Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Najlepsze auto do nagłośnienia

Konrador 30 Kwi 2008 16:24 2430 18
  • #1 30 Kwi 2008 16:24
    Konrador
    Poziom 13  

    Czekam na wasze typy auta do najlepszego najłatwiejszego najtańszego a przedewszystkim efektywnego (nie efekciarskiego) nagłośnienia zwracam uwagę na takie elementy:

    -miejsce na dogodny montaż zestawu przedniego
    -wygłuszenie i wyciszenie fabryczne
    -budowa samochodu pozwalająca na przejście basu z bagażnika do kabiny
    -budowa samochodu pozwalająca na stworzenie poprawnej sceny
    -budowa samochodu pozwalająca ograniczyć koszty (np. krótsze auto - krótsze kable, mniej mat wygłuszających i mniej Watów potrzebnych)
    -cena zakupu auta (WAŻNE)
    -inne (chociażby dwa akumulatory - jeden w bagażniku ,wielkość bagażnika itp.)
    -itd.

    wiem że najłatwiej powiedzieć S klasa .. a nie o to chodzi a raczej o współczynnik cena/jakość
    napiszcie jak oceniacie wasze auta - czy warto/łatwo je nagłośnić

    0 18
  • #2 30 Kwi 2008 16:44
    stefciob
    Poziom 17  

    Ciekawy temat, ciekawe czy ktoś będzie dobierał samochód pod względem jak łatwo go nagłośnić (oprócz samochodów pokazowych i dbdragowych). I wątpie żeby S klasa była łatwa w nagłośnieniu, dużo elektroniki, wielki samochód, z bagażnika bardzo ciężko się przebić, cieżko rozebrać, olbrzymie drzwi i pewnie wypchane różnym ustrojstwem. Więc tak różowo nie jest ;)
    A i nie wiem do końca co ma budowa auto to stworzenia odpowiedniej sceny, chyba że chodzi o konstrukcję słupków i nie możność umieszenia na nich głośników!

    0
  • #3 30 Kwi 2008 17:16
    Konrador
    Poziom 13  

    Temat z jednej strony abstrakcyjny ale jednak nie do końca...
    Ciekawy jestem co do waszych katuszy ze względu właśnie na budowę auta np. mercedesowe baki paliwa miedzy kanapą a bagażnikiem.

    u mnie : koreańskie auta jest ciężko wygłuszyć ale mimo wszystko nie dużym kosztem + licznymi roboczo godzinami da się zrobić dobre warunki grania wszysytko zalezy od poświęconego czasu

    Jeśli chodzi o stworzenie sceny z tego co mi wiadomo w dużych autach łatwiej jest zrobić wrażenie przestrzeni. W wywiadzie gość z kliniki dźwięku mówił że najłatwiej wygłuszyć auta luksusowe zaś ciężko sportowe (mało miejsca) i terenowe (dużo wygłuszania) ale w tym ostatnim przypadku łatwo o dobrą scenę

    0
  • #4 30 Kwi 2008 18:46
    powalla
    Moderator CarAudio

    Czyli duży bagażnik nie oddzielony od przedziału pasażerskiego ,szerokie auto,dwa aku ,niska cena ..........wypisz wymaluj T4 w wersji multivan (lepsze wyciszenie wewnątrz) :-)



    PS: tylko zmienić boczki na te z wersji Transporter(lepsze umiejscowienie wofera) i pojazd do nagłośnienia idealny



    PS 2 : nie brać na poważnie .............podobnie jak cały temat .Każdy będzie pisał o swoim wyimaginowanym aucie ,a realia są jak każdy wie zgoła inne .........zobaczcie co wygrywa w zawodach CA (SQ)..........szare myszki ......ważny jest pomysł ,sprzęt i chyba najważniejszy "stroiciel" ,a samochód to tylko "dodatek" .

    0
  • #5 30 Kwi 2008 19:08
    tplewa
    Poziom 37  

    latwiej by bylo wymienic auta ktore sa lekkim koszmarem przy montowaniu sprzetu oraz trudne w naglosnieniu :)

    A reszta jak napisal powalla liczy sie dobre dobranie sprzetu i przemyslany montaz :) - samo auto nie gra :)

    0
  • #6 30 Kwi 2008 19:42
    xTrEmE_baSS
    Poziom 23  

    mi się wydaje że kiedyś zainwestowałbym w Mercedes'a Vito ;)

    0
  • #7 30 Kwi 2008 22:10
    jarimir
    Poziom 17  

    Wiekszosc czynnikow ktore podales spelnia jedno auto a mianowicie VW golf IV. Sam bylem na etapie szukania takie auta dogodnego do CA az wczoraj kupilem auto ktore jest przeciwienstwem ale mam nadzieje ze dam rade.
    Do rzeczy.
    1) w golfie czwartej generacji drzwi sa idealne do CA poniewaz cale drzwi sa w srodku zamknieta komora dzieki zastosowaniu przez vw blachy ktora zakrywa cala przestrzen pod tapicerka drzwi.Otwory sa na glosniki juz 6.5 pozatym wygluszenie i stworzenie szczelnych kommor to proscizna
    2) co do wysokotonowcow to tez nie ma najmniejszego problemu bo mozna zamontowac na slupkach i stworzy sie juz niezla scene muzyczna
    3) istnieje mozliwosc dla wymagajacych zastosowania oprocz standardowego radia 1 din mozliwosc montarzu radia dvd 2 din bo sa otwory na 2 din, lub np radio plus procek
    4) bagaznik golfa idealnie nadaje sie do basu,jest dosc duzy i gleboki .Suba oddziela tylko polka albo mozna zabudowac rowno z tylnymi siedzeniami
    5) do silnikow tdi pasuje i niektorych benzyniakow pasuje alternator od vw 2.0 tdi 180A . Jest to naprawde mocny altek i latwo go wymienic np ze standardowego 90 i szybki przyrost na 180 co pozwoli zasilic dwa duze akumulatory i jednoczesnie da zasilanie nawet do sporych mocy ok 2kw rms spokojnie
    6) auto jest krotkie i dosc male co powoduje ze mozna uzyskac spore cisnienie przy juz nieduzych mocach
    7) tak jak chciales jest krotkie wiec nie trzeba jakis dlugich kabli zasilajacych i sygnalowych
    8 )pozatym majac silnik tdi bardzo latwo zwiekszyc moc i oszczedne auto
    Mam nadzieje ze troche pomoglem naswietlic obraz auta dosc dobrego do Ca

