec od auto-elektro
    Nie ma co się lenić. Zakleszczenie szczotki zazwyczaj powoduje niekontakt i powstawanie łuku elektrycznego ( jak przy spawaniu), powoduje to obtopienie działki komutatora.
    Pompe na wierzch i przeglądnąć.
  • Poziom 10  
    Jacek 79 ! Powiem Ci że "zabiłeś mi klina" bo faktycznie jakiś powód był że pompa nie działała. Z drugiej strony mam obawy czy po rozebraniu pompy coś złego się z nią nie stanie np. rozszczelni,coś wypadnie z niej etc. Nie mam w tym temacie żadnego doświadczenia stąd mój niepokój. Cena nowej pompy to chyba połowa wartości mojego auta.
    Być może odezwie się ktoś kto rozbierał już taką pompę i da jakieś
    wskazówki co i jak trzeba zrobić , na co uważać przy demontażu.
    Pozdrawiam!
  • Poziom 27  
    Ja zawalczę z moją pompką jutro i mam nadzieję że przeżyje operacje :_)
    pompka nowa kosztuje dokładnie 2750 więc dużo :_(
    jest made in france więc lepiej nie rozkręceś :_)
    Co dosilnika to co podczas gdy silnik jest uruchommiony ma mieć napięcie 12V i czy opór pomiędzy - i + przy wyłączonym silniku ma być wykazany ?
    Sorry że podłączę się do tematu ale nie ma teraz sensu powielać go :_)
  • Poziom 10  
    O ile dobrze zrozumiałem pytanie to chodzi Ci o napięcie podawane na silnik pompy wspomagania. Więc tak :Napięcie powinno być ok. 12V. (Przy uruchomionym silniku , kiedy pracuje alternator ok. 14.5V). Natomiast opór uzwojenia silniczka pompy mierzony zwykłym miernikiem to ok. 0-1 ohm (przy pomiarze odlączene zasilania pompy obowiązkowe)
  • Poziom 2  
    Witam. Post jest dość nieświerzy ale postanowiłem dopisać do niego bo mam niemalże identyczną pompę elektrohydrauliczną w - Volvo:/.
    Jest to model 460 z 1995 roku, 1,9TD.
    Pompa jest "ukryta" w przednim prawym nadkolu w pozycji horyzontalnej i aby się do niej dostać trzeba rozebrać pół samochodu. Silnik daje się w prosty sposób rozkręcić:
    cztery szpilki łączą go z pompą hydrauliczną, po ich wykręceniu daje się łatwo rozdzielić, blok szczotkotrzymaczy zdjąć można z wałka wirnika po zdjęciu pierścienia osadczego.
    U mnie awaria pompy objawiała się w sposób następujący:
    po uruchomieniu zimnego silnika wspomaganie działało, po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu - wspomagania brak. Czasem potrafiło się "uruchomić" w czasie jazdy.
    Przyczyną był prawdopodobnie zanieczyszczony komutator oraz zawieszająca się szczotka (są cztery).
    Komutator przetoczyłem (były głębokie wrzery, miękki materiał)
    szczotki (trochę już przykrótkie) po oczyszczeniu i przesmarowaniu szczotkotrzymaczy założyłem ponownie - szczotki są grafitowe, zamienne muszą być na tyle miękkie aby nie zniszczyć komutatora i na tyle twarde żeby się nie zetrzeć po paru kilometrach jazdy - tylko gdzie takie można dostać?? Może ktoś wie?
    Po złożeniu i wymianie płynu wszystko wróciło do normy, wspomaganie jest w jak najlepszym porządku.
  • Poziom 10  
    Witam !
