Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.
  • #1
    Mario.M
    Level 19  
    Po odpaleniu na ssaniu chodzi chwilkę i gaśnie. Bez sannia jest to samo. Gdy silnik się rozgrzeje to jest niewielka poprawa. Wymieniłem gaźnik, sprawdziłem pompkę, wlałem denaturatu do benzyny, próbowałem już wszystkiego. Czy przyczyną może być uszczelka pod głowicą i na skutek tego dostaje się płyn z chłodnicy na tłoki ? Czy trzeba wyciągać silnik żeby zmienić uszczelkę pod głowicą ?
  • #2
    diag
    Level 29  
    Sprawdź czy nie zawieszaja sie zaworki w pompce oraz czy są szczelne .
    Zaworek powrotu widać po tym czy paliwo się nie cofa. Jeżeli jest powietrze w przewodach sprawdź szczelność ukł. paliwoewgo.
  • #3
    Mario.M
    Level 19  
    Sprawdziłem pompkę i jest OK. Spróbuję jeszcze podać paliwo do pompki z butelki. To auto było już u mechaników i rozłożyli ręce, nie wiedzą co jest. Zachowuję się jakby nie chwilowo nie mógł przepalić paliwa, po chwili jest ok i zaraz znowu to samo. Zbiornik na płyn do chłodnicy był prawie pusty. Jeśli to nie pomoże to wyciągam silnik.
  • #4
    Anonymous
    Anonymous  
  • #5
    wloc
    Level 34  
    Jesli dostawaloby sie paliwo to bys mial problemy z odpaleniem dlugo bys musial krecic zeby zapalil przedewszystkim ktory to cienias z jakim gaznikiem Webera czy Aisana
  • #6
    Mario.M
    Level 19  
    Nie wiem jaki to gaźnik ale jest to cienias z katalizatorem i gaźnik ma kupe wężyków. Założyłem inny gaźnik i dalej to samo. Są problemy z odpaleniem ale wygląda to tak, że chwilkę chodzi dobrze na ssaniu i zaraz go dusi, przygazuję mu troszkę, podusi go trochę, chwile jest ok i znowu to samo. Pompka jest sprawdzona, był już ten cienias u mechanika i też nie wie co jest. W najbliższych dniach sprawdzę uszszelkę pod głowicą bo wydaje mi się że jednak ten płyn z chłodnicy dostaje się na tłoki.
  • #7
    Klejnot
    Level 11  
    Na początek posprawdzaj gumowe przewody podciśnienia.
    Prawdopodobnie któryś z nich jest przetarty,to bardzo częsta usterka w gaźnikach Aisan (z twojego opisu wynika, że to ten gaźnik). Przewody te sterują mieszanką ssania. Dodatkowo sprawdź przewód czujki temperatury. Jest w okolicach zamka maski. Często wchodzi w zamek i zostaje przecięty.

    Klejnot
  • #8
    Driver.s
    Level 11  
    a może to wałek rozrządu. sprawdzałeś? w cieniasach to częste. właśnie na wolnych obrotach gaśnie. a zawory ci nie "klepią"? bo jeśli to nie uszczelka pod głowicą to wtedy napewno wałek rozrządu.
  • #9
    Artwin
    Level 16  
    Miałem podobny przypadek -był w środku pęknięty kabelek dyszy wolnych obrotów.Jak odpalisz auto poruszaj kabelkami i wtyczką przy gażniku.I przejżyj jak już to ktoś powiedział kabelki podciśnienia.
  • #10
    Driver.s
    Level 11  
    fakt z tym kabelkiem! miałem coś takiego w "maluchu" a to to samo! :-) (jeśli chodzi o silnik) tyle, że silnik gasł odrazu a ten podobno chwile chodzi.
  • #12
    gmail
    Level 16  
    elektrit wrote:
    W cienkim obrywa się przewód od czujnika połozenia wału.Jak silnik pracuje to ruszaj ta kostka od niego.Jak silnik zacznie przerywać to masz winowajcę.

