Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AVR, akcelerometr, zapis na karcie SD - podstawowe pytania.

robau 29 Kwi 2008 15:46 3304 4
  • #1 29 Kwi 2008 15:46
    robau
    Poziom 2  

Witam, to moj pierwszy post na tym forum. Jestem studentem drugiego roku informatyki na Uniwersytecie w Aberystwyth (Walia). Od kilku dni pracuje nad projektem, na potrzeby ktorego musze zaprojektowac urzadzenie do badania ruchu pasa maratonczyka w trakcie biegu.
    To jest pierwszy modul zwiazany z elektronika ktory studiuje, nie mam zadnego doswiadczenia w tym kierunku i dopiero zaczynam sie zagelbiac w temat.

Na urzadzenie skladaja sie:

Akcelerometr (http://www.sparkfun.com/commerce/product_info.php?products_id=758)
    Plytka AVR: http://www.compsys1.com/html/avr_sd_dev_board.html
    Dioda na plycie
    czytnik kart SD
    Pojedyncza bateria AA

pobor energii w tej chwili to 20.75 mAh, zakladam ze urzadzenie ma dzialac bez przerwy przez okolo 10 godzin, dlatego wybralem pojedyncza bateryjke AA (pojemnosc 2600mAh).

Problemy ktore mam w tej chwili:

- Nie wiem jaki jest pobor mocy czytnika kart SD w momencie zapisywania danych pobranych z akcelerometra.
    - Nie wiem w jaki sposob narysowac wszystkie podzespoly polaczone razem (prosty schemat)
    - nie potrafie opisac jak wykorzystac mozliwosci I/O na podzespolach ktorych uzylem.

Na ta chwile to chyba tyle, jesli ktos mialby chwilke wolnego czasu i zechcialby mi pomoc bylbym bardzo bardzo wdzieczny.

0 4
  • #2 29 Kwi 2008 15:49
    Balu
    Poziom 38  

Gdzieś mi się obiło o uszy, że SD bierze koło 300mA w momencie zapisu
    Do narysowania użyj np. Cadsoft Eagle *free do 8x10cm*
    3) o tych możliwościach IO - nie rozumiem.

0
  • #3 29 Kwi 2008 15:53
    robau
    Poziom 2