Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Schemat rozrządu fiat stilo 1.4 16v

03 May 2008 16:40 36331 13
  • Level 17  
    Potrzebuję tego schematu do wymiany paska rozrządu , czy wymienia się tak samo jak w 1.2 16v? Oczekuję odpowiedzi od osób które miały z tym do czynienia.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • VAG group specialist
    patrzę w rysunki od stilo i nie widzę silnika 1.4
    Jest 1.2; 1.6; 1.8 ale 1.4 nie - nie pomyliłeś się?
    Chyba że jest powyżej 2002 roku
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Ja go do 2004 nie widzę, ale wiem że był
  • Level 16  
    Fiat posiada silniki 1,4 16V do ustawienia rozrządu są potrzebne specjalne blokady , koła rozrządu nie posiadają cech.
  • Level 17  
    Dziękuję za odpowiedzi. Fiat montował te silniki od 2004r a rozrząd jest ten sam co w 1.2 16v tj. punto2 albea siena brava.Miałem problem bo pękł napinacz i zmieliło 8 zaworów.Pasek i napinacz jak pisałem jest od 1.2 16v tylko zawory musiałem kupić do niego , równierz uszczelke pod głowicę założyłem od 1.2 -reszty nie wymieniałem.

    Będę wdzięczny jeśli mógłby ktoś podesłać jakieś materiały do stilo tj schematy rysunki itp.

    A bym zapomniał żeby złożyć to do kupy tj ustawić wał z wałkiem rozrządu potrzebowałem blokady które wykonałem we własnym zakresie , są banalnie proste do wykonania przez tokarza.
  • Level 14  
    Witam, mam ten sam problem - lecz silniczek 1.6 16V. Mam złożony silnik tylko nie wiem jak ustawić wałki. Może już ktoś to robił?
  • Level 17  
    Musisz założyć blokady bez tego nic nie ustawisz jeśli rozjechał ci się silnik , można je kupić koszt około 190zł a wał korbowy ustawiasz czujnikiem zegarowym wkręconym w 1 cylinder, wstępnie możesz wał ustawić na znak 0 który jest na kole zamachowym i dalej już czujnik.Jeśli silnik cały tj. rozrząd to można wymienić bez tych blokad , oczywiscie jeśli masz jakąś praktykę. Tak samo wymieniam rozrząd bez blokad -jeśli jest cały- w 1,2 16v FIATA.
  • Level 14  
    ... 190zł to koszt blokad lecz bez czujnika zegarowego. Tyle samo mógłbym zapłacić komuś za ustawienie ale nie oto tutaj chodzi. czujnik zegarowy zapożyczyłem bo bez tego ciężko - chociaż nie jest to niemożliwe. znak jest na kole pasowym od wału - jeśli dorwę aparat to zrobię foto (a nie zamachowym jak wspomniał kolega- przynajmniej nie znalazłem). Po ustawieniu pierwszego tłoka w GMP zabrałem się za wałki. Znalazłem rysunek techniczny blokad, dzięki któremu zrobiłem wydruk. Powycinałem (kształt blokad i czerwone i zielone pola), wydrukiem założyłem do wewnątrz - tzn do wałków i założyłem pasek.
    Tam gdzie zostały wycięte czerwone prostokąty spasowałem z wycięciami na wałkach i dokręciłem napinacz.
    wydruk tych blokad (w załączniku) należy wykonać w 122% wymiaru obrazka (najlepiej z paint'a) i sprawdzić bo ja sprawdzałem na lexmarku i formacie a4. Tam gdzie są zielone kółka mają wchodzić szpilki wystające z głowicy.

    Metoda może troche "domowa" ale zaoszczędziłem tą kasę co miałem wydać na blokady. Jeśli ktoś ma warsztat może zakupić blokady, ja odpuściłem ze względu na to że sporadycznie "bawię" się mechaniką - raczej moje drugie hobby :D.

    Jeszcze jedno:
    - po naciągnięciu paska należy obrócić wałem korbowym (za pomocą klucza a nie rozrusznika) i sprawdzić ponownie czy wszystko się zgadza. Jeśli normalnie się obróci i znaki się zgadzają możemy śmiało składać i odpalać. wspominam o tym, bo czasem złe ustawienie może uszkodzić silnik. Lepiej zapobiegać jak później naprawiać.

    PS. Instrukcja ustawienia rozrządu dotyczy silnika 1.6 16V i 100 16V występujących napewno w Fiat Brava / Bravo / Marea / i kto wie gdzie jeszcze...

    Mam nadzieję że jeszcze komuś się to przyda.
    Pozdr for all.
  • Level 1  
    hej! własnie zabieram sie za ustawianie rozrzadu. mam nadzieje ze dzieki tum co tutaj poczytałem dam rade to zrobic. wielkie dzieki za wszystkie informacje. pozdrowieia dla wszystkich!!!!
  • Level 10  
    mietek_g wrote:
    ... 190zł to koszt blokad lecz bez czujnika zegarowego. Tyle samo mógłbym zapłacić komuś za ustawienie ale nie oto tutaj chodzi. czujnik zegarowy zapożyczyłem bo bez tego ciężko - chociaż nie jest to niemożliwe. znak jest na kole pasowym od wału - jeśli dorwę aparat to zrobię foto (a nie zamachowym jak wspomniał kolega- przynajmniej nie znalazłem). Po ustawieniu pierwszego tłoka w GMP zabrałem się za wałki. Znalazłem rysunek techniczny blokad, dzięki któremu zrobiłem wydruk. Powycinałem (kształt blokad i czerwone i zielone pola), wydrukiem założyłem do wewnątrz - tzn do wałków i założyłem pasek.
    Tam gdzie zostały wycięte czerwone prostokąty spasowałem z wycięciami na wałkach i dokręciłem napinacz.
    wydruk tych blokad (w załączniku) należy wykonać w 122% wymiaru obrazka (najlepiej z paint'a) i sprawdzić bo ja sprawdzałem na lexmarku i formacie a4. Tam gdzie są zielone kółka mają wchodzić szpilki wystające z głowicy.

    Metoda może troche "domowa" ale zaoszczędziłem tą kasę co miałem wydać na blokady. Jeśli ktoś ma warsztat może zakupić blokady, ja odpuściłem ze względu na to że sporadycznie "bawię" się mechaniką - raczej moje drugie hobby :D.

    Jeszcze jedno:
    - po naciągnięciu paska należy obrócić wałem korbowym (za pomocą klucza a nie rozrusznika) i sprawdzić ponownie czy wszystko się zgadza. Jeśli normalnie się obróci i znaki się zgadzają możemy śmiało składać i odpalać. wspominam o tym, bo czasem złe ustawienie może uszkodzić silnik. Lepiej zapobiegać jak później naprawiać.

    PS. Instrukcja ustawienia rozrządu dotyczy silnika 1.6 16V i 100 16V występujących napewno w Fiat Brava / Bravo / Marea / i kto wie gdzie jeszcze...

    Mam nadzieję że jeszcze komuś się to przyda.
    Pozdr for all.


    Dodano po 3 [minuty]:

    Witam. Może ktoś ma schemat rozrządu do Stilo 1,9 JTD.Będę zobowiązany. Pozdrawiam.
  • User removed account  
  • Level 10  
    georgesgr wrote:
    Le voici, le voilà.
    Do samej wymiany paska madre oprzyrzadowanie fabryczne nie jest konieczne. Na walku rozrzadu jest znak, na wale korbowym mozna go zrobic samemu a pompa nie ma pozycjonowania (common rail).
    Pozdrawiam, Georges


    Piękne dzięki