    Gdzie znajduje się ten czujnik z tą kostką? Mam podobne objawy i może to jest to?
    Pozdrawiam
  • #13
    Driver.s
    Level 11  
    czujnik to kabel zakończony plastikiem i przykręcony obok kołą pasowego, patrząc na silnik to od przodu auta (tylko w cc700). na kole pasowym (tym na którym chodzi pasek klinowy od alternatora) jest taka metalowa nalewka w jednym miejscu na krawędzi i ona daje znak dla czyjnika połoźenia wału.
  • #14
    Spy_
    Level 13  
    znajmomy miał takie objawy i tak jak piszesz była to uszczelka pod głowicą. Zresztą w CC 700 te głowice lubią się krzywić, i w cylindrach zaczyna zbierać się woda. Sprawdź czy nie masz gdzieś nieszczelności w układzie chłodzenia jeśli nie to prawdopodobnie uszczelka. Ale zanim bym kupił uszczelkę to najpierw pojechałbym do porządnego gaźnikowca bo gaźnik Aisan to chyba największa pomyłka i zaprzeczenie japońskiej solidności...
  • #15
    Zbysław
    Level 24  
    Popieram poprzedni post - gaznik elektroniczny w CC700 jest wyjątkowo skomplikowany, ma dużo więcej dołączonych czujników niż układ wtryskowy>>>>>>>NIE NALEŻY W NIM GRZEBAĆ I EKSPERYMENTOWAĆ>>>>> trzeba niestety poszukać specjalistów od tych gazników (trudno znalezć)
  • #16
    Adam700
    Level 22  
    jezeli nie ma plynu w zbiorniczku po pewnym czasie pracy silnika to albo gdzies sie on leje albo jak nie to na bank uszczelka głwoicy,sprawdz przewod czujnika predkosci obrotowej walu korbowego(jego polaczenie z instalacja elektr.),jest to przymocowane do kolektora ssacego powietrze na gazniku-sama kostka i jej odcinek w gore instalacji jakies 5 cm za kostka trzeba rozizolowac i bedzie mala zaciskana zlaczka usun ja calkiem a zamiast niej przewody skrec i zalutuj,zaluz dobra na bank pompe paliwa,gaznik wyczysc(nie sluchaj ze jest skomplikowany,sprawdz wszystkie przewody podcisnienia),jezeli to nie pomoze to bedzie to wytarty walek rozrzadu(wytarta krzywka napedzajaca popychacz pompy paliwa).w razie pytan dzwon-0506283844
  • #17
    cobraa
    Level 27  
    Zaworki w pompie ci nie trzymaja i paliwo ucieka do zbiornika. Poprostu zapalisz i wypali do co mial w gazniku po czym potem zgasnie i musisz troche pokrecic zeby nanowo nabil paliwa i potem pewnie chodzi. Po nocy sytuacja ci sie ponowi. Uszczelka pod glowica napewno takiego objawu nie da !!!
  • #18
    wojub
    Level 11  
    Witam

    Zakładam, że wiesz że CC z gaźnikiem AISAN ma półautomatyczne ssanie i wiesz w jaki sposób uruchamiać zimny silnik. Jeśli zauważyłeś, że ubywa płyn w chłodnicy i jeśli nie ma widocznych przecieków to przyczyną jest uszczelka pod głowicę. Możesz jeszcze sprawdzić wygląd świec, przy uszkodzonej uszczelce któraś będzie wypłukana.

    gb
  • #20
    felkon
    Level 11  
    Greg_B wrote:
    Witam

    Zakładam, że wiesz że CC z gaźnikiem AISAN ma półautomatyczne ssanie i wiesz w jaki sposób uruchamiać zimny silnik. Jeśli zauważyłeś, że ubywa płyn w chłodnicy i jeśli nie ma widocznych przecieków to przyczyną jest uszczelka pod głowicę. Możesz jeszcze sprawdzić wygląd świec, przy uszkodzonej uszczelce któraś będzie wypłukana.

    gb

    W przypadku gdy wyprzedzenie kata zaplonu oraz mieszanka paliwowo-powietrzna sa dobrze wyregulowane to golym okiem raczej nie ma mowy stwierdzic czy swieca zaplonowa jest "wyplukana" gdyz swieca taka jest pozbawiona wiekszego "nagaru". Za to w sytuacji kiedy walnieta jest uszczelka pod glowica prawie zawsze wystepuje przeciek plynow miedzy ukladem smarowania a ukladem chlodzenia, zatem nalezaloby sprawdzic, czy w plynie chlodzacym plywaja tluste "oka" oraz czy olej silnikowy nie stracil swojej konsystencji (robi sie rzadki i zmienia kolor z ciemnobrazowego na na kawowy).
    Natomiast jesli przyczyna lezy po stronie pompki paliwowej (ew. krzywki napedzajacej) to przed wlozeniem kasy w wymiane walka rozrzadu mozna sprobowac "napawac" element w pompce paliwa ktory jest odchylany przez krzywke z rozrzadu - w tym przypadku to tylko moje hipotetyczne zalozenie gdyz nigdy nie robilem tego w CC, za to w Polonezie taka operacja udala mi sie kiedy zamontowalem pompke paliwa od Łady.
    Pozdrawiam.
  • #21
    Mieczysław
    Level 21  
    Spróbuj sprawdzić,czy silnik będzie pracował jak odkrecisz katalizator, albo wykręcisz sondę, lub śrubę ( jeśli coś takiego masz) w kolektorze wydechowym. Ja i wszyscy fachowcy w moim mieście walczyłem trzy miesiące, a nikomu nie przyszło do głowy,że katalizator się zapchał.
  • #22
    Pufan
    Level 20  
    Ja miałem ostatnio identyczny problem.
    Odpalam wchodzi na obroty i gaśnie.Ja mam aisana i w moim przypadku zacina sie klapka od ssania(ta zamykająca dopływ powietrza)Musisz odkręcić dolot powietrza i ją zobaczysz.
    Pozdro Pufan!!!

    No tak tylko tyle że gaxnik podmieniałeś.