Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

simson gasnie gdy się rozgrzeje

03 Maj 2008 10:26 13826 24
  • Poziom 2  
    witam. Mam problem z Simsonem SR50 a mianowicie Simson jeździ dobrze dopłóki sie nie rozgrzeje gdy sie rozgrzeje gasnie i jest problem zeby go odpalić. wymienilem cewke butelkowa i jest to samo. gdyby ktos wiedzial co moze byc prosze o odpowiedz???
  • Poziom 28  
    zacznij od sprawdzenia świecy.
    czy masz odpowiednią świece i jej wartość cieplna .
    zerknij do książki obsługi simka może masz takową i sprawdź.

    Lub ewentualnie może ma niewystarczające chłodzenie i poprostu go przegrzewasz i powoli zarzynasz...

    Czy po tym jak ci się zagrzeje i zgaśnie kopie ci się go z taka samą siłą jak jest zimny?

    Bo jeśli jest ciężej oznacza to że coś sie z silnikiem dzieje.
  • Poziom 2  
    swiece zmienialem i patrzylem na innej i jest to samo.
    po tym jak sie rozgrzeje kopie sie z taka samą siła jak jest zimny.
  • Poziom 28  
    ale napewno masz dobrą świecę do tego modelu silnika???
    Chodzi mi o wartość cieplną tej świecy to bardzo ważne.
    Na zimnym chodzi a potem już ma gorzej i gaśnie.

    poszukaj na necie jakie mają być to świece.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nawet jeżeli źle dobrana to problem nastąpi po bardzo mocnym rozgrzaniu silnika. Oryginalnie z iskry to F100
    Z kompresją może być słabo
  • Poziom 28  
    dlatego sie go pytam czy jak gorący to gorzej kopie czy lepiej.

    mówi tak samo.

    chociaż to może byc odczucie subiektywne...

    najlepiej kompresje zmierzyć przyrządem i wszystko jasne.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeżeli sprężanie słabe to już nie odczuje różnicy między ciepłym a zimnym
  • Poziom 28  
    jeszcze ewentualnie mieszanka za bogata jest i go przegrzewa.
    Naprościej to wziąśc ze sobie druga sprawną swiece a ustawioną odległością miedzy elektrodą.
    Odpalic motorek jechać do wystapienia problemu wykręcić świece z silnika wręcić tą drugą i spróbować odpalić jak odpali i pojedzie dalej bez problemów to problem jest w świecy.

    Kolega tak miał w motorku i tak jeździł miał zawsze parę swiec i je podmieniał potem wreszcie kupił jedną porządną i problem znikł.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    przegrzeje na ubogiej
  • Poziom 28  
    no więc niech zmierzy kompresje na zimnym i na ciepłym będzie wiedział na czym stoi.......
  • Poziom 22  
    Sprawdź ustawienie zapłonu. Objawy wskazują na to, że masz zbyt późno występującą iskrę. Ustaw zapłon na 1,8mm przed GMP i przerwę na platynkach na 0,4mm jeżeli masz zapłon z przerywaczem mechanicznym
  • Poziom 19  
    kolego sprawdź czujnik impulsów układu zapłonowego i element sterujący układem zapłonowym[moduł],stawiam na moduł.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    a skąd wiesz że to elektronik?
  • Poziom 19  
    A stąd że pisze Simson SR50 a te miały moduły jak i SR80.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    a co powiesz np. na SR50B3 lub B4

    Poza tym jak pada tam moduł to nie pali w ogóle, jeżeli faktycznie elektronik to problem z impulsatorem

    Elektronik to tylko wersje C i CE reszta lata na przerywaczu
  • Poziom 35  
    OT: Hehe dokładnie, miałem SR50C. Elektroniczny przerywacz i regulaotr ładowania. Do tego tylne zawieszenie z regulacją twardości..To radkość raczej była.
    A SR50CE czyli dodatkowo z elektrycznym rozrusznikiem to nigdy na oczy nie widziałem. Tylko ze schematów / książki o takim wiem..
  • Poziom 22  
    bartek_j napisał:
    OT: Hehe dokładnie, miałem SR50C. Elektroniczny przerywacz i regulaotr ładowania.



    Albo przerywacz albo zapłon elektroniczny. A jeżeli chodzi o ELBE to była montowana chyba w większość SR-ek
  • Poziom 11  
    Przejrzałbym zaworek w gaźniku ,bo możliwe że wiesza sie i po wypaleniu mieszanki znajdującej sie w gaźniku. To najprostsza przyczyna. Dalej trzeba zajrzeć do iglicy ,musi być ustawiona tak jak w instrukcji ,następnie trzeba wyregulować gaźnik i zapłon . Dodatkowo skontroluj dźwignie rozrusznika (coś jak ssanie) ,bo możliwe że zalewa ci silnik. Silnik przegrzewa się zarówno od zbyt ubogiej jak i bogatej mieszanki. Źle dobrana wartość cieplna świecy może powodować jej zarzucanie ,ale równie dobrym powodem może być zły skład mieszanki. Skontroluj kolor izolatora świecy po tym jak silnik pochodzi ,a powiemy ci dokładnie co robić ;)
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeżeli już chcesz poprawiać fabrykę w nastawach zapłonu to niestety ale nie w tą stronę
  • Poziom 22  
    Nie wiem dlaczego ale mój simson też nie chodzi na ustawieniach fabrycznych. Kiedy ustawie zapłon na 1,4 mm przed GMP gaśnie. Jak wyprzedze jest lepiej. Powiem tylko że zapłon ustawiałem z bardzo dużą dokładnością (czujnik zegarowy z dokładnością do 1 µm i multimetr z testem ciągłości obwodu do przerywacza).
    Najlepiej pracuje przy ok 3mm przed GMP
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zły pomiar lub inna usterka
  • Poziom 22  
    Prędzej coś innego. Na dniach będzie robiona kapitalka wiec ustawie jak książka przykazuje.
  • Poziom 10  
    z pownoscia to bedzie swieca Polecam bosh lub ngk
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Możliwe że świeca mój simek ma identyczny problem i jak rozkrecam świece to iskra ledwie widoczna lub jej brak jeżdze na f85, f 95, i f100 mam 3 świece i na żadnej nie ma iskry ( a są nowe kupilem tydzień temu) jak jest zimny to nic go nie powstrzyma a jak sie rozgrzeje to kalapita hehe....
    Zamówiłem już ksiażke i spróbuje poustawiac fabrycznie

    ps. o co chodzi z tym GMP ??