Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel kadett - problem z pracą silnika

ismiglo 29 Kwi 2008 13:13 3328 12
  • #1 29 Kwi 2008 13:13
    ismiglo
    Poziom 10  

    Witam.
    Mam problem z poprawną pracą silnika. Wczoraj byłem na myjni samochodowej i umyłem samochód łącznie z podwoziem (podciśnieniem) i chyba nastąpiło jakieś zwarcie albo nie wiem co? Może zacznę od początku. Wyjechałem z myjni jakieś 2 km i było wszystko ok. Następnie zatrzymałem się na światłach i widziałem, że poszedł czarny dym! Nie wiem skąd - chyba spod samochodu. Wyłączyłem silnik żeby mi się coś n ie zjarało i wtedy już niestety nie mogłem odpalić auta. Dopiero na poboczu odłączyłem złącze od mapsensoru na chwilkę i autko z bólami dojechało do domu. Teraz auto niechce odpalić a jak już odpali na półgazie to nie chce przyspieszać i często gaśnie. Proszę o pomoc bo już wszystko poczyściłem i ręce mi opadają

    0 12
  • #2 29 Kwi 2008 14:45
    adam7009
    Poziom 38  

    do kopułki zaglądałeś?

    0
  • #3 29 Kwi 2008 16:39
    ismiglo
    Poziom 10  

    tak zaglądałem i wymieniłem kopułkę i sondę lambda a samochód nawet po odpaleniu gasnął. Teraz byłem u mechanika i ustawił wyższe obroty jakoś teraz zapala ale nie chce zabardzo wejść na obroty i ciągle świeci sie check engine

    0
  • #4 29 Kwi 2008 17:20
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    silnik jaki?

    0
  • #5 29 Kwi 2008 21:41
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam.W kadecie odczytasz kody błędów łącząc drutem Ai B w złączu diagnostycznym.Pewnie coś znajdziesz skoro pali się kontrolka elektroniki silnika.Cała procedura jest opisana na forum kadeta.Pozdrawiam Witek.

    0
  • #6 30 Kwi 2008 00:16
    poliwka1987
    Poziom 11  

    a według mnie wrecz alternator najlepiej jak osuszysz

    0
  • #7 30 Kwi 2008 12:47
    ismiglo
    Poziom 10  

    a jak odłączę alternator to lampka od check engine powinna zgasnąć?? czy to może być sterownik który steruje pracą silnika??

    Dodano po 1 [minuty]:

    kodów nie mogę odczytać bo lampka od check engine się świeci ciągle czy gniazdo jest odłączone czy nie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    a silnik E16NZ

    Dodano po 2 [godziny] 12 [minuty]:

    a jak sprawdzić komputer (sterownik) silnika czy jest sprawny??

    0
  • #8 30 Kwi 2008 15:05
    adam7009
    Poziom 38  

    bo w tym gnieździe trzeba zewrzec piny ,alternator nie ma nic wspólnego z kontrolką ,ani sterowaniem silka.

    0
  • #9 30 Kwi 2008 15:30
    trance84
    Poziom 28  

    Spróbuj odłączyć plus z aku i dotknąć nim (odłączonym !!!!) do masy aku.
    trzymaj tak z 10 sek.

    Potem poczekaj ok 2 min (wypal paierosa jak palisz).

    Czasem kody się same kasują.
    Bo nie wierze że woda po takim czasie jeszcze jeszcze siedzi gdzies.
    Ewentualnie dostała sie woda do paliwa i sterownik silnika na podstawie sondy lambda swierdził na tyle poważne błedy w spalaniu że nie mieści sie mu to w mapie pamięci ustawień silnika i wywala check engine.

    Sprawdz wszystkie połączenia i czujniki w silniku.

    A czy silnik chodzi na wszystkie gary?
    Masz LPG?

    Sprawdź stan świec czy nie są okopcone , wyczyśc wrazie czego ustaw odległość miedzy elektrodą wkręć włącz zapłon poczekaj 5 sek odpal jak zapali daj mu troche aby się zagrzał a potem przegazuj porządnie.


    Zobacz czy filtr powietrza nie jest mokry i przepuszcza powietrze najlepiej go wywal i odpal.

    Jak na czarno kopci to coś z mieszanką.

    No chyba że to zbieg okoliczności i poprostu kadett odszedł już prawie na tamten świat.

    Sprawdź czy masz drożny wąż odpowietrzania skrzyni korbowej to taki węzyk co idzie z pokrywy zaworów do węża zasialjącego powietrzem gaźnik tzw. odma .

    0
  • #10 30 Kwi 2008 16:31
    ismiglo
    Poziom 10  

    wąż od odpowietrzania jest drożny bo odkręciłem obudowę filtra powietrza i odstwiłem na bok - opel ma niestety już przedmuchy i widać kopcenie. Kopci na siwo. Pali też na wszystkie gary, bo sprawdzałem. Gdy odpali a ciężko mu rano bo zapali i zaraz gaśnie a jak uda się to jest bardzo słaby i trzeba bardzo delikatnie puszczać sprzęgło już miałem tak kilkakrotnie, że zdech mi na skrzyżowaniu. Ale zastanawia mnie ta żółta lampka od silnika bo ciągle się świeci nawet wtedy, gdy chcę kody wywołać i przez to nie mogę. A wogóle jest jakaś możliwość sprawdzenia samego komputera? A tak na marginesie pamiętam, że w polonezie na wtrysku na dole komputera były bezpieczniki czy tu też jest takie zabezpieczenie? W polonezie był taki sam wtrysk i taki sam koputer, hm

    Dodano po 3 [minuty]:

    świece też zostały wymienione, gazu nie mam i nie wiem czy na gazie by chodziło wszystko ok. Akmulator odłanczałem już bo poprzez krecenie rozrusznikiem rozładowałem:cry:

    0
  • #11 30 Kwi 2008 17:11
    trance84
    Poziom 28  

    to jest silnik na monowtrysku? czy na pełnym ?
    ale raczej na mono.
    więc zostaw wszystko tylko wywal filtr i załóż dekiel tak jakby on tam był.

    zrób z tymi klemami tak jak mówiłem . musi byc to rozpiete!!!

    dalej mówisz że kopci ale skad z wydechu czy jak np wyjmiesz bagnet.
    Jak wyjmiesz bagnet i walą spaliny z dziury po bagnecie to pierscienie.
    Jeżeli na chodzączym silniku odkręcisz korek i spadną obroty i zacznie sie dusic to dobrze jeszcze troche pojexdzi jak nie bedzie różnicy to masz juz pierscienie.

    Najprosciej to mu zmierz kompresje ona ci prawde powie.

    0
  • #13 05 Maj 2008 19:36
    ismiglo
    Poziom 10  

    Witam.
    Moje obawy okazały się trafione w 100%. Uszkodzenie tkwiło w komputerze (sterowniku). Jest uszkodzony i wymaga wymiany, gdyż nie widać na nim żadnych uszkodzeń tylko wtyczka jest zaśniedziała i cała wręcz niebieska, ale po oczyszczeniu to nic nie pomogło i byłem u elektryka, który podłączył drugi sprawny i wszystko działało, nawet autodiagnostyka. Dziękuję wszystkim za pomoc i zamykam post

    0