Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterownik silnika krokowego ATMEGA8

03 Maj 2008 23:06 9818 10
  • Poziom 2  
    Witam. Jestem początkującym elektronikiem. Jest to mój pierwszy układ elektroniczny z mikrokontrolerem. Mam pytanie czy przestawiony schemat układu ma szanse w obecnym stanie zadziałać, czy jest poprawny. W razie jakich moich pomyłek proszę o podpowiedź co ewentualnie można by w nim poprawić.

• Poziom 35  
    A ten silnik krokowy to gdzie?
  • Poziom 21  
    Zobacz na www.avrfreaks.net ( darmowa rejestracja )

w dziale projects jest dużo gotowych projektów do silnika krokowego.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Witam
    Według mnie, po pobieżnym sprawdzeniu, to brak układu „reset” po włączeniu zasilania. Brak kondensatorów odprzęgających zasilanie. Brak układów eliminujących drgania styków, chyba że zrealizujesz to programowo. Nie podłączone piny 1 i 6 układu 4055. Oraz brak układu zwiększającego obciążalność prądową wyjść portów atmegi (PD4…PD7). Układ uP ma zbyt małą obciążalność prądową wyjść by wysterować bezpośrednio jakikolwiek silnik krokowy. W obecnym stanie ten układ nie ma szans na działanie.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    gdzie chcesz to podpiać??? bez klucza na tranzystorach nie ruszy??
  • Poziom 2  
    Tylko jak można zrealizować ten "resetu", może to być zwykły rezystor 10k podciągniety do zasilania. Prosił bym takze o pomoc odnośnie 4055 ponieważ nie wiem za bardzo jaką funkcje mają piny 1 i 6 w tym układzie(z dokumentacji datasheet za dużo nie rozumię).
  • Poziom 2  
    A co myślicie o takim rozwiązaniu?
  • Poziom 21  
    Nie wiem czy te 4 tranzystory Q3,4,5,? mają rezystory w bazie bo by się przydały...

A 4511 jest do wyświetlacza WK.
  • Poziom 2  
    A to już powinno być dobrze. Te rezystory do bazy jakiej wagi najlepiej żeby były?
  • Pomocny post
    Poziom 21