Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pęknięta obudowa rozrusznika

andrzej040251 03 Maj 2008 10:23 3937 29
  • #1 03 Maj 2008 10:23
    andrzej040251
    Poziom 2  

    Witam,

    Proszę o odpowiedź czy możliwa jest naprawa pękniętej obudowy rozrusznika / ta część, która jest mocowana do silnika/. Czy da się to np.pospawać?

    Oczekując na wiadomości serdecznie pozdrawiam

    Andrzej

    0 29
  • #2 03 Maj 2008 10:24
    triomax
    Poziom 14  

    a z jakiego rozrusznika ta obudowa?

    0
  • #3 03 Maj 2008 10:30
    andrzej040251
    Poziom 2  

    rozrusznik Bosch - Punto1.7DT

    0
  • #4 03 Maj 2008 10:32
    adam7009
    Poziom 38  

    Raczej problem ze względu na osiowośc po spawaniu.

    0
  • #5 03 Maj 2008 10:33
    triomax
    Poziom 14  

    nie proponuje spawania będzie problem z ustawieniem wirnika w osi a nowa nie kosztuje majątek

    0
  • #6 03 Maj 2008 11:15
    andrzej040251
    Poziom 2  

    a może jakiś dobry anerykański klej?

    0
  • #7 03 Maj 2008 11:30
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    Pewnie że pospawa, nie ma żadnego problemu.

    0
  • #8 03 Maj 2008 12:10
    Elektron1234
    Poziom 20  

    triomax napisał:
    nie proponuje spawania będzie problem z ustawieniem wirnika w osi a nowa nie kosztuje majątek

    Nie zawracaj sobie tym glowy Kup nowa i po sprawie Potem zaczna sie problemy z wiencem i zebatka P

    0
  • #9 03 Maj 2008 17:13
    dafik-84
    Poziom 9  

    lepiej kup inny rozrusznik np używany,to nieduży koszt(ok 100zł) a za spawanie aluminium zapłacisz pewnie połowę z tego więc raczej nie warto się bawić w spawanie a poza tym spaw może za jakiś czas puścić.

    0
  • #10 03 Maj 2008 18:49
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Pytanie było czy się da pospawać, odpowiedź: da się
    I przestańcie filozofować

    0
  • #11 03 Maj 2008 18:57
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    No jak pisałem, jak nie jest w więcej niz z pięciu kawałkach to bez problemu pospawa

    0
  • #12 03 Maj 2008 19:18
    adam7009
    Poziom 38  

    Nawet z pięciu kawałków pospawa,bo u nas to się wszystko spawa byle było,a dalej się zobaczy.

    0
  • #13 04 Maj 2008 10:58
    triomax
    Poziom 14  

    adam7009 napisał:
    Nawet z pięciu kawałków pospawa,bo u nas to się wszystko spawa byle było,a dalej się zobaczy.
    polak potrafi

    0
  • #14 04 Maj 2008 11:09
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    Duraluminium pęka w charakterystyczny sposób-bez wzdłużania się czy zaginania-więc zawsze jest możliwe poskładanie wszystkiego w dałość i będzie pasować tak, że jedynie będą widoczne rysy na krawędzi złożenia.
    Dała zabawa polega na tym, aby był dobry spawacz.

    0
  • #15 04 Maj 2008 11:11
    triomax
    Poziom 14  

    tylko pytanie czy cała zabawa jest tego warta?

    0
  • #16 04 Maj 2008 11:19
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    A skąd pewność, że owa głowica występuje jako część zamienna i jest mozliwa do nabycia?
    Bo ja wiem, że nie.
    Można kupić rozrusznik na złomie, ale koszt będzie większy niz spawanie.

    0
  • #18 04 Maj 2008 11:28
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    To dziwne, bo szukałem do sieny ( uleciało jak jest zębnik, dostało się pod koło wieńcowe i odpadnięty fragment po prostu zmieliło) i nie mieli. Stwierdzili, że Magneti Marelli tego nie dostarcza, zaś chińczycy ( jeszcze) lub inne Cargo tego nie robi.
    Oferowali mi nowy rozrusznik za około 7 stów, ale załatwiłem klientowi w Polstarterze za stów 3.

    0
  • #19 04 Maj 2008 11:29
    viper555
    spec od auto-elektro

    Można pospawać ,można dostać nową /obecnie wszystkie głowice są dostępne/ tylko trzeba sobie zadać pytanie dlaczego głowica pękła bo nie dzieje się to bez powodu a założenie nowej może mieć taki sam skutek.P

    0
  • #20 06 Maj 2008 18:58
    robokop
    Moderator Samochody

    viper555 napisał:
    Można pospawać ,można dostać nową /obecnie wszystkie głowice są dostępne/ tylko trzeba sobie zadać pytanie dlaczego głowica pękła bo nie dzieje się to bez powodu a założenie nowej może mieć taki sam skutek.P
    Najprawdopodobniej zużyty pierścień oporowy bendixa i cała filozofia. A co do pospawania to nie ma żadnego problemu, osiowość też da się skorygować.

