Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka Frania wymiana kondensatora

cudzes 02 Maj 2008 12:11 7826 5
  • #1 02 Maj 2008 12:11
    cudzes
    Poziom 15  

    Witam mam takie małe pytanko czy jak dam kondensator większy niż ten co był przy silniku, to czy coś się stanie ze silnikiem? Ponieważ kupiłem kondensator 8µF a był 7.5µF, ale i tak pralka za bardzo nie rusza. A jak podłącze 16µF to szybko startuje i nie można silnika ręcznie zatrzymać podczas pracy , a przy tamtych to nie ma problemu . Moje pytanie to czy nie spali się silnik?Bo przy dłuższej pracy uzwojenie sie grzeje. Z góry dzięki za pomoc.

    -1 5
  • #2 02 Maj 2008 15:33
    dzi_dziuś
    Specjalista AGD

    8 mikreo farad możesz spokojnie zastosować i silnik się nie spali. Jak zastosujesz 16 to efektyu nie da się przewidzieć, może pracować a może się spalić z powodu innego naładowania. Jak daje się zatrzymać to naciągnij pasek klinowy.
    pozdrawiam

    0
  • #3 04 Maj 2008 08:23
    janusz1956
    Poziom 10  

    Zdejmij pasek klinowy, sprawdź czy wirnik pralki obraca się lekko i czy nie ma luzów, pasek powinien być naciągnięty nie za mocno.Podczas pracy silnika zatrzymanie ręką wirnika powinno stawiać duży opór.Optymalny kondensator to 7,5 do 10mikroF mają ok. 30% tolerancji.Czy silnik ma wentylator ?

    0
  • #4 04 Maj 2008 09:23
    jmk
    Poziom 28  

    Opis zachowania świadczy o uszkodzeniu uzwojenia - po prostu masz zwarcia międzyzwojowe i silnik do wymainy-(tańsze rozwiązanie)- niż do przezwojenia- szkoda na przezwajanie kasy.
    Zaden kondensator już mu nie pomoże- na dłuższą mete.
    Założysz większy - może jeszcze jedno pranie przeżyje i kaput!.

    0
  • #5 04 Maj 2008 09:28
    cudzes
    Poziom 15  

    Witam.
    Właśnie tak próbowałem z silnikiem bez paska klinowego , ale silnik mogłem ręcznie zatrzymać i bez żadnych oporów . Silnik ma taki talerzyk ale pod spodem są łopatki czyli jak by był wentylator .Założyłem ten kondensator 8µF tylko niepokoi mnie to buczenie silnika przy pracy i jest jak by słaby . Jak doczepie ten duży kondensator to ładnie pracuje , ale boję się spalić silnik więc zostawię ten 8µF zobaczę jeszcze z wodą jak będzie pracować . Dzięki za zainteresowanie .

    0
  • #6 04 Maj 2008 11:20
    jmk
    Poziom 28  

    On jest nie do uratowania- co zrobić napisłem wcześniej- DO WYMIANY a nie żadne kondenstory - i tak mu nie pomozesz- JEST USZKODZONY- Może go zalało przez wirnik pralki- ma żużyte uszczelnienia i wałek, chodził bez smarowania- najcześciej - wirnik pralki też do wymiany wraz z ułożyskowaniem.
    Proponuję zakończyć temat.

    0