    0
  • #8 30 Kwi 2008 23:20
    Konrador
    Poziom 13  

    pkt 8. nie zrozumiały... diesel w przypadku wyciszenia to duze utrudnienie o tyle lepiej że nie ma zakłóceń z układu zapłonowego. Najlepszy typ silnika to chyba v8 o ile się nie mylę ??

    0
  • #9 30 Kwi 2008 23:31
    jarimir
    Poziom 17  

    Chodzi o to ze auto bedzie oszczedne i nie bedzie odczuwalo duzych obciazen przez pobor pradu mocnego alternatora co moglo by byc problemem z silnikiem np 1.4. to bylo tak poza nawiasem.

    0
  • #10 01 Maj 2008 11:22
    Potwórciastkowy
    Poziom 14  

    To jest bardzo dobry temat , w szczególości jeśli chodzi o odbiór przedniej sceny. Także miałem dylemat i wybrałem P307 , scena pięknie się "rozkłada" (w moim przypadku stereofonia jak i przestrzeń przodu jest po prostu niewiarygodna) spwodowane jest to nie tylko niezłym sprzętem , ale także tym iż kierowca ma przed sobą spory litraż wolnej przestrzeni do wypełnienia dźwiękiem ;) Porównanie odbioru w dużo "mniejszym" samochodzie (wnętrzu) , więc bzdur nie piszę. Odbiór rejestrów niższych raczej nie ma wpływu na wielkość samochodu (bagażnika) ... chociaż różnice napewno będą niewielkie. Teraz pracuje nad wokalem(9812 na DRX960rz) i poprawą głuszenia drzwii :D

    p.s. no niestety , ale powyżej 110km/h wszystko się pier**** ... w 307 :)

    0
  • #11 01 Maj 2008 11:38
    inspirationss
    Poziom 10  

    Ja proponuje renault espace 1 ale po FL sam mialem takiego 2.1TDI piekna maszynka a do audio wysmienita

    0
  • #12 01 Maj 2008 14:29
    herdi
    Poziom 23  

    Mazda 323 BG super akustyka kabiny :) ale to stara furmanka :(

    Pozdrawiam Tomek

    0
  • #13 01 Maj 2008 19:50
    łowieca
    Poziom 29  

    No no a Daewoo Matiz swego czasu był mistrzem europy w SQ i co ?? :P
    Liczy sie sprzęt i umiejętności :)

    Koniec przekazu :)

    0
  • #14 01 Maj 2008 19:55
    tplewa
    Poziom 37  

    łowieca napisał:
    No no a Daewoo Matiz swego czasu był mistrzem europy w SQ i co ?? :P
    Liczy sie sprzęt i umiejętności :)

    Koniec przekazu :)


    dokladnie :) tylko to robota dla cierpliwych. Najlepiej jak sie trafi na auto gdzie wszystko zaczyna skrzypiec i trzeszczec, od takie rozbieranie i skladanie auta non stop :)

    0
  • #15 01 Maj 2008 20:25
    Konrador
    Poziom 13  

    Jasne że jak ktoś da dowolne auto do fachowców + $ na sprzęt to i tak będzie super grało ale zakładam że nie każdego na to stać

    0
  • #16 01 Maj 2008 20:41
    tplewa
    Poziom 37  

    Konrador napisał:
    Jasne że jak ktoś da dowolne auto do fachowców + $ na sprzęt to i tak będzie super grało ale zakładam że nie każdego na to stać


    Ale samo auto nie gra - jakie bys nie kupil to i tak trzeba troche pracy i kasy wpakowac...

    Do tego na takiego matiza poleci ci mniej materialow tlumiacych niz na duza fure :)

    0
  • #17 01 Maj 2008 21:30
    Konrador
    Poziom 13  

    no ale w maluchu będzie ciężej niż w T4:)

    0
  • #18 02 Maj 2008 06:56
    slavwek.ie
    Poziom 34  

    Nadmienię, że Matiz wcale nie jest trudny do nagłośnienia. Tłumi się bardzo dobrze, jak tplewa napisał mało pochłania materiałów, przeróbka z fabryki na 165mm to żaden problem, w słupkach miejsca na tweetery (i nie tylko) całe mnóstwo.

    P.S. Był już taki temat...

    0
  • #19 03 Maj 2008 08:34
    aduski
    Poziom 12  

    A ja też proponuje malucha ;-) tam to tylko podsufitke przykleic do sufitu a konserwacja zrobi reszte ;-) ajk niema konserwacji to maluszka też już niema ;-)

    0