Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Plazma LG 60PF95 - ciemny obraz, pozioma kreska

cyklo 01 Maj 2008 13:41 5130 7
  • #1 01 Maj 2008 13:41
    cyklo
    Poziom 2  

    Chciałbym prosić fachowców o zdiagnozowanie usterki. Nie jestem elektronikiem a jedynie użytkownikiem. Wprawdzie TV teoretycznie jest na gwarancji, jednak mam pewne obawy co do możliwości skutecznej jej realizacji - Tv ma uszkodzona obudowę w dolnym narożu - jestem pewien ze nie ma to związku z zaistniałą usterką, bo działa przez 4 miesiące wyśmienicie. Dlatego chciałbym się dowiedzieć jak poważna może to być usterka i jakich ewentualnie kosztów naprawy mogę się spodziewać. Być może dla fachowca opis takiej usterki brzmi całkiem znajomo i może mi dac jakąś informację na ten temat.

    Telewizor działał 4 miesiące i nigdy nie wykazywał żadnych problemów.
    Wczoraj bezpośrednio po włączeniu wyświetlił bardzo brzydki, mocno przyciemniony obraz, pozbawiony wyrazistości kolorów i kontrastu. Przy każdorazowym włączeniu lub przełączeniu z nieaktywnego wejścia na aktywne lub przy przejściu z czarnej planszy do kolorowego obrazu, widać wyraźne czarne plamy - pixele nie są wzbudzane jednocześnie. Wygląda to tak, jakby "rozgrzewały sie" później niż pozostałe. Jednocześnie przez cały czas w którym tv wyświetla jakiś obraz, widoczna jest pozioma, czarna linia, grubości kilku pixeli. Dźwięk działa idealnie Proszę wybaczyć mi nieprofesjonalną terminologię.
    Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek informacje.
    Pozdrawiam serdecznie
    Michał

    Proszę o poprawienie postu z błędów. Zrobisz to za pomocą przycisku "zmień" po prawej stronie postu. [dzimi]

    0 7
  • #2 02 Maj 2008 11:47
    Jarecki669
    Poziom 20  

    Skoro jest na gwarancji, nie ma co dywagować na forum, co i jak.

    0
  • #3 02 Maj 2008 14:21
    satgal
    Poziom 40  

    Należy tylko wyrazić współczucie bo wiadomo że gwarancji nie uznają bo będzie nie możliwe udowodnić że uszkodzenie mechaniczne nie ma nic wspólnego z wadliwą pracą tego TV.

    0
  • #4 02 Maj 2008 14:29
    Jarecki669
    Poziom 20  

    Nieprawda, mial mój znajomy podobną sytuację, opinie biegłego jednak była wiążąca

    0
  • #5 02 Maj 2008 15:42
    cyklo
    Poziom 2  

    Otóż faktycznie nie ma co dywagować czy reklamacja jest zasadna czy tez nie, ani też o dalszej procedurze postępowania i roszczenia praw z niej wynikających.
    Ponieważ nie mieszkam w Polsce, a w dzikim kraju, dla którego firma LG nawet nie wydrukowała gwarancji, pomimo iż jej towary sa dostępne w lokalnej sieci handlowej. Wszystko praktycznie jest odsyłane do kraju sąsiedniego, a tubylców szczerze mówiąc nie podejrzewam o doświadczenie w zakresie napraw sprzętu tego typu. Nie wspominając o pewnej barierze językowej.
    Stąd też jestem bardzo żywo zainteresowany opinią fachowców, czy mam sie obawiać najgorszego czyli padniętej matrycy, czy może jest spora szansa, że to jedynie jakiś elektroniczny moduł, który można łatwo i względnie tanio wymienić . Wiem że są tu tacy, a i w końcu TV został wyprodukowany w Polsce, a wiec tym bardziej prawdopodobne jest, że ktoś mi podpowie, na co mam się szykować .
    Na takie posty liczę i z góry za nie dziękuję.

    pozdrawiam
    Michał

    A ja proszę ponownie poprawienie postu. Inaczej temat przeniosę do kosza a kolega dostanie upomnienie. [dzimi]

    0
  • #6 03 Maj 2008 07:01
    satgal
    Poziom 40  

    Po objawach jest duże prawdopodobieństwo że jest uszkodzona matryca a tych się nie wymienia tylko dostaje się nowy TV po opinii serwisu który musi wykonać odpowiednią dokumentację i uzyskać zgodę od przedstawiciela LG.
    Jeżeli serwis wykona zle dokumentację to może być obciążony kosztami wymiany.Biegły rzeczoznawca może wydać opinię gdy sprawa będzie sporna w sądzie.

    0
  • Pomocny post
    #7 08 Maj 2008 23:52
    DIGITAL-PRO
    Poziom 23  

    Witam

    Nie sądzę żeby to była matryca.Uszkodzony jest Y-DRV górny lub dolny,może też być moduł Y-SUS.Czasem też Ctrl board lub soft.Określenie matrycy raczej jest zbyt pochopne.

    Pozdrawiam

    0
  • #8 30 Cze 2008 00:08
    cyklo
    Poziom 2  

    Witam po dłuższej przerwie urlopowej.
    Winien jestem chyba informację jak sprawa serwisu sie zakończyła.
    Otóż miły Pan serwisant rzucił okiem na TV i stwierdził, że nie ma się co matrwić . Wprawdzie usterka jest prozaiczna (wpisał w pokwitowanie grapher) ale na miejscu jej nie wyeliminuje, czyli TV zabiera na 2 tygodnie do serwisu. Uszkodzenie fizyczne, tj pęknięte dolne naroże opisał w pokwitowaniu jakimś 3-4 literowym skrótem, zaznaczając lokalizacje na diagramie telewizora, po czym sprawnie wraz z pomocnikiem zdjął TV ze ściany i zabrał.
    Po 3 tygodniach dostałem działający Tv z powrotem. Opis usterki na karcie to: wymieniony moduł Z-SUS.
    Wszystkim Forumowiczom, którzy zabrali głos w tej sprawie chciałbym gorąco podziękować.
    Pozdrawiam serdecznie

    cyklo

    0