Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kontrola ładowania wsk 125.

Bartek1-8 03 Maj 2008 14:33 7650 8
  • #1 03 Maj 2008 14:33
    Bartek1-8
    Poziom 9  

    Witam. Nie wiem czy dobry dział, jeśli nie uprzejmie proszę moderatora o przeniesienie do właściwego. Chciałbym zrobić najprościej jak się da kontrolkę ładowania w mojej WSK 125(instalacja 6 V), prąd z cewki ładowania prostuje prostownik selenowy, który ogranicza też prąd. Kontrolka ta miałaby gasnąć po zapaleniu silnika. Jako kontrolka umieściłbym diodę led. Układ zamierzam zastosować bardziej jako bajer, niż precyzyjny wskaźnik. Schemat mile widziany.

    0 8
  • #2 04 Maj 2008 16:43
    jajek92
    Poziom 23  

    ten prostownik selektywny ile ma nóżek

    2
  • #3 04 Maj 2008 17:09
    joy_pl
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Czy na pewno podczas ładowania jest równo 6V czy więcej?

    0
  • #4 04 Maj 2008 17:53
    jajek92
    Poziom 23  

    z tego co ja wiem, to żaróweczkę podłącza się pod wejście i wyjście, kiedy jest wyłączony silnik, prądnica nie pracuje, więc jest 0V <minus ponieważ druga kocówka podłączona pod mase, więc uzwojenie to taki rezystor>, a jak wiadomo ona idzie do wejścia prostownika <stabilizatora regulator napięcia> a na wyjściu jest podłączony do akumulatorka więc jak silnik jest wyłączony, to nie ładuje, na wejściu to zero <masa> i na wyjściu jest napięcie akumulatora> to jest kilka V i ti kilka V zasila żarówkę. Jak silnik jest włączony, to prądnica pracuje, i jest napięcie, im wyższe obroty tym wyższe napięcie, dzięki temu żarówka powoli gaśnie, aż napięcie prądnicy osiągnie napięcie akumulatora, to żarówka kompletnie gaśnie, ale jak jest wyższe napięcie na na prądnicy niż na akumulatorze to znowu zaczyna świecić ponieważ napięcie prądnicy i akumulatora nie jest takie same i jest różnica między nimi. I wtedy świeci żarówka, informuje ładowaniu akumulatora, dioda raczej nie zadziała, bo, kierunek prądy zależy od obrotów < napięcie: prądnica < Akumulator , albo prądnica>Akumulator> a wiadomo że dioda ma tylko jeden kierunek, chyba, że podłączysz dwie jedna odwrotnie. Mam nadzieję, że zrozumiale wytłumaczyłem, może się mylę, proszę mnie poprawić, pisze to z własnej praktyki, tylko ja bawiłem się w instalacji 12V. Pamiętaj, że pod diodę trzeba dać rezystor w szereg. Pozdrawiam

    0
  • #5 04 Maj 2008 18:09
    ZGG
    Poziom 27  

    Prostownik SELENOWY napisał ,a nie selektywny. A już poważnie ,to lepiej go wyrzuć. I zastąp scalonym mostkiem prostowniczym. To me lepsze parametry ,i lepiej ładuje. A i prąd wsteczny znikomy. A seleny puszczają I po jakimś czasie akumulator pada z tego powodu. A zamiast bajeru można dorobić stabilizację napięcia 7,5 wolta na zwykłym stabilizatorku 78--- lepiej 2 amperowym. To zapobiegnie przeładowaniu akummulatora. Choć w tej maszynie rzadko się zdarza przeładowanie. Szczególnie gdy musimy jeżdzić na światłach. Raczej należałoby zwiększyć to ładowanie. Sama zamiana selenów na mostek sporo pomaga. Powodzenia w tuningu. WSK

    0
  • #6 05 Maj 2008 15:30
    Bartek1-8
    Poziom 9  

    Aha, dzięki za odpowiedzi. Czyli oryginalny prostownik najlepiej wywalić i zastąpić mostkiem? Nie ma szans na przeładowanie akumulatora? Myślę, że mostek 1A wystarczy, bo z cewki ładowania raczej więcej nie pójdzie. A z tą kontrolką to ostatnio wymyśliłem takie coś : daję przekaźnik podłączony jedną nóżką styku do prostownika, a drugą do akumulatora, pod te styki są podłączone nóżki diody ( oczywiście dioda z rezystorem ) i gdy silnik nie pracuje to nóżki diody są rozwarte i po przekręceniu kluczyka dioda świeci, gdy zapalę silnik to napięcie z cewki oświetleniowej zasila przekaźnik i wtedy nóżki diody są zwarte i nie świeci, a prąd płynie i ładuje akumulator. Czy takie coś zadziała?

    0
  • #8 05 Maj 2008 15:56
    Bartek1-8
    Poziom 9  

    Czy ja wiem nie za bardzo chce mi się lecieć do sklepu po taki układzik a zrobiłem symulację tego co napisałem wyżej na prostowniku sieciowym i działało. A czy lepszy byłby prostownik od Charta od oryginalnego do WSK bo mogę mieć taki tylko się po niego wybrać, czy jest on taki sam jak w WSK?

    0
  • #9 16 Lut 2009 15:53
    z-tomek
    Poziom 10  

    Dlaczego do tego scalaka jest poprowadzony kabel od minusa aq? Jaką średnice ma mieć ten kabel pomiarowy? CZy jako kabel pomiarowy może służyć ten kabel który od aq jest podłaczony do ramy i na tym przewodzie jest bezpiecznik 8A.

    0