Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Philips DECT CD645 problem z identyfikacją na linii TPSA

hant 02 Maj 2008 14:53 6832 4
  • #1 02 Maj 2008 14:53
    hant
    Poziom 10  

    Witam. Kupiłem niedawno na Allegro komplet stacja bazowa + sluchawka PHILIPS CD645.
    Wszystko ładnie chodzi oprocz identyfikacji numerów przychodzących.
    Linia TPSA przekierowanie TELE2. Usługa CLIP jest uruchomiona.
    Stary przewodowy telefon YST-323 wyświetla prawidłowo numery przychodzące.
    Natomiast Philips wyświetla numer linii do której jest podłączony(czyli swój, bez numerów kierunkowych)
    Telefon posiada kilka języków menu oprócz polskiego ale to mniej istotne.
    W ustawieniach można wybrać 3 kraje:Niemcy, Austria lub Turcja (może tu jest problem).
    Ale Philips CD645 bez problemy chodzi na liniach internetowych VoIP w sieci EasyCall i FreecoNet.
    Tu identyfikacja działa prwidłowo.
    W Polsce identyczny telefon jest na stronie Philipsa i ma oznaczenie CD640 (instrukcja jest do CD640/645).
    Może ktoś bardziej biegły w temacie doradzi jak ugryźć ten problem.
    Myślałem o zmianie oprogramowania ale nie wiem czy to u nas możliwe.

    Link do instrukcji:

    http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?scy=PL&slg=POL&cat=CORDLESS_PHONES_CA&sct=DIGITAL_CORDLESS_PHONES_SU&grp=PHONES_GR&session=20080502083934_85.14.80.80&ctn=CD6401B/53&mid=Link_UserManuals&hlt=Link_UserManuals

    Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
    Henryk (hant)

  • #2 02 Maj 2008 16:29
    W.Wojtek
    Specjalista od telefonów

    UStaw na Niemcy.

  • #3 03 Maj 2008 15:02
    hant
    Poziom 10  

    Witam.
    Zmieniałem kraj na Niemcy, Austrię i nawt Turcję, rezultat taki sam.
    Wyświetla swój numer na linii TPSA.
    Ciekawe że wyświetla ten numer bez kierunkowego (032).
    Na EasyCall i FreecoNet numer dzwoniącego jest wyświetlany z kierunkowym (032 *******).
    Tu nie trzeba nic ustawiać. Reset i wszystko hula.
    Nie wiem czy nie skopałem czegoś w ustawieniach na centrali ale nie przypuszczam.
    Poszukam jeszcze kogoś co ma identyfikację w TPSA i podłączę telefon.

    Dzięki za zainteresowanie.
    Pozdrawiam.
    Henryk (hant)

  • #4 03 Maj 2008 22:53
    W.P.
    Specjalista - zasilacze komputerowe

    Spróbuj sprawdzić zestaw w zupełnie innym miejscu (inna dzielnica => inna centrala).
    Podobny problem jest z modelami Panasonica.
    Zaproszeni do domu pracownicy techniczni operatora zwykle mają ze sobą dość czuły identyfikator pokazujący nr abonenta wywołującego.
    Wszystko działa z wyjątkiem naszego telefonu - pan dzwoni z telefonu komórkowego i pokazuje nam wyświetlony nr swojego telefonu. Oczywiście na swoim identyfikatorze (nasz telefon nie reaguje).

    Problem bierze się ze zbyt małego poziomu sygnału CLIP w mieszkaniu odbiorcy.
    Nie wiem jak jest w telefonach Philipsa.
    Zwykle w Panasonicach kończy się na przeróbce telefonu (zwiększenie czułości) by nie wpadać w "efekt pingponga" - serwis mówi OK i technik z pionu technicznego operatora też twierdzi, że u nich OK.
    A użytkownik dalej nie ma identyfikacji (i nie wie komu wierzyć).

    Zrób więc najprostszy test - inne miejsce na próbę.

  • #5 19 Maj 2008 12:56
    hant
    Poziom 10  

    Witam.
    Po wielu różnych próbach, telefonach na "błękitną linię" i analizach różnych forum, jedyny wniosek do jakiego doszedłem jest następujący:
    Telefony Philips przeznaczone na rynek niemiecki mają identyfikację w systemie DTMF natomiast krajowa TP pracuje z sytemem identyfikacji FSK.
    Nie wiem jak to się ma do przepisów obowiązujących w Unii Europejskiej ale jest jak jest.
    Najlepiej kupując telefon wybrać taki , który obsługuje obydwa systemy.
    Jeśli chodzi o Philips CD465 sprowadzony z Niemiec to pewnie jedyną możliwością była by zmiana oprogramowania ale w serwisach niestety nie mają takich możliwości.
    Trudno, będę używał go do rozmów w systemie telefonii internetowej VOIP.
    Aktualnie testuję EasyCall i FreecoNet.
    Jeśli chodzi o identyfikacje to FreecoNet chodzi bez zarzutu natomiast EasyCall działa różnie.
    To by było na tyle.
    Jeśli ktoś natrafi na rozwiązanie problemów z Cd645 to proszę o informacje.
    Pozdrawiam Wszystkich.
    Henryk (hant)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME