Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zakładanie c.o

Razack 01 Maj 2008 23:48 4911 10
  • #1 01 Maj 2008 23:48
    Razack
    Poziom 2  

Witam chciałbym założyć sobie centralne ogrzewanie w domku,jak sie do tego zabrać i co będzie potrzebne, proszę o pomoc ponieważ jestem w tym zielony. :P

0 10
  • #2 01 Maj 2008 23:55
    area51
    Poziom 15  

Będą potrzebne miedziane rurki kolanka cyna lutownica grzejniki i inne ktoś kto to robił i woda na sam koniec :D

0
  • #3 01 Maj 2008 23:59
    Razack
    Poziom 2  

Co wymieniłeś to mam, właśnie chodzi o to że chce sam to zrobić.

0
  • #4 02 Maj 2008 05:35
    DonRomano
    Poziom 33  

Razack napisał:
    Co wymieniłeś to mam, właśnie chodzi o to że chce sam to zrobić.

Jak Ci pomóc skoro nawet nie wiemy czy chcesz zrobić ogrzewanie w kurniku czy w fabryce czekolady.
    Przydały by się jakieś konkrety.
    Możliwości jest tysiące, poczytaj forum, nawet w tym dziale jest sporo nie wspomnę o googlach.

Jak poczytasz to pytaj co nie wiesz.

0
  • #5 02 Maj 2008 23:05
    mirrzo

Moderator na urlopie...

Jakim kotłem zamierzasz ogrzewać dom? Od tego zależy układ, jaki można zaproponować. Domyślam się, że masz jako takie pojęcie manualne. Mimo to pewne elementy wykonania będziesz musiał zlecić fachowcom.

0
  • #6 04 Maj 2008 22:36
    Razack
    Poziom 2  

Kotłem węglowym , pomieszczenie ma 120m².

0
  • #7 05 Maj 2008 17:03
    mirrzo

Moderator na urlopie...

Jeżeli kocioł węglowy, to: powinien on mieć moc ok.10-12 kW - co i c.w.u. i musi być zamontowany w pomieszczeniu technicznym - kotłowni (polskie prawo zabrania montowania w mieszkaniu).