    U mnie szczotki były tak zużyte że musiałem je wymienić. Ponieważ oryginalne były nie do zdobycia , podjechałem do warsztatu zajmującego się el. samochodową , pokazałem szczotki i gościu dobrał mi podobne. Musiałem wydłużyć "ogonki" tych szczotek i lekko je zeszlifować na drobnym papierze ściernym. Trzeba to zrobić starannie bo, zbyt ciasna będzie się kleszczyć, zbyt luźna "kantować". Tak jak napisałeś ważna jest twardość tych szczotek. U mnie były grafitowo miedziane i podobne zostały dobrane. Od wymiany minął prawie rok i jak na razie nie mam żadnych problemów z wspomaganiem.
    Pzdrawiam !
  • Poziom 9  
    cześć mam podobny problem ,a mianowicie ; wspomaganie raz działa a raz nie ,takimi skokami. 2 gości nie mogło się połączyć z moim kompem ,dziwne. Ale z innymi działami typu ,silnik ,ogrzewanie , elektryka klima , połączył się bez problemu. Dopiero dziś 3 mechanik dał sobie rade i się połączył , są jakieś błędy . Nie mówili jakie . pali się przy tym pomarańczowa kierownica z ! . Ale to co się stało dziś to przebija wszystko, nie można było wyłączyć pompy wspomagania , nawet po wyjęciu kluczyka ,dopiero po zdjęciu klemy cisza?? Jak odpalę i zgaszę jest znowu to samo .1.4 TDI 75KM 2002 rok:?: Pompa elektrycznohydrauliczna .
  • Poziom 10  
    Do kolegi "lekfe" jak usuniesz awarię to napisz co było przyczyną. W ten sposób wszyscy się czegoś nauczymy.
  • Poziom 20  
    Witam temat stary, ale się podepne,
    Golf 3 1.9D CL ecomatic, przerobiony na manual,
    w zeszłym tygodniu (wielka sobota) przestała działać pompa wspomagania, po szybkich oględzinach, zabrałem się za naprawe, w sumie zajęło mi wszystko 5 godzin, wyczyściłem było pełno nalotu, oraz szczotki ledwo co dotykały komutator, lekko je zjechałem - są lekko trapezowate... pompa jest "naprawiona" tylko na jakiś czas, działa prawidłowo lepiej niż przed naprawą.

    Golf 3 1.9D elektryczna pompa wspomagania nie działa Golf 3 1.9D elektryczna pompa wspomagania nie działa

    Jak widać, komutator się zużył, podobnie szczotki.
    W najbliższym czasie mam zamiar, na szlifierce do równa zjechać komutator oraz wymienić szczotki, jednkaże myśle iż nie jest to rozwiązanie na dłuższy okres, dlatego w miedzy czasie dopasuje inny silnik.
  • Poziom 21  
    No i jaki silnik dobrałeś kolego ? Bo post nie zakończony a inni też chcieli by się dowiedzieć jak naprawiłeś ( min. i ja, )bo mi moja w volvie 460 1,9TDI nawaliła.Pozdro.
  • Poziom 9  
    Witam temat stary ale dawno rozwiązany padła pompa, kupiona używana na alegro za 600zł i po problemie.Cześć. Audi już dawno sprzedana ,na szczęście.
  • Poziom 21  
    Dziękuję za odpowiedź .A zostało coś ze starej w garażu ? Może bym coś wykorzystał?
  • Poziom 20  
    Witam, po przeczyszczeniu silnika, wyrównaniu szczotek... popmpa chodzi do dnia dzisiejszego, silnika niedobierałem choć miałem taki zamiar.
    Myślę nad innym rozwiązaniem a mianowicie, chce dokupić pompę manualną tzn zwykłą na psek klinowy... ceny zaczynają się od 30zł....
    Chcę dorobić mocowanie pompy i podpiąć się pod alternator paskiem klinowym, koszt całości nie przekroczy 100zł... natomiast cena regenerowanej pompy z wymianą to koszt 700zł czy warto???
    Plan zmiany pompy chce zrealizować w sezonie wiosenno-letnim.
  • Poziom 24  
    Jeśli nie korzystasz z funkcji ecomatic, to wstaw zwykłą. Ale pozbawisz się wtedy tejże funkcji.