    0
  • #21 06 Maj 2008 19:21
    viper555
    spec od auto-elektro

    Cytat:
    Najprawdopodobniej zużyty pierścień oporowy bendixa i cała filozofia.

    Kolego robokop nie ośmieszaj się swoją wiedzą bo jak nie wiesz to nie filozofuj i tyle.P

    0
  • #22 06 Maj 2008 19:25
    robokop
    Moderator Samochody

    viper555 napisał:
    [
    Kolego robokop nie ośmieszaj się swoją wiedzą bo jak nie wiesz to nie filozofuj i tyle.P

    Tak ostatnio zauważyłem że kolegę to chyba kompleks niższości dopadł - tyle jadu w postach i żadnej fachowej z kolegi strony odpowiedzi.

    0
  • #23 06 Maj 2008 19:28
    bohun555
    Użytkownik obserwowany

    Przyczyna jest to, że
    -glowica jest przykręcana krzywo
    -zużyte zęby koła wieńcowego i zębnika ( zęby "spindrają" się na siebie)
    -zanieczyszczony produktami zużywającej sie tarczy sprzęgła rowek spiralny zębnika
    -krzywy wirnik

    0
  • #24 06 Maj 2008 19:51
    viper555
    spec od auto-elektro

    Tak kolego bohun 555 wystarczyło tak napisać i wiem że znasz się a nie próbować obrażać swoją niewiedzą jak kolega robokop.P

    0
  • #25 13 Maj 2008 21:34
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    A czy zauważyliscie że alternatory i rozruszniki fiatów pękają.

    0
  • #26 13 Maj 2008 22:34
    robokop
    Moderator Samochody

    We Fiatach to popękany alternator nie jest niczym dziwnym. Raz to niezbyt trafiona lokalizacja tego podzespołu, a dwa samo wykonanie obudowy alternatora - delikatne, wręcz filigranowe, i kilkaset zł potem leci....

    0
  • #27 13 Maj 2008 22:41
    5150
    Poziom 17  

    nic z tych rzeczy, błędem konstrukcyjnym tam jest wtłoczenie zblachowanego jarzma magnetycznego wprost w przednią tarczę łozyskową, jest to zrobione bez przekładki.
    To, w połaczeniu z wilgocią powoduje korozję elektrochemiczną, produkty owej powiększają swoje rozmiary i rezultacie rozsadzają obudowę.
    Nie tylko alt fiatów pekają, ale i fordów i rover'a ( nieszczęsne Marelli AA115)

    0
  • #28 14 Maj 2008 20:02
    robokop
    Moderator Samochody

    5150 napisał:
    nic z tych rzeczy, błędem konstrukcyjnym tam jest wtłoczenie zblachowanego jarzma magnetycznego wprost w przednią tarczę łozyskową, jest to zrobione bez przekładki.
    To, w połaczeniu z wilgocią powoduje korozję elektrochemiczną, produkty owej powiększają swoje rozmiary i rezultacie rozsadzają obudowę.
    Nie tylko alt fiatów pekają, ale i fordów i rover'a ( nieszczęsne Marelli AA115)


    Nie czuję się kompetentny do dyskutowania z aż tak dogłębnym zagadnieniem, faktem jest że spotkałem w "Sienach" pękniętą obudowę - altek wyglądał ja nówka, bez śladów korozji, a obudowa była pęknięta, powodowało to minimalne przemieszczanie sie pierścieni ślizgowych względem szczotek, alternator raz ładował, raz nie ładował.
    Ze względu na to że był on dość nisko umiejscowiony i niczym nie osłonięty, to tak sobie wydedukowaliśmy że albo chlapnęło wodą z kałuży, albo pękł od wibracji, strasznie delikatny odlew.

    0
  • #29 15 Maj 2008 00:37
    5150
    Poziom 17  

    na bank korozja na styku stalowego stojana i aluminiowej obudowy. Z wierzchu wygląda ładnie, zaś w środku...
    Uwierzysz, że potrafiły pekać w samochodach w salonie, mi gruchnęły dwa co leżały sobie na półce, w magazynku.Nówki.

    0
  • #30 15 Maj 2008 08:28
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ale nie powiesz że ten szwanc metal z którego robią te obudowy jest dobrej jakości. (żeberka czasami w palcach pękają)

    0