Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik 12v i samochodzik. Silnik do wycieraczek?

RetSnom 03 Maj 2008 20:33 3310 6
  • #1 03 Maj 2008 20:33
    RetSnom
    Poziom 2  

    Witam ( jestem nowym i z góry przepraszam jeżeli w złym forum zamieściłem ten temat)
    Otóż posiadam jakiś stary samochodzik zdalnie sterowany i akumlator 12v i moje pytanie - czy moge do tego modułu z samochodziku podłączyć akumlator 12v, tak żebym mógł jako silniczek dać silnik od wycieraczek?

    0 6
  • Relpol
  • Pomocny post
    #2 03 Maj 2008 20:53
    Wojtek41
    Poziom 16  

    silnik od wycieraczek pobiera z pewnością dużo większą moc niż silniczek w samochodziku. Dlatego bezpośrednie podłączenie może spowodować uszkodzenie sterownika sterującego silnikiem.

    0
  • Relpol
  • Pomocny post
    #3 03 Maj 2008 21:00
    adams987
    Poziom 35  

    Jak kolega wyżej napisał samochodzik jest zapewne przystosowany do określonego napięcia i sterowania silniczkiem mocy "ułamkowej".
    Możesz z 12V zrobić (dla układu elektroniki samochodziku)odpowiednie napięcie (np 7805- 5V) a silnik wycieraczek zasilić z 12V poprzez przekaźnik (a ten przekaźnik jest sterowany właśnie elektroniką samochodziku)

    0
  • #4 03 Maj 2008 21:08
    RetSnom
    Poziom 2  

    a czy jest jakiś mocny silnik 9v ? (tyle ma normalnie samochodzik)
    Po prostu interesuje mnie takie bez załogowe buggy , by było duże i zeby można było poszaleć po górzystym terenie,,,

    0
  • Pomocny post
    #5 03 Maj 2008 21:10
    Wojtek41
    Poziom 16  

    W przypadku takiego podłączenia, jak kolega opisał wyżej sterowanie proporcjonalne silnikiem wycieraczki nie będzie już niestety możliwe.
    Należało by wtedy użyć mocniejszego sterownika, albo przebudować to z samochodziku na większą moc używając silniejszych elementów półprzewodnikowych.

    0
  • Pomocny post
    #6 04 Maj 2008 00:07
    adams987
    Poziom 35  

    Jak Wojtek41 napisał stopień końcowy musi być dostosowany do obciążenia czyli jak oryginalnie silniczek miał 1W a Ty chcesz dać silniczek 5W(lub więcej) to musisz dołożyć (lub wymienić) pewnie tranzystor(y) w stopniu końcowym sterowania silnikiem by mogły mieć szanse by sie nie gotowały, bo obciążenie wzrośnie wraz ze zmianą silnika. Takie silniczki są w starych magnetofonach.
    Czasem może być tak że silnikiem steruje Układ scalony(silniczek mocy ułamkowej) i wtedy musisz dołożyć tranzystor mocy poprzez który możesz sterować większym silniczkiem.

    0
  • #7 04 Maj 2008 10:50
    RetSnom
    Poziom 2  

    hmm,Raczej nie mam zamiaru kombinować z modułem samochodziku, wiec mam jeszcze jedno pytanie, mógłbym zrobić przednią oś z skrętem bez zmian , normalne baterie itd, a tylnią oś silnik od wycieraczek bezpośrednio do akumlatora, teoretycznie powinno być genialnie ale potrzebne jest coś co zatrzyma silnik (hamulec) w układnie samochodziku są 2 silniki , czy ten 2 co nie chce go podczepiać moge jakoś zamonotwać jako wyłącznik silnika? np , szunrek od łazienkowych lamp, (ciągnie sie sznurek i sie wyłącza) czy to zdało by swoje zadanie?
    a jak nie to jak ?

    0